3 תשובות
כשאתה קונה מניות של חברה מסוימת אתה בעצם קונה אחוזים מסוימים מהחברה. ככל שהחברה שווה יותר כסף ככה מחיר המניות עולה.
עכשיו, איך אנשים מרוויחים מזה שקונים מניות?
נאמר שקניתי 1000 מניות של חברת קוקה קולה ב10 אלף שקל (סתם דוגמה) כשהיא הייתה חברה בחיתוליה מה שנקרא ובגלל זה המניות זולות.
עם הזמן שהחברה גדלה והתפרסמה והכניסה המון כסף, ערך המניות שלה עלה.
ובגלל שלי יש 1000 מניות שלהם, אני כל הזמן מקבלת את ההפרש בין המחיר ששילמתי כשקניתי אותן לערך הכספי שהן שוות עכשיו.
אם עכשיו כשהחברה ממש גדולה ומפורסמת, 1000 מניות שלה שווה 100 אלף שקל, אני מקבלת את ההפרש שזה 90 אלף שקל.
ככה אנשים עושים כסף ממניות.
אנונימית
שואל השאלה:
ואיך החברה מושפעת מזה? הכסף של המניות הולך מהרווחים שלה?
תכתוב לי הודעה אענה לך על השאלות