14 תשובות
אני חושבת שבבין המצרים אסור להשמיע מוזיקה, להתחתן, ולהסתפר.
לא חושבת שיש על זה איסור..
אם את לא שומרת שבת למשל, אז מה זה משנה לך אם מחר יש צום או לא?

אבל אם את כן שומרת שבת, אז ממש לא כדאי.

למה?
כי יש איזו טענה בגמרא שאומרת, שאסור לבלות כי האחרא סיטרא נמצא בכל מקום והוא יכול להזיק יותר ממה שאפשר לדמיין.
ממש לא נכון! מה הקשר אם היא לא שומרת שבת אז אסור לה לצום?
אז אם היא מחללת שבת אסור לה לשמור חגים לפי טענתך, אסור לה לנשק מזוזה, אסור לה שמור מסורת, אסור לה להתאבל על בית המקדש, בקיצור אסור לה להיות יהודיה, אולי היא תתנצר?

איזה שטויות במיץ עגבניות אל תענו על דברים כאלה במיוחד שאין לכם מושג בהם!

מתוקה תקשיבי לי טוב, זה שאת מחללת שבת לא אומר שאת לא חייבת לשמור את הצומות
אז וואלה כל אחד יחלל שבת בשביל ל"התפטר" מכול המצוות, נשמע לך הגיוני?

את חייבת בצום הזה בין אם את שומרת שבת ובין אם לא
שכר מצווה בנפרד
ושכר עבירה בנפרד, על עבירות ה' ישלם לך בנפרד ועל מצוות ה' ישלם לך בנפרד

זה לא "הכול או כלום", אז כל פעם שאני יחטא ויעשה שטות אז אני יעזוב את ה' ואת הדת? בקצב הזה התורה לא הייתה נשמרת ועם ישראל היה נכחד!

את חייבת לשמור את הצום ואת ההלכות של בין המצרים כמו כל דבר גם אם את מחללת שבת,!
ועדיף לך שאלות על דת לא לשאול באתר הזה, זה ילדים עונים שאין להם מושג בהלכה והם יכולים להטעות אותך, עדיף לשאול רב או מישהו שאת יודעת בוודאות שיודע את ההלכות ושומר את הדת היהודית, את יכולה להכנס לאתר "אור לנוער" ולשלוח שאלות כאלה לרביד נגר או לשאול בבית הכנסת את הרב, בחיים אל תשאלי כאן שאלות על דת כי ברוב הפעמים את תקבלי תשובות טיפשיות שאין להם מקור בהלכה שיטעו אותך... מקווה שעזרתי

ולסיכום כן את חייבת לשמור את יז' בתמוז ט' באב ובין המצרים גם אם את מחללת שבת ובעז"ה שה' יזכה אותך גם לשמור שבת כהלכתה!:)
אפשר ללכת, לא בתשעת הימים.
צריך רק להיזהר יותר מכרגיל בימים רגילים.
כתוב שכל רודפיה השיגוה בין המצרים לכן אם מגיע למישהו משהו זה כנראה יקרה בבין המצרים לכן צריך משנה זהירות אז עדיף שלא זה בגדול אבל אן תשאלו רב שמכיר אותכם אז יכול שהוא יוכל להקל בכל מקרה גם כאן כדי לשאול בשביל לזכות את הרבים
בכל אירוע על פני ההסטוריה היהודית, אם היה משמח וחל בו נס לעם ישראל-אותו יום בכל שנה שאחרי, יש מסוגלות/פוטנציה של עת רצון והארת החסד. ולהבדיל בתקופת אבל עקב אירוע מזעזע כלשהוא-יש דינים מתוחים והדין עלול להזיק אם לא נזהרים.
יש כל מיני מנהגים כל עדה ומנהגיה, האשכנזים נוהגים דיני אבלות מר"ח אב, הספרדים מי"ז בתמוז (היום) (נדמה לי) והתימנים בשבוע שחל בו 9 באב.
יש כל מיני מנהגי אבלות והחמרות-השורה התחתונה היא: לא להתנהג בקלות ראש ושמחה יתרה!
ביום הזה החל ביתר שאת המצור על ירושלים, ושיאו הגיע ב9 באב-חורבן ביהמ"ק.
אז כל מה שמשמח יותר מידי-צריך לדחות, כמו: חופה ומסיבות, תספורת, קניית בגדים חדשים, או מוזיקה רועשת ושמחה.
הספרדים לא אוכלים בשר מר"ח נדמה לי ועוד כיוב'..

