21 תשובות
לדעתי זה הגיוני
שואל השאלה:
^כאילו מה שרשום בתורה אני עושה כאילו מצוות וכאלה אבל נגיד יש דברים שחכמים אומרים ואני פשוט לא מאמין לזה יש עם זה בעיה?
לא כל כך הגיוני כי התורה שבעל פה מסתמכת על התורה שבכתב- הם לא המציאו שום דבר
אבל עדיף ככה מאשר ההפך.. התורה שבכתב הכי חשובה, לכן גם מחמירים עם איסורים מדאורייתא (מהתורה) אבל מקלים עם איסורים מדרבנן (דברי חכמים)
כן, כי תורה שבעל פה אנשים יכולים להמציא לפי האמונות שלהם והתורה בכתב זה דברים מובנים
שואל השאלה:
^אני אסביר לך מה, אם אלוהים כל כך היה רוצה הוא לא היה מסתמך על חכמים שיגידו מה צריך לעשות הוא פשוט היה אומר, כי יש דברים לא מובנים בתורה כמו נגיד לשמור שבת אני אישית שומר אבל יש דברים שאני לא חושב שהם הגיוניים.
נראה לי הגיוני ממש
לא חקרתי על זה יותר מדי אבל גם חצי כזאת
כיאלו לפעמים אני חושבת שאולי פירשו דברים בצורה לא נכונה ואולי זה לא מה שאלוקים התכוון ואני רוחה לקיים את מה שהוא ציווה לעינו בלבד
אבל שוב לא חקרתי ויש דברים שאני עושה גם מהתורה שבעל פה שזה פשוט כבר נחרט
התגובה שמעלי איזה ספר?
אנונימית
שואל השאלה:
^ אני בדיוק כמוך.
שואל השאלה:
^ לדעתי בשבת אסור רק לעבוד ולהבעיר אש, וזה הדעה שלי אני שומר את כל הדברים בגלל שרשום בתורה כבד את אביך ואת אמך ואני מכבד את אבא שלי בגלל זה אני שומר את כל הדברים למרות שאני לא מאמין בזה, וגם אמרתי את זה לאבא שלי.
תגידו רגע יש לי שאלה לא קשורה אבל לא ענו לי
אם מתפללים עכשיו ערבית זה עם התוספות של פורים בתפילת 18?
היום בכללי תפילת ערבית הייתה עם התוספות של פורים?
אנונימית
אם מישהו יודע בבקשה תענו
ועמית חשבתי כמוכם הרבה ואני עדיין חושבת על זה מה באמת נכון
חשבתי הרבה על למה טלפון נחשב אסור בשבת אפילו אם לא מטעינים אותו היא עדיין אסור
אנונימית
שואל השאלה:
גם אם מטעינים אותו זה לא נחשב חילול, כי רשום להבעיר אש, ולהבעיר אש זה כמו בלג בעומר או שעושים על האש ודברים כאלה זה לפחות אני חושב.
כן אבל כיאלו יש כאלה שאומרים שאור וכל הדברים האלה זה מעביר אש בחשמל או משהו כזה
אני לא ממש זוכרת את הטענה
אנונימית
אנונימית
כן, עם תוספות של פורים
חחח תודה
אבל כבר אי אפשר ערבית נכון? או שאני טועה?
אני חושבת שעדיף כבר מחר מנחה או שחרית וגם עם התוספות של פורים?
אנונימית
שואל השאלה:
^^ לא מסכים איתך בכלל כי זה לא הבערת אש, אם אלוהים כל כך היה רוצה הוא היה מפרט אתה לא חושב? רשום להבעיר הבערה זה אשכרה להדליק אש.
את לא יכולה להתפלל עכשיו מנחה או שחרית, ערבית את לדעתי עדיין יכולה
אבל יש איזה קטע על בקריאת שמע של התפילה וגם של הלילה לא?
תאמת שאין לי מושג חלק אומרים עד חצות חלק עד הבוקר
אנונימית
לכתחילה צריך להתפלל עד חצות הלילה, אבל אם שכחת אפשר עד עלות השחר. קבעו שצריך עד חצות רק כדי שלא יווצר מצב שאנשים דוחים את זה, אבל בעיקרון מותר עד עלות השחר
אוקי תודה :)
אנונימית
לא הגיוני. לעולם לא תצליח לשמור את המצוות של תורה שבכתב ללא התורה שבעל פה.

כמו שאמרו פה לגבי איסור מלאכה בשבת: ברור שזה לא הגיוני שכל אחד יקבע לעצמו מה נקרא *עבורו* מאלכה ומה לא, הרי יש עונש של סקילה למחלל שבת (ששי עדים והתראה בזמן הסנהדרין) - אז אם המחלל יטען שעבורו זה "לא מלאכה" - אז יפטר מהסקילה בכך? צריכות להיות הגדרות בדיוק למלאכה, אותן קיבלנו בעל פה.
חשוב להגיד, שזה קבלה מסיני ולא פיורש שחכמים ממציאים אותם על דעת עצמם.

אתה שואל להמ זה לא נכתב בתורה שבכתב? יש לזה כמה תשובות. קדום כל, התרוה שבעל פה - היא ענקת - ואם היו כותבים אותה - לא היה לה סוף.

תשובה נוספת: הקב"ה ידע שהתנ"ך יועתק בסוף לגויים, וזה היה מאפשר לגויים להתחזות ליהודים ללא גיור. מה עשה הקב"ה בשביל למנוע את זה? מסר לנו דינים בעל פה. ככה הגויים לא יכולים להתחזות ליהודים ללא גיור בבית הדין. ככה מבואר בתוספות בגיטין ס ע"ב ד"ה "אתמוהי קא מתמה".
בעיקרון, שימוש בטלפון בשבת הוא לא ככ חמור.. חשמל נאסר עוד מהתקופה של חוט הלהט ששם נפסק שזה כמו אש ואסור להשתמש בחשמל בשבת, הדין הזה המשיך גם שחלפה תקופת חוט הלהט. מאוחר יותר אמרו שהפעלת מכשיר חשמלי זה כמו בונה כי אתה סוגר את המעגל החשמלי. בסמארטפון יש אפילו עוד מקום להקל משום שאתה לא עושה כל פעולה ממשית ולכן זה רק גרמא. למרות שאני לא רואה כל סיבה הלכתית לאסור שימוש בטלפון בשבת, תחשוב/י איך תראה השבת שלך עם המסך, זה הזמן שלך להתנתק קצת.