37 תשובות
הרבהה
יש את החיסונים.
וכמובן שאם אתה לא מסרס את הכלב זה עוד 400 שח בשנה (תלוי אם הכלב קטן או גדול)
ואתה לא צריכה רצועה ארוכה וקצרה
פשוט תקנה את הרצועות האלו שמתארכות ואפשר גם לקצר אותן.
וכמובן שאם אתה לא מסרס את הכלב זה עוד 400 שח בשנה (תלוי אם הכלב קטן או גדול)
ואתה לא צריכה רצועה ארוכה וקצרה
פשוט תקנה את הרצועות האלו שמתארכות ואפשר גם לקצר אותן.
שואל השאלה:
^^^צריך שתי רצועות לגור, אחד לאילוף יותר של משחקים או פקודות ולשלוט על האזור שלו יותר אבל עדיין לתת מרחב.
גדר כן מאוד מומלץ כדי שיהיה אפשר לשים אותו מתי שלא משגיחים עליו במקום בכלוב.
חטיפים זה חובה, אחרת איך תאלפי? זה פשוט חובה לא צריך להסביר.
תג שם זה גם ממש ממש חשוב כי אחרת אם הוא הולך לאיבוד יהיה הרבה יותר קשה להחזיק אותו וזה הרבה יותר טוב שיש תג שם וזה יכול ממש לעזור לזה שימצאו אותו במידה והוא הולך לאיבוד.
^^^צריך שתי רצועות לגור, אחד לאילוף יותר של משחקים או פקודות ולשלוט על האזור שלו יותר אבל עדיין לתת מרחב.
גדר כן מאוד מומלץ כדי שיהיה אפשר לשים אותו מתי שלא משגיחים עליו במקום בכלוב.
חטיפים זה חובה, אחרת איך תאלפי? זה פשוט חובה לא צריך להסביר.
תג שם זה גם ממש ממש חשוב כי אחרת אם הוא הולך לאיבוד יהיה הרבה יותר קשה להחזיק אותו וזה הרבה יותר טוב שיש תג שם וזה יכול ממש לעזור לזה שימצאו אותו במידה והוא הולך לאיבוד.
אנונימי
שואל השאלה:
הרצועות המתארכות לא מתאימות לאילוף, הן חלשות יותר ופחות נוחות לכלב שעדיין לא מאולף ועדיין צריך ללמד אותו ללכת עם רצועה.
כמובן שנסרס/נעקר, וחיסונים תודה, הוספתי לרשימה.
הרצועות המתארכות לא מתאימות לאילוף, הן חלשות יותר ופחות נוחות לכלב שעדיין לא מאולף ועדיין צריך ללמד אותו ללכת עם רצועה.
כמובן שנסרס/נעקר, וחיסונים תודה, הוספתי לרשימה.
אנונימי
שואל השאלה:
וכמובן שאוכל אנחנו נברר מה מתאים עם הוטרינר, השאלה לא קשורה לאיזה אוכל נבחר...
וכמובן שאוכל אנחנו נברר מה מתאים עם הוטרינר, השאלה לא קשורה לאיזה אוכל נבחר...
אנונימי
לא צריך שתי רצועות.
אמרתי לך, יותר זול הרצועה הזו שמתארכת ומתקצרת.
וכן ממליצה לקנות כלוב כי בזמן שהוא גור הוא עושה מלא בלאגן ומשתולל. אבל לא להשאיר אותו הרבה זמן בכלוב וכל היום.
עשינו את זה לכלב שלי כשהוא היה גור וזו הייתה טעות פשוט איומה
הוא היה עצוב כי הוא היה בכלוב כל הזמן והפרווה שלו נשרה בגלל זה.
כמובן לא לשכח לפחות 3 טיולים ביום, כל טיול לפחות 15 שעה.
ותשומת לב כמובן אחרת הוא סתם מעצבן ונהיה עצוב
אמרתי לך, יותר זול הרצועה הזו שמתארכת ומתקצרת.
וכן ממליצה לקנות כלוב כי בזמן שהוא גור הוא עושה מלא בלאגן ומשתולל. אבל לא להשאיר אותו הרבה זמן בכלוב וכל היום.
עשינו את זה לכלב שלי כשהוא היה גור וזו הייתה טעות פשוט איומה
הוא היה עצוב כי הוא היה בכלוב כל הזמן והפרווה שלו נשרה בגלל זה.
כמובן לא לשכח לפחות 3 טיולים ביום, כל טיול לפחות 15 שעה.
ותשומת לב כמובן אחרת הוא סתם מעצבן ונהיה עצוב
מומלץ גם תילוע!
שלא יהיו לו תולעים בגןף וגם תולעת הפארק
וקולר לפרעושים/קרציות.
ואיזה סוג כלב אתה מביא?
שלא יהיו לו תולעים בגןף וגם תולעת הפארק
וקולר לפרעושים/קרציות.
ואיזה סוג כלב אתה מביא?
שואל השאלה:
אני יודע איך לטפל בכלב ואיך לאלף ואיך לחנך ואיך לטפל עשיתי מחקר מעמיק *מאוד*, לרצועה מתארכת פחות מתאימה לכלב מאולף, לכלב שכבר מחונך לרצועה זה יותר מתאים. בכל מקרה, אני יודע שצריך כלוב ואני יודע איך משתמשים בזה, כתבתי את זה כבר ברשימה. והכלב לא אמור להיות עצוב בכלוב כל עוד עבדת על זה איתו ועשית הרגלה נכונה (crate training).
אני יודע איך לטפל בכלב ואיך לאלף ואיך לחנך ואיך לטפל עשיתי מחקר מעמיק *מאוד*, לרצועה מתארכת פחות מתאימה לכלב מאולף, לכלב שכבר מחונך לרצועה זה יותר מתאים. בכל מקרה, אני יודע שצריך כלוב ואני יודע איך משתמשים בזה, כתבתי את זה כבר ברשימה. והכלב לא אמור להיות עצוב בכלוב כל עוד עבדת על זה איתו ועשית הרגלה נכונה (crate training).
אנונימי
שואל השאלה:
מן הסתם שתילוע, זה חלק מהחיסונים.
מן הסתם שתילוע, זה חלק מהחיסונים.
אנונימי
יש גם כדור לתילוע.
שואל השאלה:
בסדר, אני מחשיב את זה בחיסונים. כמו שאני מחשיב כדור נגד פרעושים וקרציות כחלק מהחיסונים גם אם זה לא בדיוק חיסון.
בסדר, אני מחשיב את זה בחיסונים. כמו שאני מחשיב כדור נגד פרעושים וקרציות כחלק מהחיסונים גם אם זה לא בדיוק חיסון.
אנונימי
שואל השאלה:
ולגבי ציוד? זה טיפה יותר משמעותי כי אמא שלי מודעת לחיסונים...
ולגבי ציוד? זה טיפה יותר משמעותי כי אמא שלי מודעת לחיסונים...
אנונימי
לא חייב גם גדר וגם כלוב... לא חייב קליקר.. אם באלך אפשר גם מיטה לכלב
שואל השאלה:
כן כן זה ברור סל אימוץ, ורתמה כתבתי ברשימה, הכוונה היא אם יש לך עוד דברים ששכחתי לציוד, עוד דברים כאילו שצריך לקנות.
כן כן זה ברור סל אימוץ, ורתמה כתבתי ברשימה, הכוונה היא אם יש לך עוד דברים ששכחתי לציוד, עוד דברים כאילו שצריך לקנות.
אנונימי
שואל השאלה:
לא שאלתי אם אני צודק במה שכתבתי, שאלתי אם שכחתי משהו, ואם אתה לא מבין בגידול גורים עדיף של תענה כי כלוב וגדר זה כן ממש ממש חשוב וגם קליקר מומלץ. לא הבנתי למה אתם אומרים לי כל דברים שהם לא חשובים זה לא מה ששאלתי. למיטב לגור כלב זה מטומטם ברמות כי הוא פשוט יהרוס אותה כנראה, עדיף שמיכה ישנה או משהו כזה.
