41 תשובות
בן/בת לאם יהודייה.
שואל השאלה:
כן, אבל מה זה?
כן, אבל מה זה?
אנונימי
מאמינים בה חוגג את החגים של היהדות ככה אמור להיות אבל
בתכלס יש יהודים מכל מיני סוגים נגיד ככה
בתכלס יש יהודים מכל מיני סוגים נגיד ככה
דת.
ולאום שנובע מהדת פחות או יותר סוג של בגלל קנאה באירופאים שגיבשו תנועות לאומיות
ולאום שנובע מהדת פחות או יותר סוג של בגלל קנאה באירופאים שגיבשו תנועות לאומיות
יהודי - מאמין בדת היהודית
פשוטו כמשמעו.
פשוטו כמשמעו.
יהודים
בני ה'
אנחנו מעל כל בני האדם שאינם יהודים
בני ה'
אנחנו מעל כל בני האדם שאינם יהודים
^
חי באשליה.
ללא הלא יהודים לא היית נולד אפילו, בזכותם יש רפואה מודרנית, אנטיביוטיקה חשמל, מנועים, מסכים ועוד.
היהדות היא סתם עוד דת מבין כמה ואין משהו שהופך אותך ליותר טוב מאחרים.
חי באשליה.
ללא הלא יהודים לא היית נולד אפילו, בזכותם יש רפואה מודרנית, אנטיביוטיקה חשמל, מנועים, מסכים ועוד.
היהדות היא סתם עוד דת מבין כמה ואין משהו שהופך אותך ליותר טוב מאחרים.
הוא חי באשליה?^
נראלי טעית.
לולא ה' את זו שלא היית נולדת.
היהדות היא לא סתם עוד דת
אנחנו העם הנבחר.
נראלי טעית.
לולא ה' את זו שלא היית נולדת.
היהדות היא לא סתם עוד דת
אנחנו העם הנבחר.
לתשובה הראשונה, זו הגדרה מעגלית, אי אפשר להגדיר מושג על ידי שימוש במושג עצמו.
לשאלה, יהודים הם קבוצה אתנית. המוצא של העם הוא ארץ ישראל ועוד גרים ומתייהדים שנספחו להם במהלך הדורות.
לשאלה, יהודים הם קבוצה אתנית. המוצא של העם הוא ארץ ישראל ועוד גרים ומתייהדים שנספחו להם במהלך הדורות.
תאמת אני לא בן אדם שמתעסק הרבה בדברים האלה אבל היהודים היו הראשונים שאי פעם חיו בעולם. סימן שכולם בנינו.
עם ממוצא שמי, קבוצה אתנית, דתית ולאומית שמקורה בעברים, שהיו מתושבי ארץ ישראל שבמזרח התיכון בסוף האלף ה-2 לפנה"ס.
ילד/ה לאם יהודיה
להיות יהודי זה אכן זכות. אבל זה לא אומר שאנחנו חשובים יותר מאנשים אחרים(גוים), כולנו שווים!
עם ישראל
אנונימי
כמה יהירות ונרקיסיזם צריך בשביל להגיד שהיהודים יותר טובים מכולם...
לשאלתך: היהודים הם עם (כמו דנים או יפנים) שלאחר מכן נהפך גם לדת.
לשאלתך: היהודים הם עם (כמו דנים או יפנים) שלאחר מכן נהפך גם לדת.
אנונימית
שואל השאלה:
אנונימית, אני לא מבין מה הקטע שלך לרשום "ספאם", זה לא ספאם, לא כולם (או לפחות אני) יודעים מה זה "יהודים", (ותודה שעזרתם לי להבין), זה כמו שלא כולם ידעו מה זה פייפאל, את לא יכולה לזלזל בשאלות של אחרים ולקרוא להן שאלות "ספאמיות" ...
אנונימית, אני לא מבין מה הקטע שלך לרשום "ספאם", זה לא ספאם, לא כולם (או לפחות אני) יודעים מה זה "יהודים", (ותודה שעזרתם לי להבין), זה כמו שלא כולם ידעו מה זה פייפאל, את לא יכולה לזלזל בשאלות של אחרים ולקרוא להן שאלות "ספאמיות" ...
אנונימי
יהדות זה דת ולאום
ויהדות מאמינה באל אחד
ויהדות מאמינה באל אחד
יהדות זה גזע.
וזו גם דת.
וזו גם דת.
דת
marco יהדות זה לא גזע
marco יהדות זה לא גזע
יהודים הם הגזע העליון.
הם מעל כל שאר בני האדם, שאר בני האדם הם נחותים ונועדו להשתעבד להם.
הם מעל כל שאר בני האדם, שאר בני האדם הם נחותים ונועדו להשתעבד להם.
יהודים הם עם ממוצא שמי, קבוצה אתנית, דתית ולאומית שמקורה בשבטי ישראל, או בעברים, שהיו מתושבי ארץ ישראל שבמזרח התיכון בסוף האלף ה-2 לפנה"ס. האתניות, הלאומיות, התרבות והדת היהודיות קשורות זו לזו באופן הדוק: האמונה המסורתית של העם היהודי היא היהדות, שהשמירה עליה נעה בין קיום מצוות קפדני ובין אי-שמירה מוחלטת.
עצוב לראות כמה אנשים חשוכים ויורדים על הדת של עצמם יש פה..כאילו חסר אנשים שיזלזלו בנו
עצם זה שהשנאה הזאת באה מפה עצוב.תתביישו לכם.
עצם זה שהשנאה הזאת באה מפה עצוב.תתביישו לכם.
דת
נצרות, יהדות, איסלאם, בודהיזם, יש כל מיני
לא הבנתי למה לא הבנת מה זה, יהדות - דת.. מה חשבת שזה ?
נצרות, יהדות, איסלאם, בודהיזם, יש כל מיני
לא הבנתי למה לא הבנת מה זה, יהדות - דת.. מה חשבת שזה ?
אנונימית
יהודי הוא בן לעם הנבחר, עם ה'
נולד לאם יהודיה/התגייר גיור על פי ההלכה
נולד לאם יהודיה/התגייר גיור על פי ההלכה
יש כאלו שלא יודעים אפילו שהם יהודים וזה ממש עצוב...!
יהודים הם כל אלה שהיו במעמד הר סיני ושמרו על יהדותם משמע נולדו לאם יהודיה
מה?
זה כמו שתשאל "מה זה נצרות?"
זה אותו דבר - דת!
זה שאלה כל כך טיפשית, ואני מקווה שהיא ספאם.
זה כמו שתשאל "מה זה נצרות?"
זה אותו דבר - דת!
זה שאלה כל כך טיפשית, ואני מקווה שהיא ספאם.
שאלה קשה, אתה שואל שאלה עמוקה
מה זה העולם ?
מה זה אנשים ?
האם הכל הגיוני ?
יהודיים זה עם, זה זכות, זה עוצמה, זה "בנים אתם להשם אלוקיכם"
מה זה העולם ?
מה זה אנשים ?
האם הכל הגיוני ?
יהודיים זה עם, זה זכות, זה עוצמה, זה "בנים אתם להשם אלוקיכם"
לאחרונה נראה לי שיותר ויותר הורים כשלו בלחנך את הילדים שלהם...
שקראתי את זה כל מה שהבנתי זה:
"מה זה אוויר, אף פעם לא הבנתי"
"מה זה אוויר, אף פעם לא הבנתי"
אנונימי
קבוצה אתנית-דתית כמו ההינדים או האבוריג'ינים שמאמינה בדת היהודית ושומרת על המסורת של בני ישראל.
הם מאמינים בזהות הלאומית העברית.
הם מאמינים בזהות הלאומית העברית.
אנונימי
בקצרה מאמינים בה'
אנשים המגדירים את עצמם כיהודים.
אנונימית
יהודים זה דת. כמו שנצרות זה דת.. או האיסלם
היהודים הם העם הנעלה ביותר
וההוכחה לכך שכל הזמן הם נרדפו ע"י הגויים
שלא יכלו לשאת את העובדה שהיהודים מצליחים יותר מהם.
וההוכחה לכך שכל הזמן הם נרדפו ע"י הגויים
שלא יכלו לשאת את העובדה שהיהודים מצליחים יותר מהם.
אין נעלה ואין פחות נעלה, הכל זה המצאה של המוח האנושי. גם תורת הגזע של הנאצים מבחינתם היתה האמת, הם היו בטוחים שהגזע הארי מעל כולם, אבל איזה קטע, בסוף מתברר שהדבר היחיד שהיה ל"גזע הארי" זה גנוטיפ לעיניים כחולות ושיער בלונדיני, לא שום דבר מעבר.
גם האמריקאים הלבנים חשבו (ואפילו היו בטוחים) שהם מעל השחורים ושיעבדו אותם וזה היה נראה להם לגיטימי כי בתפיסה שלהם שחורים הם נחותים, אבל היי, חוץ מהבדל של כמה פיגמנטים לא היה בינהם הבדל.
אז זהירות עם המילים שלכם, אתם אומרים שיהודים הם מעל כולם, אבל מספיק להציץ בהסטוריה ולראות שזה לא הוביל לשום דבר טוב, כל בני האדם שווים.
גם האמריקאים הלבנים חשבו (ואפילו היו בטוחים) שהם מעל השחורים ושיעבדו אותם וזה היה נראה להם לגיטימי כי בתפיסה שלהם שחורים הם נחותים, אבל היי, חוץ מהבדל של כמה פיגמנטים לא היה בינהם הבדל.
אז זהירות עם המילים שלכם, אתם אומרים שיהודים הם מעל כולם, אבל מספיק להציץ בהסטוריה ולראות שזה לא הוביל לשום דבר טוב, כל בני האדם שווים.
אנונימית
זה דת כמו נוצרים וזה אז יהודיים יש לנו חגים משלנו יש לנו את אלוקים כמו שהנוצרים יש חגים משלהם כריסמס וזה אז גם לנו
עוד דת כמו מוסלמים ונוצרים כולנו אותם אנשים ואף אחד לא מעל אף אחד ועכשיו מינוסים אליי כי ישראלים גזענים לא מוכנים לשמוע דברים כאלה וחושבים שזה שהם יהודים אז מגיע להם הכל: -
עכשיו כשאני חושב אנחנו באמת העם הנבחר איזה כיף לנו אנחנו רמה מעל כולם ולמי שאמר שלא היינו חיים בלי הלא יהודים בגלל הרפואה שלהם והמצאות-
סתם שתדע המצאנו את הדיסק און קי, לוחות סולאריים, אינסטגרם, פייסבוק, וואטסאפ, סקייפ, איי סי קיו, ווייז, מכונות התפלה אלה חלק ממה שיהודים המציאו נראלי שקצת לא היית מסתדר בלעדיהם...
סתם שתדע המצאנו את הדיסק און קי, לוחות סולאריים, אינסטגרם, פייסבוק, וואטסאפ, סקייפ, איי סי קיו, ווייז, מכונות התפלה אלה חלק ממה שיהודים המציאו נראלי שקצת לא היית מסתדר בלעדיהם...
אנונימי
יהדות זו דת ויהודים הם בני הדת היהודית. לפי ההלכה, יהודי/ה היא מי שאמה יהודיה.
^אני מאמינה בה' אבל אני לא חושבת שאנחנו היהודים יותר טובים מאחרים, זה גורר גזענות בחסות הדת והאמונה, אסור לנו להסתכל על זה כך.
^אני מאמינה בה' אבל אני לא חושבת שאנחנו היהודים יותר טובים מאחרים, זה גורר גזענות בחסות הדת והאמונה, אסור לנו להסתכל על זה כך.
קשה להגיד כי יהודים הם לא רק אנשים שנולדו לאם יהודיה או היו בשואה או התגיירו. זה גם לאום וגם דת זאת היסטוריה של עם שעבר הרבה שיש לו הרבה מעברים כמו יהודים מסורתיים, דתיים, חילוניים, חרדים וכאלה שהם גם אתאיסטים או נוצרים.
אנונימית
באותו הנושא: