אנרגיית היינון הראשונה של כלור , Cl, גבוהה מאנרגיית היינון הראשונה של גפרית , S . מהי הסיבה לכך? 1. באטומי כלור , האלקטרון יוצא מרמה אנרגטית קרובה יותר לגרעין. 2. לאטומי כלור יש מספר יותר גדול של אלקטרונים ברמה החיצונית. 3. לאטומי כלור יש מטען גרעיני יותר גדול. 4. לאטומי כלור יש מספר מסה יותר גדול.