לשאלתך על הסופרלנד-תלוי בגיל, תלוי אם יגרם צער גדול למישהו או הפסד כספי ניכר, אם לא ילך, ועוד.. (ראי כמה התורה שלנו מתחשבת בצרכי האדם ונמנעת מלצער מישהו סתם!)
אם אפשר לדחות=עדיף אם לא, ללכת ופשוט להזהר. הסכנה יותר קרובה ומוחשית וצריך להשמר.
אלה ימי דין וכך הם נקראים.
לעתיד לבוא-מובטח שיהפכו ימים אלה, לחג וששון במהרה בימנו אמן!
עד חודש אב בערך עוד שבועיים אין בעיה. ויש כאלה נמנעים כל בין המצרים, מהיום עד אחרי תשעה באב. כל טוב.
ימי בין המצרים זה זמן אבילות וצריך להתייחס לזה ברצינות אין קשר בין שמירת שבת או לא
מותר ללכת, יש עדיפות שלא, אבל זה בעיקר בתשעת הימים.
האיסורים עד ר"ח אב זה בעיקר לאשכנזים, ספרדים לא נוהגים, רק נוהגים ביותר זהירות, ולכן אפשר לסמוך על זה.
נראה לי שאם אתה במבצ רוח ירוד והנסיעה לפארק היא ל3-4 שעות זה בסדר אבל תשאלי רב.
ברסלב
איפה כתוב שהיא מחללת שבת?
מצוות התורה ניתנו לכל אדם יהודי. והדגש הוא לכולם, אחד המרבה ואחד הממעיט.
ואין הקב"ה מקפח שכר כל בריה.
אפילו היה רשע גמור וקיים מצווה אחת, יקבל שכר על המצווה הבודדה.
כל שכן עם ישראל היום אשר כל אחד ואחת מלא מצוות כרימון.
לעניין השאלה. קודם כל צריך לדעת שמנהגי תקופת בין המצרים הם מנהגים ולא דינים.
כל קהילה קיבלה עליה מנהגים שונים.
מותר ללכת לבילוי בפראק במיוחד לילדים עד ראש חודש אב רק להיזהר מאד מלהכנס למשחק מסוכן.
וכן בלי מוזיקה ובלי הוללות יתר.
לא רצוי. זה מאותה בחינה ששואלים אם מותר ללכת לים. לא רצוי כי זה מסוכן. זה כמו "קללה" כזו שמסוכן לעשות קניות של דברים שלא צריך ובמיוחד ללכת לים. לדוגמא שנה קודמת היו מלא אסונות טביעה בים בבין המצרים. לא רצוי.
זה לא ממש איסור, זה פשוט שבזמן הזה- בין המצרים, יש קיטרוג מיוחד על עם ישראל וזאת התקופה בה נחרב בית המקדש אז בתקופה זאת קרה דברים רבים במהלך השנים, זאת תקופה קשה שקוראים בה פרעניות קשות ורצוי להתרחק ממקומות שיש בהם סכנה יותר ממקומות אחרים
בס"ד

לשון ילקוט יוסף: ימי בין המצרים
ז) רחצה בים או בברכה - אפילו שאין איסור מפורש על כך כדאי להזהר ולא לרחוץ בים או בבריכה בימי בין המיצרים. עד כאן. וזאת משום סכנה, על סופר לנד לא נכתב אבל יש לומר שהוא הדין.

נוסף לעניין הסכנה טוב למעט בשמחה, לא שנלך עם פרצוף עצוב אלה לא לעשות דברים שמגבירים בנו את השמחה וזאת על מנת להראות שאנו מצטערים על חורבן בית המקדש שאין לנו מושג מה אנו מפסידים בכך שאיננו.

בהצלחה וכל טוב רפאל.
רפאל אלמקיאס מומחה סטיפס