6 תשובות
בית שמאלני
אנונימי
בית ספר שמלמדים בו שמאלנים שרוצים להפוך אותך לשמאלני
אנונימי
שהילדים בוחרים את המקצועות שהם לומדים ואתה הדרך שליהם, אין כל כך חוקים. זה יכול להיות גם יתרון וגם חסרון לפעמים
שתלמידים בוחרים מה ללמוד את דרך וגם לפי מה שאני יודעצ אין מבחנים וזה
אנונימי ואנונימי, מה...
קודם כל למה אתם גזענים,
ודבר שני זו לא ההגדרה לבית ספר דמוקרטי
קודם כל למה אתם גזענים,
ודבר שני זו לא ההגדרה לבית ספר דמוקרטי
אנונימי ואנונימי בלמו את פיכם ושמרו את הדעות המחורטטות שלכם לעצמכם,אני מתנחל ולומד בדמוקרטי,יש 2 מודלים. רוב בתי הספר הדמוקרטיים בישראל, הם במודל שיש בהם הרבה שיעורים ואתה בוחר לאיזה ללכת.
ויש 4 בתי-ספר במודל הדמוקרטי ביותר, שנקרא מודל 'סאדברי'. במודל זה יש לילדים את החופש לעשות מה שהם רוצים, כל עוד הם לא פוגעים באחר או בקהילה. הרעיון הוא שכל דבר שאנחנו עושים הוא למידה. גם משחק, שיחה עם חברים וכד'. במודל זה, סומכים על התלמיד שהוא יידע מה הכי טוב בשבילו, ואם הוא רוצה ללמוד משהו הוא יילמד אותו. (בזמן שלו, בקצב שלו ובשיטה שמתאימה לו). בית הספר מנוהל ע"י כולם - תלמידים וצוות. והחוקים ואכיפה שלהם, מתבצעת ע"י כולם. המודל הזה התחיל בארה"ב ב1967, והוא עובד מצוין.
כמו שכבר כתבתי, בארץ יש 4 בתי-ספר במודל הזה: כנף ברמת הגולן (הראשון בישראל, הוקם לפני 23 שנים), סאדברי ירושלים, סאדברי עמק האלה - בקיבוץ נתיב הל"ה, וסאדברי בשרון[גנבתי את הסיכום הזה ממישהי]. מפה[]
ויש 4 בתי-ספר במודל הדמוקרטי ביותר, שנקרא מודל 'סאדברי'. במודל זה יש לילדים את החופש לעשות מה שהם רוצים, כל עוד הם לא פוגעים באחר או בקהילה. הרעיון הוא שכל דבר שאנחנו עושים הוא למידה. גם משחק, שיחה עם חברים וכד'. במודל זה, סומכים על התלמיד שהוא יידע מה הכי טוב בשבילו, ואם הוא רוצה ללמוד משהו הוא יילמד אותו. (בזמן שלו, בקצב שלו ובשיטה שמתאימה לו). בית הספר מנוהל ע"י כולם - תלמידים וצוות. והחוקים ואכיפה שלהם, מתבצעת ע"י כולם. המודל הזה התחיל בארה"ב ב1967, והוא עובד מצוין.
כמו שכבר כתבתי, בארץ יש 4 בתי-ספר במודל הזה: כנף ברמת הגולן (הראשון בישראל, הוקם לפני 23 שנים), סאדברי ירושלים, סאדברי עמק האלה - בקיבוץ נתיב הל"ה, וסאדברי בשרון[גנבתי את הסיכום הזה ממישהי]. מפה[]
באותו הנושא: