11 תשובות
כל העקרון של ידני טמון במצמד.
המצמד הוא החלק שאחרי על ההצמדת ההילוך על המנוע.
בשביל להחליף הילוך, צריך ללחות על דוושת המצמד ואז למתוח את ידית ההילוכים להילוך הרצוי.
לאחר החלפת הילוך משחררים את דוושת המצמד, בעדינות כדי להמנע מרעידה מיותרת של האוטו.
זה הסבר מאד פשוט ויש עוד מדע מאחורי זה.
מה שכן חשוב לדעת, ככל שההילוך נמוך יותר לרכב יש יותר כוח.
ככה שלדוגמא עלייה, אנחנו נרצה לעלות בהילוך נמוך יחסית.
המצמד הוא החלק שאחרי על ההצמדת ההילוך על המנוע.
בשביל להחליף הילוך, צריך ללחות על דוושת המצמד ואז למתוח את ידית ההילוכים להילוך הרצוי.
לאחר החלפת הילוך משחררים את דוושת המצמד, בעדינות כדי להמנע מרעידה מיותרת של האוטו.
זה הסבר מאד פשוט ויש עוד מדע מאחורי זה.
מה שכן חשוב לדעת, ככל שההילוך נמוך יותר לרכב יש יותר כוח.
ככה שלדוגמא עלייה, אנחנו נרצה לעלות בהילוך נמוך יחסית.
הילוך ראשון זה 0-20 קמ"ש
הילוך שני זה 20-40 קמ"ש
הילוך שלישי 40-60 קמ"ש
הילוך רביעי 60-80 קמ"ש
חמישי זה מעל 80
כעיקרון עם הנהיגה זה יבוא לך אוטומטית כי את תלמדי להיות קשובה למנוע. אם את שומעת שהוא מתאמץ מאוד והתורים של המנוע גבוהים סימן שאת צריכה להעלות הילוך.
להעביר את ההילוך כעיקרון מתבצע בלחיצה על הקלאץ'.
הקלאץ' בעצם "מנתק" את המנוע מהדיסקיות בגלגלים ובעצם מעביר זמנית (כל זמן שאת לוחצת) את הרכב למצב ניוטרל. במצב כזה את מחליפה הילוך ואז משחררת בהדרגה את הקלאץ' כדי לחבר את המנוע בחזרה.
את תלמדי במהלך שיעורי הנהיגה איך מחליפים הילוכים בעלייה או בירידה ואיך בנהיגה רגילה. אין לך מה לדאוג.
הילוך שני זה 20-40 קמ"ש
הילוך שלישי 40-60 קמ"ש
הילוך רביעי 60-80 קמ"ש
חמישי זה מעל 80
כעיקרון עם הנהיגה זה יבוא לך אוטומטית כי את תלמדי להיות קשובה למנוע. אם את שומעת שהוא מתאמץ מאוד והתורים של המנוע גבוהים סימן שאת צריכה להעלות הילוך.
להעביר את ההילוך כעיקרון מתבצע בלחיצה על הקלאץ'.
הקלאץ' בעצם "מנתק" את המנוע מהדיסקיות בגלגלים ובעצם מעביר זמנית (כל זמן שאת לוחצת) את הרכב למצב ניוטרל. במצב כזה את מחליפה הילוך ואז משחררת בהדרגה את הקלאץ' כדי לחבר את המנוע בחזרה.
את תלמדי במהלך שיעורי הנהיגה איך מחליפים הילוכים בעלייה או בירידה ואיך בנהיגה רגילה. אין לך מה לדאוג.
כל פעם כדי להעביר הילוך לוחצים על הקלאץ' עד הסוף
אז הילוכים מספר אי זוגי נמצאים למעלה 5 3 1
והילוכים מספר זוגי נמצאים למטה 4 2
2 נמצא מתחת ל1
4 נמצא מתחת ל3
אמצע זה ניוטרל
רוורס זה תלוי ברכב אבל לוחצים איפשהו בידית ומכניסים ל1
הילוך 1 (מניוטרל אמצע את לוקחת את הידית שמאלה אלייך ואז למעלה) זה 0-20 קמש, לא נוסעים על ההילוך הזה, רק במקרים חריגים, ישר מעבירים ל2
הילוך 2 (מהילוך 1 מורידה למטה ישר) זה 20-40 קמש
הילוך 3 (מהילוך 2 מעלה למעלה ימינה לאמצע ואז עוד פעם למעלה ל3) זה 40-60 קמש
הילוך 4 (מהילוך 3 מורידה ישר למטה) זה 60-80 קמש
הילוך 5 (מהילוך 4 מעלה את הידית לאמצע ואז מושכת לימין ואז למעלה ל5) זה 80 והלאה..
לפעמים יש הילוך 6 אבל לא נתקלתי עדיין
כל פעם שאת עוצרת להוריד חזרה להילוך 1!!! עצירה תתבצע מקסימום בהילוך 3 (לפי המורה שלי)
אז הילוכים מספר אי זוגי נמצאים למעלה 5 3 1
והילוכים מספר זוגי נמצאים למטה 4 2
2 נמצא מתחת ל1
4 נמצא מתחת ל3
אמצע זה ניוטרל
רוורס זה תלוי ברכב אבל לוחצים איפשהו בידית ומכניסים ל1
הילוך 1 (מניוטרל אמצע את לוקחת את הידית שמאלה אלייך ואז למעלה) זה 0-20 קמש, לא נוסעים על ההילוך הזה, רק במקרים חריגים, ישר מעבירים ל2
הילוך 2 (מהילוך 1 מורידה למטה ישר) זה 20-40 קמש
הילוך 3 (מהילוך 2 מעלה למעלה ימינה לאמצע ואז עוד פעם למעלה ל3) זה 40-60 קמש
הילוך 4 (מהילוך 3 מורידה ישר למטה) זה 60-80 קמש
הילוך 5 (מהילוך 4 מעלה את הידית לאמצע ואז מושכת לימין ואז למעלה ל5) זה 80 והלאה..
לפעמים יש הילוך 6 אבל לא נתקלתי עדיין
כל פעם שאת עוצרת להוריד חזרה להילוך 1!!! עצירה תתבצע מקסימום בהילוך 3 (לפי המורה שלי)
שואל השאלה:
יש הילוכים שצריך להעביר שצריך ללחוץ גם על המצמד וגם על הגז או הברקס? אם בזמן נסיעה אני צריכה להחליף הילוך איך עושים? כי צריך לעצור לא?
יש הילוכים שצריך להעביר שצריך ללחוץ גם על המצמד וגם על הגז או הברקס? אם בזמן נסיעה אני צריכה להחליף הילוך איך עושים? כי צריך לעצור לא?
אנונימית
לא עוצרים כדי להחליף הילוכים
רק כשאת נוסעת בעלייה את צריכה ללחוץ על הברקס והקלאץ' ביחד כדי שלא תדרדרי אחורה בזמן שאת מחליפה הילוכים
אחרי שאת משחררת את הקלאץ' את מורידה רגל מהברקס ומחזירה אותה לגז
כשאת בכביש מהיר ומישורי ואת נוסעת על 60 וצריכה להעלות להילוך רביעי, את פשוט מורידה רגל מהגז, לוחצת על הקלאץ' ומעלה הילוך, ומשחררת את הקלאץ' בהדרגה
את לא עוצרת או בולמת
רק כשאת נוסעת בעלייה את צריכה ללחוץ על הברקס והקלאץ' ביחד כדי שלא תדרדרי אחורה בזמן שאת מחליפה הילוכים
אחרי שאת משחררת את הקלאץ' את מורידה רגל מהברקס ומחזירה אותה לגז
כשאת בכביש מהיר ומישורי ואת נוסעת על 60 וצריכה להעלות להילוך רביעי, את פשוט מורידה רגל מהגז, לוחצת על הקלאץ' ומעלה הילוך, ומשחררת את הקלאץ' בהדרגה
את לא עוצרת או בולמת
שואל השאלה:
כשאני מחליפה הילוך אפשר ישר להילוך שאני צריכה או להוריד בהדרגה למשל אם אני בהילוך 5 וצריכה להוריד ל3 קודם צריך לרדת ל4?
כשאני מחליפה הילוך אפשר ישר להילוך שאני צריכה או להוריד בהדרגה למשל אם אני בהילוך 5 וצריכה להוריד ל3 קודם צריך לרדת ל4?
אנונימית
האפשרות השנייה היא הנכונה
את לא יכולה להעלות מהילוך ראשון לחמישי ישירות
צריך להעלות/להוריד הילוכים בהדרגה כי את תופסת מהירות/מורידה מהירות בהדרגה.
את לא יכולה להעלות מהילוך ראשון לחמישי ישירות
צריך להעלות/להוריד הילוכים בהדרגה כי את תופסת מהירות/מורידה מהירות בהדרגה.
בהאטה עושים בהדרגה כן
שואל השאלה:
malia שכתבת על נסיעה בכביש מהיר מה כשאני מורידה מהגז ולוחצת על הקלאץ' הרכב עדיין ממשיך לנסוע?
malia שכתבת על נסיעה בכביש מהיר מה כשאני מורידה מהגז ולוחצת על הקלאץ' הרכב עדיין ממשיך לנסוע?
אנונימית
שואל השאלה:
וכל הזמן שאני מורידה/מעלה הילוכים בהדרגה הרכב ימשיך לנסוע?
וכל הזמן שאני מורידה/מעלה הילוכים בהדרגה הרכב ימשיך לנסוע?
אנונימית
ברור לרכב יש תאוצה
עובדה מצחיקה, כשלוחצים על הקלאץ' הרכב אפילו נוסע מהר יותר
עובדה מצחיקה, כשלוחצים על הקלאץ' הרכב אפילו נוסע מהר יותר