25 תשובות
לא יודע, הסתבכתי לגמרי חחח מה שמשנה לי זה שאני לא חוגג את זה, וטוב שכך.
אסור לחגוג את שניהם, החגים הרוסיים מושפעים מאוד מהמסורת הנוצרית.
אשוח שייך למסורת הנוצרית, לכן הדבר אסור ליהודי .
בשובנו לארצנו ראוי לאמץ את החגים היהודיים המסורתיים, ולוותר על חגים נכריים.
אנונימי
סילבסטר זה באיזור אירופה כזה, ונובי גוד זה רוסי, שניהם מתארים את אותו חג בערך של חגיגת השנה החדשה
כן זה שנה חדשה..
בעצם כל העולם משתמש בלועזי..אז..
למי אכפת, שניהם חגים של אנטישמים ממזרח אירופה הכושלת
אנונימי
איך זה חג של אנטישמים אם גם יהודים חוגגים אותו? הטימטום שובר שיאים
אנונימית
^הטימטום של האנשים האלה לא של התשובה שמעלייך הוא בהחלט צודק
אנונימית
אין כזה דבר סילבסטר עם תלך למישהו בחו"ל ותגיד לו את זה הוא לא יבין על מה אתה מדבר בכלל הרוסים ויוצאי בריה"מ חוגגים חג שנקרא נובי גוד ובעברית שנה חדשה וזה קורה ב-1.1 שזהו חג שבעיקרון אפשר להגיד שהוא סוג של נוצרי כי הסמל של העץ זה למטה שתי השפיצים זה ישו ומריה הקדושה ולמעלה אלוהים שזה מה שהנוצרים מאמינים בו ויש חג נוסף שנקא קריסמס שנחגג ב23.12 נראה לי והוא בכלל על הולדת ישו ועכשיו השאלה שלך תהיה בטח אבל בהיסטוריה סופרים לפי ה-1.1 שישו נולד וזה נכון אבל כמו שאצלנו יש ברית מילה ובריתה אצלם אותו הדבר אבל שבוע אחרי אבל בנצרות יש גם כל מיני סוגים של נוצרים לדוגמא קתולים, רוסים אורטודוקסים וכל זה כמו ביהדות כל אחד שומר בדרך שלו או לא שומר בכלל. לכן יש גם קריסמס וגם נובי גוד שהם שני חגים שונים לגמרי
תכלס הרוב הגדול במדינה הזאת לא באמת יודע וחוגג סילבסטר. סילבסטר הוא חג נוצרי- דתי שחוגגים בו את תחילת השעה החדשה ומציינים איזה קדוש נוצרי הזוי (לא בקטע רע לנוצרים שפה. הוא פשוט עשה כל מני מעשים הזויים.), אם אני זוכרת נכון בין השאר גם רצח יהודים. נובי גוד היה צריך להיות חג דתי אבל במשך השנים פשוט הפך להיות חג שרוב מי שחוגג אותו בכלל לא מתייחס לקטע הדתי בו אלא רק לציון השנה החדשה, ככה שהפך מחג דתי לסתם ציון של תחילת השנה הלועזית החדשה.
כןןןן שנה טובה לכולם תשתכרו תעשודברים לא טוהים אוהבת מחאא חברחן חחקח
נובי גוד זה חג של רוסים שחוגגים את תחילת השנה החדשה
סילבסטר (לא באמת קוראים לזה ככה בעולם) זה גם חג שמציין את תחילת השנה החדשה
אבל בכל העולם קוראים לזה ערב השנה החדשה
new years eve
שניהם כעיקרון מציינים אוצו דבר אבל עם מסורות ודרך חגיגה שונה קצת
שניהם לא ממש קשורים לדת
נובי גוד אף פעם לא היה קשור לדת וכיום גם השנה החדשה לא קשורה לדת כי כל העולם חוגג אותה
כן! snovim godom snovim schastiem!
זה סוגשל אותו דבר אבל זה פשוט בגלל שלרוסים היה אסור לחגוג חגים דתיים אז הם בעצם לקחו את זה ושינו לזה את השם
די כבר יש המון שוני בין הסילבסטר לנובי גוד .. נתחיל מזה שהנוסח גוד מציין שנה חדשה ו סילבסטר זה לזכר איזה מנהיג נוצרי שאני אפילו לא יודעת כי לא אכפת לי מהחג הזה , אבל נובי גוד זה משהו אחר , פשוט זה הגיע מרוסיה אז אנשים לא מוכנים לקבל את זה שזה לא רק של נוצרים , כמו שיש מימונה למרוקאים אז זה מנהג גם לשנה החדשה
מה אנחנו בברית מועצות
אנשים... סילבסטר זה לא חג המולד
סילבסטר זה שנה חדשה
לא יודעת גם לא אכפת לי אני פשוט רוצה לסיים את השנה בטוב
סילבסטר היה אנטישמי רוצח
בישראל פשוט מתנשאים אז הם קראו לזה סילבסטר
למי אכפת שיקראו לזה חנין זועבי מצידי פשוט חוגגים את השנה החדשה
נ.ב שנה טובה אנשים
פשוט אסור לחגוג יש יום הולדת שם איזה מישהו שרצח יהודים והם חוגגים לו כאילו יום הולדת הם חוגגים את רציחות היהודים ולנו יש חג אחד ומי שחוגג הוא לא יהודי אמיתי כי הוא חוגג כאילו א אותו החג פעמיים
שנהה טובהה לכולםם
שיראל
ביבלת הכל ביחד
כריסמס(חג המולד) זה ב-25.12 וחוגגים בו את הולדת ישו
נובי גוד- חג שהגיע מברית המועצות לשעבר בו חוגגים את השנה החדשה (1.1)
סילבסטר- אומרים שהוא היה איזה אפיפיור או משהו לא בדיוק יודעת אבל זה ניראלי גם חגיגות של השנה החדשה פשוט אך אחד לא באמת קורא לזה ככה
אף אחד בעולם לא חוגג את הרציחות שעשו ליהודים.. ממש אבל ממש לא
מה שכל העולם חוגג היום זה את השנה החדשה וקוראים לזה ערה השנה החדשה
new years eve

אה וכן... שנה טובה לכולםם :))
2020
מה אנטישמי בחג משפחתי שמאחד בין כולם וכולם יכולים לחגוג אותו? יהודים נוצרים ומוסלמים
אנונימית