לא שאלתי אם אני צודק במה שכתבתי, שאלתי אם שכחתי משהו, ואם אתה לא מבין בגידול גורים עדיף של תענה כי כלוב וגדר זה כן ממש ממש חשוב וגם קליקר מומלץ. לא הבנתי למה אתם אומרים לי כל דברים שהם לא חשובים זה לא מה ששאלתי. למיטב לגור כלב זה מטומטם ברמות כי הוא פשוט יהרוס אותה כנראה, עדיף שמיכה ישנה או משהו כזה.
אנונימי
בתור מישהו שכבר היה לו גור בבית אני פשוט אומר לך שלא חובה גם גדר וגם כלוב... תעשה מה שבאלך אני סתם מנסה לחסוך לך קצת כסף... ואני אילפתי בלי קליקר כמו רוב מי שאני מכיר... ושוב תעשה מה שאתה רוצה... אבל לדעתי זה מיותר...
ולפני שאתה ממהר לקנות תבקש מאנשים שהיו להם גורים. אני למשל הולך להביא בורדר קולי גור בקרוב וממש להשקיע באילוף שלו... וידיד אמר לי שהוא ישאיל לי את הגדר שלו ועוד מישהי אמרה לי שהיא יכולה להשאיל לי את הכלוב שלה... ומצאתי אתר זול לקנות בו את המיטה... בערך 50 שקל וזה למה אני מוכן לקנות גם מיטה לגור... מקסימום 50 שקל הלכו לפח...
שואל השאלה:
זה ממש לא מיותר, זה משהו ממש חשוב וזה שאתם לא השתמשתם בו לא אומר שהוא לא הכרחי. הוא מאוד יעיל בכל כך הרבה מובנים וממש עוזר, ולחסוך כסף במשהו כזה זה אידיוטי כי זה כלים שהם כמעט חובה.
זה ממש לא מיותר, זה משהו ממש חשוב וזה שאתם לא השתמשתם בו לא אומר שהוא לא הכרחי. הוא מאוד יעיל בכל כך הרבה מובנים וממש עוזר, ולחסוך כסף במשהו כזה זה אידיוטי כי זה כלים שהם כמעט חובה.
אנונימי
שואל השאלה:
זאת אבל לא הייתה השאלה... אני חקרתי מספיק על אילוף ועל כל הדברים האלה רק רציתי לבדוק שלא שכחתי כלום ברשימה...
זאת אבל לא הייתה השאלה... אני חקרתי מספיק על אילוף ועל כל הדברים האלה רק רציתי לבדוק שלא שכחתי כלום ברשימה...
אנונימי
אחי אף אחד לא מנסה לתקוף אותך על איך שאתה רוצה לאלף את הגור שלך, אבל רק שתדע שאתה תצטרך להיות יותר רגוע איתו מאשר איך שאתה איתנו... חחח... בכל מקרה אני לא חושב שזה אידיוטי להשאיל מאנשים או לא להשתמש בזה אם הגור לא צריך. למשל הכלבה שיש לי עכשיו חיה בחצר והיא לא צריכה כלוב כזה כי יש לה את הפינה שלה שאליה היא הולכת אם נמאס לה מאנשים... היא לא צריכה כלוב בשביל זה ...
שואל השאלה:
מה זה קשור? כלוב זה לאילוף... טוב דיי אני פרשתי... אתה מנסה ללמד אותי איך לאלף גור כשברור שאין לך כל כך מושג בזה... טוב ביי.
מה זה קשור? כלוב זה לאילוף... טוב דיי אני פרשתי... אתה מנסה ללמד אותי איך לאלף גור כשברור שאין לך כל כך מושג בזה... טוב ביי.
אנונימי
ובנוגע לשאלה אני הייתי מוסיף גם רצועה קצרה נוספת כי כלבים נוטים להרוס אותם בקלות.. לי יש שתיים והייתה עוד אחת שנהרסה. ומלונה אם הוא יהיה גם בחוץ זה ממש חשוב שיהיה לו את הפינה הזו במיוחד שהוא גדל ואין שימוש בכלוב או בגדר
ואחי אני יודע שכלוב זה לאילוף אבל בעיני לא כל גור צריך את זה... אני מעדיף לאלף בעזרת האמון של הכלבה שלי ולי *אישית* זה עובד. אין רק דרך אחת לאלף כלב
שואל השאלה:
לגדל כלב בחוץ זאת לא פחות מהתעללות אז לא תהיה לו מלונה בחוץ כי אשכרה יהיה אכפת לי ממנו. דבר שני, זה לא קשור לאמון, ברגע שאתה תבין קצת בנושא אתה תדע שזה עוזר להם להתמודד עם לחץ ומה לעשות שהם לא יודעים את החוקים בהתחלה אז כשאתה לא משגיח אתה לא יכול לתת לו לעשות מה שבא לו כי הוא יכול להרוס דברים ולסכן גם את עצמו בלי אפשרות שאני אתקן אותו ואראה לו את הדרך הנכונה. זה גם עוזר בחינוך לצרכים ולתת להם את הפינה שלהם וזה מוריד לכם לחץ למשל כשאתה לא בבית או כשהם לבד. זה אחד הכלים הכי חשובים והכרחיים לגור.
לגדל כלב בחוץ זאת לא פחות מהתעללות אז לא תהיה לו מלונה בחוץ כי אשכרה יהיה אכפת לי ממנו. דבר שני, זה לא קשור לאמון, ברגע שאתה תבין קצת בנושא אתה תדע שזה עוזר להם להתמודד עם לחץ ומה לעשות שהם לא יודעים את החוקים בהתחלה אז כשאתה לא משגיח אתה לא יכול לתת לו לעשות מה שבא לו כי הוא יכול להרוס דברים ולסכן גם את עצמו בלי אפשרות שאני אתקן אותו ואראה לו את הדרך הנכונה. זה גם עוזר בחינוך לצרכים ולתת להם את הפינה שלהם וזה מוריד לכם לחץ למשל כשאתה לא בבית או כשהם לבד. זה אחד הכלים הכי חשובים והכרחיים לגור.
אנונימי
נו בחייאת אתה חושב שלא קראתי את כל זה בעצמי? מה אתה חושב שאני דביל?
ולגדל כלב בחוץ זה ממש לא התעללות. כלבים זו לא חיה שמסוגלת להיות סגורה בבית כל היום חוץ מבטיולים. והכלבה שלי ממש לא מסוגלת להיות סגורה ככה. תאמין לי שאני דואג לה יותר משכל אחד אחר ידאג לה ואוהב אותה יותר מכל אחד אחר שיכיר אותה אי פעם. אז אל תעז לומר לי שאני מתעלל בכלבה שלי .
ולגדל כלב בחוץ זה ממש לא התעללות. כלבים זו לא חיה שמסוגלת להיות סגורה בבית כל היום חוץ מבטיולים. והכלבה שלי ממש לא מסוגלת להיות סגורה ככה. תאמין לי שאני דואג לה יותר משכל אחד אחר ידאג לה ואוהב אותה יותר מכל אחד אחר שיכיר אותה אי פעם. אז אל תעז לומר לי שאני מתעלל בכלבה שלי .
שואל השאלה:
טוב עזוב אין לי מושג איך הגענו לזה, אני בסך הכל שאלתי אם יש עוד ציוד שצריך לקנות לגור ששכחתי...
טוב עזוב אין לי מושג איך הגענו לזה, אני בסך הכל שאלתי אם יש עוד ציוד שצריך לקנות לגור ששכחתי...
אנונימי
ועניתי על זה.
"ובנוגע לשאלה אני הייתי מוסיף גם רצועה קצרה נוספת כי כלבים נוטים להרוס אותם בקלות.. לי יש שתיים והייתה עוד אחת שנהרסה."
"ובנוגע לשאלה אני הייתי מוסיף גם רצועה קצרה נוספת כי כלבים נוטים להרוס אותם בקלות.. לי יש שתיים והייתה עוד אחת שנהרסה."
שואל השאלה:
מקסימום אם תהרס נקנה עוד אחת, אבל אין סיבה שהיא תהרס אם נאלף ונחנך ונשגיח עליו טוב, פשוט לא ניתן לה להרוס ונלמד אותה לא להרוס...
מקסימום אם תהרס נקנה עוד אחת, אבל אין סיבה שהיא תהרס אם נאלף ונחנך ונשגיח עליו טוב, פשוט לא ניתן לה להרוס ונלמד אותה לא להרוס...
אנונימי
גדר גורים, כלוב אילוף וקליקר הם לא ברים נחוצים בכלל.
שואל השאלה:
טוב, בסדר, אבל זאת לא הייתה השאלה. ואם אתם לא מבינים בזה אל תענו פשוט!
טוב, בסדר, אבל זאת לא הייתה השאלה. ואם אתם לא מבינים בזה אל תענו פשוט!
אנונימי
שואל השאלה:
ממש תודה על התשובה, לגבי אמפולות לפרעושים וקרציות אנחנו לא נקנה אלא לדעתי נשתמש בכדור ברבקטו כי הוא יותר יעיל. מיטה גם לא, אנחנו ניקח שמיכה ישנה או משהו כזה כי מיטה הוא יכול להרוס כשהוא לבד.
שמפו ומסרקים את צודקת(:
אנחנו נקנה גם כלוב על מנת שכשרוצים שהוא ינוח או בלילה וכאלה נשים אותו בכלוב כי זה מקום יותר סגור וחשוך (בניגוד לבני אדם, כלבים אוהבים מקומות חשוכים וסגורים כאשר הם רוצים לנוח ולהירגע), הוא גם הרבה יותר יעיל למשל לאילוף לצרכים. אז אנחנו מחבר גדר וכלוב למקום אחד משלו בו יהיה לו את אזור המשחק והאוכל והמים ובכללי שנותן לו מרחב יותר (הגדר) וחלק שני שיהיה המקום לנוח ולהירגע ולישון. תודה על הפירוט גם בנוגע למחירים(:
ממש תודה על התשובה, לגבי אמפולות לפרעושים וקרציות אנחנו לא נקנה אלא לדעתי נשתמש בכדור ברבקטו כי הוא יותר יעיל. מיטה גם לא, אנחנו ניקח שמיכה ישנה או משהו כזה כי מיטה הוא יכול להרוס כשהוא לבד.
שמפו ומסרקים את צודקת(:
אנחנו נקנה גם כלוב על מנת שכשרוצים שהוא ינוח או בלילה וכאלה נשים אותו בכלוב כי זה מקום יותר סגור וחשוך (בניגוד לבני אדם, כלבים אוהבים מקומות חשוכים וסגורים כאשר הם רוצים לנוח ולהירגע), הוא גם הרבה יותר יעיל למשל לאילוף לצרכים. אז אנחנו מחבר גדר וכלוב למקום אחד משלו בו יהיה לו את אזור המשחק והאוכל והמים ובכללי שנותן לו מרחב יותר (הגדר) וחלק שני שיהיה המקום לנוח ולהירגע ולישון. תודה על הפירוט גם בנוגע למחירים(:
אנונימי
שואל השאלה:
^^באמת? דווקא הביקורות על כדור ברבקטו מצוינות גם על ידי וטרינרים, אבדוק את זה מחדש.
בכל מקרה לגבי פדים לצרכים אני אמנע משימוש בהם, יש לי גינה בבית אז אני אוציא אותו לשם, אני לא רוצה להשתמש בפדים מכמה סיבות:
1. יכול להפוך למשחק עבור הכלב והוא יתחיל לקרוע אותו ולהשתולל איתו.
2. זה גורם לתהליך להיות ארוך יותר ויכול לגרום לבעיות התנהגות, כמובן שלא תמיד אבל יכול להיות וזה סיכון מיותר. ברגע שהכלב מתרגל לצרכים בפנים יהיה לו יותר קשה להבין שהוא צריך לעשות גם בחוץ, והוא יחכה עד שתיכנס פנימה כדי לעשות, וגם אם תוציא את הפדים הוא יכול למצוא משהו אחר במרקם של הפדים ויעשה עליו (כמו שטיח למשל), וזה ממש יכול להקשות על התהליך וגם יגרום לו להיות ארוך יותר (כי אתה מרגיל אותו לבפנים, ואז לבחוץ אחרי שהוא התרגל לעשות בפנים, במקום פשוט להרגיל אותו לעשות בחוץ). כבר יצא לי לראות באינטרנט ולדבר עם אנשים שזה ממש הקשה להם על התהליך וגרם לבעיות התנהגות וקושי רב בהרגלה לצרכים בחוץ. ולכן אני לא אשתמש בזה.
^^באמת? דווקא הביקורות על כדור ברבקטו מצוינות גם על ידי וטרינרים, אבדוק את זה מחדש.
בכל מקרה לגבי פדים לצרכים אני אמנע משימוש בהם, יש לי גינה בבית אז אני אוציא אותו לשם, אני לא רוצה להשתמש בפדים מכמה סיבות:
1. יכול להפוך למשחק עבור הכלב והוא יתחיל לקרוע אותו ולהשתולל איתו.
2. זה גורם לתהליך להיות ארוך יותר ויכול לגרום לבעיות התנהגות, כמובן שלא תמיד אבל יכול להיות וזה סיכון מיותר. ברגע שהכלב מתרגל לצרכים בפנים יהיה לו יותר קשה להבין שהוא צריך לעשות גם בחוץ, והוא יחכה עד שתיכנס פנימה כדי לעשות, וגם אם תוציא את הפדים הוא יכול למצוא משהו אחר במרקם של הפדים ויעשה עליו (כמו שטיח למשל), וזה ממש יכול להקשות על התהליך וגם יגרום לו להיות ארוך יותר (כי אתה מרגיל אותו לבפנים, ואז לבחוץ אחרי שהוא התרגל לעשות בפנים, במקום פשוט להרגיל אותו לעשות בחוץ). כבר יצא לי לראות באינטרנט ולדבר עם אנשים שזה ממש הקשה להם על התהליך וגרם לבעיות התנהגות וקושי רב בהרגלה לצרכים בחוץ. ולכן אני לא אשתמש בזה.
אנונימי
שואל השאלה:
^^לכלבים חייב שמפו שמיועד להם, ובכל מקרה זה לא שיש לי שמפו לתינוקות בבית, אבל עדיין צריך להשתמש על כלבים בשמפו שמיועד לכך.
^^לכלבים חייב שמפו שמיועד להם, ובכל מקרה זה לא שיש לי שמפו לתינוקות בבית, אבל עדיין צריך להשתמש על כלבים בשמפו שמיועד לכך.
אנונימי
שואל השאלה:
כמה זמן היית בבית ספר שהיא נשארה לבד?
כמה זמן היית בבית ספר שהיא נשארה לבד?
אנונימי
שואל השאלה:
ואיך ומתי הוצאת לה את הפדים? איך עבר התהליך? (הכוונה למתי הפסקת להשתמש בהם, ואיך הרגלת אותה שאין פדים)
ואיך ומתי הוצאת לה את הפדים? איך עבר התהליך? (הכוונה למתי הפסקת להשתמש בהם, ואיך הרגלת אותה שאין פדים)
אנונימי
שואל השאלה:
כי חשבתי על לעשות את זה, אבל אני לומד עד 3:10 ומתחיל ב7:50, ויש גם זמן שאני בנסיעה, ככה שזה בערך מ7 עד 4. חשבתי בהתחלה להשתמש בפדים, אבל אני מפחד שזה ישפיע על התהליך ויקשה עליו.
כי חשבתי על לעשות את זה, אבל אני לומד עד 3:10 ומתחיל ב7:50, ויש גם זמן שאני בנסיעה, ככה שזה בערך מ7 עד 4. חשבתי בהתחלה להשתמש בפדים, אבל אני מפחד שזה ישפיע על התהליך ויקשה עליו.
אנונימי
שואל השאלה:
חחח מה זאת אומרת לקרוא על הסוג כלב? אני הולך לאמץ כמובן, אני *ממש* נגד קנייה, בחיים לא אקנה.
חחח מה זאת אומרת לקרוא על הסוג כלב? אני הולך לאמץ כמובן, אני *ממש* נגד קנייה, בחיים לא אקנה.
אנונימי
באותו הנושא: