8 תשובות
אפשר קישור לאנשים האלה שאמרו שצריך לרצוח את ביבי?
ביבי מנהל שיח של שנאה ושל דה לגיטימציה. מאשים את כחול לבן שהם מנסים לגנוב את הבחירות וקורא לזה לא דמוקרטי. סליחה? הם לא עשו שום דבר לא דמוקרטי. הליכוד זכתה ברוב הקולות באופן יחסי. בבקשה, שיקימו קואליציה. לא יצליחו, גם גנץ יכול להקים קואליציה. אין כאן שום מהלך לא דמוקרטי. כולל הניסיון להעביר חוק שימנע מאדם שנאשם בפלילים להקים ממשלה. אם יש רוב של חברי כנסת נבחרים לחוק כזה, הרי שהריבון נתן להם את הכוח לפעול כך בשמו.
ביבי מנהל שיח של שנאה ושל דה לגיטימציה. מאשים את כחול לבן שהם מנסים לגנוב את הבחירות וקורא לזה לא דמוקרטי. סליחה? הם לא עשו שום דבר לא דמוקרטי. הליכוד זכתה ברוב הקולות באופן יחסי. בבקשה, שיקימו קואליציה. לא יצליחו, גם גנץ יכול להקים קואליציה. אין כאן שום מהלך לא דמוקרטי. כולל הניסיון להעביר חוק שימנע מאדם שנאשם בפלילים להקים ממשלה. אם יש רוב של חברי כנסת נבחרים לחוק כזה, הרי שהריבון נתן להם את הכוח לפעול כך בשמו.
שואל השאלה:
אף אחד לא מנע מגנץ לנסות ולהקים קואליציה.
מה שלא דמוקרטי זה שגנץ מנצל את עריצות הרוב בשביל לפסול את היריב הפוליטי שלו לא בדרך של ניצחון בבחירות, אלא בדרך של פסילת מועמודתו.
תאר לך והיו עושים חוק כנגד כחול לבן: "רמטכ"ל לשעבר לא יוכל לכהן כראש הממשלה". נכון שזה לא דמוקרטי?
בדמוקרטיה מנצחים דרך הקלפי ולא בעזרת שום דרך אחרת.
זה מזכיר לי את איך שהיטלר חוקק חוקים בדרך דמוקרטית שמבטיחים את שלטון המפלגה הנאצית בכך שהיא פוסלת את המועמדים האחרים, גם אם היא עוברת על חוקת המדינה (מזכיר לי שהחוק יצטרך להתמודד עם החוק שקובע שראש ממשלה נבחר ברוב קולות בכנסת, בהצבעת אמון). דברים דומים יש באיראן, ובמדינות דיקטטוריות אחרות. אבל בהן, הממשל פוסל את המועמדים לפני הבחירות. אצלנו זה איום עוד יותר משום שהוא פוסל את נתניהו אחרי הבחירות - שזה אין לא באיראן ולא בשום מקום אחר.
אף אחד לא מנע מגנץ לנסות ולהקים קואליציה.
מה שלא דמוקרטי זה שגנץ מנצל את עריצות הרוב בשביל לפסול את היריב הפוליטי שלו לא בדרך של ניצחון בבחירות, אלא בדרך של פסילת מועמודתו.
תאר לך והיו עושים חוק כנגד כחול לבן: "רמטכ"ל לשעבר לא יוכל לכהן כראש הממשלה". נכון שזה לא דמוקרטי?
בדמוקרטיה מנצחים דרך הקלפי ולא בעזרת שום דרך אחרת.
זה מזכיר לי את איך שהיטלר חוקק חוקים בדרך דמוקרטית שמבטיחים את שלטון המפלגה הנאצית בכך שהיא פוסלת את המועמדים האחרים, גם אם היא עוברת על חוקת המדינה (מזכיר לי שהחוק יצטרך להתמודד עם החוק שקובע שראש ממשלה נבחר ברוב קולות בכנסת, בהצבעת אמון). דברים דומים יש באיראן, ובמדינות דיקטטוריות אחרות. אבל בהן, הממשל פוסל את המועמדים לפני הבחירות. אצלנו זה איום עוד יותר משום שהוא פוסל את נתניהו אחרי הבחירות - שזה אין לא באיראן ולא בשום מקום אחר.
קשת בענן כבר עשינו את אותו הדיון במקום אחר. אז אין צורך שוב.
שואל השאלה:
2.
2.
שואל השאלה:
מדובר בחוק פרסונלי, בהפרת רצון העם כפי שכחול לבן הבטיחו - לא להישען על המפלגות הערביות. וזה סטירה 58 המנדטים שתומכים בנתניהו, לעומת ה~40 שתומכים בגנץ לראשות הממשלה.
מדובר בחוק פרסונלי, בהפרת רצון העם כפי שכחול לבן הבטיחו - לא להישען על המפלגות הערביות. וזה סטירה 58 המנדטים שתומכים בנתניהו, לעומת ה~40 שתומכים בגנץ לראשות הממשלה.
בתור מנהיג העם הוא לא יכול להתעלם ולהעלים עין מהסתה כל כך ברורה, הוא חייב להכריז שהוא נגד הסתה ושזה לא מקובל.
זה מה שקרה לפני רצח רבין לא רוצים שזה יקרה שוב
זה מה שקרה לפני רצח רבין לא רוצים שזה יקרה שוב
שואל השאלה:
הסתה של איש אחד או מקרים בודדים זו לא הסתה ברורה.
הסתה של איש אחד או מקרים בודדים זו לא הסתה ברורה.
באותו הנושא: