16 תשובות
יש לה מורים מיוחדים ומערכת שונה משל אחרים, זה מותאם לאנשים עם צרכים שונים
כיתה עם אקסטרה מוטיבציה מהמורים ללמוד
שואל השאלה:
ומה ההבדל בין הכיתה הזו לכיתה רגילה אם זה אותו מסלול בגרות?
אנונימית
זאת כיתת בגרות רגילה, מב"ר = מסלול בגרות רגיל.
בדר"כ הם מגבירים מגמה אחת ועושים תעודת בגרות מלאה.
זאת כיתה שבעיקרון מקבלת יותר השקעה, בוחרים את התלמידים אליה בקפידה, אי אפשר לעבור למב"ר לאחר שהכיתה נסגרה, אפשר לקבל רק תלמידים לכיתה כזאת אם הם עברו מבית ספר אחר, זאת כיתה שמקבלת לדוגמה יותר פרטני כשצריך, יותר אופציות להיבחן, יותר גמישים איתם וכו'.
אבל חוץ מזה - הם לא שונים משום כיתה אחרת.
שואל השאלה:
וואי אני רוצה ללכת למבר אוף
אנונימית
ההבדל באמת זה לכיתות האלו יש תקציב שונה
תקציב כיתות שחר
בכיתה 'רגילה', מגבירים 2 מגמות, מב"ר עוסקת בילדים שיותר קשה להם להיות בכיתה, שקשה להם לשבת במקום אחד וללמוד כמה שעות.
אז במב"ר שואפים לקדם אותם כמו בכיתה רגילה, הבית ספר לא רוצה לוותר על אותם התלמידים פשוט ורוצה לתת להם את ההזדמנות להוציא תעודת בגרות מלאה למרות הקשיים שיש להם.
אנונימית - נכון, זה לא רק לתלמידים שקשה להם לשבת במקום כמה שעות, זה גם מיועד לתלמידים עם קשיים אינדיבידואליים.
ז"א, לתלמידי מב"ר אין קשיים משותפים, אבל בדר"כ תלמידים שנמצאים במב"ר אלה תלמידים חסרי מוטיבציה ללמידה וכמו שכתבתי, הבית ספר שואף שהם ילמדו וזה בשילוב של החדרת המוטיבציה הזאת ולמידה יותר מושקעת בתלמידי מב"ר (וכמובן גם גורמים נוספים).
אם אני (אני בכיתה רגילה, ז"א, מגביר 2 מגמות) אנסה לעבור למב"ר, לא יתנו לי.
אם תלמיד מכיתת אומ"ץ ינסה לעבור למב"ר, לא יתנו לו.
הכיתה הזאת פועלת על 'אין יוצאים ואין נכנסים', אני לפחות יודע שזה פועל ככה ברוב בתי הספר, בטוח יש בתי ספר שהם מקרים מיוחדים.
מה קשור 'חכמה'?^
אף אחד לא אמר שילדי מב"ר הם טיפשים.
כיתת מבר זאת כיתת מסלול בגרות רגילה עושים מה שצריך בשביל בגרות, זאת כיתה קטנה שיש בה יותר השקעה.
אני כיתת מבר ואני חייבת לפוצץ כמה סטיגמות, לא כל מי שבמבר טיפש
לפני שהלכתי לכיתה הזאת ממש פחדתי שאני אצא מטומטמת וזה אבל זה ממש לא נכון ואני שמחה שהלכתי לכיתה הזאת
כי אני עושה חמש יחל אנגלית מגמת בסיס ומגמת על עברתי כבר שתי בגרויות לשון והיסטוריה, בלשון שזה מקצוע קשה רצח הוצאתי 80 בלי מגן ו30 אחוז ובהיסטוריה הוצאתי 93 בלי מגן ו30 אחוז
זה לא תלוי בכיתה זה תלוי בך אני ממש אוהבת את הכיתה הקטנה והיחס האישי זה משהו שלי מאוד עוזר...
כתבתי בדר"כ, אולי את לא אבל בהחלט רוב תלמידי מב"ר תמצאי אותם כחסרי מוטיבציה ללמידה.
זאת לא סטיגמה.
כמו שאמרתי, כל תלמיד והקשיים האינדיבידואליים שלו, חוסר מוטיבציה בלמידה יכול לבוא לידי ביטוי בהמון דרכים - ביניהם בירידה מתמשכת בציונים של התלמיד בחט"ב, ומשם החליטו להכניס אותו למב"ר, ז"א, להשקיע בו יותר מתלמידים אחרים שכבר משקיעים בלימודים.
אף אחד לא קרא לך טיפשה או חסרת מוטיבציה, את יכולה לנשום.
את אולי לומדת אותו חומר של ספרות במב"ר כמו שלומדים בכיתות אחרות - אבל בהשוואה לכיתות אחרות למב"ר אין את האופציה לבחור מגמות.
ככה שבין ההבדלים העיקריים בין כיתת מב"ר לכיתה רגילה זה גם המגמות - אני מגביר לדוגמה ביולוגיה ומדעי החברה, את לא מגבירה ביולוגיה ומדעי החברה וזה מה שמבדיל אותך בחומר הלימודי מתלמידים אחרים - כמו שאותם התלמידים לא לומדים את החומר במגמה שאת לומדת.
לדוגמה אם אצלכם נתנו לכיתת מב"ר את המגמה "גאוגרפיה", אז תלמיד מכיתה בה הוא מגביר 2 מגמות לא יוכל להצטרף למגמה הזאת.
מבחינת חומר לימודי במקצועות חובה את לא שונה מאף תלמיד, פשוט בכם משקיעים קצת יותר בתרגולים, פרטני, שעות למידה וזה עובדתי.
אתן לך דוגמה איך זה בא לידי ביטוי אצלנו בבית ספר -
אני הייתי חולה במתכונת בהיסטוריה, בשפעת.
לא יכולתי להתכונן וכן הוצאתי ציון קצת נמוך יותר ממה שציפיתי במתכונת ולא הייתה לה מועד ב'.
תלמידי מב"ר ניגשו בו זמנית לבגרות בלשון - להם נתנו לעשות *2* מועדי מתכונת ו-*5* ימים מרוכזים כשלנו היה רק 2 ימים מרוכזים ואת אפילו לא רוצה לדעת באיזה פיגור היינו בחומר.
נכון^
ועל זה פועל העיקרון "אין נכנסים ואין יוצאים", כדי לא להרוס כביכול את האיזון שיש בכיתות המב"ר, שלא יהיו יותר מדי תלמידים וזה יהרוס את העיקרון של הכיתה (שזה מה שציינת בעצמך) ושלא יהיו מעט מדי תלמידים.
אני רק אומר שיש מלא תלמידי מב"ר (ואני אומר בפה מלא שיש רוב מוחלט) שאין להם את המוטיבציה ללמוד.
מוטיבציה ללמוד לא באה לידי ביטוי ב"להקשיב למורה ולשתוק", זה בעיקרון כמו להיות תוכים.
זה בא בללמוד גם בבית, להצליח במבחנים, להגיע לשיעורים בזמן וכו', אני בטוח במאה אחוז שלא אני ולא את יודעים כמה מקבל כל תלמיד בכל מבחן, האם כל תלמיד לומד בבית וכו'
זה שאת יושבת בשקט לא אומר שאת בהכרח מקשיבה למורה או מביעה עניין בשיעור.
אולי את כן מקשיבה ולומדת - אבל לצערי ולצערך, את לא יכולה לדעת זאת בוודאות על תלמידים אחרים, וזה ככה גם בכיתה רגילה, לא רק במב"ר.
זה עניין מאוד סובייקטיבי, אבל סחתיין שיש לך את המוטיבציה ללמוד, אני בטוח שזה לא מובן מאליו.
זה לא שטויות גברת.
את יכולה לעשות מה שאת רוצה, אלה קצת עובדות.
לא סתם כיתת מב"ר נפתחה, יש לה סיבות מסויימות ואם קשה לך להתמודד עם האמת אז אין לי איך לעזור לך.
אתן לוקחות את זה כאילו אמרתי שכל תלמידי מב"ר הם טיפשים וחסרי מוטיבציה, ולא.
אמרתי שיש רוב מוחלט של תלמידי מב"ר ואני בטוח בזה, אחרת לא היו *משקיעים בכם יותר מכיתות אחרות*, אלוהים.
לא סתם גם בוחרים לכם את המגמה, יש סיבות לכל דבר ואת סתם בוחרת להתכחש, זה שאת במב"ר לא אומר שאת מבינה כל יכולה.
ואם יש לך 25 תלמידים בכיתת מב"ר אז תסלחי לי, זה אידיוטי ביותר כי ברוב כיתות המב"ר לא תמצאי מעל 20 תלמידים, את מוזמנת לבדוק אותי. (תקראי את התשובה של "היי" בנוגע ל-30 [הכמות הממוצעת לתלמידים בכיתה] תלמידים בכיתה ותביני.)
לילה טוב! :)
אני במבר והכיתה שלנו רגילה לגמרי ההבדל היחיד הוא שמרחיבים מגמה אחת ומחלקים את הכיתה לשתי קבוצות כדי לתת יותר יחס אישי, מה רע בזה? אחלה כיתה בין הכיתות הטובות בשכבה (אצלנו לפחות אולי במקומות אחרים זה שונה)
ואת יכולה עדיין לעשות 5 5
אנונימית
אחותי כאחת שגם במבר את באמת קצת מדברת שטויות סתמי קצת^
לא נשמע בכלל הגיוני כיתת מבר של 25 תלמידים יחרטטנית
אנונימית
זה אכן אפשרי כמות של 25 תלמידים אבל מה שאני אומר זה שברוב בתי הספר לא יגיעו לכמות המקסימלית בקלות.
אז כן, אתם 25 תלמידים ואחלה, את לא יוצאת דופן משום תלמיד אחר - אני רק אומר, שאם נבחרת להיכנס למב"ר, זה כי רואים בך פוטנציאל יותר מתלמידים אחרים ונותנים לך הטבות מסויימות כפיצוי על קשיים מסויימים.
תגידי מה שתגידי, זאת המטרה של מב"ר בעיקר, ושאף אחד לא ישקר לך.
הומנית - את לא שונה מאף אחד :)