24 תשובות
ההורים שלה אמרו לך שהם לא רוצים שתבואי אליהם?
זה ממש מוזר שהם אמרו לך את זה
אם הם אמרו שהם לא רוצים שתבואי אליהם אז אין מה לעשות
אנונימית
כנראה את מדברת על השנה החדשה (1.1) ולא על חג המולד (25.12) שבו חוגגים את הולדת ישוע
בארץ לא תראי מה זה השנה החדשה באמת לעומת מדינות שבהן הנצרות היא ממש חשובה
כמו בגיאורגיה- חוגגים את השנה החדשה במשך כמה ימים וממש מרגישים שיש חג
בארץ לא יודעים לחגוג כמו שצריך- לא חגים יהודים וממש לא חגים נוצרים, אז נראה לי שתתאכזבי בכל מקרה
ישיק בארץ לא יודעים לחגוג חגים יהודים?
חחח מה?
אנונימית
אמרתי שבארץ לא יודעים לחגוג בכללי
חגיגות בארץ הן גרועות לעומת חגיגות בחול ששם את הולכת ברחוב ובאמת מרגישה חג
שואל השאלה:
טוב אז אני אטוס
אנונימית
זה ממש לא נכון
אני גרתי בארץ נוצרית וזה לא נכון
גם בישראל מרגישים חג
אנונימית
כנראה בארץ שגם בה לא יודעים לחגוג
בישראל לא משקיעים יותר מדי בחגים או ביום העצמאות
שואל השאלה:
אז מה לעשות חח?
אנונימית
לטוס לארץ שהנצרות היא ממש משהו חשוב בה ולראות איך חוגגים שם
מומלץ ברוסיה
שואל השאלה:
אבל ברוסיה קפוא ואני כולי עור ועצמות
פראג זה טוב?
אנונימית
תחפשי סרטונים על פראג בשנה החדשה ואיך הרחובות נראים ומה הם עושים לרגל החג ותראי
ואנונימית, אתמול היה יום הניצחון אצל רוסיה
שזה אפילו לא יום ענקי כמו יום העצמאות שלהם
והזיקוקים של היום הזה פי אלף יותר מושקעים מהזיקוקים המסכנים של יום העצמאות שלנו
אצלו בקושי משקיעים בחגים
הייתם אצלם פעם לפני השנה החדשה? הם מקשטים כל מקום והכל שם אורות
ממש לא מרגישים שחג אצלנו בארץ

ומאיזו מדינה את?
עזבי אותך תמצאי חברה רוסיה שחוגגת נובי גוד זה דומה רצח רק בלי דת ויקבלו אותך בכיף
או שתלכי למושבה הגרמנית בחיפה
אנונימית
שואל השאלה:
לול
אנונימית
באמת שנובי גוד זה דבר גאוני ולאף אחד לא אכפת מה הדת או מה העדה שלך כי זה חג לכולם
אני כבר שנים מתעלקת על חברות רוסיות שלי חח
אנונימית
משקי אסקובר
"הדשא של השכנים ירוק יותר הא?"
שתדעי שהחגים היהודים המטרה בהם זה לא החיצוניות ולמי יש יותר זיקוקים..
ואני מאמינה שגם החגים הנוצריים, מה זה יעזור לה לטוס לחול אם היא לא תחווה איך משפחה באמת חוגגת?
מדברת בתור אחת שהייתה בגרמניה בכריסמס וזה לא באמת משנה כמה קישוטים יש ברחוב
החגיגה האמיתית היא כל משפחה עם עצמה.
ואם כל כך יותר טוב ומגניב בחול אז תעברי לשם.
אנחנו משקיעים ביום העצמאות את כל הנשמה, ראית את הטקס בהר הרצל? הוא מושקע בטירוף
וסליחה באמת שזה לא עומד בסטנדרטים שלך, מה לעשות שאנחנו לא סידני שיכולים לשגר זיקוקי ענק מהגשר.
יש לנו מדינה יש דבר יותר שמח מזה? זיקוקים זה לא מה שמודד שמחה והשקעה..
חבל לי שיש אנשים שלא מעריכים כלום בארץ.
אנונימית
אני התכוונתי שלא יודעים לחגוג חגים נוצרים בארץ בקטע שכל המשפחות הנוצריות שהייתי אצלן לא חוגגות באמת את החג כמו משפחות נוצריות במדינה נוצרית, אצלם זה באמת יותר משפחתי ויותר חג
ובאמת אני לא מבין מה הקטע, אמרתי שמתקמצנים פה על זיקוקים וזהו אני שונא ישראל ורוצה לעבור לחול? מי ישמע אנחנו ברוסיה שאם אתה אומר משהו אחד שהוא לא סגידה למדינה אז אתה מקבל איומי רצח
שואל השאלה:
לא אמרתי שום דבר מזה אנונימית
זה בסך הכל מסקרן אותי, אני אוהבת ומעריכה מאוד את החגים שלנו
אנונימית
אם אתם כבר מדברים על זיקוקים, אנחנו כן עושים זיקוקים ביום העצמאות, אי אפשר להגיד שאין זיקוקים בארץ
לא אמרתי שאין זיקוקים
אמרתי שהזיקוקים שלנו זה כלום לעומת זיקוקים ברוסיה לדוגמא
אתם סתם מוציאים את מה שאני אומר מההקשר
הוא צודק מה יש לכם אין אווירת כריסמס בישראל כי
א לא חוגגים כריסמס בישראל
ב ישראל מדינה חמה ואין שלג
ג כל שנה יש פרופגנדות של הדתיים נגד חגיגות הכריסמס והשנה החדשה
אבל בישראל יש אווירה של חגים אחרים וזה גם טוב
אנונימית
ישקי אסקובר
אתה יודע איפה אנחנו חיים נכון? במדינת ישראל במזרח התיכון עם 4 מדינות ערביות מוסלמיות שמקיפות אותנו.. אי אפשר את כל הכסף להוציא על זיקוקים..
ועושים בארץ מופעים מאוד יפים ומושקעים.

שוב סליחה שאנחנו לא עומדים בסטנדרטים של רוסיה שיכולה להוציא תקציבים מטורפים מדי על זיקוקים.
אני גם אוהבת זיקוקים אבל זה לא מודד הכל ואפשר לשמוח גם בלי או עם זיקוקים לא מוגזמים. (ברור שזה יפה)
והשנה שהרבה ערים החליטו לוותר על הזיקוקים כדי להשקיע את הכסף בקשישים ומשפחות מזקקות זה מהמם בעייני והרבה יותר חשוב מאשר לשגר זיקוקים שיגמרו אחרי כמה דקות.

ובקשר למשפחות הנוצריות אולי זה המסורת שלהם? בארץ הרי הנוצרים הם אחרים הם ערבים לרוב או שהם יותר אדוקים וממש לא כמו בתרבות בארצות הברית ואירופה ולכן זה ככה אצלם.

שואלת השאלה לא אמרתי שאמרת את זה לא דיברתי אלייך גם, אני מבינה את הרצון שלך לחוות אפ הם לא רוצים אין מה לעשות.. אני בטוחה שבעתיד תמצאי חברים שתוכלי להתארח אצלם.
אנונימית
מי ישמע זיקוקים עולים מיליונים
אני לא מדבר על זה, אני בכללי נגד זיקוקים
סך הכל אומר שבמדינה שלנו, בקושי יש הרגשה של חג
עד שטסתי לחול לא ידעתי שבכלל קיים דבר כזה הרגשה של חג, שאתה הולך ברחוב ואתה פשוט יודע שחג, מרגיש, מריח, רואה, כולם שמחים, אתה פשוט יודע שחג

לא אומר שצריך להיות כמו רוסיה
ישראל צריכה להיות ישראל ולא להתיימר להיות כמו מדינות אחרות
מדבר שוב על הרגשה של חג, שאין הרגשה של חג
ועל הדבר של ההשקעה השנה בניצולי שואה וכו עם הכסף של הזיקוקים אני מסכים

והמשפחות הנוצריות בארץ לא דתיות והרבה מהן לא מאמינות, זה למה אני אומר שזו לא אותה החוויה עם משפחה נוצרית בארץ לעומת במדינה נוצרית
כן זיקוקים דווקא עולים הרבה מאוד ולא בכל מקום אפשר לעשות מופע ענק.
אני לא יודעת מה אתה מתכוון כל כך האווירה של לג
אני תמיד מרגישה אווירה של חג בלגים עם המשפחה בבית.
לנו אין חג כריסמס שמקשטים את כל הרחובות.
חוץ מזה לדעתי זה התפתח מהמנהג של יהודים לא לקשט לחגים יותר מדי זה כמו לעשות פסל ומסכה
אבל כן יש קישוטים ברחוב, וביום באמצעות גלגלים וכאלה צבעוניים והחניכה אורות.
היית פעם בעיר העתיקה בירושלים? על החומות משדרים וידאו וכל מיני קישוטים ודברים שקשורים לחנוכה שמאירים את כל העיר.

לגבי המשפחות הנוצריות אין לי מושג בחיים לא חגגתי אם משפחה נוצרית בארץ או בחול אז אין לי מה להגיד
וזה גם לא כל כך אכפת לי.
אנונימית