7 תשובות
ocd זו הפרעה נפשית. אם לא איבחנו לך את זה - את לא יכולה לגלות לבד שיש לך את זה פשוט ככה בלי איבחון. זה לא עובד ככה.
גם אם חשבת שיש לך את זה, גם אני הרבה פעמים מרגישה שיש לי תופעות של ocd אבל זה הרבה יותר מסתם משהו שמפריע בסדר ובארגון שלך, צבעים שונים שמעורבבים שמפריעים לך, ההפרעה הזו היא הרבה יותר מזה.
היא לשטוף ידיים 7 פעמים ברצף - כי ככה.
היא לסגור ולפתוח דלת 5 פעמים - כי ככה.
היא להשתגע כשמשהו לא מאורגן ומסודר כמו שצריך (שהכל ישר, שהכל מסודר לפי צבעים..)
תהיי בטוחה כמה שבא לך שסבלת מocd, אם אין לך אבחון - לא סבלת מזה.
ובטח ובטח שהפרעה כזו קשה לא יכולה "להיעלם" סתם ככה.
אנונימית
אם זה "נעלם לך" סתם ככה כנראה שלא היה לך ocd סורי..
כנראה שהיית פרפקציוניסטית או משהו בסגנון אבל זו הפרעה נפשית והיא לא יכולה להיפסק סתם ככה
שואל השאלה:
תשמעי, היו לי דברים הרבה יותר גרועים מלשטוף ידיים 7 פעמים ברצף. את לא יודעת מה עבר עליי בשביל לשפוט ככה. כיווצתי את אותו שריר 20 פעם לפחות שלוש פעמים ביום וזה עשה לי בעיות מטורפות בשרירים. כיביתי והדלקתי את האור ועוד מלא דברים בסגנון. היה לי ocd וזה בכלל לא השאלה ותאמיני לי שאני היחידה שיכולה להגיד כמה שסבלתי מזה. זה נעלם כי אני נלחמת בזה ולא סתם ככה. אני מתאמצת המון כדי לא לבצע טקסים וכו'..
אנונימית
שואל השאלה:
צודקת, אני גם מרגישה שזה מוסתר עוד איפשהו אבל אני לא יכולה להגיד דבר כזה להורים
אנונימית
אז לכי תעשי איבחון אם את ככ בטוחה.
אבל אל תגידי שהיה לך ocd.
אחרי שהפסיכיאטר יאבחן לך - תגידי כמה שבא לך.
אבל עובדתית - הפרעה נפשית לא תעלם.
אנונימית
מסכימה איתה ^
אם את רוצה לדעת אם יש לך/היה לך או סי די לכי לפסיכיאטר

שונאת שאנשים מאבחנים את עצמם
מאד הגיוני שהסימפטומים עולים ויורדים בהתאם לרמת הסטרס בחיים, אך המנגנון נשאר ללא טיפול, ולכן ה-ocd יכול להתפרץ שוב בהמשך. ניתן לחכות עד שיתפרץ שוב ואז לפנות לטיפול, או ניתן לפנות לטיפול כבר עכשיו כדי להיות מוכנים להתפרצות הבאה.