43 תשובות
שואל השאלה:
רוצים להסביר למה ?
רוצים להסביר למה ?
אנונימי
4 ככ, אין לי מושג, אם יש אלוהים אני לא מצליחה לדמיין אותו בתור "מישהו" אלא בתור משהו.
שואל השאלה:
אם את חושבת ש-1 למה את לא שומרת שבת ? סתם מתעניין
אם את חושבת ש-1 למה את לא שומרת שבת ? סתם מתעניין
אנונימי
3 לדעתי.
אבל גם 4 יכול להיות
אבל גם 4 יכול להיות
5. להסביר למה? סבבה.
אני לא מאמין בגלל שפשוט אין הוכחות לזה שאלוהים קיים. אם אני אגיד לך שאני קוסם ויש לי דרקון מחמד בבית, אתה תצפה ממני שאני *אוכיח* את זה, לא ככה? אין שום הוכחות לזה, אז עד שאני לא אוכיח שאני קוסם ושיש לי דרקון מחמד בבית אתה לא אמור להאמין שאני כזה. אותו הדבר לגבי קיום אלוהים - אין הוכחות.
אני לא מאמין בגלל שפשוט אין הוכחות לזה שאלוהים קיים. אם אני אגיד לך שאני קוסם ויש לי דרקון מחמד בבית, אתה תצפה ממני שאני *אוכיח* את זה, לא ככה? אין שום הוכחות לזה, אז עד שאני לא אוכיח שאני קוסם ושיש לי דרקון מחמד בבית אתה לא אמור להאמין שאני כזה. אותו הדבר לגבי קיום אלוהים - אין הוכחות.
בתור דאיסטית 3
4 זו התפיסה של שפינוזה, בכל מקרה אני אבחר ב4 ו5, אני לא רואה כל כך הבדל ביניהם
אנונימית
שואל השאלה:
איך אף אחד לא אומר 1 ו-2 ?
80% מאמינים בישראל !
איך אף אחד לא אומר 1 ו-2 ?
80% מאמינים בישראל !
אנונימי
סטיפס זה לא אינדקציה לאוכלוסיה הישראלית
אנונימית
ובכל מקרה כנראה אלו שיבחרו ב1/2 שומרים שבת
אנונימית
נראלע 3 4 5 אני לא יודעצ אני אישית לא מאמינה אז לא יודעת אני לא רוצה לקבוע בשביל אחרים אז לא יידעת
4 ו5(שילוב)
6. משיח כבר הגיע ואלוהים הפסיק להתערב בחיי האדם לאחר בואו
אנונימי
4 או 5.
1 ככ ולא אני לא דתית או שומרת שבת אני רוסיה חח אז יאפ
אנונימית
3 חד משמעית. אבל מה שיוצא מזה שאין לו תכלית!
שואל השאלה:
איך 4 ו-1 ? זה לא הולך ביחד
איך 4 ו-1 ? זה לא הולך ביחד
אנונימי
1.
משהו בין 4 ל 3
זה דיי קליעה לאמונה שלי
זה דיי קליעה לאמונה שלי
ההבדל העיקרי בין 4 ו - 5 הוא סימנטיקה, 4 פשוט משתמשת במושג "אלוהים" כדי להתייחס לטבע וחוקי הפיזיקה, בעוד 5 לא אבל זאת אינה אמירה עובדתית על העולם אלא שימוש סימנטי ומטאפורי.
באותו המובן, אני יכול לכנות בשם "מלאכים" תכונות אנושיות חיוביות כמו מצפון, אמפתיה וחמלה באופן מטאפורי כי הם מה שמכוונים אותנו להתנהגות מוסרית.
הבעיה העיקרית עם ישויות אלוהיות שמה נחשב ומה לא נחשב אלוהות זה דבר מעורפל, איננו יכולים לדעת אם באמת קיימת אלוהות בסופו של דבר אבל אין ממש עדויות לאלוהות מכל סוג שהיא.
אפשרות 1 היא הכי פחות סבירה, היא מאוד ספציפית אך אין ראיות לכך ולכן אין סיבה לחשוב שהיא סבירה יותר מאשר עשרות אלפי האפשרויות האחרות, 2 היא אפשרות דומה, ההבדל היחיד שהאל אינו אל לאומי אלא אוניברסלי.
3 היא אפשרות סבירה יותר, בגלל שהיא הרבה יותר כללית.
מצד אחד 5 היא אפשרות ספציפית, אלוהות לא קיימת, אך היא דורשת הרבה פחות הנחות מאשר אפשרויות 1 ו2, במקום להניח שקיימת אלוהות ושהיא ספציפית האל התנ"כי אפשרות זו פשוט מניחה שאותו רעיון אינו נכון (ולכן היא שוות ערך לכל אפשרות שאינה כוללת קיומו של אל).
אני אגיד שאפשרות 5, היא הסבירה ביותר משום שאפשרות 3 אינה כוללת בפירוש כל מציאות לפיה האל מתקשר עם העולם או זהה לרעיונות אנושיים לגביו.
באותו המובן, אני יכול לכנות בשם "מלאכים" תכונות אנושיות חיוביות כמו מצפון, אמפתיה וחמלה באופן מטאפורי כי הם מה שמכוונים אותנו להתנהגות מוסרית.
הבעיה העיקרית עם ישויות אלוהיות שמה נחשב ומה לא נחשב אלוהות זה דבר מעורפל, איננו יכולים לדעת אם באמת קיימת אלוהות בסופו של דבר אבל אין ממש עדויות לאלוהות מכל סוג שהיא.
אפשרות 1 היא הכי פחות סבירה, היא מאוד ספציפית אך אין ראיות לכך ולכן אין סיבה לחשוב שהיא סבירה יותר מאשר עשרות אלפי האפשרויות האחרות, 2 היא אפשרות דומה, ההבדל היחיד שהאל אינו אל לאומי אלא אוניברסלי.
3 היא אפשרות סבירה יותר, בגלל שהיא הרבה יותר כללית.
מצד אחד 5 היא אפשרות ספציפית, אלוהות לא קיימת, אך היא דורשת הרבה פחות הנחות מאשר אפשרויות 1 ו2, במקום להניח שקיימת אלוהות ושהיא ספציפית האל התנ"כי אפשרות זו פשוט מניחה שאותו רעיון אינו נכון (ולכן היא שוות ערך לכל אפשרות שאינה כוללת קיומו של אל).
אני אגיד שאפשרות 5, היא הסבירה ביותר משום שאפשרות 3 אינה כוללת בפירוש כל מציאות לפיה האל מתקשר עם העולם או זהה לרעיונות אנושיים לגביו.
4.
אנונימית
3
4 לגמרי 4
בברכה, לחם פיט.
בברכה, לחם פיט.
כל האופציות נראות לי סבירות והגיוניות.
אני אגנוסטיקנית, כלומר- אני לא מאמינה באלוהים (אני לא מאמינה), אבל אני לא לא מאמינה באלוהים (אני לא אתאיסטית).
אני חושבת שגם הקיום וגם חוסר הקיום של אלוהים הוא יפה קונספטואלית.
אני חושבת שבאתאיסטיות והיכולת לבחור את גורלך, יש ריגוש ושליטה ועניין.
אני חושבת שהאמונה באלוהים וההתמסרות לו היא יפהפייה, ויכול להפיח קדושה בחיי היומיום.
בגדול, לדעתי זה עניין מאוד אישי. כל אדם צריך לעשות מה שגורם לו להרגיש טוב, ומה שהופך אותו לאדם יותר טוב.
בין אם אדם רוצה להיות כומר, או רבי, או נזיר טיבטי ולהפיץ אהבה וצדק בעולם בעזרת הדת, ובין אם הוא אתאיסט מוחלט ורוצה להפיץ אהבה וצדק בעולם כי חיים פעם אחת אז בואו נשתדל לעשות את העולם יותר טוב כל עוד אנחנו כאן, זה שווים בעיניי.
שניהם מוסריים, שניהם יפהפיים ושניהם מלאי משמעות.
נ.ב.
אגב, אני חושבת שצריך להיות 2.5- דת אחרת שצודקת, מלבד היהדות.
אני אגנוסטיקנית, כלומר- אני לא מאמינה באלוהים (אני לא מאמינה), אבל אני לא לא מאמינה באלוהים (אני לא אתאיסטית).
אני חושבת שגם הקיום וגם חוסר הקיום של אלוהים הוא יפה קונספטואלית.
אני חושבת שבאתאיסטיות והיכולת לבחור את גורלך, יש ריגוש ושליטה ועניין.
אני חושבת שהאמונה באלוהים וההתמסרות לו היא יפהפייה, ויכול להפיח קדושה בחיי היומיום.
בגדול, לדעתי זה עניין מאוד אישי. כל אדם צריך לעשות מה שגורם לו להרגיש טוב, ומה שהופך אותו לאדם יותר טוב.
בין אם אדם רוצה להיות כומר, או רבי, או נזיר טיבטי ולהפיץ אהבה וצדק בעולם בעזרת הדת, ובין אם הוא אתאיסט מוחלט ורוצה להפיץ אהבה וצדק בעולם כי חיים פעם אחת אז בואו נשתדל לעשות את העולם יותר טוב כל עוד אנחנו כאן, זה שווים בעיניי.
שניהם מוסריים, שניהם יפהפיים ושניהם מלאי משמעות.
נ.ב.
אגב, אני חושבת שצריך להיות 2.5- דת אחרת שצודקת, מלבד היהדות.
הדעה שלי נעה בין 3 ל4
או 3 או 4
אנונימית
1.
רצית שמישהי אחרת תסביר למה היא לא שומרת שבת אז אני אסביר למה שאני לא.
אני לא שומרת שבת מהסיבה היחידה שאני יכולה להאמין בזה אבל זה שאני מאמינה לא אומר שאני חייבת לשמור שבת.
רצית שמישהי אחרת תסביר למה היא לא שומרת שבת אז אני אסביר למה שאני לא.
אני לא שומרת שבת מהסיבה היחידה שאני יכולה להאמין בזה אבל זה שאני מאמינה לא אומר שאני חייבת לשמור שבת.
3 אבל הוא כן מתערב בחיי בני אדם לדעתי ואמא טבע היא גם ישות על טבעית
6. מפלצת הספגטי המעופפת בראה את העולם ואתכם יא כפויי טובה
4 הכי מתאים.
כי אין ישות על טבעית אבל הטבע הוא באמת מרשים,
ואנשים חשבו שאת כל הדבר המרשים הזה צריך לעשות מישהו כשבעצם הכל נוצר במקריות... וזה מדהים.
כי אין ישות על טבעית אבל הטבע הוא באמת מרשים,
ואנשים חשבו שאת כל הדבר המרשים הזה צריך לעשות מישהו כשבעצם הכל נוצר במקריות... וזה מדהים.
5
ובכללי ממליצה לך לא לשאול שאלות כאלה בזמן שבת כי אז לא כל המאמינים לא יכול לענות לך והיחס תשובות שתקבל לא באמת נכון
ובכללי ממליצה לך לא לשאול שאלות כאלה בזמן שבת כי אז לא כל המאמינים לא יכול לענות לך והיחס תשובות שתקבל לא באמת נכון
אני אומרת ש4
בין 3/4
מצד אחד לא מציאותי לי שזו תהיה "דמות" עם פרסונה מסוימת, כי זה הופך אותה לאנושית מידי
אבל מצד שני אני לא חושבת ש4 נכון מבחינתי באופן שוטף כדי להיות הוא
אני חושבת שזה משהו בין לבין
מצד אחד לא מציאותי לי שזו תהיה "דמות" עם פרסונה מסוימת, כי זה הופך אותה לאנושית מידי
אבל מצד שני אני לא חושבת ש4 נכון מבחינתי באופן שוטף כדי להיות הוא
אני חושבת שזה משהו בין לבין
די ערבוב של הכל חוץ מ5
אנונימית
4
באותו הנושא: