26 תשובות
זה לא בריא בקטע מפחיד אתה תהיה בטטה ככה אל תאכל לא כשר זה פוגע בגוף
אני אספר לך סוד. זה לא באמת עושה כאבי בטן, לפחות לא לכל אחד, זה סתם סיפור כיסוי בשביל תירוץ מהתנך או משהו, בתור בן אדם שלא מאמין לא באלוהים ולא בשום דת או תורה אחרת, שאני נקיית דעה. לא בעד ולא נגד שום דבר, זה לא עושה כלום בבטן, מי שזה כן עושה לו זה בגלל שיש לו קיבה רגישה, זה לא עושה כלום.
^^
אני אוכלת לא כשר כל החיים שלי ואני דיי בריאה.
חזקה פיזית, וגם נפשית לצורך העיניין.
ספורטאית, פעילה, חייה ונושמת. הכל תקין, ואני אוכלת חזיר לצד פירה עם שמנת חמוצה.
תהנו לכם
אני אוכלת לא כשר כל החיים שלי ואני דיי בריאה.
חזקה פיזית, וגם נפשית לצורך העיניין.
ספורטאית, פעילה, חייה ונושמת. הכל תקין, ואני אוכלת חזיר לצד פירה עם שמנת חמוצה.
תהנו לכם
אם תלמד לעומק למה זה אסור לפי התורה אני חושב שיהיה לך קל ומשמעותי יותר לשמור על זה.
אני לא חושב שאוכל לא כשר פוגע בבריאות יותר מאשר אוכל כשר אם בכלל, ובכל מקרה לא הייתי מחשיב את זה בתור סיבה אמיתית לא לאכול אוכל לא כשר.
אני לא חושב שאוכל לא כשר פוגע בבריאות יותר מאשר אוכל כשר אם בכלל, ובכל מקרה לא הייתי מחשיב את זה בתור סיבה אמיתית לא לאכול אוכל לא כשר.
הסיבה היא לא כאבי בטן-זה שטויןת בכל זאת יש לך כמה מיליארדי אנשים בעולם שלא כואבת להם הבטן למרות שהם אוכלים לא כשר
הסיבה היא יותר עמוקה מזה ממליץ זו לדוגמא הסיבה על פי הרמב"ן (הציטוט המדויק מגוגל)
"ורבותינו למדו סימנים בעופות (חולין נט א), והן להכיר בהן שאין בעל אותן הסימנין מן המינין האלה האסורים. והסימן הגדול בעופות היא הדריסה, שכל עוף הדורס לעולם טמא, כי התורה הרחיקתהו מפני שדמו מחומם לאכזריותו ושחור וגס, ומוליד המרירה השרופה השחרחורת, ונותן אכזריות בלב. ואין בכל העולם עוף שידרוס מלבד הנזכרים בפרשה, והנה כל עוף שידרוס נדע שהוא מאלו הנזכרים [...] והנה טעם האיסור בעופות, מפני אכזריות תולדותם, והבהמות יתכן שיהיו כן, מפני שאין בבעלי הגרה והפרסה השסועה דורס, והשאר כולם יטרופו"
מנגד יש שחולקים על שיטה זו ומביאים אחרת לדוגמא מסילת ישרים (אביא את הציטוט המדוייק מגוגל)
המאכלות האסורות מכניסים טומאה בלבו ובנפשו של אדם עד שקדושתו של המקום ברוך הוא מסתלקת ממנו. והוא מה שאמרו: "ונטמתם בם"
מנגד גם יש דעה אחרת שאומרת שזה בכדי להבדיל אותנו מהעמים (זה מאתר ויקישיבה)
"אני ה' אלקיכם, אשר הבדלתי אתכם מן העמים. והבדלתם בין הבהמה הטהורה לטמאה, ובין העוף הטמא לטהור, ולא תשקצו את נפשותיכם בבהמה ובעוף ובכל אשר תרמוש האדמה אשר הבדלתי לכם לטמא. והייתם לי קדושים כי קדוש אני ה', ואבדיל אתכם מן העמים להיות לי".
עכשיו כשהבאתי את הציטוט ההוא נתקלתי גם בדבר הבא
על אף הנסיונות להעניק גושפנקה הגיונית לחוקי הכשרות, עדיין נחשבים הם כגזירות הכתוב, שדווקא בקיומן נבחן היהודי המאמין. ציות מלא, חסר עוררין, למצוות שניתנו בהר סיני. כפי שאומר רבי אלעזר בן עזריה: "אל תאמר אי אפשי לאכול חזיר... אלא אפשי ואפשי, אך מה אעשה והקב"ה אסר על כך?". כלומר: לא אנינות הטעם ולא נימוק סביר אחר ניצב מאחורי אורח החיים, המחייב הקפדה על כשרות המזון, זולת סיבה אחת: רצונו של הקב"ה שנבטל רצונותינו, תשוקותינו ותאוותינו הרגעיים - מפני רצונו
הכוונה היא שמכיוון שאנחנו יודעים את אמיתות היהדות אין צורך לנסות לחפש טעם למצוות אלא לשמור אותן כלשונן
הסיבה היא יותר עמוקה מזה ממליץ זו לדוגמא הסיבה על פי הרמב"ן (הציטוט המדויק מגוגל)
"ורבותינו למדו סימנים בעופות (חולין נט א), והן להכיר בהן שאין בעל אותן הסימנין מן המינין האלה האסורים. והסימן הגדול בעופות היא הדריסה, שכל עוף הדורס לעולם טמא, כי התורה הרחיקתהו מפני שדמו מחומם לאכזריותו ושחור וגס, ומוליד המרירה השרופה השחרחורת, ונותן אכזריות בלב. ואין בכל העולם עוף שידרוס מלבד הנזכרים בפרשה, והנה כל עוף שידרוס נדע שהוא מאלו הנזכרים [...] והנה טעם האיסור בעופות, מפני אכזריות תולדותם, והבהמות יתכן שיהיו כן, מפני שאין בבעלי הגרה והפרסה השסועה דורס, והשאר כולם יטרופו"
מנגד יש שחולקים על שיטה זו ומביאים אחרת לדוגמא מסילת ישרים (אביא את הציטוט המדוייק מגוגל)
המאכלות האסורות מכניסים טומאה בלבו ובנפשו של אדם עד שקדושתו של המקום ברוך הוא מסתלקת ממנו. והוא מה שאמרו: "ונטמתם בם"
מנגד גם יש דעה אחרת שאומרת שזה בכדי להבדיל אותנו מהעמים (זה מאתר ויקישיבה)
"אני ה' אלקיכם, אשר הבדלתי אתכם מן העמים. והבדלתם בין הבהמה הטהורה לטמאה, ובין העוף הטמא לטהור, ולא תשקצו את נפשותיכם בבהמה ובעוף ובכל אשר תרמוש האדמה אשר הבדלתי לכם לטמא. והייתם לי קדושים כי קדוש אני ה', ואבדיל אתכם מן העמים להיות לי".
עכשיו כשהבאתי את הציטוט ההוא נתקלתי גם בדבר הבא
על אף הנסיונות להעניק גושפנקה הגיונית לחוקי הכשרות, עדיין נחשבים הם כגזירות הכתוב, שדווקא בקיומן נבחן היהודי המאמין. ציות מלא, חסר עוררין, למצוות שניתנו בהר סיני. כפי שאומר רבי אלעזר בן עזריה: "אל תאמר אי אפשי לאכול חזיר... אלא אפשי ואפשי, אך מה אעשה והקב"ה אסר על כך?". כלומר: לא אנינות הטעם ולא נימוק סביר אחר ניצב מאחורי אורח החיים, המחייב הקפדה על כשרות המזון, זולת סיבה אחת: רצונו של הקב"ה שנבטל רצונותינו, תשוקותינו ותאוותינו הרגעיים - מפני רצונו
הכוונה היא שמכיוון שאנחנו יודעים את אמיתות היהדות אין צורך לנסות לחפש טעם למצוות אלא לשמור אותן כלשונן
לא קשור לכאבי בטן...
זה כתוב בתורה, השם אמר לא לאכול לא כשר אז צריך להקשיב לו
זה כתוב בתורה, השם אמר לא לאכול לא כשר אז צריך להקשיב לו
אני אוכלת כשר כל החיים שלי רק כי אני מאמינה ושומרת מצוות והכל
זה לא עושה כאבי בטן ולא נעליים. אלוהים לא קיים
^ דיג'יי, מסכימה.
זה לא עושה כאבי בטן חחח מה
אני אוכלת לא כשר וזה סבבה לגמרי
מעולם לא היו לי כאבי בטן בגלל זה
אבל כן ראו שאוכל לא כשר הוא בדרך כלל פחות בריא מאוכל כשר
והקטע של בשר עם חלב זה עיניין של מוסריות אני חושבת
אני אוכלת לא כשר וזה סבבה לגמרי
מעולם לא היו לי כאבי בטן בגלל זה
אבל כן ראו שאוכל לא כשר הוא בדרך כלל פחות בריא מאוכל כשר
והקטע של בשר עם חלב זה עיניין של מוסריות אני חושבת
^
מה?
מה?
מה?
אוכל לא קשר הוא פחות בריא?
חזיר זה לא בריא?
פירות ים זה לא בריא?
תמנון זה לא בריא?
מה?
מה?
מה?
אוכל לא קשר הוא פחות בריא?
חזיר זה לא בריא?
פירות ים זה לא בריא?
תמנון זה לא בריא?
פחות בריא
טעות.
מה שתגיד
דיג'יי
תוכיח שהוא לא קיים
תוכיח שהוא לא קיים
^קודם אתה צריך להוכיח שהוא כן
אנונימית
^לצורך העניין אני אביא לך באופן מקוצר את הטיעון הקוסמולוגי
אנו קודם מוכיחים שהיותו של האל אחד תלוי בהיותו לא גשמי לאחר מכן שהיותו לא גשמי תלוי באינסופיות ואז כשנוכיח את אינסופיותו זה יוכיח את אי גשמיותו ואת אחדותו (אני אלך מהסוף להתחלה כי זה קצר יותר )
את המציאות שלנו אפשר לחלק לשלושה סוגי "מציאויות"
דברים שהם אי מציאות, דברים שהם אפשרי המציאות, ודברים שהם הכרח המציאות
אי מציאות-דברים שאינם יכולים להיות קיימים במציאות כמו לדוגמא ריבוע בעל 5 צלעות
אפשרי המציאות-כל דבר שהוא הגיוני במציאות וקורה
זאת אומרת כל מה שידוע לנו כיום (חוץ מאלוהים)
קבוע המציאות-דברים שבלעדיהם אין מציאות ועל כאלה לא ידוע לנו (עד עכשיו כאילו)
הטיעון אומר שלא הגיונית מציאות שמורכבת רק מאפשרי המציאות כי שרשרת של דברים סיבתיים (בעלי סיבה) לא יכולה להתקיים בלי סיבה אחת ראשונית (כמו דומינו כזה שמפילים חייב להיות משהו שיפיל אותו)
אז חייב להיות קבוע מציאות שהתחיל את כל זה וזה אלוהים (עוד לא מוכח היהודי אלא מוכח אלוהים בכללי)
לאחר שהוכחנו שאלוהים הוא קבוע מציאות-אינסופי מתוך זה נבין שהוא אינו גשמי גם כי לדברים חומריים (כוכב, קלקר כל דבר) יש סוף ואלוהים הוא אינסופי
ואז מתוך זה שאנחנו יודעים שהוא אינו גשמי אנחנו מבינים שהוא אחד, כי מה שמבדיל בין דבר אחד לשני הוא מאפיינים חומריים והרי הוכחנו שאלוהים אינו גשמי
זה הטיעון הקוסמולוגי
אנו קודם מוכיחים שהיותו של האל אחד תלוי בהיותו לא גשמי לאחר מכן שהיותו לא גשמי תלוי באינסופיות ואז כשנוכיח את אינסופיותו זה יוכיח את אי גשמיותו ואת אחדותו (אני אלך מהסוף להתחלה כי זה קצר יותר )
את המציאות שלנו אפשר לחלק לשלושה סוגי "מציאויות"
דברים שהם אי מציאות, דברים שהם אפשרי המציאות, ודברים שהם הכרח המציאות
אי מציאות-דברים שאינם יכולים להיות קיימים במציאות כמו לדוגמא ריבוע בעל 5 צלעות
אפשרי המציאות-כל דבר שהוא הגיוני במציאות וקורה
זאת אומרת כל מה שידוע לנו כיום (חוץ מאלוהים)
קבוע המציאות-דברים שבלעדיהם אין מציאות ועל כאלה לא ידוע לנו (עד עכשיו כאילו)
הטיעון אומר שלא הגיונית מציאות שמורכבת רק מאפשרי המציאות כי שרשרת של דברים סיבתיים (בעלי סיבה) לא יכולה להתקיים בלי סיבה אחת ראשונית (כמו דומינו כזה שמפילים חייב להיות משהו שיפיל אותו)
אז חייב להיות קבוע מציאות שהתחיל את כל זה וזה אלוהים (עוד לא מוכח היהודי אלא מוכח אלוהים בכללי)
לאחר שהוכחנו שאלוהים הוא קבוע מציאות-אינסופי מתוך זה נבין שהוא אינו גשמי גם כי לדברים חומריים (כוכב, קלקר כל דבר) יש סוף ואלוהים הוא אינסופי
ואז מתוך זה שאנחנו יודעים שהוא אינו גשמי אנחנו מבינים שהוא אחד, כי מה שמבדיל בין דבר אחד לשני הוא מאפיינים חומריים והרי הוכחנו שאלוהים אינו גשמי
זה הטיעון הקוסמולוגי
^
אלוהים לא קיים.
יש מספיק הוכחות על ידי המדע של זה שכל העולם, וכל היקום, והכל ניהיה על ידי המדע.
זה שיש אנשים שבוחרים להאמין בכל מיני סיפורים שמישהו לפני 300 שנה כתב בתוך ספר, כי הוא מצא רמזים על קירות שהוא חשב שבני ישראל כתבו, מי אמר שזה בני ישראל. אולי זה פשוט הקדמונים.
אלוהים לא קיים.
יש מספיק הוכחות על ידי המדע של זה שכל העולם, וכל היקום, והכל ניהיה על ידי המדע.
זה שיש אנשים שבוחרים להאמין בכל מיני סיפורים שמישהו לפני 300 שנה כתב בתוך ספר, כי הוא מצא רמזים על קירות שהוא חשב שבני ישראל כתבו, מי אמר שזה בני ישראל. אולי זה פשוט הקדמונים.
^מה לעזאזל הקשר
הבאתי לך הוכחה-תסתור אותה
אני אומר א אתה עונה לי ב
הבאתי לך הוכחה-תסתור אותה
אני אומר א אתה עונה לי ב
ה-300 שנה היה רק כדי להסביר את זה שזה לא באמת הוכח, ואולי גם לא באמת נכון...
ceo
אתה ליטרלי באת עם דעה מראש שתהיה תקוע עליה כך שכשאני מביא לך הוכחה אתה תכחיש אותה גם ללא דרך לסתור אותה
עם אנשים כמוך אי אפשר להתדיין
אתה ליטרלי באת עם דעה מראש שתהיה תקוע עליה כך שכשאני מביא לך הוכחה אתה תכחיש אותה גם ללא דרך לסתור אותה
עם אנשים כמוך אי אפשר להתדיין
די נו באמת עדיין לא הבנתם שזה לא עובד על הוכחות? זה עיניין של אמונה
תאמין לי שגם אם היו מביאים הוכחות חותכות לזה שאלוהים לא קיים זה לא היה משנה את האמונה שלך
תאמין לי שגם אם היו מביאים הוכחות חותכות לזה שאלוהים לא קיים זה לא היה משנה את האמונה שלך
^
אני אאמין באלוהים רק אחרי שאני אראה אותו בעיניים שלי, אני ועוד מישהו אחד לפחות, לבדוק שזה לא הזיות.
אני אאמין באלוהים רק אחרי שאני אראה אותו בעיניים שלי, אני ועוד מישהו אחד לפחות, לבדוק שזה לא הזיות.
^^^
אתה ןאתיכות להביא הוכחה למשהו שהמדענים הכי גאונים בעולם לא הביאו, זה כנראה פשוט האמונה שלך.
תאמין בישות הזאת, ואני אאמין לעצמי. ולמדע.
אתה ןאתיכות להביא הוכחה למשהו שהמדענים הכי גאונים בעולם לא הביאו, זה כנראה פשוט האמונה שלך.
תאמין בישות הזאת, ואני אאמין לעצמי. ולמדע.
^
מה._.
רוב המדענים שתמצאי מאמינים בקיומו של אלוהים בגלל ההוכחה הזו
ה"סתירה" היחידה שיש לה היא הסתירה של דה קארט וזו סתירה שסותרת את עצמה
ואולי תפתח/י דעה עצמאית במקום להגיד אם המדענים לא אז גם אני לא?
מה._.
רוב המדענים שתמצאי מאמינים בקיומו של אלוהים בגלל ההוכחה הזו
ה"סתירה" היחידה שיש לה היא הסתירה של דה קארט וזו סתירה שסותרת את עצמה
ואולי תפתח/י דעה עצמאית במקום להגיד אם המדענים לא אז גם אני לא?
סתם אזרוק שתי מילים לאוויר
שאני ממש ממש המצאתי הרגע "לֹא תִרְצָח".
לאדע מה את חושבת שאת קונה כשאת רואה מדבקה של כשרות אני יכול להגיד לך שכשר? זה ממש לא, סוג הסכין ומקום החתך לא אומרים כלום.
כל עוד מעורבת התעללות שלא לצורך (ואני פה כדי להגיד שועוד איך מעורבת) זה לא כשר.
ואיך זה התחיל את שואלת? ברגע שהחיה הכי מטומטמת בטבע החליטה שהיא יכולה לקחת בעלות על חיים אחרים
שאני ממש ממש המצאתי הרגע "לֹא תִרְצָח".
לאדע מה את חושבת שאת קונה כשאת רואה מדבקה של כשרות אני יכול להגיד לך שכשר? זה ממש לא, סוג הסכין ומקום החתך לא אומרים כלום.
כל עוד מעורבת התעללות שלא לצורך (ואני פה כדי להגיד שועוד איך מעורבת) זה לא כשר.
ואיך זה התחיל את שואלת? ברגע שהחיה הכי מטומטמת בטבע החליטה שהיא יכולה לקחת בעלות על חיים אחרים
אנונימי