12 תשובות
כן העיקר זה מסורת
אני לא. לא בקטע של לפגוע, אבל שבת - זה אות ביננו לקב"ה. לשמור אותה - זה נראה על הלאמין אותה במעשה בראשית, בכך שהקב"ה ברא את העולם בששת ימי המעשה, ולחלל אותה - בפרהסיה - לכפור בכך. בגלל זה לחל את השבת זה יותר חמור מעבירות אחרות (משנה תרוה, הלכות שבת, פרק ל, הלכה טו).
זה גם דוגמא שלילית לילדים.
את את בחורה מאמינה באמת - אז שה' יחזק אותך גם לשמור שבת!
זה גם דוגמא שלילית לילדים.
את את בחורה מאמינה באמת - אז שה' יחזק אותך גם לשמור שבת!
אנונימי
שואל השאלה:
לא דיברתי על חרדי דיברתי על דתי
לא דיברתי על חרדי דיברתי על דתי
אנונימית
לא חושב, יהיה קשה מאוד להתנהל ביחד.
אני, אמנם, ברוך ה', חרדי (שהם בעיקרון הדתיים החזקים), אבל גם אם לא הייתי חרדי - לא הייתי רוצה. מאמין שדתיים רציניים לא ירצו את זה.
אנונימי
שואל השאלה:
אבל אני מדברת על בחורה ששומרת מצוות וחגים ושומרת בשר חלב צום שכן מקושרת לדת לא איזה אתאיסטית פשוט לא ברמה של שבת ושיעורים בבית כנסת
אבל אני מדברת על בחורה ששומרת מצוות וחגים ושומרת בשר חלב צום שכן מקושרת לדת לא איזה אתאיסטית פשוט לא ברמה של שבת ושיעורים בבית כנסת
אנונימית
הייתי יוצא אבל שלא תחלל שבת לידי
אנונימי
שואל השאלה:
מה הכוונה לחלל שבת לידך? שלא תסתכל בטלפון?
מה הכוונה לחלל שבת לידך? שלא תסתכל בטלפון?
אנונימית
שואל השאלה:
קודם כל עד החתונה זה יעבור
דבר שני אני לא רואה סיבה לכפות על הילדים לא לראות טלויזיה. כשיגדלו יכולים לבחור מה לעשות. וגם אני לא חושבת שזה משהו שאי אפשר להסתדר איתו אבל כרגע מי מדבר על חתונה
קודם כל עד החתונה זה יעבור
דבר שני אני לא רואה סיבה לכפות על הילדים לא לראות טלויזיה. כשיגדלו יכולים לבחור מה לעשות. וגם אני לא חושבת שזה משהו שאי אפשר להסתדר איתו אבל כרגע מי מדבר על חתונה
אנונימית
^^ פה יש לך טעות. אבא דתי אמרו לדעת שחלק מהתפקיד שלו זה לחנך את בניו לשמור תורה ומצוות (אורח חיים, סימן שמג).זה כולל לא לת להם איסורים בידיים (אף פעם), ולהפריש אותם מאיסור (שיש להם הבנה מסוימת לגבי זה).
עוד משהו: דתי רציני לא אמור לרצות עם מישהי שלא למרטת חתונה (שולחן ערוך, אבן העזר, סימן כא).
עוד משהו: דתי רציני לא אמור לרצות עם מישהי שלא למרטת חתונה (שולחן ערוך, אבן העזר, סימן כא).
אנונימי
שואל השאלה:
בסדר אז אין לי בעיה גם עם זה. אני זורמת עם הכל בגבול הטעם הטוב
בסדר אז אין לי בעיה גם עם זה. אני זורמת עם הכל בגבול הטעם הטוב
אנונימית
שואל השאלה:
וואי אולי פעם אחת תקראו
מישהי שלא רוצה לשמור שבת
אבל מאמינה ושומרת את שאר הדברים
מוכנה להתגמש אם הגעתם לילדים אבל לא בהגזמה
וואי אולי פעם אחת תקראו
מישהי שלא רוצה לשמור שבת
אבל מאמינה ושומרת את שאר הדברים
מוכנה להתגמש אם הגעתם לילדים אבל לא בהגזמה
אנונימית