53 תשובות
בקשת יש הרבה צבעים בלהטב יש הרבה זהויות מיניות מיוחדות ושונות (בן ובת בת ובת בן ובן ) ועוד..
כי אין דבר כזה "ללכת עם המין הנכון", לא משנה כמה ספרים יכתבו את זה.
אנונימית
שואל השאלה:
אבל זאת הסיבה שנחרב העולם בדור נוח
ובמקרה הלהטב בחרו בסמל הקשת?
אנונימית
א, הקשת לא מסמלת מבול וחורבן עולם, הקשת היא הברית בין אלוהים לנח ושאר העולם שלא יהיה יותר מבול, הקשת היא סימן מאלוהים שכזה דבר לא יקרה עוד.
ב. אלהים לא החריב את העולם בגלל גייז, אלא בגלל שהאנושות החריבה את הבריאה שלו, וכי היצר הרע באדם גובר על היצר הטוב בו, והמטרה הייתה לטהר מחדש את הרוע ולשטוף אותו.
ג. בדגל הגאווה כל צבע מסמל אמירה יחודית, שלא קשורה בכלל לדת
זה הדבר הכי מטומטם ששמעתי
יש ללטהב דברים הרבה יותר אבסורדים.
לכי תביני.
אנונימי
שואל השאלה:
א, הקשת מסמלת שה רוצה להחריב את העולם וכועס עלינו, אבל הבטיח לנוח שכזה דבר לא יקרה עוד.
ב. אלהים כן החריב את העולם בגלל גייז, ובגלל עוד חטאים, כי החטאים האלה החריבו את הבריאה שלו, וכי היצר הרע באדם גבר על היצר הטוב בו, והמטרה הייתה לטהר מחדש את הרוע ולשטוף אותו. בימי נוח לא רק בני האדם היו עושים משכב זכר, גם החיות היו הולכות מין שלא במינו, וזה היה כל כך מוגזם וחריף עד שה' החליט למחוק את העולם. (זה סודות מהתורה)
ג. בדגל הגאווה כל צבע מסמל את צבע הקשת, אותו סימן לחרון ה'.
אנונימית
את סתם מחרטטת סיבות בשביל לגרום לעוד שנאה נגד הלהטב.
אם אלוהים כל כך לא מאמינים בגייז ובלסביות למה הוא מחליט להשאיר אותנו בחיים
אילו סודות הזוהר... זה מוזכר כבר לפני כן בבראשית רבה.
הקשת מסמלת את ברית השלום והשבועה שלא ייחרב העולם במבול בשנית.
לשאלתך, הסמל לא מתחשב במסורת המקראית והצבעים מסמלים מגוון.
שואל השאלה:
אני לא שונאת אני מרחמת עליהם
אנונימית
שואל השאלה:
וזה לא שהוא מחליט להשאיר אותם בחיים, מהרגע שהם עושים משכב זכר הם כבר לא שייכים לו ואין להם חוט אלוקי יותר., הם שייכים לכוחות הטומאה והם מחליטים אם להשאיר אותם או לא.
אנונימית
כל כך הרבה מיסטיקה במשפט אחד, יש נימוק הגיוני?
למה, מיסטיקה לא מתקבל כטיעון הגיוני?
אנונימי
כי היא מבוססת על פונדמנטליזם לא מוכח ולא מבוקר.
שואל השאלה:
זה לא מיסטיקה, זה יהדות
מיסטיקה זה נומרולוגיה וקלפים
אנונימית
אה כי מדע זו אמת צרופה שאינה משתנה
לעולם.
אנונימי
"כוחות הטומאה"? - זו מיסטיקה יהודית אם נדייק.
מי הזכיר מדע ולמה הוא קשור??
שואל השאלה:
זוהר וגמרא וסודות זה לא מיסטיקה..
זה תורה
אנונימית
איפה מוזכרים בגמרא " כוחות הטומאה"?
ספרות הזוהר זו כן מיסטיקה.
שואל השאלה:
מיסטיקה זה של גויים, והוא תחום נרחב של אמונות ב*ניחושים*
איך משהו של גויים יכול להיות ביסוס לתוצר יהודי?
אנונימית
מיסטיקה היא תורת הנסתר, ולכן המושג הולם ביותר את הזוהר.
שואל השאלה:
לא הבנת את ההבדל...
יש לי מושג במיסטיקה, למדתי נומרולוגיה וקלפים ועוד דברים ואני יכולה להגיד לך בבירור שזוהר לא נכנס תחת הקטגוריה של מיסטיקה.
אנונימית
הוא כן,
זאת משום שהוא עוסק בעולמות העליונים, בפרצופים וזיווגים, שמות אלוהים ועוד. הוא כתוב בלשון חתומה ומשופע בביטויים סימבוליים וסודות.
זה מיסטיקה.
הם גנבו את כול הצבעים לא יפה
שואל השאלה:
אבל. אתה לא הבנת.
מיסטיקה זה של טומאה,
זוהר זה של קדושה.
(וכן אני מזמן לא מתעסקת בנומרולוגיה וקלפים, כי הבנתי שזה של טומאה.)
אי אפשר לקרוא לזוהר מיסטיקה כי זה דבר טמא, הביטויים הסימבולים וכל הניחושים והכישופים וכדומה נעשים מכוחות הטומאה, בניגוד גמור לזוהר וסודות תורה שנעשים משמות של מלאכים או ידע יהודי מכוחות עליוניים טהורים.
זה פשוט לא אותו דבר בכלל.
אנונימית
תקרא לזה איך שאתה רוצה,העניין הוא שהגישה שמה שנחשב "נסתר" הוא לא קביל לא נכון.
אנונימי
טוב, טיעון מעניין.
