7 תשובות
לא ^-^
מסכימה מאוד
שואל השאלה:
lum, רוצה לפרט להרחיב לנמק ו/או להסביר?
lum, רוצה לפרט להרחיב לנמק ו/או להסביר?
אנונימי
כן (לשאלה הספציפית שכוונה אליי)
יש לאנשים דעה מה הצבע הכי יפה, הם בוחרים אותו בגלל איך שהם מסתכלים על זה.
אותו דבר עם אלוהים, אנשים מסתכלים בעולם ובוחרים בשביל עצמם אם יש או אין אלוהים (למרות שרק טפשים יכתבו או יאמרו את זה),זאת הדעה שלהם.
דעה זה מה אתה חושב על משהו מסויים.
יש לאנשים דעה מה הצבע הכי יפה, הם בוחרים אותו בגלל איך שהם מסתכלים על זה.
אותו דבר עם אלוהים, אנשים מסתכלים בעולם ובוחרים בשביל עצמם אם יש או אין אלוהים (למרות שרק טפשים יכתבו או יאמרו את זה),זאת הדעה שלהם.
דעה זה מה אתה חושב על משהו מסויים.
שואל השאלה:
כן אבל אתה צריך להבדיל בין טענת עובדה לטענת דעה, כשאני אומר אני אוהב שוקולד ואתה אומר שאתה לא אוהב זה בסדר.
כשאני אומר שהשוקולד בצבע חום ואתה אומר שהשוקולד בצבע סגול זוהר זה לא בסדר.
כי שוקולד יכול להיות גם טעים וגם לא טעים (כי זה נתון למדד אישי), אבל שוקולד לא יכול להיות גם חום וגם סגול זוהר הוא בהכרח או חום או סגול זוהר.
כן אבל אתה צריך להבדיל בין טענת עובדה לטענת דעה, כשאני אומר אני אוהב שוקולד ואתה אומר שאתה לא אוהב זה בסדר.
כשאני אומר שהשוקולד בצבע חום ואתה אומר שהשוקולד בצבע סגול זוהר זה לא בסדר.
כי שוקולד יכול להיות גם טעים וגם לא טעים (כי זה נתון למדד אישי), אבל שוקולד לא יכול להיות גם חום וגם סגול זוהר הוא בהכרח או חום או סגול זוהר.
אנונימי
לא, בגלל שיכולות להיות דעות שונות על עובדות שאינם חד משמעיות.
נגיד יש כאלה שיגידו שסוציאליזם עובד ויש כאלה שיגידו שלא וזה ויכוח על עובדות אבל עדיין מדובר בדעות
נגיד יש כאלה שיגידו שסוציאליזם עובד ויש כאלה שיגידו שלא וזה ויכוח על עובדות אבל עדיין מדובר בדעות
שואל השאלה:
^זה שיכול להיות דעות שונות לגבי עובדות שאינן מוחלטות זה ידוע, אבל אני לא מדבר על המצוי, אני מדבר על הראוי.
הראוי הוא שלא יפסיקו דיון תיאולוגי בתירוץ ''זו דעתי וזו דעתך ואנחנו לא מסכימים וזה בסדר''.
או ''אני מקבל את דעתך בעניין''
או ''מה מפריעה לך הדעה שלי? כל אחד ודעתו הוא"
^זה שיכול להיות דעות שונות לגבי עובדות שאינן מוחלטות זה ידוע, אבל אני לא מדבר על המצוי, אני מדבר על הראוי.
הראוי הוא שלא יפסיקו דיון תיאולוגי בתירוץ ''זו דעתי וזו דעתך ואנחנו לא מסכימים וזה בסדר''.
או ''אני מקבל את דעתך בעניין''
או ''מה מפריעה לך הדעה שלי? כל אחד ודעתו הוא"
אנונימי