64 תשובות
כן.
צריך להיות
הגבול של ההומור השחור לדעתי זה הטאקט, כלומר לא לעשות דברים בסגנון של לספר בדיחות שואה לניצולי שואה
ממש לא זה כל הקטע של זה
ברור
הומור שחור זה החיים.
אין גבול להומור לדעתי. פשוט צריך טיימינג נכון.
תלוי מי אומר את זה
אם זה מפורסם אם השפעה ובאינטרנט המיינסטרים אז ברור והגבול מאוד ברור
אם זה מפורסם אם השפעה ובאינטרנט המיינסטרים אז ברור והגבול מאוד ברור
בעיקרון אין גבול כי זה הומור שחור
אבל אני חושב שיש כמה תחומים אפורים בזה
אבל אני חושב שיש כמה תחומים אפורים בזה
לא, לבדיחה אין, למי שאתה מספר יש.
כן.
כן
זה טריקי?
תלוי
לא זה הרעיון בהומור שחור
כל עוד זה בהומור לא ממש זה מצחיק
אין גבול להומור שחור יש גבול לאדם מסוים בקשר להומור שחור
לא אין גבול לדעתי אבל כן צריך לדעת למי לומר אותם כי אתה לא תגיד הרי בדיחה על אתיופי לאתיופי או בדיחה על השואה לניצולי שואה או לא יודע בקיצר הבנת
אין גבול
לא, אבל אתה צריך להכיר את הקהל שלך. ולהגיד אוטיסט סתם זה לא הומור שחור, כי הומור שחור צריך להיות מצחיק.
כן יש גבול למרות שלא תמיד צריכים להיות פוליטקלי קורקט.
אני אישית לא אפגע אם יספרו בדיחה שקשורה לעדה/מין/דת שלי (ותאמינו לי שמספרים ומספרים הרבה) או משהו כזה אבל יש אנשים שכן נפגעים לכן צריך להציב לזה גבול ולדעת מתי זה כבר עובר את גבול הטעם הטוב
אני אישית לא אפגע אם יספרו בדיחה שקשורה לעדה/מין/דת שלי (ותאמינו לי שמספרים ומספרים הרבה) או משהו כזה אבל יש אנשים שכן נפגעים לכן צריך להציב לזה גבול ולדעת מתי זה כבר עובר את גבול הטעם הטוב
כן
לא
זה כל היופי בהומור שחור :)
זה כל היופי בהומור שחור :)
חד משמעית כן.
לא.
לדעתי אין גבול בנושא של הומור בכלליות כי יש אנשים שכן יצחיק אותם ויש אנשים שלא.
אבל מה שכן צריך לכבד ולחשוב ליד מי אומרים את מה שאומרים פשוט שיהיה טאקט כאילו
לדעתי אין גבול בנושא של הומור בכלליות כי יש אנשים שכן יצחיק אותם ויש אנשים שלא.
אבל מה שכן צריך לכבד ולחשוב ליד מי אומרים את מה שאומרים פשוט שיהיה טאקט כאילו
כל צחוק צריך לדעת מתי להפסיק , כי יש צחוקים ויש חאלס
-
על מה המינוסים ? אי פעם הייתם בסיטואציה שצוחקים עלייך והכל מדהים אבל באיזה שהוא שלב הגיע הזמן לסתום ? אני באמת לא מבינה את הראש שלכם
-
על מה המינוסים ? אי פעם הייתם בסיטואציה שצוחקים עלייך והכל מדהים אבל באיזה שהוא שלב הגיע הזמן לסתום ? אני באמת לא מבינה את הראש שלכם
אנונימית
*זהטריקי נכנס לצאט*
לשאלה - בעיקרון לא אבל זה גם תלוי בסיטואציה, אם אני לדוגמא מדברת עם ניצול שואה אז אני לא אספר בדיחות שואה כי זה חסר טאקט אבל אם אני עם חברים שלי שהם באותו ראש כמוני אז לדעתי אין גבול בין אם זה בדיחות על היטלר או על דתות או על צבע עור או על כל נושא אחר שנחשב הומור שחור. הגבול משתנה ותלוי בזמן באנשים ובסיטואציה שאתה נמצא בה כי לכל אחד יש גבול אחר והומור שונה אז פשוט צריך לדעת מתי זה סבבה לזרוק בדיחה על נושא מסוים ומתי זה חסר טאקט ופוגע
לשאלה - בעיקרון לא אבל זה גם תלוי בסיטואציה, אם אני לדוגמא מדברת עם ניצול שואה אז אני לא אספר בדיחות שואה כי זה חסר טאקט אבל אם אני עם חברים שלי שהם באותו ראש כמוני אז לדעתי אין גבול בין אם זה בדיחות על היטלר או על דתות או על צבע עור או על כל נושא אחר שנחשב הומור שחור. הגבול משתנה ותלוי בזמן באנשים ובסיטואציה שאתה נמצא בה כי לכל אחד יש גבול אחר והומור שונה אז פשוט צריך לדעת מתי זה סבבה לזרוק בדיחה על נושא מסוים ומתי זה חסר טאקט ופוגע
זה טריקי?
בכל אופן,
אין גבול, אבל צריך טיפה טאקט
בכל אופן,
אין גבול, אבל צריך טיפה טאקט
מן הסתם
לא.
כן
כן.
אצלי למשל הגבול זה התמונות של היטלר במיטה עם אנה פרנק.
אצלי למשל הגבול זה התמונות של היטלר במיטה עם אנה פרנק.
כן. כמו לכל דבר
לא, זה כל הרעיון
אנונימית
כן
למה בכלל אנשים מספרים בדיחות שחורות זה הדבר הכי לא מצחיק שיש,זה עצוב
למה בכלל אנשים מספרים בדיחות שחורות זה הדבר הכי לא מצחיק שיש,זה עצוב
טקאט הוא הגבול.
אין גבול כל הקוףטע בהומור שחור הוא שאין טקאט
אני אצטט את הקומיקאי דן סודר
"אנחנו (יתומים) אוהבים בדיחות אבא מת, אתם יודעים מי לא אוהב בדיחות אבא מת? אנשים שאבא שלהם חי"
די להיות כל כך פוליטקלי קורקט
על פי זיגמונד פרויד, ההומור משמש בני אדם לתיעול דחפים מיניים ותוקפניים שלא ניתן לתארם באופן חופשי. ההומור מאפשר שחרור רגשות מודחקים ולשיטתו ככל שהבדיחה עוסקת בנושא גס וכואב יותר, כך היא מעוררת צחוק רב
ולאדם שרשם לא לספר בדיחות שואה לאדם שהיה בשואה אתה מוזמן לקרוא את ספרה של אוסטרובר: "ללא הומור היינו מתאבדים" (הוצאת יד ושם, 2009). הספר כולל ראיונות עם ניצולי שואה וניתוח של ההומור ותפקידו בגטאות ובמחנות ההשמדה
אני אצטט את הקומיקאי דן סודר
"אנחנו (יתומים) אוהבים בדיחות אבא מת, אתם יודעים מי לא אוהב בדיחות אבא מת? אנשים שאבא שלהם חי"
די להיות כל כך פוליטקלי קורקט
על פי זיגמונד פרויד, ההומור משמש בני אדם לתיעול דחפים מיניים ותוקפניים שלא ניתן לתארם באופן חופשי. ההומור מאפשר שחרור רגשות מודחקים ולשיטתו ככל שהבדיחה עוסקת בנושא גס וכואב יותר, כך היא מעוררת צחוק רב
ולאדם שרשם לא לספר בדיחות שואה לאדם שהיה בשואה אתה מוזמן לקרוא את ספרה של אוסטרובר: "ללא הומור היינו מתאבדים" (הוצאת יד ושם, 2009). הספר כולל ראיונות עם ניצולי שואה וניתוח של ההומור ותפקידו בגטאות ובמחנות ההשמדה
לא.. פשוט צריך לדעת מתי תספר... אתה לא תספר בדיחות שואה שיש לידך ניצול שואה נכון?
לא צריך שיהיה לו גבול מבחינה כמותית, תמשיך כל עוד זה מצחיק אותך.
אבל, טאקט הוא כן גורם מרכזי, וצריך לדעת מתי לעצור *בהתחשב במצב*.
לדעת מתי מתאים לעצור, לא סתם להפסיק כי זה יותר מדי.
אלא פשוט להתייחס בכובד ראש ולייחס לטאקט חשיבות.
אבל, טאקט הוא כן גורם מרכזי, וצריך לדעת מתי לעצור *בהתחשב במצב*.
לדעת מתי מתאים לעצור, לא סתם להפסיק כי זה יותר מדי.
אלא פשוט להתייחס בכובד ראש ולייחס לטאקט חשיבות.
^^^אני לא יודע, הסיכוי שניצול שואה יצחק מבדיחה על השואה הוא נמוך ביותר.
זה אחת מהסיבות למה טקאט הגבול אצלי.
נגיד, ראיתי איזה ילדה שאמרה שאבא שלה מת ואחד מהאנשים אמרו "r.i.p"
והיא בכתה.
זה אחת מהסיבות למה טקאט הגבול אצלי.
נגיד, ראיתי איזה ילדה שאמרה שאבא שלה מת ואחד מהאנשים אמרו "r.i.p"
והיא בכתה.
אנונימי
זה משתנה אצל כל אחד
אבל לדעתי כן
מסכימה עם בן 18 אבל לא נראה בכלל^
אבל לדעתי כן
מסכימה עם בן 18 אבל לא נראה בכלל^
למאו עשיתי על זה את העבודת מחקר בבגרות שלי חקרתי תשאלה הזאת שנה איזה טראומה
התשובה היא שיש דבר כזה "פרות קדושות" זה אומר שבכל תרבות יש נושאים שנחשבים קדושים ושאסור לצחוק עליהם , נגיד פה זה שואה ובארצות הברית ירי בבתי הספר ... עדיין יהיו אנשים שיצחקו על זה כי הומור זה דבר אינדיבדואלי אבל יש דברים שנחשבים לא מכבדים ובכל מקום שתלכו וכל אדם שתדברו איתו זה יהיה משהו שונה
התשובה היא שיש דבר כזה "פרות קדושות" זה אומר שבכל תרבות יש נושאים שנחשבים קדושים ושאסור לצחוק עליהם , נגיד פה זה שואה ובארצות הברית ירי בבתי הספר ... עדיין יהיו אנשים שיצחקו על זה כי הומור זה דבר אינדיבדואלי אבל יש דברים שנחשבים לא מכבדים ובכל מקום שתלכו וכל אדם שתדברו איתו זה יהיה משהו שונה
^הומור זה דבר סובייקטיבי, יש פה דיון על משהו אחר.
להכל יש גבול אבל אני לא בטוח מה הגבול שלו
הראל וחברים שלו שיחקו...
הראל נפל על הראש ופונה לבית החולים.
מאוחר יותר הגיעו ההורים שלו, האמא שואלת את הרופא"הראל בסדר הוא יחיה? יש לנו ביטוח בריאות אז אל תוותרו על כלום!" אז הרופא עונה "אולי יש לכם ביטוח בריאות, אבל אין לכם הראל"
הראל נפל על הראש ופונה לבית החולים.
מאוחר יותר הגיעו ההורים שלו, האמא שואלת את הרופא"הראל בסדר הוא יחיה? יש לנו ביטוח בריאות אז אל תוותרו על כלום!" אז הרופא עונה "אולי יש לכם ביטוח בריאות, אבל אין לכם הראל"
daisy העבודה שלך לא כלכך טובה כי כל הקטע בהומור שחור זה לצחוק על ה"פרות הקדושות" כל הקטע זה שיהיו אנשים שיצחקו את החיים שלהם ויהיו אנשים שירצו להקיא והומור שחור הוא ההומור הכי מצחיק מכל סוגי ההומור
מכביסקסים^^ זה לא הומור שחור זה משחק מילים יש בזה נגיעה של הומור שחור אבל זאת לא בדיחה שהייתי מסווג כהומור שחור
כן, צריך לזהות את הסיטואציה
כמו שאמרו הרבה אנשים לפניי,
מילת המפתח לגבול להומור שחור: טקט.
למשל לא לספר בדיחות כמו: "מה ארוך ומביא הרבה ילדים? - רכבת לאושוויץ".
זו בדיחה מאוד לא מצחיקה, וגם לא צריך לומר את זה לניצולי שואה כי זה יכול לפגוע בהם.
ראיתי ב- "סליחה לשאלה ילדים - ילדים לחללי צה"ל", שלהרבה מהם יש הומור שחור על האבות שלהם שנפטרו, והם ממציאים שירים, וחבורה של ילדים ביקשה לעקוף בתור כי הם יתומים. זה נקרא הומור שחור ולא פוגע באף אחד.
אבל כשמגיעים לרמה של לפגוע בבן אדם ובמה שהוא חווה ברמה של צלקת, זה הומור נורא. כלומר: חוסר טקט.
מילת המפתח לגבול להומור שחור: טקט.
למשל לא לספר בדיחות כמו: "מה ארוך ומביא הרבה ילדים? - רכבת לאושוויץ".
זו בדיחה מאוד לא מצחיקה, וגם לא צריך לומר את זה לניצולי שואה כי זה יכול לפגוע בהם.
ראיתי ב- "סליחה לשאלה ילדים - ילדים לחללי צה"ל", שלהרבה מהם יש הומור שחור על האבות שלהם שנפטרו, והם ממציאים שירים, וחבורה של ילדים ביקשה לעקוף בתור כי הם יתומים. זה נקרא הומור שחור ולא פוגע באף אחד.
אבל כשמגיעים לרמה של לפגוע בבן אדם ובמה שהוא חווה ברמה של צלקת, זה הומור נורא. כלומר: חוסר טקט.
ברור שיש גבול רחוק אני ממש אוהבת הומור שחור פשוט צריך לדעת מתיי ואיך להשתמש בו
תלוי למי אתה מספר את הבדיחה
תלוי בסביבה שלך כאילו בדיחה גזענית אני לא אומר ליד איש שחור ובדיחת שואה אני לא אגיד ליד ניצול שואה כאילו צריך להיות בטוח מתי להגיד אותה וגם כמובן טאקט
לא נראה לי חח. כול הקטע של הומור שחור
אני אומר בדיחות גזעניות רק לאנשים שחורים אם אתה אומר את זה לאיש לבן אז אתה באמת גזען...
למשל שאמריקאי יספר ליהודי בדיחת שואה
או שגרמני יספר לגרמני? ברור שהשני יותר גרוע
למשל שאמריקאי יספר ליהודי בדיחת שואה
או שגרמני יספר לגרמני? ברור שהשני יותר גרוע
כן.
לא, כי זה כל הקטע של הומור שחור. אבל כמו שאמרו למעלה צריך טאקט
כמובן, בהחלט.
למרות שזה הומור שחור, זה עדיין עיניין רציני.
לרדת על השואה ולספר בדיחות עליה, לא תמיד זה הדבר הכי חכם ונבון לעשות, זה אפילו די רדוד וקטנוני.
אני לא מעריצה את ההומור השחור, ובחיים לא צחקתי מבדיחה כזאת.
זה כ"כ מיותר ולא מועיל, באמת.
אני מצדיעה לאנשים שכתבו שיש גבול לכך, מעיד על חכמה וטאקט.
למרות שזה הומור שחור, זה עדיין עיניין רציני.
לרדת על השואה ולספר בדיחות עליה, לא תמיד זה הדבר הכי חכם ונבון לעשות, זה אפילו די רדוד וקטנוני.
אני לא מעריצה את ההומור השחור, ובחיים לא צחקתי מבדיחה כזאת.
זה כ"כ מיותר ולא מועיל, באמת.
אני מצדיעה לאנשים שכתבו שיש גבול לכך, מעיד על חכמה וטאקט.
לא
ניצולי שואה המציאו את זה....
כל דבר צריך להיות בגבול הטעם טוב
למה המינוסים? התכוונתי שאסור להגזים
למה המינוסים? התכוונתי שאסור להגזים
ניצולי שואה לא המציאו אתזה אבל כן נעשה שם שימוש מאוד נרחב בזה
כן אבל רק על בדיחות שואה ודברים כאלה כל השאר זה בסדר.
בובספוג למה... מה אם מלחמת העולם השנייה זה גם קשור לאסון הזה, וברור שצריך גבול, אני פעם אמרתי הרבה בדיחות הומור שחור אבל אף פעם לא ליד מי שקשור לבדיחה, כדי לא להעציב אותו או להעליב או להיות סתם מגעיל, ויש דברים במיוחד אם קרו לא מזמן שזה יהיה זוועה לומר למישהו... אבל לדוגמה מה שקרה לcount dankula מטומטם, לא הגיוני ופוגע בחופש הביטוי קשות