6 תשובות
לישון. הטיפ הכי טוב שאני יכול לתת לך
בטח אבל כל בגרות והיחס שלה לדעתי.
לאילו בגרויות תרצי טיפים?
אביא לך.
זה כמו מבחן רגיל פשוט עם בוחן בכיתה תחשבי שזה המורה שלך ששומר עלייך
בתור מישהי שסיימה תיכון לפני כמה שנים וחזרה להשלים בגרויות-
לישון .
ערב לפני הבגרות לעצור את הלמידה .
בבוקר הבגרות-לאכול טוב , להאמין בעצמך, ולהגיד שאת עוברת את זה ולא משנה מה !
אם תצטרכי עזרה או משהו נקודתי , אני כאן:)
תקופת הבגרויות מביאה עמה לחצים רבים כמויות אדירות של חומר, המוטיבציה להצליח, מרתונים ארוכים ומתישים של חזרות ולימודים אל תוך הלילה ולא כולם מצליחים להתמודד עם החרדה שנלווית למבחני הבגרות. לעיתים למתחים הללו יש מחיר נפשי ואף פיזי כגון כאבי ראש, דרך אכילה כפייתית ועד דכדוך קל, שלא לדבר על כך שהלחץ עשוי גם לפגוע בהישגים ובציון הסופי שלא בהכרח משקפים את ידיעת התלמיד, אלא תוצאה של קושי לעבור את הבחינה בשלום.
יש דרכים להתמודד עם מבחני הבגרות כך שתוכלו לחלק את החומר, לעבד אותו בצורה אפקטיבית ולהירגע לפני הבחינה כדי לתפקד היטב בזמן אמת:
אל תדחו לרגע האחרון
הרגלי לימוד הם המפתח להצלחה בבגרויות. חשוב מאוד לסדר את לוח הזמנים כך שתוכלו לעבור על כל החומר,מספר פעמים, בצורה נינוחה חלקו את החומר הלימודי לפי נושאים בסדר עדיפויות מהקל לכבד או להפך, הדגישו את מה שחשוב לדעתכם, החליטו על תוכנית לימוד יומית משלב השינון ועד התרגול המעשי. כמו כן, וודאו שסביבת העבודה שלכם מתאימה ללימוד, מנוטרלת מרעשי רקע, שולחן הלימוד נקי וחף מחפצים אחרים מלבד הספרים והמחברות הרלוונטיים לנושא הבחינה. נפש בריאה בגוף בריא
חשוב מאוד לקחת הפסקות יזומות בין לבין הלימודים כדי להתרענן ולהתאוורר ולא להתמסר טוטאלית לבחינה עד שהיא תשתלט לכם על החיים ותציף אתכם במתחים מיותרים. נסו לשמוע מוסיקה מרגיעה, לצאת לטיול באוויר הפתוח, לעסוק בפעילויות מרגיעות כמו יוגה, מדיטציה או לשחות, לישון שנת צהריים איכותית כדי לחזור עם אנרגיות מחודשות להמשך הלימוד. אם לוח הזמנים מאפשר זאת נסו ליזום הפסקות משמעותיות יותר בין בחינה לבחינה כדי להתאושש עד הפעם הבאה.

תזונה נכונה ותוספים חשובים
לרבים יש נטייה טבעית להתמסר בזמן ההכנה לבגרויות לדברי מתיקה, משקאות מוגזים ועתירי סוכר או קפאין מתוך מחשבה שהם מעוררים או כי פשוט אין זמן וחשק לאכול עכשיו ארוחות מסודרות. התזונה היא קריטית להצלחה בבגרויות מארוחות מסודרות המכילות את אבות המזון החשובים ועד תוספי תזונה ממיצוי צמחים סיניים שתורמים לבניית אבני הבניין במוח ולתפקוד הקוגניטיבי ולהגברת הריכוז אותם יש להתחיל לקחת לפחות כחודש לפני הבחינה על מנת שהצמחים יתחילו להשפיע.
תפקוד מטבי ביום עצמו
חשוב שתשנו היטב לפני הבחינה עצמה, תאכלו כמו שצריך, תשתו מים, בדקו שכל האביזרים, כלי הכתיבה, המחשבון או כל מה שדרוש לבחינה אתכם, מאורגן ומוכן לשימוש. נסו להגיע מעט לפני הזמן לכיתה עצמה כדי לתפוס מקום, לנשום עמוק, ללכת לשירותים, לשתות שוב מים ולעבד את החומר פעם אחרונה לפני שמתחילים.

כמו כן, אמצו חשיבה חיובית וחשבו על ההצלחה שלכם ועל כך שאתם מסוגלים לעמוד בבחינה כי למדתם ואתם יודעים את החומר.
אנונימית
לישון.
לא להילחץ.
לזכור שיש מועדי ב.
להרגיש מוכנה למבחן.