ידוע שניתן לטפל במחלה חיידקית על ידי שימוש באנטיביוטיקה,
לעומת זאת מחלה הנגרמת ע"י וירוס אינה ניתנת לטיפול על ידי שימוש באנטיביוטיקה. ההסבר המדויק לכך הוא: החומרים האנטיביוטיים מעכבים תהליכים המתקיימים בוירוס החומרים האנטיביוטיים מזרזים תהליכים המתקיימים בוירוס החומרים האנטיביוטיים מעכבים תהליכים המתקיימים בחידק החומרים האנטיביוטיים מזרזים תהליכים המתקיימים בחידק.