13 תשובות
איך בדיוק נחשב גם וגם, אתה נמצא באחד מהם
שואל השאלה:
סבתא מצד אמא שלי יהודייה ועליתי מחוק השבות אבל גם הטבילו אותי ואין לי ברית מילה אז אין לי מושג מה אני
אנונימי
^נוצרי
מזל טוב
אתה יכול לכפר על זה ביהדות אבל
אני הכי מקבלת את זה שאתה גם וגם, תעשה מה שטוב לך, לא שופטת את האמונה של, חוץ מזה אני בכלל אטיסטית... אבל הנוצרים מאמינים גם באלוהים וגם בישו אבל לפי היהדות כתוב "לא יהיו לך אלוהים אחרים על פניי" אז אני מניחה שזה סותר אחד את השני.
אבל אם טוב לך השילוב הזה אתה לא חייב להתקבע על אחד המסלולים.
שואל השאלה:
כן אבל אני לא מאמין בשניהם בכללי ולרוב האנשים בארץ אפשר להגיד חילונים אבל אם אני נחשב חילוני זה פשוט מוזר כי אני עדיין אמור לדעת איזה חגים לחגוג או לאיזה קהילה אני אמור להשתייך
אגב אם אני עושה ברית זה אומר פשוט ללכת לרופא ולעשות את זה יותר בקטע של ניתוח אז אני לא חושב שאחרי שאתה תינוק ועושים את כל הטקס לעשות ברית מילה רק בשביל להשתלב יורת עובד
אנונימי
ואתה גם לא חייב להשתבץ לאחת מהדתות האלה, אתה יכול לבחור במה אתה מאמין ובמה לא. תעשה מה שטוב לך, לא מה שכתוב שטוב לך.
רגע אז אתה לא מאמין באף אחת מהדתות האלה? אז למה זה רלוונטי בשבילך?
שואל השאלה:
נגיד את אמרת שאת אתאיסטית אבל אני מניח שאת עדיין שומרת מסורת יהודית וחגים ולי אין ממש מסורת כלשהי כי אני יכול לחגוג כריסמס וגם חנוכה ואני חושב שאני אמור לפחות להרגיש שאני מקהילה כלשהי או לדעת לפחות מאיזה דת אני נחשב או באיזה דת הילדים שלי יהיו ונגיד למי שיהודי ואתאיסטי אין את זה כי עדיין יש לו מסורת יהודית (אפילו רק חגים) שלי אין
אנונימי
סתם להבנה סבתא שלך מצד האמא יהודיה?
אתה יהודי.

השאלה מה אתה בוחר לעשות עם זה.
אנונימי
אה סליחה לא קראתי תראה בסופו של דבר מבחינת שתי הדתות אתה נחשב באמת שייך לדת ההיא , אם חשוב לך להתקרב לדת ולמצוא את עצמך במקום עיקרי אחד אני מציעה לך להכיר לעומק את אורח החיים של שניהם אם זה ללכת לכנסיה וללמוד קצת מה האורח חיים אומר וגם ללכת לבית כנסת ולאיזה שיעור תורה או שניים ולהתיעץ אפילו עם איזה רב נחמד ולראות לאיזה כיוון אתה רוצה ללכת
לדעתי אם הבחירה היא לחיות את היהדות עד הסוף אין מנוס מברית מילה אבל שוב זה דעתי ...
בסופו של דבר הכל בחירות שלך אם ללכת בכיוון אחד או קצת משתי הכיוונים
אבל סתם ככה מבחינת ההלכה היהודית אתה לגמרי נחשב יהודי
לא משנה מה כל עוד נולדת יהודי לאמא יהודיה לעולם לא יכולים לקחת ממך את זה
לגבי נצרות לא יודע
תראה בגלל שסבתא שלך מצד אמא יהודייה זה אומר שאתה יהודי גם כשהוטבלת יהודי ישאר יהודי תמיד תכלס הוטבלת ואין לך ברית מילה אז סיבוך אבל אני בטוח שאם אתה רוצה להיות יהודי זה לא יהיה בעיה