12 תשובות
שואל השאלה:
יש ציטוט גם אבל
אנונימית
תכלס המקור זה פסוק ושם כתוב "איש באמונתו יחיה"
והכוונה במשפט כל איש באמונתו יחיה כל בן אדם בעצם יחיה לפי האמונה שלו ולא כולם על אותה אמונה
אנונימית
יש סרטון של כאן 11 שמסביר
אומרים איש איש באמונתו יחיה חחח
אומרים איש איש באמונתו יחייה לא?
אנונימית
איש באמונות יחיה?
נו באמת..סתם תירוץ של החילונים...
^הציטוט המקורי הוא צדיק באמונתו יחיה "הִנֵּה עֻפְּלָה, לֹא־יָשְׁרָה נַפְשׁוֹ בּוֹ; וְצַדִּיק בֶּאֱמוּנָתוֹ יִחְיֶה׃" (ספר חבקוק פרק ב' פסוק ד') המשמעות של הפסוק הזה היא שמי שצדיק יחיה בזכות האמונה שלו, מה שהנביא חבקוק התכוון ב"צדיק באמונתו יחיה" זה שמי שצדיק ומי שמאמין במה שנכון מבחינת ה' יחיה בזכות האמונה שלו ולא שאתה יכול להאמין במה שבאלך ואלוהים רואה את זה כבסדר, כי אם אתה מאמין שזה בסדר לגנוב או לרצוח זה לא אומר שזה בסדר מבחינת אלוהים, המשפט איש באמונתו יחיה הוא לא מהתנך זה משפט שהמציאו אחר כך, בעצם לקחו את הציטוט מספר חבקוק "צדיק באמונתו יחיה" ושינו אותו ל"איש באמונתו יחיה" וככה גם שינו את המשמעות של הפסוק והוציאו אותו מהקשרו אבל איש באמונתו יחיה זה לא הציטוט המקראי של הנביא חבקוק.
אני עשה סיכום למה שהוא כתב המשפט הנכון זה צדיק באמונתו יחייה ולא איש איש זה טעות שנגרמה עם השנים וההסבר של המשפט עם הצדיק זה בעצם אומר שהצדיקות שלו האמונה שלא בהשם זה מה שישמור עליו וייחיה אותו
אומרים צדיק באמונתו יחיה, איש איש באמונתו יחיה זה עיוות של המשפט
שואל השאלה:
לשניהם יש משמעות שונה אבל
אנונימית
בדיוק זה שני משמעיות שונות לחלוטין בגלל זה "דתים" כועסים על העיוות של המשפט