נראה שזה דיון סמנטי ולא מהותי. הגדרות שונות למושג מיסטיקה כאשר את הוספת תנאי שמיסטיקה צריכה להיות של טומאה וגויים.
שואל השאלה:
אכן, שמות של מלאכים זה לא מיסטיקה..
אנונימית
אני לא פוסל מה שהוא "נסתר", פשוט במקרה הזה מדובר על ידע משמים בלי מסורת של התגלות עליו. אז למה שאקבל אותו?
שואל השאלה:
אין התגלות בדור הזה.
אנחנו הגענו ל50 שערי טומאה, אז השכינה לא שורה על הדור ומתגלה רק ליחידים כמו צדיקים נסתרים. (כן אני יודעת שזה הסבר עמוק מדי להבנה) כלומר, הקדושה והאור נסתרים בגלל החושך.
אנונימית
אני דיברתי לגבי הזוהר ושאר חיבורים קבליים, לא לגבי הדור הזה.
שואל השאלה:
למה הכוונה מסורת של התגלות עליו?
אנונימית
מי מסר את החיבור למחבר?
ברור לי שלא ר' שמעון בן יוחי כתב אותו.
כך גם לגבי ר"י הנזיר, ראב"ד, ר"י סגי נהור, ר"א אבואלעפיא, ר"י ג'יקטיליא, ר"א מרמון ספרד, האר"י הרמח"ל וממשיכיהם, מי מסר להם את הידע?
מגידים למיניהם? איך אפשר לאמת את זה?
שואל השאלה:
זה לא בדיוק כך... פחות הבנתי את השאלה, אבל אני אנסה לענות עליה..
אנשים בדרגה רוחנית גבוהה מאוד רואים דברים שהעיניים שלנו לא יכולות לתפוס בכלל, הם רואים את הנשמה של הבן אדם, את הזיווג שלו, גלגולים, הם רואים אפילו מזיקים ורוחות רעות. אני יודעת את זה בגלל שיש למשפחה שלי קשר לצדיק נסתר והוא אמר לנו מה הוא רואה.
נניח שמישהו מסר או לא, הם רואים את הדברים האלו - הם לא צריכים שמישהו ימסור להם. הם אפילו מדברים עם המלאכים בעצמם. כך שהם יכולים לכתוב את זה ולהעביר דורות אחריהם גם אם אף אחד לא העביר זאת דור קודם.
אנונימית
זה שאדם צדיק במיוחד או " בדרגה רוחנית גבוהה" לא אומר שהוא יודע דברים נסתרים (לכן ר"מ די לונזאנו והגר"א חלקו על האר"י בקבלה) מאיפה לנו בכלל שהוא "בדרגה רוחנית גבוהה"?
האם הדולי למה או האפיפיור הם גם אנשים בדרגה רוחנית גבוהה?
שואל השאלה:
טוב, אני לא מטילה ספק בבן אדם שמדבר עם מלאכים ורואה את אליהו הנביא, בנוסף נולד מהול. הדרגה הרוחנית מדברת בפני עצמה. להוכחה הוא ריפא אנשים ממחלות קשות וממוות.

אין קשר לאנשיים ממעמד לדרגה רוחנית גבוהה.
אנונימית
זה תורף השאלה, מהיכן מגיעה המסורת על התגלות אליהו, מגידים למיניהם, שדים, מלאכים או משה רבנו? ולמה היא אמינה פחות ממסורות מיסטיות אחרות?
שואל השאלה:
אבל זה לא מסורת, הדברים האלה תמיד היו קיימים, עם ספר או בלי. מי שבדרגה רוחנית גבוהה יכול לראות אותם.
אנונימית
זו כבר הנחת המבוקש... מניין שהידע נכון? כי הוא נכון.
שואל השאלה:
מניין לך שהוא לא נכון? בתור בני אדם פשוטים שנינו לא יכולים להבין את זה. לא רואים את הדברים ולא יכולים להעיד.
אנונימית
אני לא יכול לומר שהוא לא נכון, כי הוא לא ניתן להפרכה. אבל אני לא רואה סיבה לקבל אותו כמו שאני לא מקבל את הויקה למשל.
שואל השאלה:
אני באופן אישי כן מאמינה שזה נכון... גם ראיתי הרבה ניסים והוכחות, זה משתנה מבן אדם לבן אדם.
אנונימית
מה זאת אומרת? מסורת ביד מורי ההוראה שלנו.
הכל תלוי באמונה שלנו בדברי חכמים.
אנונימי
אולי אצלך הכל תלוי בזה... לא אצל כולם.
אמונה רציונלית אני מתכוון.
מה יחסך אז לתורה שבעל פה?
אנונימי
רובה מדברי חכמים. כלומר הפרשנות (למעט הפירושים "המקובלים ממשה", שהיו בידי הפרושים) הדרשות, הגזרות והתקנות.
כשאני מדבר על תורה שעל פה אני מבין בה את ההלכות של הפרושים מימי בית שני, שאני מאמין שהם מסורות אמינות.
למה בעצם זה מסורת אמינה יותר מאשר "המקובלים ממשה"?
אנונימי
מי אמר שהפירושים המקובלים ממשה וההלכות למשה מסיני הן לא אמינות?
לא הבנתי.
מיעטטת את הפירושים המקובלים ממשה.
אני שואל למה בעצם, איך זה שונה מהשאר שבהם אתה נוטה להאמין
אנונימי
אני מאמין לשניהם. פשוט אני לא חושב שחכמים הם אלו שיצרו את הקטגוריה של הפירושים וההלכות המתייחסים למשה.
הבנתי, יומקסים(:
אנונימי
גם לך, שבת שלום ^_^