53 תשובות
ויש לו גריעים של אבטיח
שואל השאלה:
צפרדע/אבטיח/סיסקו מחופשת לביסט בוי
שואל השאלה:
אין לכם חידות קשות?
שואל השאלה:
תענו אל זה למשל-
"יש לי שש פנים, ללא אף או גבות,
יש לי 21 עיניים, אך הן לא רואות.
מה אני?"
מולך עומדים שלושה אנשים - דובר אמת, שקרן, ועונה באקראי (לעיתים תשובתו היא אמת, ולעיתים היא שקר). על ידי הפניית שאלת כן/לא אחת, לאחד מבין שלושת האנשים, עליך למצוא אדם אחד שבוודאות אינו העונה באקראי. מה תהיה השאלה?
1.גם מלאכים וגם טייסים מרוויחים אותם מה זה
2.תראה בקישור
שואל השאלה:
חידה טובה
שואל השאלה:
אני עוד שנייה אענה
שואל השאלה:
דיברתי על החידה עם השלושה אנשים,היא טובה,אני עדיין חושב
איזו מהן שלחתי 2
שואל השאלה:
התשובה לשאלה של המלאכים ושל הטייסים זה כנפיים, אצל הטייסים זה התג של הכנפיים
ולשניה?
my name is1...
בנוגע לחידה עם החלקיק, זהו סכום של טור גיאומטרי ולכן הזמן שיקח הוא שניה אחת פחות.
שואל השאלה:
איזה חלקיק?
יש שאלה שנמצאת בקישור שהוא צירף.
שואל השאלה:
אין לי פיתרון לשאלה אם שלושת האנשים, מה הייתה התשובה?
החידק ונכון
איזה ה תחקמות אבל תראו אני חכם אז אגיד סכום טור גאומטרי
אני לא אומר שאני חכם, אני פשוט משתמש במונחים האלה על בסיס יומי.

ובנוגע לחידה עם שלושת האנשים, אני אתן רמז: אפשר לסדר אותם בצורה מסויימת ולשאול את אחד מהם משהו לגבי השניים האחרים, ואז לחלק למקרים כך שבכל מקרה עדיין מתקבל הפתרון.
שואל השאלה:
מה התשובה לשאלה עם שלושת האנשים?
שואל השאלה:
אה
שואל השאלה:
חכה שנייה עם התשובה, לא ראיתי את האמז
שואל השאלה:
עליתי על תשובה!
שואל השאלה:
שנייה
שואל השאלה:
הם עצמם יודעים מי דובר אמת ומי שקר?
כן. הם יודעים מי זה מי, אבל כשאתה שואל מישהו את השאלה אתה לא יודע מי הוא.
שואל השאלה:
זה קשה, אבל זה טוב
שואל השאלה:
טוב, מה הפתרון?
לא הצלחתי...
אוקיי, אז נבחר סדר כלשהו לשלושת האנשים (אפשר למשל לסדר אותם מהגבוה לנמוך)
ונסמן אותם במספרים 1 2 ו- 3
נשאל את אדם מספר 1 האם אדם מספר 2 דובר אמת יותר מאשר אדם מספר 3.
אם התשובה היא כן אז האדם השלישי בוודאות אינו העונה באקראי, אם התשובה היא לא אז האדם השני בוודאות אינו העונה באקראי.
אני כבר אסביר פה את הדרך להוכיח זאת, בינתיים אתה מוזמן לחשוב על זה בעצמך.
הוכחה: אם כן, אנחנו לא יודעים את מי שאלנו ולכן נחלק למקרים, נסתכל רק על המקרה שאדם מספר 1 ענה "כן", הבדיקה עבור תשובה של "לא" דומה:
1. אם אדם מספר 1 הוא הדובר אמת אז שני האנשים הנותרים הם דובר השקר והעונה באקראי, ולכן מתשובתו של דובר האמת אדם מספר 2 דובר אמת יותר מאדם 3 ולכן אדם 2 הוא העונה באקראי ולא אדם מספר 3.
2. אם אדם מספר 1 הוא דובר השקר, אז שני האנשים הנותרים הם העונה באקראי ודובר האמת, אם כן, לפי תשובתו של השקרן אדם 2 *לא* דובר אמת יותר מאשר אדם מספר 3 ולכן אדם מספר 2 הוא העונה באקראי ולא אדם מספר 3.
3. אדם מספר 1 הוא העונה באקראי בעצמו, ולכן בהכרח אדם מספר 3 לא העונה באקראי.
בהצלחה !
שואל השאלה:
בסדר
החידה עם שלושת האנשים זו חידה שקשורה בלוגיקה שזה תחום מאוד גדול במתמטיקה (ותחום שמאוד אהוב עליי) יש המון חידות מעניינות ודרכים לגלות כל מיני דברים בעזרת לוגיקה.
מאוד ממליץ לחקור על התחום אם אתה אוהב חידות.
אמא איזה חנן אני מת בן כמה אתה אחי?
אנונימי
שואל השאלה:
מקסימום חנון, עדיף להיות חכם על להיות ערס כמוך
ולפי מה קבעת שאני ערס?
אנונימי
שואל השאלה:
"אמא איזה חנו אני מת בן כמה אתה אחי"
לפי כל מילה במשפט הזה
שואל השאלה:
אני שואל את כולם למשל " האם השמש זרחה במאה הימים האחרונים?
דובר השקר יאמר רק לא
דובר האמת יאמר רק כן
דובר האקראי יאמר תשובות שונות וכך אני יכול לדעת
חשיבה טובה אבל יש לך רק שאלה אחת, כך שתשובתו של העונה באקראי תפגע ביכולת שלך להבחין במי זה מי.
שואל השאלה:
בסדר
שואל השאלה:
אני אמשיך לחשוב
יש לי עוד חידה בלוגיקה אם תרצה לשמוע, היא קצת מסורבלת אבל גם פה יש את העיניין של החשיבה הלוגית.
שואל השאלה:
אני יכול לקבל את התשובה הסופית של השאלה הקודמת, ניסיתי הרבה זמן וזה תקוע לי בראש ומשוגע אותי
חח כן, חשבתי שראית, הוספתי בתשובה שלי את ההסבר. תסתכל שוב בתשובה שלי לשאלה ותראה את ההוכחה לסיבה שהשאלה הזאת עובדת.
שואל השאלה:
איזה תשובה?
שואל השאלה:
מה התשובה הסופית, אני סובל פה!:&,&;!!,
אוקיי, אז נבחר סדר כלשהו לשלושת האנשים (אפשר למשל לסדר אותם מהגבוה לנמוך)
ונסמן אותם במספרים 1 2 ו- 3
נשאל את אדם מספר 1 האם אדם מספר 2 דובר אמת יותר מאשר אדם מספר 3.
אם התשובה היא כן אז האדם השלישי בוודאות אינו העונה באקראי, אם התשובה היא לא אז האדם השני בוודאות אינו העונה באקראי.
אני כבר אסביר פה את הדרך להוכיח זאת, בינתיים אתה מוזמן לחשוב על זה בעצמך.
הוכחה: אם כן, אנחנו לא יודעים את מי שאלנו ולכן נחלק למקרים, נסתכל רק על המקרה שאדם מספר 1 ענה "כן", הבדיקה עבור תשובה של "לא" דומה:
1. אם אדם מספר 1 הוא הדובר אמת אז שני האנשים הנותרים הם דובר השקר והעונה באקראי, ולכן מתשובתו של דובר האמת אדם מספר 2 דובר אמת יותר מאדם 3 ולכן אדם 2 הוא העונה באקראי ולא אדם מספר 3.
2. אם אדם מספר 1 הוא דובר השקר, אז שני האנשים הנותרים הם העונה באקראי ודובר האמת, אם כן, לפי תשובתו של השקרן אדם 2 *לא* דובר אמת יותר מאשר אדם מספר 3 ולכן אדם מספר 2 הוא העונה באקראי ולא אדם מספר 3.
3. אדם מספר 1 הוא העונה באקראי בעצמו, ולכן בהכרח אדם מספר 3 לא העונה באקראי.

ובכן, בכל המקרים אדם מספר 3 אינו העונה באקראי.
בהצלחה !

העתקתי מהתגובה שלי שנמצאת למעלה.
חידה נוספת:
תחדיש הוא מילה חדשה שנוספה לשפה.
המילה "תחדיש" היא תחדיש בעצמה, לעומתה המילה "סוס" איננה סוס בעצמה. כדי לתת שם לתופעה שאותה מייצגת כאן המילה "סוס", ניצור תחדיש: "שידחת" היא מילה שאינה מתארת את עצמה. המילה "סוס" היא שידחת, ואילו המילה "תחדיש" איננה שידחת, כעת לבעיה: האם המילה "שידחת" היא שידחת?
וואי החידה עם האקראי ממש טובה! למרות ששברתי את הראש כי חשבתי שהמשימה היא למצוא את האדם האקראי חח

ולחידה שכתבת- יכול להיות שאין תשובה?
כי אם התשובה היא לא, אז שידחת היא לא שידחת, כלומר היא לא מתארת את עצמה (כמו שסוס הוא לא סוס) ואז היא כן שידחת (כי היא לא מתארת את עצמה)

ואם התשובה היא כן- אז שידחת היא כן שידחת, כלומר כן מתארת את עצמה (כמו תחדיש הוא כן תחדיש), ואז אם היא מתארת את עצמה היא לא שידחת..
שואל השאלה:
גם לי היה ממש קשה החידה אם האקראי..
אני שמח שאהבת את החידה עם שלושת האנשים, לפעמים כדאי לקרוא טוב את מה שמבקשים כי זה לא תמיד מובן לאחר קריאה יחידה.
בנוגע לחידה השנייה אכן אין תשובה מכיוון שהגדרת המילה יוצרת סתירה פנימית, בלוגיקה זה נקרא אנטינומיה.
החידה הזאת מבוססת על דבר מאוד ידוע שנקרא "הפרדוקס של ראסל" שקשור לקבוצות במתמטיקה. גרסה שקל להתחבר אליה היא "פרדוקס הַסַּפָּר":
בעיירה גר ספר, ויש לו חוק אחד, הוא מספר את כל התושבים שאינם מספרים את עצמם. אם כן השאלה המתבקשת היא מי מספר את הספר?
אם הספר מספר את עצמו, אז לפי החוק שקבע, הוא לא נכלל בקבוצת התושבים שאינם מספרים את עצמם ולכן אסור לו לספר את עצמו.
אם הספר אינו מספר את עצמו, אז לפי הכלל הוא נכלל בתוך קבוצת התושבים שאינם מספרים את עצמם ולכן הוא צריך לספר את עצמו.
ולכן הגענו לסתירה.
וואי זה ממש מעניין! איפה אתה לומד את כל זה?
אפשר ללמוד את זה באופן עצמי, לחפש באינטרנט על התחום של תורת הקבוצות וכל לוגיקה, או אם את מחליטה לעשות תואר במתמטיקה, זה נלמד עם עוד דברים רבים, רק שיש לציין שהקורסים המעניינים באמת מגיעים בשנה שנייה.
האמת שאני ממש רוצה לעשות תואר במתמטיקה כשאגיע לאוניברסיטה.. בינתיים שמעתי רק דעות של זה מיותר ולא מעניין, אז נחמד לשמוע על זה דעה חיובית לשם שינוי חחח
לפני שאת מתחילה תואר, לא משנה במה את עושה אני מציע לך לחפש מידע על קורסים באינטרנט ורק אחר כך להחליט. הדברים לא דומים לאלו שהיו בתיכון.
בכל מקרה אני מקווה שתלכי אחרי הלב שלך ותלמדי את מה שאת אוהבת.
בהצלחה !
תודה רבה :)