7 תשובות
בעיקרון אתה יכול לכתוב את הדעה שלך כל עוד זה לא בצורה פוגענית.
אבל למה להיות ככה?
אבל למה להיות ככה?
אנונימי
כן, כל עוד זה נכתב בצורה מכובדת ולא פוגענית
שואל השאלה:
איך כותבים את זה בצורה מכבדת?
איך כותבים את זה בצורה מכבדת?
אנונימית
מבחינה טכנית - הם חוקיים. בניגוד למה שחלק מהמשתמשים נוטים לחשוב, מותר להביע דעה שתומכת באפלית גזע כלשהו באתר, כל עוד הדעות האלו לא פוגעניות כלפיו כמובן.
אני אסביר קצת על החוק לגבי גזענות :)
החוק נגד גזענות באתר למעשה לא נגד דעות שדוגלות בגזענות, אלא נגד השפלה ופוגעניות כלפי גזע. מכירים את החוק "עלבונות וקללות אסורים בסטיפס"? יופי.
החוק נגד גזענות הוא *בדיוק* אותו החוק, רק שבמקום להיות פוגעני כלפי בן אדם אחד, זה להיות פוגעני כלפי קבוצה של אנשים (למשל: מגדר, נטייה מינית, דת, מוצא וכן הלאה).
סטיפס הוא אתר ליברלי שדוגל בחופש הביטוי, בגלל זה גם מותר להביע באתר כל דעה שרוצים בתנאי שהיא לא פוגענית (או דוגלת בפגיעה עצמית/עבירות פליליות). לכן מותר להביע דעות גזעניות, כל עוד הן לא פוגעניות.
---
דוגמה: "נשים למטבח" - לא ימחק על גזענות. כמו שלהגיד למישהי "תלכי למטבח" לא נחשב לאמירה פוגענית ולא ימחק, ככה גם להגיד את זה כלפי קבוצה של אנשים.
דוגמה #2: "נשים הן המין הנחות" - ימחק על גזענות ויפחתו 3 נקודות אמינות. כמו שלהגיד למישהי "את נחותה" יחשב לאמירה פוגענית וימחק, ככה גם להגיד את זה כלפי קבוצה של אנשים.
אם את לא בטוחה אם האמירה שלך נחשבת לפוגענית או לא, את יכולה לפנות לנאמן (או לכל משתמש שבקיא בחוקי האתר) בפרטי ולשאול אותו אם מותר לכתוב את זה או לא.
אני אסביר קצת על החוק לגבי גזענות :)
החוק נגד גזענות באתר למעשה לא נגד דעות שדוגלות בגזענות, אלא נגד השפלה ופוגעניות כלפי גזע. מכירים את החוק "עלבונות וקללות אסורים בסטיפס"? יופי.
החוק נגד גזענות הוא *בדיוק* אותו החוק, רק שבמקום להיות פוגעני כלפי בן אדם אחד, זה להיות פוגעני כלפי קבוצה של אנשים (למשל: מגדר, נטייה מינית, דת, מוצא וכן הלאה).
סטיפס הוא אתר ליברלי שדוגל בחופש הביטוי, בגלל זה גם מותר להביע באתר כל דעה שרוצים בתנאי שהיא לא פוגענית (או דוגלת בפגיעה עצמית/עבירות פליליות). לכן מותר להביע דעות גזעניות, כל עוד הן לא פוגעניות.
---
דוגמה: "נשים למטבח" - לא ימחק על גזענות. כמו שלהגיד למישהי "תלכי למטבח" לא נחשב לאמירה פוגענית ולא ימחק, ככה גם להגיד את זה כלפי קבוצה של אנשים.
דוגמה #2: "נשים הן המין הנחות" - ימחק על גזענות ויפחתו 3 נקודות אמינות. כמו שלהגיד למישהי "את נחותה" יחשב לאמירה פוגענית וימחק, ככה גם להגיד את זה כלפי קבוצה של אנשים.
אם את לא בטוחה אם האמירה שלך נחשבת לפוגענית או לא, את יכולה לפנות לנאמן (או לכל משתמש שבקיא בחוקי האתר) בפרטי ולשאול אותו אם מותר לכתוב את זה או לא.
אנונימי
עד רמה מסוימת יש חופש ביטוי. אבל אפשר לתבוע על הערות גזעניות.
אנונימי
למה שלא יהיו חוקיים
זאת סך הכל דעה
דעה מלאת בורות אבל דעה
זאת סך הכל דעה
דעה מלאת בורות אבל דעה
אנונימי
כן לא כן לא
באותו הנושא: