17 תשובות
לא ידוע לנו על קיום של אנרגייה אפלה עדיין, זו השערה שעוזרת להסביר טענות מסוימות. קיימות גם תאוריות חלופיות הגורסות כי אין בכלל אנרגייה אפלה או המוצאות לה תחליפים כמו תכונה של המרחב.
המפץ הגדול עדיין מוגדר כתאורייה פיזיקלית, כלומר, אינו מוכח לחלוטין. אך זו היא תאורייה מוצלחת מאחר והצליחה לנבא תצפיות.
לראשונה זה היה בשנות העשרים כאשר אסטרונומים החלו לצפות בקווי ספקטרום של כוכבים בגלקסיות אחרות. נמצא כי הספקורום של הגלקסיות מוסט לאדום - בעל תדירות האור הנמוכה ביותר. משמעות הדבר היא שהגלקסיות כולן הולכות ומתרחקות מאיתנו (מכיוון שאז התדירות בה אנו "נפגשים" עם האור הולכת וקטנה, משמע המרחק הולך וגדל). זה נקרא תוצא דופלר.
לאחר מכן באו גם עוד ועוד תגליות וממצאים ובשנים האחרונות אף שההתפשטות הזו היא מואצת!
התגלית הזו כי היקום מתפשט הובילה לתאוריות כי אם היקום הולך ומתפשט, משתמע כי בעבר היה בנקודה מסוימת אחת - המפץ הגדול. נקודה בעלת צפיפות ומסה אין-סופית - ייחודיות (סינגולריות).
המפץ הגדול עדיין מוגדר כתאורייה פיזיקלית, כלומר, אינו מוכח לחלוטין. אך זו היא תאורייה מוצלחת מאחר והצליחה לנבא תצפיות.
לראשונה זה היה בשנות העשרים כאשר אסטרונומים החלו לצפות בקווי ספקטרום של כוכבים בגלקסיות אחרות. נמצא כי הספקורום של הגלקסיות מוסט לאדום - בעל תדירות האור הנמוכה ביותר. משמעות הדבר היא שהגלקסיות כולן הולכות ומתרחקות מאיתנו (מכיוון שאז התדירות בה אנו "נפגשים" עם האור הולכת וקטנה, משמע המרחק הולך וגדל). זה נקרא תוצא דופלר.
לאחר מכן באו גם עוד ועוד תגליות וממצאים ובשנים האחרונות אף שההתפשטות הזו היא מואצת!
התגלית הזו כי היקום מתפשט הובילה לתאוריות כי אם היקום הולך ומתפשט, משתמע כי בעבר היה בנקודה מסוימת אחת - המפץ הגדול. נקודה בעלת צפיפות ומסה אין-סופית - ייחודיות (סינגולריות).
האנרגיה האפלה היא רק השם שנתנו למה שגורם ליקום להאיץ את קצת התרחבות המרחב.
אבל בכל מקרה יש לנו עדויות חזקות למפץ הגדול.
אבל בכל מקרה יש לנו עדויות חזקות למפץ הגדול.
ממה לדעתך האנרגיה האפלה נוצרה?
מה גרם לה לקבל את האנרגיה שלה?
האם ידעת שפרשת בראשית בספר התורה הקדוש מתאר בדיוק מה שקרה "במפץ הגדול"
האם חשבת להשאיר את התיאוריה בצד ולהתעסק באמת? להבין שיש אשכרה בורא לעולם? ושהוא עושה הכל ויצר את העולם בחכמה כמתואר בפרשת בראשית?
מה גרם לה לקבל את האנרגיה שלה?
האם ידעת שפרשת בראשית בספר התורה הקדוש מתאר בדיוק מה שקרה "במפץ הגדול"
האם חשבת להשאיר את התיאוריה בצד ולהתעסק באמת? להבין שיש אשכרה בורא לעולם? ושהוא עושה הכל ויצר את העולם בחכמה כמתואר בפרשת בראשית?
^^האם אתה חשבת להניח בצד את התאוריה שלך שאלוהים קיים לפתוח את הראש שלך לאפשרויות אחרות?
האם חשבת להבין את עצם המילה תיאוריה ופירושה?
^^אני יודעת מהי עצם המילה תיאוריה ופירושה אבל איך זה קשור?
שזה לא מבוסס.
נו? התקיימות אלוהים היא תאוריה...אין שום הוכחה מוצקת שאלוהים קיים...
התורה שקיימת 2000 שנה בערך עדיין מתקיימת..
מי יכול היה לדעת את מה שיקרה? סתם מישהו? לא ולא
מי יכול היה לדעת את מה שיקרה? סתם מישהו? לא ולא
התורה, עם כל הכבוד, זה סיפורי עם... אולי יש הוכחות לכמה מהסיפורים שם אבל אין שום הוכחה שהאלוהים שנמצא בתורה הוא אמיתי
אז איך לדעתך השואה מתוארת לפרטי פרטים בפרשת כי תבוא כח?
סתם בול פגיעה?
סתם בול פגיעה?
צירוף מקרים
לא הגיוני.
תקשיב, זכותך המלאה לא להאמין במפץ הגדול ולהאמין באלוהים אבל בבקשה ממך, תכבד את האמונה של אחרים ואל תשלול אותה בדיוק כמו שאתה לא רוצה שישללו את האמונה שלך
אני? שולל?
זה לא נקרא שלילה.
שלילה זה להגיד חח מה המפץ הגדול הזה שטויות במיץ עגבניות המצאה שטותית זה שלילה!
אני לא שללתי. אני הבאתי טיעונים והסברים כמצופה מוויכוח טוב
אבל ברגע שאמרת צירוף מקרים באותו שנייה הבנתי שאין לך טיעון כנגד זה
זה לא נקרא שלילה.
שלילה זה להגיד חח מה המפץ הגדול הזה שטויות במיץ עגבניות המצאה שטותית זה שלילה!
אני לא שללתי. אני הבאתי טיעונים והסברים כמצופה מוויכוח טוב
אבל ברגע שאמרת צירוף מקרים באותו שנייה הבנתי שאין לך טיעון כנגד זה
קיום החומר האפל והאנרגיה האפלה עדיין נמצא בגדר השערה.
הרי אין בן אדם שיכול היה לשער לעצמו מאורע בסדר גודל של השואה מלפני 2000 שנה פלוס מינוס ועוד לפרטי פרטים מה יהיה איך יהיה ואיך נחזור שזה בכלל וואו. זה רק מסביר שזה אמת וה' אמת