30 תשובות
אסור בסהכ להשתמש בחשמל
אסור מפתחות אסור להפעיל את האור אסור כמובן לגעת בטלפון אם הוא דלוק
אסור מפתחות אסור להפעיל את האור אסור כמובן לגעת בטלפון אם הוא דלוק
אסור לכתוב ולצייר בנוסף לתגובה הראשונה
אסור לעשות מלחה כולשהיא , בעיקר מדובר על יצירה, אסור לנגן על כלי נגינה , אסור לנסוע במכונית כמובן
אסור לדבר על תוכניות לעתיד.
אסור לעשות מלחה כולשהיא , בעיקר מדובר על יצירה, אסור לנגן על כלי נגינה , אסור לנסוע במכונית כמובן
אסור לדבר על תוכניות לעתיד.
לשמור שבת זה מה שרשמו לך ויש עוד
אני ממליץ לך שאם אתה רוצה להתחיל לשמור שבת תראה שעורי תורה תתיעץ עם רב או עם חבר שהוא דתי
אני ממליץ לך שאם אתה רוצה להתחיל לשמור שבת תראה שעורי תורה תתיעץ עם רב או עם חבר שהוא דתי
אסור כל דבר שקשור לחשמל (חוץ ממיחם שזה למים חמים, ומקרר שמותר רק אם האור סגור במקרר).
מותר לקרוא ספר, להתפלל, לאכול, לישון ודברים כאלה...
המון המון בהצלחה, כל הכבוד❤
מותר לקרוא ספר, להתפלל, לאכול, לישון ודברים כאלה...
המון המון בהצלחה, כל הכבוד❤
ממליץ ללמדו בספר "קיצור שולחן ערוך, סימן פ' (בצתרף לך את הקישור, אבל ממליץ לך להשיג את הספר).
קח בחשבון, זה מה שכתבו שם - זה לא הכל ושיש עוד הלכות שצריך לדעת.
קח בחשבון, זה מה שכתבו שם - זה לא הכל ושיש עוד הלכות שצריך לדעת.
שמע אני יכול לתת לך טיפ שאני עשיתי בהתחלה אבל יש כאלה שזה אולי יעזור להם ויש כאלה שלו
שאתה מתחיל לשמור כן תראה קצת טלוויזיה אבל תוודא שהיא תהיה דלוקה לפני שבת(למרות שזה גם אסור) ולאט לאט תתקדם לי אישית זה עזר
שאתה מתחיל לשמור כן תראה קצת טלוויזיה אבל תוודא שהיא תהיה דלוקה לפני שבת(למרות שזה גם אסור) ולאט לאט תתקדם לי אישית זה עזר
שלא*
davidking13, בשום פנים ואופן אסור לתת לתת "הדרכה" כזאת לאנשים.
אנחנו לא הבעלים של התורה בשביל שהיה לנו סמכות להתיר לאנשים את מה שהיא אסרה (או אפילו חכמים).
אנחנו חובתנו להגיד לאנשים את ההלכה כפי שהיא.
אם אנחנו נגיד לאנשים לעשות דברים שאסור על פי הלכה - אנחנו נלנדים אותנו שזה "בסדר" לעבור עבירות כאלה או אחרות ומצבים". זה חילול השם, ואסור לנו לעשות דבר כזה.
אנחנו לא הבעלים של התורה בשביל שהיה לנו סמכות להתיר לאנשים את מה שהיא אסרה (או אפילו חכמים).
אנחנו חובתנו להגיד לאנשים את ההלכה כפי שהיא.
אם אנחנו נגיד לאנשים לעשות דברים שאסור על פי הלכה - אנחנו נלנדים אותנו שזה "בסדר" לעבור עבירות כאלה או אחרות ומצבים". זה חילול השם, ואסור לנו לעשות דבר כזה.
פשוט לשמור.
אסור להשתמש בחשמל וכזה, אם את רוצה להיות מהמחמירים אז גם אל תתקלחי ותחתכי נייר לפני כי אסור לחתוך נייר בשבת. אני שומרת ולא עושה את זה בעיניי זו החמרה ממש אבל מה שאת אוהבת
בהצלחההה
אסור להשתמש בחשמל וכזה, אם את רוצה להיות מהמחמירים אז גם אל תתקלחי ותחתכי נייר לפני כי אסור לחתוך נייר בשבת. אני שומרת ולא עושה את זה בעיניי זו החמרה ממש אבל מה שאת אוהבת
בהצלחההה
אנונימית
להתרחק מכל מה שקשור לחשמל לא לנסוע עדיף לא לכתוב,לגזור,ולחתוך
אסור להדליק טלפון אור לשמוע שירים לנגן לצייר לכתוב לנסוע
בעיקרון אסור כלום צריך לשבות מכל מלאכה ופעולה, אבל העיקר זה לא להשתמש בחשמל, בלי מוזיקה, בלי לנסוע בלי שלטים וכאלה
אסור לדבר על כסף
אנונימית, לקרוע בשבת - זאת לא החמרחה, אלא זה איסור גמור.
"אין שוברים החרס, ואין קורעין הנייר מפני שהוא כמתקן כלי" (שולחן ערוך, אורח חיים, סימם שמ, סעיף יג).
ממליץ ללמוד על זה במשנה ברורה (מצףר לך קישור).
אם את עוברת על זה - זה לא נקרא שאת שומרת.
"אין שוברים החרס, ואין קורעין הנייר מפני שהוא כמתקן כלי" (שולחן ערוך, אורח חיים, סימם שמ, סעיף יג).
ממליץ ללמוד על זה במשנה ברורה (מצףר לך קישור).
אם את עוברת על זה - זה לא נקרא שאת שומרת.
אני יודעת רק שלא מדליקים אש
תמר, אז חסר לך ידע. במשנה (שבת, פרק ז, שמנה ב) מפורטות ט"ל (39) אבות מלאכות שהן אסורות בשבת. לכל אב - יש ט"ל (39) תולדות.
(מותר לדבר על כסף אסור לתכנן דברים..
לספרדים מותר ליתקלח במיים חמים
מותר לחתוך נייר או טישו בשינויי)
אל תחמיר על עצמך יותר מידי תעשה מה שטוב לך ולאט לאט תישמור אחרת יהיה לך ממש קשה...
בעיקרון זה לא לבנות דברים לא לישתמש במכשירי חשמל ( אור/ פלאפון/ טלויזיה ועוד..)
לא לקרוע או לגזור לא לצייר ולכתוב ליסוע ולנגן..
לספרדים מותר ליתקלח במיים חמים
מותר לחתוך נייר או טישו בשינויי)
אל תחמיר על עצמך יותר מידי תעשה מה שטוב לך ולאט לאט תישמור אחרת יהיה לך ממש קשה...
בעיקרון זה לא לבנות דברים לא לישתמש במכשירי חשמל ( אור/ פלאפון/ טלויזיה ועוד..)
לא לקרוע או לגזור לא לצייר ולכתוב ליסוע ולנגן..
מאוד עוזרים :)
שבת זה לא 'אסור' כל הזמן. זה נאסר רק בשבילך, כדי שיהיה לך יום בשבוע שתוכלי להכיר את עצמך והסביבה בלי חוסמים ומסכים.
*מותר* לנוח, מותר לשמוח, מותר לדבר עם חברים ומשפחה, מותר לאכול בנחת והרבה, מותר להתלבש מכובד ויפה, מותר ללמוד ולישון.
חלקם חובה, אבל זה גם בשבילך :)
בהצלחה!
שבת זה לא 'אסור' כל הזמן. זה נאסר רק בשבילך, כדי שיהיה לך יום בשבוע שתוכלי להכיר את עצמך והסביבה בלי חוסמים ומסכים.
*מותר* לנוח, מותר לשמוח, מותר לדבר עם חברים ומשפחה, מותר לאכול בנחת והרבה, מותר להתלבש מכובד ויפה, מותר ללמוד ולישון.
חלקם חובה, אבל זה גם בשבילך :)
בהצלחה!
אז קודם כל חשוב לא להתחיל הכל בבת אחת תתחילי בזה שאת לא מדליקה אור בשבת ולאט לאט תתקדמי.
כי אם תשמרי הכל בבת אחת את גם עלולה ליפול בבת אחת.
אני מכירה אישית שני אנשים שהתחזקו בדרך הזאת שלעשות את זה בהדרגה ועד היום הם אנשים חזקים מאוד ודתיים מין המניין בהצלחה!!
כי אם תשמרי הכל בבת אחת את גם עלולה ליפול בבת אחת.
אני מכירה אישית שני אנשים שהתחזקו בדרך הזאת שלעשות את זה בהדרגה ועד היום הם אנשים חזקים מאוד ודתיים מין המניין בהצלחה!!
היי, אתה יכול לפנות אלי בפרטי....
אלי שימי, מי אנחנו שנגיד למישהו להשתשמ בטלפון בשבת רגיל? יש לנו סמכות להתיר את מה שאסור על פי ההלכה? למיטב ידיעתי - לא.
תוצאה יואו אתה צדיק רצחח
קודם, אשרייך!!
בגדול- השבת נועדה למנוחה. נפשית וכו.
להתנתק מן העולם והגשמיות ולהתחבר אל הנשמה, לבורא, למשפחה.
בגדול? להתנתק מכל המכשירים החשמליים.
לא חייב הכל בבום. לאט לאט, כמו שמרגיש לך.
ממליצה בחום גם לשמוע שיעורים על זה ובכללי, להבין איזו זכות לשמור שבת, ומי מהותה.
שבת היא פשוט מדהימה.
בהצלחה רבה!!
בגדול- השבת נועדה למנוחה. נפשית וכו.
להתנתק מן העולם והגשמיות ולהתחבר אל הנשמה, לבורא, למשפחה.
בגדול? להתנתק מכל המכשירים החשמליים.
לא חייב הכל בבום. לאט לאט, כמו שמרגיש לך.
ממליצה בחום גם לשמוע שיעורים על זה ובכללי, להבין איזו זכות לשמור שבת, ומי מהותה.
שבת היא פשוט מדהימה.
בהצלחה רבה!!
אנונימית
אין עוד מלבדו
הנעה זאת רק עבירה אחת (חמורה, אבל אחת). אם את מדליקה רכב, כל הפעולות קורות מהפעולה האחת שלך ומתחברות לעבירה אחת בלבד.
לדוגמה אם את מתירה קשר בעזרת שריפת החוט זה רק חטא אחד.
הנעה זאת רק עבירה אחת (חמורה, אבל אחת). אם את מדליקה רכב, כל הפעולות קורות מהפעולה האחת שלך ומתחברות לעבירה אחת בלבד.
לדוגמה אם את מתירה קשר בעזרת שריפת החוט זה רק חטא אחד.
תתחילי לא לכתוב או לצייר ולא להדליק אש
זאת עדיין פעולה אחת שלך, עם כוונה ומטרה אחת, אז היא לא נחשבת לכמה מלאכות שונות.
ההגדרה של מלאכה זה ליצור דבר חדש אז אסור ליצור דבר חדש כמו להדליק אור או לבשל(כדאי לילמוד הלכות בישול למשל שצריך להכין כוס תה מכלי שלישי כלומר המיחם הוא כלי ראשון ואז שופכים לכוס מהכוס שופכים לעוד כוס ואז שמים תמצית וסוכר)
ויש שלושים ותשע מלאכות סך הכל שחלק רלוונטיות לתקופתנו וחלק לא
כדי לילמוד את ההלכות לאט לאט כדי להתחבר לשמירת השבת ולא ל"חנוק" את עצמך
ויש שלושים ותשע מלאכות סך הכל שחלק רלוונטיות לתקופתנו וחלק לא
כדי לילמוד את ההלכות לאט לאט כדי להתחבר לשמירת השבת ולא ל"חנוק" את עצמך
אנונימי כופר (שכנראה ימחק עוד כמה דקות)
יש הרבה הוכחות שדווקא השבת הרבה יותר טובה מהסופ"ש המבוזבז שלך. ויש הרבה הוכחות לתנ"ך ואלוקים, אתה בוחר להתעלם מזה וזו זכותך להישאר נחות...
ואל תכנס לשאלות של דתיים, תאמין לי שאתם עושים דברים הרבה יותר מוזרים ממנו...
יש הרבה הוכחות שדווקא השבת הרבה יותר טובה מהסופ"ש המבוזבז שלך. ויש הרבה הוכחות לתנ"ך ואלוקים, אתה בוחר להתעלם מזה וזו זכותך להישאר נחות...
ואל תכנס לשאלות של דתיים, תאמין לי שאתם עושים דברים הרבה יותר מוזרים ממנו...
תתחיל בהדרגה אם אתה יכול ישר מצויין אבל תזכור שאם מקבלים הכל בבום מסוגלים גם לעזוב בבום ובמהירות
תנסה לא לגעת בטלפון ולא לראות טלויזיה ולא להדליק/לכבות אורות לא לנסוע ברכב לצייר לכתוב לשמוע שירים לחתוך נייר (לפני שבת חותכים נייר לשבת כמות מספיקה )וגם אסור לשים בשבת בושם על הבגדים אלא על הגוף בלבד אסור לסחוט (סמרטוט וכו) יש איסורים שלא הזכרתי אבל תלמד מהאינטרנט אם יש לך מישהו מהמשפחה ששומר שבת תבקש ממנו שיגיד לך מה כן מותר ומה לא וכמובן שתעשה הכל בהדרגה השבת זו מתנה נפלאה היא מעניקה שקט נפשי ועונג רוחני מטורף בעזרת השם שיחזרו בתי הכנסת לפעילות תנס ללכת פעם אחת זה תענוג אם תרצה עזרה בפרטי בשמחה אעזור לך תמיד על כל שאלה אשרייך
תנסה לא לגעת בטלפון ולא לראות טלויזיה ולא להדליק/לכבות אורות לא לנסוע ברכב לצייר לכתוב לשמוע שירים לחתוך נייר (לפני שבת חותכים נייר לשבת כמות מספיקה )וגם אסור לשים בשבת בושם על הבגדים אלא על הגוף בלבד אסור לסחוט (סמרטוט וכו) יש איסורים שלא הזכרתי אבל תלמד מהאינטרנט אם יש לך מישהו מהמשפחה ששומר שבת תבקש ממנו שיגיד לך מה כן מותר ומה לא וכמובן שתעשה הכל בהדרגה השבת זו מתנה נפלאה היא מעניקה שקט נפשי ועונג רוחני מטורף בעזרת השם שיחזרו בתי הכנסת לפעילות תנס ללכת פעם אחת זה תענוג אם תרצה עזרה בפרטי בשמחה אעזור לך תמיד על כל שאלה אשרייך
קודם כל, זה צריך לבוא מהלב ומאמונה.
אסור להדליק אור, לבשל, לעשן, לנסוע, טלוויזיה וטלפון, כל דבר חשמלי וגם אין לעבוד קשה ביום שבת.. ביום שבת נחים, אז בעיקר אתה יכול לנוח, אתה יכול לעשות סיבוב ולטייל, אתה יכול לקרוא ספר, אם מעניין אותך משחקים כלשהם (לא בטלפון) אז תשחק, בעיקר להעביר את הזמן עם המשפחה בכיף.. גם מה שטוב בשבת זה שאפשר להתנתק מהכל, מהמחשבות של היום יום, ממה שמטריד, להתנתק קצת מהאינסטגרם ומהפייסבוק.. קצת חופש לנפש לא יזיק.. אתה יכול גם לקרוא תהילים ולהתחזק יותר בדת. אם אתה תרגיש שאתה מתחבר לזה אז אתה תעשה הכל מאהבה.
אסור להדליק אור, לבשל, לעשן, לנסוע, טלוויזיה וטלפון, כל דבר חשמלי וגם אין לעבוד קשה ביום שבת.. ביום שבת נחים, אז בעיקר אתה יכול לנוח, אתה יכול לעשות סיבוב ולטייל, אתה יכול לקרוא ספר, אם מעניין אותך משחקים כלשהם (לא בטלפון) אז תשחק, בעיקר להעביר את הזמן עם המשפחה בכיף.. גם מה שטוב בשבת זה שאפשר להתנתק מהכל, מהמחשבות של היום יום, ממה שמטריד, להתנתק קצת מהאינסטגרם ומהפייסבוק.. קצת חופש לנפש לא יזיק.. אתה יכול גם לקרוא תהילים ולהתחזק יותר בדת. אם אתה תרגיש שאתה מתחבר לזה אז אתה תעשה הכל מאהבה.
אנונימית