17 תשובות
הם לא מאמינים לדברי הימים והטענה שלהם זה שאין הוכחה שאלוהים קיים ולכן אין צורך לשמור מצוות
שואל השאלה:
בעיה שלהם (כי יש הוכחות, וקיומו של לאוקים פשוט מחויב בשכל הישר).
ומה עם "הדתיים" (לא הייתי קורא להם ככה) שאומרים גם כן אותם דברים? הם כן אמורים להאמין בדברי הימים (בכל התנ"ך, ולא רק, אלא גם בתושב"ע).
בעיה שלהם (כי יש הוכחות, וקיומו של לאוקים פשוט מחויב בשכל הישר).
ומה עם "הדתיים" (לא הייתי קורא להם ככה) שאומרים גם כן אותם דברים? הם כן אמורים להאמין בדברי הימים (בכל התנ"ך, ולא רק, אלא גם בתושב"ע).
לעזור לאנשים, לעזור לסביבה, הכשרונות שלנו, היכולות שלנו, לעזור לעצמנו, חמלה, אהבה, חוש הומור, מראה חיצוני, חוכמה ואישיות בכללי.
לא הכל הוא סביב התנ"ך.
לא הכל הוא סביב התנ"ך.
שואל השאלה:
^ חלק מכבד מהדברים צריך לעשות, כי זה חלק מהמצוות שבין אדם לחברו.
ככה שמי דתי אמיתי - אמרו לעשות את זה (כך צוה ה' יתברך).
חוץ מזה, למה שדברים אחרים יהיו יותר חשובים מהדברים אשר צוה ה' יתברך?
^ חלק מכבד מהדברים צריך לעשות, כי זה חלק מהמצוות שבין אדם לחברו.
ככה שמי דתי אמיתי - אמרו לעשות את זה (כך צוה ה' יתברך).
חוץ מזה, למה שדברים אחרים יהיו יותר חשובים מהדברים אשר צוה ה' יתברך?
אה, אז בודהיסטים, נוצרים, וויקאנים, מוסלמים וכל מי שלא יהודי הוא מפלצת חסרת מוסר שחיה באנרכיה של פשע?
שואל השאלה:
לגבי הכופרים ועובדי אלילים - זה באמת פשע.
לא כל מי שלא יהודי. יש חסידי אומות העולם (אלה ששומרים שבע מצוות בני נח).
לגבי נוצרים (גויים) ומוסלמים (גויים), יש להם סיכוי להיות גדורים בתוך דתם (למרות שדתם אינה אמיתית), אבל הם יכולים להיות מסוכנים (מסעות הצלב, ג'יהד).
לגבי הכופרים ועובדי אלילים - זה באמת פשע.
לא כל מי שלא יהודי. יש חסידי אומות העולם (אלה ששומרים שבע מצוות בני נח).
לגבי נוצרים (גויים) ומוסלמים (גויים), יש להם סיכוי להיות גדורים בתוך דתם (למרות שדתם אינה אמיתית), אבל הם יכולים להיות מסוכנים (מסעות הצלב, ג'יהד).
חסידי אומות העולם שעזרו ליהודים בשואה לא שמרו שבע מצוות בני נח
שואל השאלה:
אז זה כבר עיוות של ההגדרה המקורית לחסידי אומות העולם (משנה תורה, הלכות מלכים ומלחמות, פרק ח, הלכה יא). (אם לא שמרו).
אבל על איזה מצוות משבע מצוות בני נח אתה חושב שהם עברו?
אז זה כבר עיוות של ההגדרה המקורית לחסידי אומות העולם (משנה תורה, הלכות מלכים ומלחמות, פרק ח, הלכה יא). (אם לא שמרו).
אבל על איזה מצוות משבע מצוות בני נח אתה חושב שהם עברו?
נצרות נחשבת עבודת אלילים?
שואל השאלה:
עבודה זרה בשיתוף (באמונה בה' וביש"ו הנוצרים ביחד). הרמב"ם באמת החשיב אותם כעובדי עבודה זרה בפירוש המשניות במסכת עבודה זרה, פרק א, משנה ג; במשנה תורה, הלכות עבודה זרה, פרק ט, הלכה ד, וכן בהלכות מאכלות אסורות, פרק יא, הלכה ד)
אבל יש דעות בראשונים (רבנו תם, מובא בתוספת סנהדרין סג ע"ב, בכורות ב ע"ב) שני נח אינן מזוהרים על השיתוף, והרמ"א (אורח חיים, סימן קנו, סעיף א, הגה) פסק את דעת רבנו תם להלכה.
רבים מאחרונים (כמבון, שיש חולקים) תפסו את השטיה של רבנו תם והרמ"א. בימינו אפילו חלק מהפוסקים הספרדים תפסרו את השטיה הזאת (בניגוד לדעת הרמב"ם).
ראיית בכמה ספרים שגם הנוצרים והמולמים יכולים לזכות לעולם הבא. אני משער שהכוונה לאותם גיים, אשר לא חפצו להזיק לעם ישראל, ובטח שלא לגרום להם להמיר את תדם, כי אם כן - אז הם רודפים.
עבודה זרה בשיתוף (באמונה בה' וביש"ו הנוצרים ביחד). הרמב"ם באמת החשיב אותם כעובדי עבודה זרה בפירוש המשניות במסכת עבודה זרה, פרק א, משנה ג; במשנה תורה, הלכות עבודה זרה, פרק ט, הלכה ד, וכן בהלכות מאכלות אסורות, פרק יא, הלכה ד)
אבל יש דעות בראשונים (רבנו תם, מובא בתוספת סנהדרין סג ע"ב, בכורות ב ע"ב) שני נח אינן מזוהרים על השיתוף, והרמ"א (אורח חיים, סימן קנו, סעיף א, הגה) פסק את דעת רבנו תם להלכה.
רבים מאחרונים (כמבון, שיש חולקים) תפסו את השטיה של רבנו תם והרמ"א. בימינו אפילו חלק מהפוסקים הספרדים תפסרו את השטיה הזאת (בניגוד לדעת הרמב"ם).
ראיית בכמה ספרים שגם הנוצרים והמולמים יכולים לזכות לעולם הבא. אני משער שהכוונה לאותם גיים, אשר לא חפצו להזיק לעם ישראל, ובטח שלא לגרום להם להמיר את תדם, כי אם כן - אז הם רודפים.
אה, ויהדות לא יכולה להוביל לדברים כמו ג'יהאד ומסעות צלב?
אתם לא אנשים טובים רק כי אתם גדלתם לתוך הדת היהודית.
oshra
מה זאת השטות הזאת? רק בגלל שמישהו גדל לתוך הדת היהודית הוא לא אדם טוב? איזה שטויות את מדברת. ההפך, מי שגדל לתוך הדת היהודית הוא האדם הכי טוב, חיי על ערכים של "ואהבת לרעך כמוך" והתחשבות באחר.
מה זאת השטות הזאת? רק בגלל שמישהו גדל לתוך הדת היהודית הוא לא אדם טוב? איזה שטויות את מדברת. ההפך, מי שגדל לתוך הדת היהודית הוא האדם הכי טוב, חיי על ערכים של "ואהבת לרעך כמוך" והתחשבות באחר.
אנונימית
שואל השאלה:
oshra, קראי למעלה.
מה נראה לך, שה' לא נתן לנו דברים הכי טובים?
מי שאומר את זה, זה בעל גאווה שאומר שהוא יודע מה זה להיות טוב יותר מה' יתברך בעצמו.
oshra, קראי למעלה.
מה נראה לך, שה' לא נתן לנו דברים הכי טובים?
מי שאומר את זה, זה בעל גאווה שאומר שהוא יודע מה זה להיות טוב יותר מה' יתברך בעצמו.
אתם לא מפרשים נכון את מה שאמרתי. מה שאני אומרת הוא פשוט: זה שמישהו הוא יהודי לא אומר שהוא באופן אוטומטי אדם טוב. יהודים הם בני אדם כמו כולם, לא יותר ולא פחות.
שואל השאלה:
לא כמו כולם.
זאת מדרגה אחרת לגמרי משאר האנשים.
כמו שאדם - זה לא עוד סוג של בעל חיים, ולא פחות ולא לא יותר.
"וּלְתִתְּךָ עֶלְיוֹן עַל כָּל הַגּוֹיִם אֲשֶׁר עָשָׂה לִתְהִלָּה' וּלְשֵׁם' וּלְתִפְאָרֶת' וְלִהְיֹתְךָ עַם-קָדֹשׁ לַה' אֱלֹהֶיךָ כַּאֲשֶׁר דִּבֵּר" (דברים כו, יט).
לא כמו כולם.
זאת מדרגה אחרת לגמרי משאר האנשים.
כמו שאדם - זה לא עוד סוג של בעל חיים, ולא פחות ולא לא יותר.
"וּלְתִתְּךָ עֶלְיוֹן עַל כָּל הַגּוֹיִם אֲשֶׁר עָשָׂה לִתְהִלָּה' וּלְשֵׁם' וּלְתִפְאָרֶת' וְלִהְיֹתְךָ עַם-קָדֹשׁ לַה' אֱלֹהֶיךָ כַּאֲשֶׁר דִּבֵּר" (דברים כו, יט).
וואו איזה טיעון משכנע, אתה צודק!