34 תשובות
זה לא נכון, ואני אומר את זה בתור אדם דתי. יש אתאיסטים שמוסריים יותר מאנשים שמגדירים את עצמם "דתיים" ו"חרדים" (ואני אומר "מגדירים את עצמם" כי מי שלא מוסרי לא יכול להגדיר את עצמו כ"דתי" לדעתי).
ובתנך יש מוסר שכחתי שאחד המלכים לא זוכר דוד או שלמה רצה את בת שבע הוא שלח את בעלה למות במלחמה
שואל השאלה:
^נכון. והמקרא קטל את דוד על זה...
אנונימי
בסדר זה לא אומר שזה מוסרי או ששלמה אני חושב ניסה להרוג את הילד שלו כי הוא רצה את המלכות או הפול היה גם סיפור כזה
אוריה החיתי היה מורד במלכות.. חוץ מזה שדוד נענש על מה שהוא עשה. התנך מחנך שכל אחד יקבל מה שמגיע לו, ולא משנה מה המעמד החברתי והרוחני שלו. להפך, ככל שתהיה גבוה יותר ככה העונש שלך חמור יותר, ואתה חייב להיות זהיר במעשיך. לכן כל בנאדם חייב להיות מוסרי. התנ"ך מחנך למוסר יותר מכל ספר אחר בעולם.
שואל השאלה:
שלמה לא ניסה להרוג את הילד שלו. תפסיק לחרטט...
אנונימי
אז ההפך היה שם משהו שהילדים רצו להרוג אולי דוד אני לא ככ מבין בסיפור הזה
שואל השאלה:
^אתה לא מבין אז תפסיק לחרטט...
אנונימי
אתה מבין?
שואל השאלה:
^יכול להיות שאתה מדבר על משפט שלמה?
אנונימי
שואל השאלה:
sock
יש הרבה עידוד לאונס..?! תביא לי מקרה אחד שהכתוב מעודד לאונס..?? יכול להיות שפיספסתי את זה...
אנונימי
לא משפט שלמה היה שם ריב מי יקח את
המלוכה בין הילדים
שואל השאלה:
שלמה הוציא להורג את אחיו לאב אדניהו, כיוון שהיה מורד במלכות וניסה לעשות הפיכה.
אנונימי
שואל השאלה:
אז אין עידוד לאונס.
אז אם אני מספר סיפור של אונס זה אומר שאני לא מוסרי..?!?!
אנונימי
שואל השאלה:
^אצלם מוסר זה לא לרצוח. אחלה מוסר...
אנונימי
אם כבר הם יותר מוסריים בגלל שהתנך בקושי קיים מוסר אז לא יודע איך אפשר להגיד את זה ככה
שואל השאלה:
ilil peed...
נכון זה באמת נראה לא מוסרי בעייננו.
אבל אם תתחיל לקרוא היסטוריה תבין שזה דבר מאוד לגיטימי.
אנונימי
שואל השאלה:
לאונרד..
לא אמרתי את זה...
אנונימי
תגיד שנייה שואל השאלה..
אתה מודע לכך שמוסר לא בהכרח בא רק מדת כן ?
מאןד לגיטימי להרוג את אח שלך כמובן איזו שאלה
שואל השאלה:
good..
מסכים
אנונימי
שואל השאלה:
הבן אדם...
אדם שהוא לא רוצח הוא לא יזכה בחצי אגורה בגן עדן מלבד כמה לטיפות.
"הגן עדן" הוא צופר לעבודה שהיא לפנים משורת הדין.
לא לגנוב ולא לרצוח זה בכלל לא אישו...
העשייה שהיא מעבר לסטנדרט היא העבודה האמיתית...
לא לרצוח הוא בכלל לא בקטגוריה של מוסר, כי הוא מובן מאליו בניגוד אליך שהוא תלוי מוסרית...
אנונימי
שואל השאלה:
illi
סומך עליך שתקרא קצת היסטוריה. על ממלכות ומלכים, כיצד ה"מוסר" של פעם היה מצטייר. הרבה שאלות מעיקות ירדו, תאמין לי.
אנונימי
שואל השאלה:
^לא!!!! האמונה שאני מאמין בה אומרת לי את זה!!! היא אומרת לי שאם שואלים אותי "האם מותר לרצוח?" אז אני לא עונה תלוי, אם זה מוסרי מותר ואם זה לא מוסרי אסור. התשובה שאני מאמין שצריך לענות היא לא!!!! חד משמעית!
אנונימי
שואל השאלה:
^מסכים איתך! אני חושב שיש לא מעט דוגמאות מההיסטוריה, כיצד בני האדם התנהגו בצורה אכזרית דווקא מתי שציפו מהם לאחרת.
אנונימי
שואל השאלה:
^אני מסכים בעיקרון אבל הוא חסר.
כל מה שאתה מדבר עליו הוא במיוחד כאשר האדם חושב שהטוב או הרע נקבעים ע"י בני אדם ולכן הם בהחלט אשלייתים.
כאשר אדם מסויים מאמין שאלוהים קבע כללים שחלקם טובים וחלקם רעים, כלומר טוב ורע אבסולוטיים, אז ההנהגה שלו תיהיה כפופה בהתאם לכללי הטוב והרע שהוא מאמין שאלוהים קבע.
כלומר ישנם הרבה מאוד אנשים שמוכנים למסור את חייהם בגלל שחוק אלוהי כזה או אחר ציווה אותם על אף שבעולם המציאותי בו הם חיים הוא נוגד כל הגיון.
אני מסכים איתך בעיקרון שמוסר הוא אשלייתי ודמיוני ואני רואה אותו בתור כלי שאלוהים הטמין באדם על מנת לעדן את ייצר הבהמיות, ולכן אדם שמנווט על ידי מוסר אשלייתי שכזה, הוא אדם לא יישר ובעיני די מסוכן.
אנונימי
שואל השאלה:
^איך אתה תסביר מקרה של שאהיד? או חסידי אומות העולם? או היהודים ברוסיה הסובייטית שמסרו את חייהם למען יהדותם?
אנונימי
מה קשור? אתיסאטים לא פחות מוסריים. זה כמו להגיד שמאמינים סתומים. זה לא נכון!
קדימה הכללה!
יאללה!
יאללה!
יאללה!
יש גם הרבה מאמינים שלא מוסריים ולא פחות מאתאיסטים.
שואל השאלה:
andri..
אוקיי, אז יש מצבים שההישרדות הפיזית לא משפיעה על נקרא לזה ערכים שמנגדים להישרדות שלי.
כלומר יש מקום לומר ש"מוסר" יגבר על הרצונות הפיזיים/הישרדותיים שלי...
אנונימי
לכולם יש מוסר טבעי שניתן מה' (על ידי האכילה מעץ הדעת).
אתאיסטים יכולים להיות פחות מוסריים רק מבחינה פילוסופית. מכיוון שאין להם מחוייבות למוסר אובייקטיבי (הם לא מאמינים שקיים כזה).
לדתיים יש מקור מוסר אובייקטיבי (אלוהים) שהוא גם המקור למחוייבות שלהם אליו (המצוות מחייבות להיות מוסרי, ועשית הישר והטוב).
בפועל האתאיסטים הם מוסריים אבל בלי בסיס פילוסופי לכך, סתם כי זה אינטואיטיבי להם.
נו הוציא אותו להורג בגלל שהוא ניסה לעשות מהפכה ועזוב סלם מישהו אח שלו אחלה מוסר!!!
רוב העבריינים הולכים עם כיפה, אם כבר הפוך
אנונימי
שואל השאלה:
הבן אדם..
דתיים בכלל לא חושבים על לרצוח כי זה אצלם מובן מאליו.
אצלך לא לרצוח זה מוסרי..כלומר אסור לרצוח כי זה לא מוסרי. רק לחשוב מחשבה כזאת זה לא מוסרי....
אנונימי