36 תשובות
למה מישהו קרא לך כושית
שואל השאלה:
לא יש פה שאלות מוזרות פשוט...
כאלו לא מבינים שזה גזעני ..
דווקא בארצות הברית מבינים וזה פשע ממש גדול.
מעניין למה אולי שם היו מפוצצים אותם מכות בגלל זה.
לא יש פה שאלות מוזרות פשוט...
כאלו לא מבינים שזה גזעני ..
דווקא בארצות הברית מבינים וזה פשע ממש גדול.
מעניין למה אולי שם היו מפוצצים אותם מכות בגלל זה.
לקרוא למישהו שהוא שחור כושי זה מאדד מעליב, למה לכנות מישהו לפי הצבע עור שלו, יש לו אישיות שלמה מאחורי הצבע. מה זה אמור לשנות למישהו?!
אנונימית
שואל השאלה:
לקרוא למישהו שחור זה פחות מעליב.
אבל לקרוא כושי זה כן כי זה כינוי גנאי.
לקרוא למישהו שחור זה פחות מעליב.
אבל לקרוא כושי זה כן כי זה כינוי גנאי.
לא יודעת יש אנשים חסרי טקט לחלוטין
אנונימית
כן צודקת כאן מתרצים את זה אומרים כושי זה בן אדם שבא מכוש כלומר אפריקה אז מה הבעיה.. כאן הם גם צובעים את הפנים שלהם בצבע שחור ואומרים שאין בעיה עם זה
אבל אם בחול מישהו התחפש לנאצי הם התחרפנו ויתחילו לבכות אנטישמיות
אם בחול מישהו יקרא למישהו יהודון הם יצעקו אנטישמיות
אבל אם בחול מישהו התחפש לנאצי הם התחרפנו ויתחילו לבכות אנטישמיות
אם בחול מישהו יקרא למישהו יהודון הם יצעקו אנטישמיות
אנונימית
האמת היא שלקרוא למישהו שחור זה לא מעליב כי הוא שחור .
אנונימית
^נכון זה לא מעליב
אבל כאן חושבים שזאת מילת גנאי אומרים אל תגידו שחור תגידו כהה עור
אבל כאן חושבים שזאת מילת גנאי אומרים אל תגידו שחור תגידו כהה עור
אנונימית
שואל השאלה:
לקרוא למישהו שחור זה לא מעליב
זה מילת תיאור.
אתיופים הם בצבע חום אבל הם מגזע השחור
ולבנים הם בצבע בז אבל הם מגזע הלבן.
אבל אבל כושים זה מילת גנאי כמו להגיד יהודנים.
לקרוא למישהו שחור זה לא מעליב
זה מילת תיאור.
אתיופים הם בצבע חום אבל הם מגזע השחור
ולבנים הם בצבע בז אבל הם מגזע הלבן.
אבל אבל כושים זה מילת גנאי כמו להגיד יהודנים.
^זה לא משנה.. עדיין המילה כושי כאן היא מילה שלילית בסרטים מתרגמים את המילה ניגר לכושי.
אנונימית
אני לא יודעת למה עם הזמן המילה כושי קיבלה כיוון שלילי.. אבל לפי התורה זה זה מחמאה, זאת אומרת את יפה..
בכל זאת אני לא חושבת שצריך להשתמש במילות גנאי כאלה או אחרות כלפי כל צד אלה אם כן זה חלק מהווי של החברה.
בכל זאת אני לא חושבת שצריך להשתמש במילות גנאי כאלה או אחרות כלפי כל צד אלה אם כן זה חלק מהווי של החברה.
מהווי של החברה אני מתכוונת שזה צחוקים שם וכולם מקבלים את זה בכיף ולא נפגעים
שואל השאלה:
יש גבול גם לצחוקים את לא חושב/ת?
צחוק והומור קיים שאין פגיעה באחר.
לפי התורה זה אומר את יפה?מה שתגידי יחח
תפסיקו תמציא סבבה אני מכירה את התורה וזה שם של מדינה.
שלא קיימת עוד.
בוא נרא אותך צוחק אם בחול היו צחוקים על זה שאתה יהודון קטן.
אה נכון ....ההא זה כבר לא היה מצחיק
יש גבול גם לצחוקים את לא חושב/ת?
צחוק והומור קיים שאין פגיעה באחר.
לפי התורה זה אומר את יפה?מה שתגידי יחח
תפסיקו תמציא סבבה אני מכירה את התורה וזה שם של מדינה.
שלא קיימת עוד.
בוא נרא אותך צוחק אם בחול היו צחוקים על זה שאתה יהודון קטן.
אה נכון ....ההא זה כבר לא היה מצחיק
את לגמרי צודקת.
לא חושבת שיש אתיופי שלא יצא לו לשמוע את המילה הזאת מופנת כלפיו.
לא חושבת שיש אתיופי שלא יצא לו לשמוע את המילה הזאת מופנת כלפיו.
בישראל כשמישהו אומר כושי הוא לא מתכוון בקטע גזעני
אני לא אומרת את זה אבל אם אתיופית ואת שומעת מישהו אומר את זה את חא צריכה לעהלב
אני לא אומרת את זה אבל אם אתיופית ואת שומעת מישהו אומר את זה את חא צריכה לעהלב
אנונימית
^את חיה בסרט כן אומרים בקטע גזעני
ומי את שתגידי לאתיופים ממה הם צריכים להעלב וממה לא
ומי את שתגידי לאתיופים ממה הם צריכים להעלב וממה לא
אנונימית
הרוב חא אומרים בקטע גזעני
ומה הבעיה שאמרתי שלא יעלבו?
ומה הבעיה שאמרתי שלא יעלבו?
אנונימית
מתרגמים בסרטים ניגר לכושי. איך זה לא בקטע גזעני? וכן אין לך זכות להגיד לאתיופים ממה להיפגע וממה לא
זה כמו שאני אגיד לך אל תתעצבני ממישהו שאומר נאצי או משווה משהו לשואה
זה כמו שאני אגיד לך אל תתעצבני ממישהו שאומר נאצי או משווה משהו לשואה
אנונימית
זה שמישהו אומר מילה חא אומר שהוא גזעני
ואחי באמריקה זה החשב גזעני אבל בישראל זה חא וזה כמו לקרוא למישהו על העדה שלו
ואני אומרת שלא יעלבו כי אני חא רוצה שהם יעלבו כי אין חזה סיבה
מה את רוצה שאני יגיד להם שילכו לבכות חא הבנתי?
ומה לעזעזל קשור נאצי את מביאה פה דברים לא קשורים
ואחי באמריקה זה החשב גזעני אבל בישראל זה חא וזה כמו לקרוא למישהו על העדה שלו
ואני אומרת שלא יעלבו כי אני חא רוצה שהם יעלבו כי אין חזה סיבה
מה את רוצה שאני יגיד להם שילכו לבכות חא הבנתי?
ומה לעזעזל קשור נאצי את מביאה פה דברים לא קשורים
אנונימית
^את חיה בסרט. כושי בישראל זאת מילת גנאי ואנשים כאן אומרים את זה בשביל להשפיל אתיופים
ומה קשור עדה? רוצה להגיד את העדה שלנו תגידי אתיופי רוצה להגיד את המוצא שלנו תגידי אפריקאי
כל ישראלי שאומר כושי מתכוון לניגר אתם חושבים שזה אותו דבר בגלל זה אתם אומרים את זה
ומה קשור עדה? רוצה להגיד את העדה שלנו תגידי אתיופי רוצה להגיד את המוצא שלנו תגידי אפריקאי
כל ישראלי שאומר כושי מתכוון לניגר אתם חושבים שזה אותו דבר בגלל זה אתם אומרים את זה
אנונימית
וכן יש קשר כי אם מישהו נוצרי יגיד נאצי או ישווה משהו לשואה אתם תבכו
אתם תמיד בוכים על אנטישמיות אבל חושבים שבארץ אין גזענות
אתם תמיד בוכים על אנטישמיות אבל חושבים שבארץ אין גזענות
אנונימית
השאלה אשכרה היית מישהי אתיופית שכתבת שבישראל לא מבינים שזאת מילת גנאי אז מה את אומרת שיודעים את זה
אולי בני נוער ששומעים ראפ של אפרו אמריקאים אבל כל שאר האנשים לא יודעים
והם חושבים שכושי זה עדה אז זה למה הם אומרים
אם מישהו אומר כושי כי הוא לא יודע שזאת מילת גנאי זאת ממש לא גזענות נקודה
אולי בני נוער ששומעים ראפ של אפרו אמריקאים אבל כל שאר האנשים לא יודעים
והם חושבים שכושי זה עדה אז זה למה הם אומרים
אם מישהו אומר כושי כי הוא לא יודע שזאת מילת גנאי זאת ממש לא גזענות נקודה
אנונימית
^בואי.. כולם בארץ יודעים שזאת מילת גנאי. פשוט הרבה משחקים אותה תמימים וטוענים שזה לא, ובאמת במקור של המילה זה לא. אבל אתם הפכתם אותה לכזאת בזה שעשיתם אותה מילה מקבילה לניגר
אנונימית
לא אמרתי שאין גזענות בארץ
יש גזענות מכל העדות ויש גם אתיופים שגזענים לעדות אחרות
ואין שום קשר לנאצי למה שמישהו נוצרי וקראה ליהודי נאצי אין קשר
וברור שאנחנו בוכים על אנטישמיות כי היה חנו שואה מה הקשר חא הבנתי את פשוט אומרת דבעםנחא קשורים
יש גזענות מכל העדות ויש גם אתיופים שגזענים לעדות אחרות
ואין שום קשר לנאצי למה שמישהו נוצרי וקראה ליהודי נאצי אין קשר
וברור שאנחנו בוכים על אנטישמיות כי היה חנו שואה מה הקשר חא הבנתי את פשוט אומרת דבעםנחא קשורים
אנונימית
ממש לא די כבר להגיד דברים לא קשורים
אנונימית
^חחח אתם חושבים שרק לכם מותר לבכות על אנטישמיות ושהשואה זה דבר קדוש שלאף עם אחר זה לא קרה
האתיופים הכי סובלים מכל העדות בארץ ולהגיד שאין גזענות לאתיופים בישראל זה כמו להגיד שלא הייתה שואה
האתיופים הכי סובלים מכל העדות בארץ ולהגיד שאין גזענות לאתיופים בישראל זה כמו להגיד שלא הייתה שואה
אנונימית
אנשים יודעים טוב מאוד שכושי זאת מילת גנאי והיום היא מקבילה לניגר הם פשוט משחקים אותה עדיין עם התיאור התנכי של המילה למרות שזה כבר לא רלוונטי כי הפכו אותה למילת גנאי
אנונימית
אני אמרתי למעלה שיש גזענות לאתיופים וגם לעדות אחרות
וזה ממש חט כמו להגיד שלא היית שואה די כבר מה הקשר קדוש מה הקשר
אשכרה אנשים נרצחו ואת משתמשת בזה כאילו אנחנו בוכים סתם
ואם את יהודיה אז השואה גם קשורה אליך אפילו אם את לא אשכנזיה זה עדין חלק מהעם שלך
וזה ממש חט כמו להגיד שלא היית שואה די כבר מה הקשר קדוש מה הקשר
אשכרה אנשים נרצחו ואת משתמשת בזה כאילו אנחנו בוכים סתם
ואם את יהודיה אז השואה גם קשורה אליך אפילו אם את לא אשכנזיה זה עדין חלק מהעם שלך
אנונימית
^זה כן. להגיד שאין גזענות כלפיי אתיופים זה להכחיש מצב שקיים
וזה בדיוק כמו להכחיש שואה למרות שזה כן היה.
ולא מאמי השואה לא קשורה אליי העם שלי זה ביתא ישראל לא אתם אין שום קשר גנטי בנינו
וזה בדיוק כמו להכחיש שואה למרות שזה כן היה.
ולא מאמי השואה לא קשורה אליי העם שלי זה ביתא ישראל לא אתם אין שום קשר גנטי בנינו
אנונימית
יש הבדל גדול בין להכחיש גזענות לבין להכחיש שואה
וכן זה מזעזע להכחיש גזענות ואני לא הכחשתי גזענות את הזאת שהכחישה כי את אמרת שאין לעדות אחרות גזענות שזה ממש לא נכון יש גם אתיופים שגזענים לעדות אחרות
ועדין שהואה קשורה אליך זה שאת לא אשכנזיה חא אומר כלום גם בין המזרחים לאשכנזים אין קשר גנטי אבל הם עדין יהודים אז יש בינינו קשר
ולפי מה שאת אומרת זה נשמע כאילו לא אכפת לך מהשואה ומאנטישמיות
וכן זה מזעזע להכחיש גזענות ואני לא הכחשתי גזענות את הזאת שהכחישה כי את אמרת שאין לעדות אחרות גזענות שזה ממש לא נכון יש גם אתיופים שגזענים לעדות אחרות
ועדין שהואה קשורה אליך זה שאת לא אשכנזיה חא אומר כלום גם בין המזרחים לאשכנזים אין קשר גנטי אבל הם עדין יהודים אז יש בינינו קשר
ולפי מה שאת אומרת זה נשמע כאילו לא אכפת לך מהשואה ומאנטישמיות
אנונימית
למה יש הבדל בין להכחיש גזענות לשואה? בגלל ששואה זה של יהודים וכמובן יהודים הם מעל כולם?
ולא אמרתי שעדות אחרות אין כלפיהם גזענות אבל בואי הגזענות שיש כלפינו זה מעבר לגזענות מהאזרחים זה מעבר ל"אשכנזי מעפן" או "רוסי מסריח" אנחנו זה גזענות כבר מהמדינה מהממסד שזה אין כלפיי אף עדה אחרת
ולא אמרתי שעדות אחרות אין כלפיהם גזענות אבל בואי הגזענות שיש כלפינו זה מעבר לגזענות מהאזרחים זה מעבר ל"אשכנזי מעפן" או "רוסי מסריח" אנחנו זה גזענות כבר מהמדינה מהממסד שזה אין כלפיי אף עדה אחרת
אנונימית
שואל השאלה:
אין הבדל גדול ?אנונמית את טועה
הרבה אנשים שחורים עברו שואה
את יודעת מה המשמעות של שואה?!
סבל והתעללות אפליה עבדות ...
עשו אותם לתת אדם תדמייני את עצמך איך את היית אם היית עבד ללא זכיות שהיו יכולים לעשות לך מה שבאלהם להרביץ לך לאנוס אותך לרעיב להרוג אותך
במשך 200שנה כל זה עד סוף ימיי חייך ..
זה פשוט מזעזע איך אנשים כמוך חושבים שזה פחות גרוע או חשוב משואה של יהודים ..
אין הבדל גדול ?אנונמית את טועה
הרבה אנשים שחורים עברו שואה
את יודעת מה המשמעות של שואה?!
סבל והתעללות אפליה עבדות ...
עשו אותם לתת אדם תדמייני את עצמך איך את היית אם היית עבד ללא זכיות שהיו יכולים לעשות לך מה שבאלהם להרביץ לך לאנוס אותך לרעיב להרוג אותך
במשך 200שנה כל זה עד סוף ימיי חייך ..
זה פשוט מזעזע איך אנשים כמוך חושבים שזה פחות גרוע או חשוב משואה של יהודים ..
טוב זה לא פחות גרוע וזה מזעזע אבל עדין זה חא שואה
ומה הקשר מעל כולם
ממה (שאנונימית) אומרת זה נשמע כאילו חא אכפת לך מהשואה
ולכם ולנו יש אותה גזענות
ומה הקשר מעל כולם
ממה (שאנונימית) אומרת זה נשמע כאילו חא אכפת לך מהשואה
ולכם ולנו יש אותה גזענות
אנונימית
שואל השאלה:
זה שואה....
זה שאת אומרת שזה לא שואה זה אומר שאת חושבת שזה פחות גרוע משואה ..
בשני המצבים מרעבים אותך מעבדים אותך מה הבדל?
זה שואה....
זה שאת אומרת שזה לא שואה זה אומר שאת חושבת שזה פחות גרוע משואה ..
בשני המצבים מרעבים אותך מעבדים אותך מה הבדל?
מה שואה?
אנונימית
שואל השאלה:
מה שאת שומעת...
את חושבת ששואה חייב שירצחו ישר ?
זה יכול להיות גם התעללות שנשמכת שנים ...
שלפעמיים שעדיף כבר למות ישר ...
מה שאת שומעת...
את חושבת ששואה חייב שירצחו ישר ?
זה יכול להיות גם התעללות שנשמכת שנים ...
שלפעמיים שעדיף כבר למות ישר ...
באותו הנושא: