25 תשובות
הכל זה מלמעלה.
התשובה שלך הכי מעצבנת בעולם, את לא באמת עונה לה את פשוט מטיח את האג'נדות שלך בפניה מבלי להתייחס לשום דבר שהיא רשמה...
לשאלה, תדברי איתם על זה תנסו להגיע להבנה את לא חייבת לעשות דברים שאת לא רוצה כי אז זה חסר משמעות
התשובה שלך הכי מעצבנת בעולם, את לא באמת עונה לה את פשוט מטיח את האג'נדות שלך בפניה מבלי להתייחס לשום דבר שהיא רשמה...
לשאלה, תדברי איתם על זה תנסו להגיע להבנה את לא חייבת לעשות דברים שאת לא רוצה כי אז זה חסר משמעות
זה בסדר!, אני אישית יצאתי בשאלה ועברתי גם את הדלב הזה בתהליך שלי וברור שזה קשה אבל זה אפשרי, הכי מוזמנת להתייעץ
אז אל, זו בחירה שלך אבל תצטרכי לכבד את המשפחה שלך ששומרים במידה מסוימת בכל זאת.
נסי לא להקשיב לאלו שמנסים להפחיד אותך ללהאמין.
נסי לא להקשיב לאלו שמנסים להפחיד אותך ללהאמין.
הי זה לא כזה קל פשוט להפסיק
תדברי על זה את לא יכולה לצבור הרגשה כזאת בלב אז גם אם זה קשה תדברי עם ההורים או עם מי שאת מרגישה הכי בנוח אפשר גם להתחיל מחבר או חברה
כדי שתחשבי על זה קצת זה לא משהו שקורה בבת אחת אבל אם זה הדרך שלך זה הדרך שלך
אני לא מאמינה לאנשים שמתחילים לדבר על העולם הבא, גם אני דתייה וימשיך להיות דתייה ומאמינה שזה טוב להיות דתי, אבל לא אכפה על אדם שמרגיש אחרת משהו אחר ובמיוחד לא עליית אותו
מקווה שתמצאי את הדרך שלך
תדברי על זה את לא יכולה לצבור הרגשה כזאת בלב אז גם אם זה קשה תדברי עם ההורים או עם מי שאת מרגישה הכי בנוח אפשר גם להתחיל מחבר או חברה
כדי שתחשבי על זה קצת זה לא משהו שקורה בבת אחת אבל אם זה הדרך שלך זה הדרך שלך
אני לא מאמינה לאנשים שמתחילים לדבר על העולם הבא, גם אני דתייה וימשיך להיות דתייה ומאמינה שזה טוב להיות דתי, אבל לא אכפה על אדם שמרגיש אחרת משהו אחר ובמיוחד לא עליית אותו
מקווה שתמצאי את הדרך שלך
אנונימית
תפסיקי, את לא מרוצה מזה? לא יכולה?
תפסיקי! אף אחד לא מכריח אותך, וזאת זכותך להחליט.
תפסיקי! אף אחד לא מכריח אותך, וזאת זכותך להחליט.
דברי על זה עם ההורים שלך, תגידי להם שזה לא מתאים לך.
את בת 15 ועדיין גרה עם ההורים, אז יש את העניין שצריך לכבד.
דברי עם ההורים שלך על האמונות שלך והרצונות שלך אולי זה לא יפריע להם אם לא תשמרי בחדר שלך וככה לא תצטרכי לסחוב רגשות אשמה.
מאחלת לך המון הצלחה בכל דרך שתבחרי^_^
דברי עם ההורים שלך על האמונות שלך והרצונות שלך אולי זה לא יפריע להם אם לא תשמרי בחדר שלך וככה לא תצטרכי לסחוב רגשות אשמה.
מאחלת לך המון הצלחה בכל דרך שתבחרי^_^
אנונימית
בגלל החברה את מוכנה להפסיד דבר כזה?
אם זה חשוב לך ואת מרגישה חיבור לשבת,אל תוותרי על זה .
תנסי לראות איך כן את יכולה להתגבר על זה
אם זה חשוב לך ואת מרגישה חיבור לשבת,אל תוותרי על זה .
תנסי לראות איך כן את יכולה להתגבר על זה
קצת חבל לי לשמוע ,הייתי מציעה לך לחשוב על זה שוב אבל אני בטוחה שכבר עשית את זה ,תעשי מה שאת באמת מרגישה לנכון ותנסי להסביר להם שוב בדרך נעימה ,תגידי שחשבת על זה וככה את מרגישה.
תתחילי לא לשמור לידם בהדרגה (קצת להשתמש בטלפון, קצת לכתוב, קצת להדליק אש וכו') ופשוט לאט לאט תגבירי עד שלא תשמרי בכלל. למשפחה יהיה קצת יותר קל כשזה בהדרגה. בנוסף, קחי אותם לשיחה ותנסי להסביר להם (בעדינות) שאת לא רוצה לשמור שבת יותר
דווקא עכשיו בתקופה הקריטית הזאת את רוצה להפסיק לשמור שבת??
את עושה טעות גדולה מאוד.
תמשיכי לשמור שבת ואל תעשי חשבון לאף אחד.
היחיד שאת צריכה לעשות לו חשבון זה אלוהים ששומר עלייך.
אם תהיי בצרה או מחלה חס וחלילה, מי יציל אותך, החברים שלך?
למי תפני אם לא לאבינו שבשמיים?
קיצר אל תחכי שיקרה משהו לא טוב. תמשיכי לשמור שבת
והשבת תשמור עלייך לאורך כל השבוע. זה הבטחה מאלוהים, לא ממני.
בהצלחה שיהיה
את עושה טעות גדולה מאוד.
תמשיכי לשמור שבת ואל תעשי חשבון לאף אחד.
היחיד שאת צריכה לעשות לו חשבון זה אלוהים ששומר עלייך.
אם תהיי בצרה או מחלה חס וחלילה, מי יציל אותך, החברים שלך?
למי תפני אם לא לאבינו שבשמיים?
קיצר אל תחכי שיקרה משהו לא טוב. תמשיכי לשמור שבת
והשבת תשמור עלייך לאורך כל השבוע. זה הבטחה מאלוהים, לא ממני.
בהצלחה שיהיה
אנונימי
אני בדיוק כמוך נסעתי לדבר והם לא מקשיבים וגם אני לא שומרת בסתר אני יכולה להבין עד כמה זה מתסכל העובדה שאתה צריך להסתיר את מה שאתה מאמין בו
הם יצטרכו לקבל את זה .
ללמוד לקבל את זה, גם אם זה יאכזב אותם זה הבחירה שלך.
הם יצטרכו לקבל את זה .
ללמוד לקבל את זה, גם אם זה יאכזב אותם זה הבחירה שלך.
אנונימית
וואי תעזבו תילדה... אני הפסקתי לשמור שבת לפני כמה שנים ואני במשפחה דתית וקיבלו את זה יפה
בחירה שלך ורק שלך, רב פעם אמר לי.
"אם אכריח אותך להאמין זה לא באמת ישנה כלום כי אתה לא באמת תאמין"
הם לא יכולים להכריח אותך לשמור שבת, אמונה לא באה בכוח,
הטיפ הכי טוב שאני יכול לתת לך זה לכבד אותם ולא לחלל לידם ולחלל בהדרגה כי בבום זה רק גרוע יותר.
בחירה שלך ורק שלך, רב פעם אמר לי.
"אם אכריח אותך להאמין זה לא באמת ישנה כלום כי אתה לא באמת תאמין"
הם לא יכולים להכריח אותך לשמור שבת, אמונה לא באה בכוח,
הטיפ הכי טוב שאני יכול לתת לך זה לכבד אותם ולא לחלל לידם ולחלל בהדרגה כי בבום זה רק גרוע יותר.
תשמרי כדאי לך אחרי זה שתחללי את פשוט לא תצליחי לחזור לשמור כדאי לך להמשיך זה הברכה שלך בחיים תאמיני לי תמשיכי לשמור
אנונימי
תקשיבי אם זה לא בשבילך אז זה לא בשבילך... בסופו של דבר ההורים יקבלי אותך ואם לא אז את גם תעברי את זה. חוץ מזה כל אחד לוקח את הדת למקום שלו. אני אישית מאמינה שצריך להיות בן אדם טוב וזהו
תעשי מה שבאלך ואל תשימי עליהם
חבל שבת זה יום של משפחה וזה כיף
אז מה תעשי במקום תהיי הפון עוד יום? מיותר לדעתי תראי למה את לא רוצה לשמור ואולי תשני את זה
ואם זה קשה לך דברי עם ההורים
אבל תדעי לך שבת היא מקור הברכה.
אז מה תעשי במקום תהיי הפון עוד יום? מיותר לדעתי תראי למה את לא רוצה לשמור ואולי תשני את זה
ואם זה קשה לך דברי עם ההורים
אבל תדעי לך שבת היא מקור הברכה.
אני באותו מצב בול):
אנונימית
אני יכולה להתחבר למה שאת אומרת,
המשפחה שלי אמנם לא שומרת שבת אך היא מסורתית, ובערך שנתיים הסתרתי מהם שאני אתאיסטית. שנתיים שהם לא ידעו שהפסקתי להאמין לחלוטין ושאני לא שומרת כשרות.
ממש לאחרונה סיפרתי להם.
אני לא ארחיב יותר מידיי אך אגיד שהיו כאלו שלא קיבלו את זה בעין יפה בהתחלה אך עם הזמן זה התמתן.
יש לי עוד דרך לעשות בלהרגיל אותם לכך ולהגיע למצב אפילו 'קשוח' יותר; שאני יכולה לא לצום בכיפור בבית, אבל כרגע, עצם זה שסיפרתי כבר הוריד לי אבן מהלב.
תחיי את החיים שלך. הם רק שלך ולא של אף אחד אחר. גם לי לקח זמן להבין את זה, אבל זה באמת נכון. *החיים שלך הם שלך*.
גם אם ההורים שלך מתיימרים להיות אלו שאחראים עלייך, בסופו של דבר את אדם עצמאי שמחליט החלטות עצמאיות וחי חיים עצמאיים משלו.
המשפחה שלי אמנם לא שומרת שבת אך היא מסורתית, ובערך שנתיים הסתרתי מהם שאני אתאיסטית. שנתיים שהם לא ידעו שהפסקתי להאמין לחלוטין ושאני לא שומרת כשרות.
ממש לאחרונה סיפרתי להם.
אני לא ארחיב יותר מידיי אך אגיד שהיו כאלו שלא קיבלו את זה בעין יפה בהתחלה אך עם הזמן זה התמתן.
יש לי עוד דרך לעשות בלהרגיל אותם לכך ולהגיע למצב אפילו 'קשוח' יותר; שאני יכולה לא לצום בכיפור בבית, אבל כרגע, עצם זה שסיפרתי כבר הוריד לי אבן מהלב.
תחיי את החיים שלך. הם רק שלך ולא של אף אחד אחר. גם לי לקח זמן להבין את זה, אבל זה באמת נכון. *החיים שלך הם שלך*.
גם אם ההורים שלך מתיימרים להיות אלו שאחראים עלייך, בסופו של דבר את אדם עצמאי שמחליט החלטות עצמאיות וחי חיים עצמאיים משלו.
תפסיקי.
אם הם לא יקבלו את זה זאת בעיה שלהם, לא שלך.
אלו החיים שלך ואת יכולה לבחור איך לחיות אותם.
אם הם לא יקבלו את זה זאת בעיה שלהם, לא שלך.
אלו החיים שלך ואת יכולה לבחור איך לחיות אותם.
אתה צריך לעמוד כנגד ההורים שלך.
עד כמה שזה קשה אתה צריך לעמוד נגדם ולהגיד להם שאתה לא מוכן לשמור שבת ואל תשמור.
ההורים שלך לא יכולים לעשות לך כלום, גג הם יענישו אותך אבל זה שווה עם אתה באמת סובל משמירת שבת.
אין לך ממה לפחד.
עליך להיות ארסטיבי ולא לפחד.
אני מבין בזה כי אני בחיי נתקלתי בסיטואציות דומות ובכך אם אתה רוצה אתה יכול לדבר איתי ולהתייעץ איתי בפרטי.
עד כמה שזה קשה אתה צריך לעמוד נגדם ולהגיד להם שאתה לא מוכן לשמור שבת ואל תשמור.
ההורים שלך לא יכולים לעשות לך כלום, גג הם יענישו אותך אבל זה שווה עם אתה באמת סובל משמירת שבת.
אין לך ממה לפחד.
עליך להיות ארסטיבי ולא לפחד.
אני מבין בזה כי אני בחיי נתקלתי בסיטואציות דומות ובכך אם אתה רוצה אתה יכול לדבר איתי ולהתייעץ איתי בפרטי.
לי זה דווקא סיפור הפוך משלך אני למדתי בבית ספר חילוני וכן המשפחה שלי שמרה שבת אז היה לי מאוד קשה עד שהחלטתי לעבור לבית ספר דתי לאולפנה ואני חייבת להגיד שמפעם לפעם זה הרבה יותר קל לי ממה שזה היה נראה אבל השתדלתי ואני חושבת שאם עד עכשיו שמרת כדי שתנסי להמשיך לשמור תנסי שוב לחשוב אם את באמת רוצה להפסיק לשמור ולוותר על היכולת הזאת כי זה מאוד קשה וחבל שתפסידי יכולת כזאת מדהימה
אנונימית
לפני שאת מקשיבה לכל מי שפה
את יש לך את הניסיון שלך האם לעשות את זה או לא אז לפחות תהיי ישרה עם עצמך
הם שלחו אותך לבית ספר חילוני הם אמורים לדעת את ההשלכות אז אם הם לא חינכו אותך באופן שהדת תהיה חשובה לך מספיק כדי שתרצי להפסיק לשמור שבת זה דבר אחד
אבל דבר שני בכל זאת אם את מאמינה בה' וביהדות אין לך סיבה לא לשמור חוץ מסתם נגררות...
את יש לך את הניסיון שלך האם לעשות את זה או לא אז לפחות תהיי ישרה עם עצמך
הם שלחו אותך לבית ספר חילוני הם אמורים לדעת את ההשלכות אז אם הם לא חינכו אותך באופן שהדת תהיה חשובה לך מספיק כדי שתרצי להפסיק לשמור שבת זה דבר אחד
אבל דבר שני בכל זאת אם את מאמינה בה' וביהדות אין לך סיבה לא לשמור חוץ מסתם נגררות...
את סוג של כמוני..אני מבינה את הקושי והפחד לספר..אם את מתחת לגיל 16 או 17 הייתי ממליצה לחכות כגי שלא יגידו לך שאת עוד סתם ילדה קטנה אם את מעט תנסי לאזור אומץ או אם אץ מעדיפה לכתוב פתק
תעשי מה שטוב לך