40 תשובות
מה את רצינית פשוט תלמדי להגיד לא
למה שתעשי את זה לעצמך קודם אמור להיות אכפת לך מעצמך.
מבקשים ממך שתלמדי אותן תגידי שאת לא יכולה ושאין לך זמן
תדברי איתן על זה. תגידי להן שזאת היתה הצגה, אבל את לא יכולה להמשיך לעזור להן כל כך הרבה. תסבירי שזה דופק אותך, ושאת אוהבת אותן אבל את צריכה לדאוג גם לעצמך בסופו של דבר. אני בטוחה שהן יבינו, יש המון מקורות אחרים שהן יכולות לקבל מהם עזרה.
היי תקשיבי
לא היית צריכה לשחק את זה והכל היית יכולה להגיד להם שזה מציק לך ואין דבר כזה שהן וויתרו על החלום תמיד יש זמן ואפשרות לתקן!
אנונימית
לא עשית שום דבר נורא
הן עשו לך
הן צריכות ללמוד גם בדרכים אחרות, מה זה פה את לא מורה פרטית
שואל השאלה:
זה לא ככה
אני אסביר לכם
כל פעם שאני הייתי לומדת למשהו אז הן היו נדחפות , לא מדנה מי הן היו פשוט לומדות איתי, וכשאני לומדת עם מישהו שום דבר לא נקלט לי וגם הגעתי למצב שאני חייבת להשקיע בעצמי

ועכשיו אני פשוט אמרתי להן שכל החופש אני הולכת לראות סדרה ולא ללמוד בכלל ועשיתי את זה אמין בטירוף , ואז נוצר המצב הזה
אנונימית
שואל השאלה:
אבל אם אני יגיד שאני לא יכולה ואין לי זמן אני לא אצא כזו שדואגת רק לעצמי?
אנונימית
במקומך הייתי משחקת שאני חוזרת לאט לאט ללמוד, אל תגידי להן שזאת הייתה הצגה כי זה רק יעשה רע
פשוט תעשי כאילו שאת הבנת שטעית שהפסקת ללמוד, ותגידי שאת מעדיפה ללמוד לבד כי את לומדת יותר טוב ככה ואם יהיה לך זמן תלמדי איתם גם
אנונימית
שואל השאלה:
אגב אני חושבת גם שהן היו חברות רק בשביל זה

הן אפילו לא אמרו לי למה את מוותרת או כאלה הם פשוט היו בהלם ואמרו מהה והרגשתי שהן אפילו לא הולכות לשכנע אותי לנסות

גם אמרתי להן נמאס לי ככ להשקיע בלימודים הכל קשה ובמקום שהן יעזרו לי הן פשוט סתם החזירו תגובה של הלם וזהו המשיכו
אנונימית
לא תצאי ככה. זו האמת. את צריכה להגיד שאת לומדת טוב יותר לבד יש לי חברות כאלה שבאמת ככה
אנונימית
וזאת לא אשמתך שהן בחרו לוותר על החלומות את לא אשמה בזה
אנונימית
שואל השאלה:
ברור שאנרתי שיותר נוח לי לבד

אבל לא יודעת איך תמיד זה היה יוצא שאנחנו נפגשות ולומדות כי הן פשוט נדחפו לי לכל מקום גם אם זה לבןא לי לבית ואני בכלל עם פיגמה ואז אני צריכה להתארגן וללמוד איתן
אנונימית
הן לא חברות.
שואל השאלה:
אז אוקי אחרי שאתם שמעתם את כל הרקע הזה בערך, מה אתם מציעים לי לעשות? או לא לעשות ולהמשיך רגיל?
אנונימית
תגידי להן שאת לא יכולה כל הזמן ללמוד איתן
אם לא אכפת לך לעזור להן לפעמים תגידי שמדי פעם זה בסדר אבל שאת לא לומדת טוב עם עוד אנשים והכי טוב לך לבד ןשאת לא יכולה כל הזמן ללמוד איתן כי את גם רוצה להצליח
יש לי שתי חברות כאלה והכל סבבה אם הן חברות אמיתיות הן לא יכעסו בגלל זה
גם בלי קשר לחברות אמיתיות או לא, לא אמורים לכעוס עלייך בגלל זה
פשוט תסבירי להן את המצב
לנתק מהם קשר. הן מנצלות אותך אחותי
זה לא אשמתך ובדיוק כמו שאת שיחקת את המשחק כל כל טוב כניראה שגם הן
אני הייתי מתעלמת מזה (ואולי גם מהן)
שואל השאלה:
אני מפחדת אבל שאני לא עושה משהו רע עכשיו וזה יחזור אליי
אנונימית
ואי אחותי את לא חייבת להן דין וחשבון בכלל תגידי שבא לך ללמוד לבד תציבי להן עובדה תגידי את זה עם טון דיבור קשוח כדי שיבינו
שואל השאלה:
זה בדיוק מה שאני עושה
זה קרה לפני כמה ימים למדתי שישי שבת למבחן ופשוט במוצש אמרתי אוף אני לא יודעת כלום ופשוט למדנו וקראתי את זה איתה 50 דקות ואמרתי זהו אני לא משקיעה עוד אין לי כוח אהי מעדיפה לישון
אנונימית
סיס לא יודעת מה החלום שלך
אבל את חייבת להיות שחקנית
אנונימית
שוכחת*
אנונימי
"תחזרי" להשקיע ופשוט תלמדי להגיד להן לא
אני הייתי במצב קצת דומה. הייתי התלמידה הכי טובה בכיתה, אז כל הזמן אנשים פנו אליי לעזרה, לפעמים במצב שזה היה כבר מעצבן. אני גם לא מסוגלת ללמוד עם אנשים בכלל. בכללי אני ממש גרועה בלהגיד לא לאנשים. אבל כשזה קשור למשהו שבאמת חשוב לי כמו הלימודים אני קצת יותר טובה בזה.

ילדים הרבה ביקשו ממני נגיד לצלם חומר/שיעורי בית/עזרה במשהו.
כל עוד זה היה few and far between עזרתי, אני אוהבת לעזור. אם זה הגיע למצב שהרגשתי מנוצלת אני פשוט הייתי מתחילה "לסנן". כלומר כל פעם ששואלים הייתי אומרת "לא יודעת", או "לא עשיתי" או "כבר הבאתי למישהו את המחברת", עד שהיו מבינים את הרמז.

גם אצלי חברות כמה פעמים רצו שאלמד איתן. פשוט אמרתי להן- מצטערת אני לא יכולה ללמוד עם עוד אנשים אני חייבת ללמוד לבד כדי שיקלט, היו כאלה שממש ניסו לשכנע ואפילו הסכמתי פעם אחת או פעמיים ללמוד איתן אבל זהו. לא מוכנה לפגוע בעצמי בשבילן, אבל הכי רחוק שאני הולכת זה לסנן ולהמציא תירוצים שאין לי אפשרות לעזור. תאמיני לי שאני מבינה את הקושי לומר לא אבל חשוב לא לפגוע בעצמך בשביל אחרים.

אני לא הייתי אומרת שעבדתי עליהן אבל עושה כאילו אני מתחילה להשקיע וללמוד עוד הפעם, פשוט הפעם הייתי עומדת קצת יותר על שלי(אם כמוני קשה לך להגיד לא פשוט תמציאי תירוץ כל פעם עד שיבינו את הרמז כמו שאני עושה).
אנונימית
תדברי איתן תגידי להן שזייפת הכל כדי שישחררו ממך ושאת צריכה את הזמן שלך ובגלל הדברים שלהן אין לך אוצו
את העמדת פנים ונכשלת או שלא נכשלת ועדיין העמדת פנים?
חברות אמתיות לא ינצלו את החוכמה שלך, החברות שלכן עובדת על אינטרסים או מה?
זה לא יפה מה שהן עושות לך, שיקשיבו בשיעורים, שיקחו מורה פרטית, זה לא אמור לצאת עלייך, כן זה סבבה ללמוד ביחד לפעמים אבל לא לנצל כל דקה ממך בשביל שהן יצליחו ואת תידחקי לפינה, זה מגעיל, אלה חברות בכלל? תשקלי גם את זה, אולי את צריכה למצוא חברות אחרות.
בכל מקרה אני מבין אותך, אבל את צריכה לעמוד על שלך ולא לזייף מהפחד או משהו, כולנו צריכים לשים את עצמנו במקום הראשון, אני גם פעם שמתי אחרים על פניי ואז נדפקתי וחבל שלא עמדתי על שלי.
אז תהיי את ותעמדי על שלך ואם 'תאבדי' אותן אז יש מלא אנשים אחרים להתחבר אליהם.
בהצלחה(:
כלום ,תלמדי כרגיל ותדאגי לעצמך .
את לא גרמת להם לשום דבר מי שרוצה ללמוד ילמד איתך ובלעדייך הכל בסדר תלמדי להגיד לא אני לא יכולה אני לומדת לבד לא נקלט לי ורק אם באמת יש לך זמן תעזרי לבנות קודם כל את אחרכך אחרים אני בעד לעזור אבל לא כשזה בא על חשבון עצמך.
"תחזרי" להשקיע
xm1
אני ליטרלי באותו מצב
אנונימית
לא יודעת מה עדיף לך אז נעצתי שיעזרו לך כאלה שידעו מקווה שהכל יהיה טוב
אנונימית
שואל השאלה:
לא לא נכשלתי הציונים שלי 90+ אבל אמרתי להן שאני פשוט לא רוצה להגיד ושיחשבו שזה לא טוב

ואנונימית וואו תודה רבה את מזה נתת לי נקודה למחשבה
אנונימית
מה החלום שלך ?ומה החלום שלהן? לא הבנתי
שואל השאלה:
תודה רבה לכל מי שענה עזרתם לי ממש , אני אנסה לעשות כל מה שאמרתם

רק דבר אחד יש את חופש חנןכה והן רוצות להפגש ואין לי זמן כי אני חייבת להשקיע בכל מה שהזנחתי שזה אנגלית והיסטוריה בעיקר
מה לחרטט להן?

חשבתי להגיד שאני פשוט רואה סדרה כל החופש אבל זה נשמע סתם כזה לא?
אנונימית
קחי לך גם הפסקות ותגידי שאת הולכת עם המשפחה לקמפינג או וואט אבר שאת קבעת לך כבר מה את עושה כל יום
שואל השאלה:
ברור יש לי מלא תכנונים עם המשפחה ואני מעדיפה בשאר הזמן ללמוד ולא לצאת עוד עם חברות
אנונימית
או שתגידי את האמת שאת חייבת ללמוד או שתמציאי משהו כמו יום הולדת של מישהו מהמשפחה/ הולכת עם המשפחה למלון או משהו של כמה ימים או אירוע משפחתי אחר, או שקבעת כבר עם חברה אחרת שהן לא מכירות.
אנונימית
תגידי להן שאת לא בבית,את אצל המשפחה שלך או משהו .ואם הן רוצות לקבוע מראש אז עדיף לך להגיד שתבואי ואז באותו היום להגיד שאת לא בבית כי שכחת או משהו כזה.
תלמדי להגיד לא
מה
נחמד מצדך לעזור לחברות שלך
אבל את אמורה תמיד לשים את עצמך קודם.
לאף אכפת לא אכפת מימך כמו שלך אכפת.
לא החברים שלך ולא המשפחה שלך.

שימי את את האינטרסים שלך בלי בושה, תגידי לחברות שלך, אני צריכה ללמוד אעזור לכן בהזדמנות אחרת.

השאלה הזאת הזויה