תשובה אחת
זה נקרא יום טוב שני של גלויות.
הכפילות הזאת של החגים היא לא רק בפסח אלא בכל החגים, למעט שבועות, צומות וראש השנה.
הסיבה לחגיגת היום הנוסף בחגים בחו''ל היא בגלל שפעם לפני היווצרות לוח השנה היהודי קידשו את החודש עפ עדים והיה חשש שלא יספיקו להודיע בזמן למקומות רחוקים לכן קבעו שיחגגו יומיים.
מאז תיקנו חכמים שלא לשנות את המנהג, ואפילו אם אתה בן חול שבא לארץ נגיד רק לפסח אתה צריך לחגוג יומיים.
הכפילות הזאת של החגים היא לא רק בפסח אלא בכל החגים, למעט שבועות, צומות וראש השנה.
הסיבה לחגיגת היום הנוסף בחגים בחו''ל היא בגלל שפעם לפני היווצרות לוח השנה היהודי קידשו את החודש עפ עדים והיה חשש שלא יספיקו להודיע בזמן למקומות רחוקים לכן קבעו שיחגגו יומיים.
מאז תיקנו חכמים שלא לשנות את המנהג, ואפילו אם אתה בן חול שבא לארץ נגיד רק לפסח אתה צריך לחגוג יומיים.
באותו הנושא: