6 תשובות
כלום זה מעט מאוד.
זה לפחות הפירוש האמיתי.
ולכן לא לעשות כלום זה לא לעשות.
המשפט הנכון זה "תעשה כלום"
אבל זה לא נשמע טוב אז פשוט אומרים "אל תעשה כלום"
yolo
זה אמור להיות תעשה כלום
בעברית לפעמים אין היגיון... בשפות אחרות בכלל לא אומרים את זה ככה.
בעיקרון זה אמור להיות "תעשה משהו"
אבל בגלל שזה כבר תמוע בחברה, זה" לא לעשות משהו"
כלום זה משהו
פתחו מילון.
אנונימית
אני בלופ על השאלה הזאת כבר איזה 3 שנים
מצרפת אתר שמסביר פחות או יותר
ציטוט ממנו:" המילה כלום והצירוף שום דבר מציינים בתודעתנו 'אַיִן' ו'אפס'. לפיכך יש התוהים אם בניסוחים כגון 'לא אכלתי כלום', 'לא ביקשנו שום דבר' אין שלילה כפולה ומיותרת."