בארצות הברית, ליד צפון קרוליינה הממשלה מתכננת כבר ב2021 באוגוסט ליצור אזור בשם "איי בורק" שהוא אי הבנוי על ידי אדם שמתכננים לעשות על האזור הנוטה על חוף קרוליינה, ובנייתו כבר התחילה ב2016 וכיום מכיל כ523 אזרחים מתוכם: 320 אזרחים אמריקאים, 38 קנדים, ישראלי אחד, 123 סיניים, 7 פיליפינים, 7 מקסיקנים, 14 דרום אפריקאים, 12 הודים ו2 אוקריאנים הרעיון הוצע על ידי בחורה בת 54 בשם צ'רלי ליבלנק, שאפילו רוצה להפוך את המקום למדינה עצמאית- האי בורק מכסה כרגע 10.9 קילומטרים, ויש בו רחוב אחד ארוך בשם "First'' (מקורי נכון?)-
הכסף שיש לאי כרגע הוא 5.69 מיליארד דולר ויש בו כבר: גן חיות אחד, 3 מלונות, בניין ראשי בגובה 56 מטרים, פארק עירוני המשתרע לאורך של 420 מטר, בית חולים קטן בעל 22 רופאים, מתכננים לבנות שם כנסייה, מספר כולל של 212 בניינים, 6 מהם סניפי מקדולנס, בית קולנוע אחד, ובריכה ציבורית אחת
מתכננים גם לנסות להרים את האי למעלה יותר עם מנופים (הרי זה יותר קל כי הוא נבנה על ידי אדם מחומרים כמו חומרי בנייה, וחומרים לאחזור קרקעות) כי הוא שוקע בממוצע 41 סנטימטר בשנה (שהושלם היה בגובה של 4.3 מטר ועכשיו ל2020 בפבואר גובהו הוא 3.4 מטר מעל פני הים)