3 תשובות
זה מכניזם ביולוגי בו הטבע, לכאורה, "בורר" תכונות גנטיות שמסייעות להישרדות, התרבות, כשירותו והתאמתו של אורגניזם לסביבתו.
הברירה הטבעית היא דרך שבה אבולוציה מתרחשת:
באוכלוסייה יש מגוון טבעי, הוא מגיע ממוטציות, זרימת גנים מאוכלוסיות אחרות ושילובים גנטים שונים כתוצאה של ריקומבינציה בתהליך המיוזה.
היצור צריך להתמודד עם גורמים מגבילים, גורמים אלה מגבילים את יכולתו לשרוד, להתרבות ולדאוג להמשך השושלת שלו.
יש וריאציות גנטיות שונות לגנים, הנקראות אללים, רוב סוגי האללים אינם משפיעים יותר מידי על היכולת של היצור להמשיך את השושלת שלו (יכולת זו נקראת כשירות), חלקם פוגעים בכשירות וגורמים ליצור להתמודד פחות טוב עם הגורמים המגבילים (כמו מחלות גנטיות) וחלקם עוזרים בהשוואה לאלים אחרים, אלה נקראים התאמות.
בגלל שהאללים הללו מסייעים ליצור לשמר את השושלת הגנטית שלו, יש להם סיכוי גדול יותר לעבור הלאה מכאלה שלא שהרי אם היצור ישרוד ויתרבה הם יעברו הלאה, ואילו אלה המורידים את הכשירות יכחדו במהרה.
זה נקרא הברירה הטבעית משום שאפשר לדמות זאת במעין האנשה שבה הטבע בורר תכונות חיוביות ומסנן תכונות שליליות.
הכלבת משפיעה על מערכת העצבים, ולכן היא גורמת לחיה לשינוי התנהגות קיצוני, בגלל שחיה תוקפנית היא בעלת סיכוי טוב יותר להתקרב לבני אדם (חיות בר בדרך כלל מזהרות מבני אדם) וחיות אחרות ולתקוף אותם, יתר על כן עם התפשטות המחלה היא מגיעה לבלוטות הרוק ולכן היא יכולה לעבור דרך הרוק, היא פוגעת בשרירי הבליעה ולכן החיה מתחילה לרייר וזה גם עוזר לה להתפשט כי יותר רוק אומר יותר סיכוי להדביק.
משום שמאפיינים אלה מעלים את סיכויי ההדבקה, הם הווריאציות ששרדו במהלך הדורות.
באוכלוסייה יש מגוון טבעי, הוא מגיע ממוטציות, זרימת גנים מאוכלוסיות אחרות ושילובים גנטים שונים כתוצאה של ריקומבינציה בתהליך המיוזה.
היצור צריך להתמודד עם גורמים מגבילים, גורמים אלה מגבילים את יכולתו לשרוד, להתרבות ולדאוג להמשך השושלת שלו.
יש וריאציות גנטיות שונות לגנים, הנקראות אללים, רוב סוגי האללים אינם משפיעים יותר מידי על היכולת של היצור להמשיך את השושלת שלו (יכולת זו נקראת כשירות), חלקם פוגעים בכשירות וגורמים ליצור להתמודד פחות טוב עם הגורמים המגבילים (כמו מחלות גנטיות) וחלקם עוזרים בהשוואה לאלים אחרים, אלה נקראים התאמות.
בגלל שהאללים הללו מסייעים ליצור לשמר את השושלת הגנטית שלו, יש להם סיכוי גדול יותר לעבור הלאה מכאלה שלא שהרי אם היצור ישרוד ויתרבה הם יעברו הלאה, ואילו אלה המורידים את הכשירות יכחדו במהרה.
זה נקרא הברירה הטבעית משום שאפשר לדמות זאת במעין האנשה שבה הטבע בורר תכונות חיוביות ומסנן תכונות שליליות.
הכלבת משפיעה על מערכת העצבים, ולכן היא גורמת לחיה לשינוי התנהגות קיצוני, בגלל שחיה תוקפנית היא בעלת סיכוי טוב יותר להתקרב לבני אדם (חיות בר בדרך כלל מזהרות מבני אדם) וחיות אחרות ולתקוף אותם, יתר על כן עם התפשטות המחלה היא מגיעה לבלוטות הרוק ולכן היא יכולה לעבור דרך הרוק, היא פוגעת בשרירי הבליעה ולכן החיה מתחילה לרייר וזה גם עוזר לה להתפשט כי יותר רוק אומר יותר סיכוי להדביק.
משום שמאפיינים אלה מעלים את סיכויי ההדבקה, הם הווריאציות ששרדו במהלך הדורות.
דבר כזה יכול לקרות כי יש לך מיליוני טריליונים של חיידקים שמקבלים מוטציות כל הזמן אז תוך הרבה דורות אפשרי שדבר כזה יקרה.
כנראה בגלל זה נגרם נגיף הקורונה, בגלל מוטציה שעבר הוירוס.
כנראה בגלל זה נגרם נגיף הקורונה, בגלל מוטציה שעבר הוירוס.
באותו הנושא: