15 תשובות
פעם לקחתי, זה לא עוזר לי
שואל השאלה:
למה יהרוס לי את החיים
אנונימית
^ זה ממכר, מעייף, מרדים
כן לקחתי וזה לא בדיוק עוזר זה משפר את המצב רוח והכל אבל לא מטפל בשורש הבעיה .. זה רק משתיק אותה לתקופה
ממליצה לשלב כדור עם טיפול או לא לקחת בכלל ( במידה והפסיכאטר המליץ)
שואל השאלה:
לקחתי והפסקתי ואני מבינה על מה את מדברת זה באמת משתיק את זה לתקופה וכשמפסיקים לקחת זה חוזר. אני מתלבטת אם לחזור לקחת
אנונימית
על כל אחד פועל אחרת
יש אנשים שזה הציל אותם
יש אנשים שזה גרם למצב להחמיר
אז צריך הרבה סבלנות ולהתייעץ עם פסיכיאטר ולהתאים את הכדור והמינון הנכון ..
אני אישית לוקחת וזה עדיף מבלי לקחת
אבל עדיין המצב לא וואו.
נקווה שישתפר :)
שואל השאלה:
לירון כמה זמן את לוקחת
אנונימית
^חודשיים וחצי בערך
לוקח כבר שנה, זה הציל אותי ואני מרגיש כמו בן אדם שוב, הרגשתי רדום קצת וזומבי בהתחלה שהגוף התרגל למינון אחרי חודשיים לא הרגשתי יותר תופעות לוואי ועכשיו אני מרגיש בסדר נפשית ופיזית.

כל ה"יהרוס את החיים" והפחדות למיניהן זה לרוב סטיגמות שאנשים הדביקו לזה, שלצערנו מובילות להמון מקרי התאבדות כתוצאה מכך מידי שנה, שאנשים פשוט נמנעים לקבל עזרה גם תרופתית ומגיעים למצבים של חוסר אונים מוחלט.

כדורים נוגדי דיכאון עובדים, לא כל כדור מתאים לכל אחד, אם לא מתאים מחליפים.

התרופה מתחילה לעבוד רק אחרי חודש חודשיים במיטבה, רק אחרי חודש תופעות לוואי נעלמות ברובן ובהמשך גם השאר, אם לא אפשר לנסות משו אחר.

זה לא ככ מזיק לגוף (לאיברים) יש אנשים שלוקחים את זה כל החיים וזה די בטוח לשימוש, אסי עזר למשל לקח איזה 8 שנים.

בקיצור לא אסון

נ.ב כדורים נגד דיכאון לא ממכרים,
הגוף מפתח תלות קלה יחסית אליהם, מניעת תופעות לוואי היא פשוטה פשוט מורידים מינון כמו שהעלו אותו, ואז מפסיקים וממשיכים כרגיל.

התמכרות זו הגדרה פסיכולוגית, תלות פיזית, אין התמכרות פסיכולוגית לתרופה כי היא לא מורגשת.
אנונימי
עוד משהו, נכון שזה משתיק את הדיכאון, וכל המטרה של התרופה הזו זה להשתיק את הדיכאון על מנת להקל על האדם שסובל מדיכאון להמשיך לתפקד ולהקל עליו את התהליך עם הפסיכולוג, ממש לא לוקחים רק כדור נגד דיכאון ולא עובדים על זה גם עם איש מקצוע תוך כדי, זה בזבוז זמן ככה.

אגב יש אנשים (כמוני) שדיכאון אצלם נגרם מחוסר בהורמון במוח (סרוטונין) כרוני, וזה מוביל לדיכאון גם אם אין סיבה הגיונית לו, אז אישית לא משנה כמה טיפולים פסיכולוגים עשיתים ב10 שנים האחרונות הדיכאון אוחז חזק, כי זה משהו שדפוק בגוף שלי, הכדורים עוזרים לסרוטונין להיות יותר נגיש וככה המוח שלי מקבל מה שהוא צריך והאיכות חיים שלי משתפרת קצת.

9 שנים אגב נמנעתי מטיפול תרופתי בגלל הפחדות, אבל שהתחלתי הבנתי שזה לא נורא ככ ואז התופעות לוואי נעלמו והתחלתי להרגיש טוב לראשונה מזה הרבה זמן.

מי שאומר זומבי ורדום וכל זה כנראה לא בדיוק נמצא בדיכאון אמיתי, כי כשאתה בדיכאון לרוב במילא אתה רדום ורק רוצה לישון ולא רוצה לצאת מהבית ולא רוצה לעשות כלום חוץ מלהעלם, אז תופעות לוואי של דיכאון הרבה יותר גרועות מתופעות לוואי של התרופה.


אגב למרות שבלי כדורים אני במצב על הפנים עם הדיכאון שלי, עם עבודה עם הפסיכולוג למדתי לחיות איתו פשוט, נתן לי כלים להתמודדות, וגם ללא כדורים אני מסתדר איתו, קצת קשה אבל עם עבודה זה אפשרי.
אנונימי
שואל השאלה:
אנונימי איך אתה יודע שאצלך באמת חסר חומר במוח? עשית בדיקה או משהו?
אנונימית
שואל השאלה:
ואנונימי בסוף הפסקת עם הכדורים?
אנונימית
אבחנה קלינית לפי סימפטומים שנעשתה על ידי רופא מומחה ופסיכיאטר.

עדיין לוקח אין לי סיבה להפסיק
אנונימי
אם את שואלת אותי אז אני כן לקחתי וזה עזר לי אבל יש לזה תופעות לוואי כמו עליה דרסטית במשקל

אני אציע לך מה שהציע לי הרופא וזה יותר עזר

לחשוב חיובי לדבר אל עצמך חיובי להיות פעילה מאד לבצע ספורט

זה קשה זה דורש הרבה כוח ואנרגיות אבל בשורה התחתונה זה שווה מאשר לקחת כדורים פסיכיאטריים
למען ההגינות הכדור נגד דיכאון לא מעלה במשקל כתוצאה מתופעת לוואי,
הוא פשוט מגביר תיאבון, שזו תכונה חיובית לרוב היות ויותר מחצי מהאנשים שסובלים מדיכאון גם סובלים מאיבוד תיאבון.

עלייה במשקל לא מתרחשת בגלל הכדור, הוא לא מתפרק לקלוריות ושומנים, אלא בגלל הגברת תיאבון הרבה מטופלים פתאום חשים בצורך לאכול יותר ולא שולטים על התזונה שלהם, לפי מה שהבנתי מרופאים ההגברת תיאבון זה פשוט התאבון שאמור היה להיות למטופל מלכתחילה, והחוסר תיאבון פשוט סימפטום של רמה נמוכה יותר של סרוטונין והורמונים מסוימים במוח (והגיוני שלא היה מאזן אצל אותו אדם עוד לפני שחש בדיכאון, זו עוד סיבה שכנראה היה חשוף לפתח דיכאון)
אנונימי