24 תשובות
בבא מציעא?
שואל השאלה:
בבא קמא
הא שיט
איזה דף ועמוד? אני אנסה
שואל השאלה:
שנייה ותודה
שואל השאלה:
בעצם אולי לא כדאי לך,זו גמרא ארוכה
שואל השאלה:
יחסית
נו משעמם לי ועשית לי חשק ללמוד גמרא
שואל השאלה:
מ-נו עמוד ב 5 שורות מלמטה "איתמר שומר אבידה רבה אמר..." עד נז עמוד ב 8 שורות מלמטה "נפלה לגינה"
שואל השאלה:
אין יותר מתוק מדף גמרא
שואל השאלה:
להסביר לך בקצרה על הגמרא הזו?
מה זה עמוד 5 ב
ה,ב כאילו?
שואל השאלה:
מ-נו עמוד ב (חמש שורות מלמטה איתמר שומר אבידה...)

עד נז עמוד ב (שמונה שורות מלמטה נפלה לגינה)
שואל השאלה:
כאילו יש דף וכל דף יש לו שני צדדים שני עמודים כאילו כן אז עמוד ב
האהא נו אוקיי
קראתי את זה nu כאילו *=*
טוב הלכתי לנסות להיזכר איך לומדים גמרא
ש"ש
זה שומר שכר, נכון?
שואל השאלה:
בגמרא הזו מדברים על שומר אבידה,אחד שמצא אבידה וחייב לשמור עליה,רבה ורב יוסף מתווכחים האם שומר אבידה הוא שומר חינם או שומר שכר,רבה אומר שומר חינם כי הוא לא מקבל כלום מהשמירה ורב יוסף אומר שומר שכר כי נראה לי בזמן שהוא שומר הוא פטור מלחלק אוכל לעניים וכו וכי התורה כופה עליו את השמירה,ואז מביאים כל מיני פסוקים נגיד יחזירה למקום שיראנה פטור מגניבה ואבידה את זה אני פחות זוכר,אחר כך אומרים משהו גם על גנב שאם השומר מאבד את האבידה ומשקר שגנב גנב לו ותופסים אותו משלם תשלומי כפל (כפול מהכסף כאילו) ובגלל ששומר שכר לא יכול לקרות אצלו דבר כזה כי הוא הרי חייב בגניבה לכן ישר משלם,זה בעצם אומר ששומר שווה שומר חינם,ואז רב יוסף אומר שמדובר בלסטים מזוין,לסטים מזוין זה גנב שנמצא בין גנב לבין גזלן,בגלל שהוא בעצם חמוש אבל הוא לא באמת מאיים לשחוט אותך עם סכין זה סתם להגנה

זה בערך מה שאני זוכר אולי אני זוכר עוד אבל אין לי כוח לחשוב
שואל השאלה:
וכן
שואל השאלה:
יש גם קטע עם גינתו וחורבתו שמשמרת ואינה משתמרת,וגם האם מחזיר את האבידה (למקום שיראנה) בבוקר או בצהריים,כי בבוקר ברור שהוא יראה את האבידה הוא נמצא קרוב לבית שלו אבל בצהריים הוא בעבודה נגיד
שואל השאלה:
בעצם הבנתי את רוב הגמרא,חוץ מגינתו וחורבתו ומה שלקראת הסוף,כמו הגנב שאומר היני משלם ואיני נשבע
הקטע הראשון שאמרת זה כי "העוסק במצווה פטור מן המצווה"
וסיימתי את מסכת בבא קמא בגיל 12-13 אם אני זוכר נכון,אני זוכר קצת את הגמרא הזאת, אבל עדיין אני די שכחתי איך מסתכלים על זה בכלל :(
שואל השאלה:
גם לי לא יהיה מה לעשות עם זה בעתיד,פשוט מחר יש לנו מבחן של הליצן יום לפני התעודות,על זה ועל עוד כמה גמרות כמו ארבעה דברים העושה אותם פטור מדיני אדם וחייב בדיני שמיים,ארבעה דברים שהתורה מיעטה בשמירתן,נפלה לגינה...ירדה כדרכה...אבל אני יודע די טוב את כל אלה
שואל השאלה:
אתה פה?
שואל השאלה:
לא כבר לא,ואנחנו כבר כמה דפים אחרי בחישוב הנזק של מה שהזיקה נראה לי עם ה60 בתי סאה,ואתה צריך עזרה?
שואל השאלה:
כן