20 תשובות
כי הוא ברא את העולם מושלם, בצלמו.
העולם הוא רק טוב, אבל אתה לא יכול לראות את זה תמיד, אז כואב או רע לך. בשביל זה הוא נתן הוראות שכתוב בהם את הבסיס של הטוב בעולם, וההוראות זה תורה שבכתב ושבעל פה.
שואל השאלה:
אני יודע שרק השם יכול לראות את התמונה המלאה, וכן זה לא מספק אותי אני רוצה לדבר איתו ולקבל תשובות ישירות רק שאי אפשר.... למה יש אנשים שיש להם קשיים כאלה או אחד עשיר והשני עני, אל תגיד תיקון כי זה הרבה מעבר לזה
אנונימי
בשביל זה לומדים, רואים מה חשוב בחיים, מה יעזור להם בעולם הזה.
ותמיד צריך לזכור שאין דרך לדעת הכל, ה' מושלם אינסופי, אתה אדם שמוגבל למוח שלו. אפשר לשאול רבנים או לקרוא על דברים שקורים.
שואל השאלה:
אני מאמין שיש אלוהים שברא את העולם שלנו, הקטע שאף אחד לא ביקש ממנו לברוא את הנשמות שלנו אנחנו חסרי אונים מול ישות עליונה אין סופית אנחנו כמו זבובים לעומתו מה הקטע שאנחנו צרכים לציית לחוקים שלי וואלה יופי אני מת להיות כמוהו
אנונימי
כי ה' יתברך הוא שיא השלמות. מה שייך להתלוננל עליו יתברך?
אף אחד לא ביקש, אבל אם הייתה לך אפשרות לחלק לכל אדם בעולם מיליון שקל, מישהו יכול להתלונן? עכשיו תדמיין משהו ששווה יותר מהכל.
הוא יצר אותנו עם בחירה, אבל יש לו חוקים לחיים טובים, ובחר בנו להביא אותם לעולם, ולפרסם אותו. אנחנו מקבלים מזה את השכר הכי טוב, שזה לעבוד את הטוב המוחלט שיש בעולם
שואל השאלה:
אף אחד לא ביקש ממנו לברוא אותנו ואת העולם הזה הוא לא יכול להכריח אותנו לקיים מצוות אם לא נשלם עליהם בעולם הבא..... זה הקטע שאי אפשר לברוח ממנו גם בעולם הזה וגם בעולם הבא אנחנו ממש חסרי אונים מולו
אנונימי
שואל השאלה:
הדגש שלי זה שיש בעולם הבא עונשים ממש קשים מי שלא שומר תורה ומצוות, למה הוא בכלל מתחלה יצר נשמות חסרות אונים שאין להם דרך להילחם מול שליט הכל יכול... אנחנו גם רוצים להיות אדון לעצמנו לא צריכים את הבורא עולם
אנונימי
המשפט האחרון טעות.
אתה קיים רק בגלל שה' נתן לך חיים. אנחנו לא חסרי אונים, יש לך בחירה חופשית: "החיים והמות נתתי לפניך הברכה והקללה ובחרת בחיים". אתהבץור יהודי מקיים את מה שהכי טוב, והוא אומר לך לקיים את זה כי זה הדבר הכי טוב שקיים ואתה לא יכול לראות את זה.
שואל השאלה:
זה לא מוסרי ליצור מגדל גבוהה ולשים שם בני אדם ולהגיד לאנשים שם לנקות כל יום את החדרים שם אם לא השומרים שם זורקים אותם מהקומה הכי עליונה, אותו דבר לגביי עולם הבא יש שם הרבה מושגים גיהנום גן עדן כף הקלע למה אנחנו צרכים לעבור את העונשים האלה אם אף אחד לא ביקש שהיה לנו גוף ונשמה ונחייה בכדור הארץ, הבורא עושה הכל כפי רצונו ואין שום דבר שיכול לעצור בעדו, זה הדבר הכי פסיכי שיש שאף אחד לא יכול לעצור בעדו אנחנו חסרי אונים מולו
אנונימי
שוב, איפה חסרי אונים?
אתה רואה את זה כאילו מכריחים אותך לעבוד בשביל שכר.
המצוות הן שכר, שעלייו מקבלים עוד שכר. זה כמו לומר לך שאם אתה שותה ואוכל כל יום, תזכה לעוד כסף. או אם אתה לא מתאבד, נותנים לך ארמון.
זה שכר בפני עצמו!
שואל השאלה:
כי כמו שיש צד של שכר יש גם צד של עונש חמור וקשה, שמעתי סיפורים ממוות קליני ממש קשים שנשמה נמצאת במדבר ענק כולו חשוך היא אוספת עצים ובונה מדורה ויש מלאכים ששומרים על הנשמה, מכריחים את הנשמה לבנות מדורה של אש ולהיכנס עליה ואז היא הופכת לעפר ומחיים אותה מחדש ככה זה מעגל שחוזר על עצמו עד שעוברים לעונש הבא יותר חמור וקשה
אנונימי
אני לא מכיר את הסיפורים האלה, אבל משהו שלימדו אותי, שגם גיהנום זה דבר טוב. לא גלוי, וממש לא עדיף, אבל טוב.
ה' יצר אותו, אז הוא לא יכול להיות רע, מי שבגיהנום מכפר על חטאים כדי להגיע לגן-עדן, כמו שהגוף מקבל חום כדי להרוג חיידקים.
שואל השאלה:
יש לי דבר כנה לומר שאם הוא באמת הכל יכול הוא יכל ממזמן לעשות בעולם שלנו טרור גדול שאנשים היו בוכים כל היום אבל עובדה שיש לעולם הזה איזון וסדר למרות שיש פשעיים ושחיתות זה לא אומר שאין השגחה של הבורא.... אבל עדיין צובט לי הלב קשה לי לקבל את הקשיים שלי ואני רוצה לקבל מהשם תשובות גם העונשים בעולם הבא מחרידים אותי וגורמים לי לשנוא את אלוהים
אנונימי
תלמד תורה, מניסיון אישי זה שיפר לי מאוד את החיים.
כתוב שם תשובה לכל שאלה שאי פעם הייתה לי, וזה מוסיף הרבה ערך וצדק לחיים.

אתה מוזמן לפנות אלי בפרטי בשביל שאלות שאנסה לענות עליהם, או בשביל ספרים בנושאים מסוימים
שואל השאלה:
תודה רבה לך, אני אוהב לשמוע את הרב ניר בן ארצי
אנונימי
שאלה, על מה יש לך להתלונן?
אדם פרטי - אתה אדם אכותי
לא יכולתי לענות טוב יותר , תודה על התשובות שלך
מותר לך מי אמר שלא כשאת מתפללת תשאלי את השאלות וסביר להנייח התשובות יבואו לבד והוא קובע את החוקים כדי לבסס את המושג של מוסר בעולם
^ תפילה אמורה להיות בלשון תחנונים, ולא תלונות. ה' לא חייב לנו שום דבר.