84 תשובות
לא רמאות כי אמורים לתת את זה לילדים שבאמת צריכים
שואל השאלה:
ולמי תכלס נותנים את זה.. זאת הבעיה
ולמי תכלס נותנים את זה.. זאת הבעיה
אנונימית
שואל השאלה:
בבצפר שלי לפחות יש מלא עם הארכת זמן
עד כדי כך שכמו שאמרתי לך יש יותר עם מבלי בכיתת מתמטיקה שלי
בבצפר שלי לפחות יש מלא עם הארכת זמן
עד כדי כך שכמו שאמרתי לך יש יותר עם מבלי בכיתת מתמטיקה שלי
אנונימית
לא רמאות
אני קיבלתי הארכת זמן כי נתחיל מזה ששלמתי 800 שקל לאבחון
דבר שני כל כיתה י' עשיתי מבחנים פעמיים, פעם אחת בלי הארכת זמן ופעם אחת עם וואלה ראו שזה משפר משמעותית את הציון ואישרו לי
אני קיבלתי הארכת זמן כי נתחיל מזה ששלמתי 800 שקל לאבחון
דבר שני כל כיתה י' עשיתי מבחנים פעמיים, פעם אחת בלי הארכת זמן ופעם אחת עם וואלה ראו שזה משפר משמעותית את הציון ואישרו לי
את צודקת בעיני, היום כל אחד שהולך לאבחון מוצאים לו בעיה ואז יש הארכת זמן. יש אנשים שבאמת צריכים את זה אבל רוב האנשים לא. הלוואי שזה ישתנה.
זאת ממש לא רמאות, בתור אחת שיש לה חרדת מבחנים והלכתי לאבחון מסתבר שאני צריכה הארכת זמן וכן הארכת הזמן הזאת העלתה לי את הציונים בצורה משמעותית אני מדברת איתך שזה התחיל משנה שעברה - נגיד בהיסטוריה שיפרתי מ78 ל-99 שזה מטורף אותו הדבר לגבי מתמטיקה שיפרתי מ-70 ל95, הרגשתי שהמבחנים לא באמת שיקפו את הידע שלי אמנם הייתי על הצטיינות יתרה, אבל אני יכולה להגיד לך שזה רק עזר לי , זה באמת מגיע לי, יש אנשים עם הפרעות קשב, יש כאלו שיש להם דיסלקציה, יש כאלו עם חשיבה איטית/ כתיבה איטית ושיש להם הקלות שונות במבחנים, זה ממש לא רמאות וזה מגיע לאנשים מסויימים.
אני בתור אחת שגם שלוקח לי זמן לחשוב ובאמת להתרכז ובזכות הארכת זמן הזאת אני מצליחה הרבה יותר במבחנים היא מאפשרת לי להגיע להישגים הרבה יותר גבוהים וסוג של נותנת לי ביטחון ומרגיעה אותי.
אני בתור אחת שגם שלוקח לי זמן לחשוב ובאמת להתרכז ובזכות הארכת זמן הזאת אני מצליחה הרבה יותר במבחנים היא מאפשרת לי להגיע להישגים הרבה יותר גבוהים וסוג של נותנת לי ביטחון ומרגיעה אותי.
שואל השאלה:
לדעתי זה יכול לעזור לכולם.
לדעתי זה יכול לעזור לכולם.
אנונימית
אצלי למשל גם זה הגיע למצב שלא הייתי מספיקה לענות על שאלות וזה לא היה בגלל שאני לא יודעת, ממש לא.
וזה באמת עזר לי ברמות, אם את חושבת שיש לך את אחת מהבעיות האלו - תנסי לבקש מהבית ספר הארכת זמן תפני למחנכת / ליועצת ותעשו שיחה יש בתי ספר שמאפשרים לתלמידים מסויימים הארכות זמן, יש בתי ספר שאת צריכה ללכת לאיבחון דידקטי בשביל לקבל הארכת זמן והקלות נוספות כן זה יקר, אבל שווה לבדוק את זה, זה רק יכול לעזור לך.
וזה באמת עזר לי ברמות, אם את חושבת שיש לך את אחת מהבעיות האלו - תנסי לבקש מהבית ספר הארכת זמן תפני למחנכת / ליועצת ותעשו שיחה יש בתי ספר שמאפשרים לתלמידים מסויימים הארכות זמן, יש בתי ספר שאת צריכה ללכת לאיבחון דידקטי בשביל לקבל הארכת זמן והקלות נוספות כן זה יקר, אבל שווה לבדוק את זה, זה רק יכול לעזור לך.
שואל השאלה:
אני לא רוצה הארכת זמן, אני רוצה שתהיה הארכת זמן רק לבודדים (כמה עולים חדשים/היפראקטיביים). גם אני לא מסיימת מבחנים לפעמים, וזה לא פייר שלכל מיני ילדים נורמליים לחלוטין יש פור עליי בגלל איזה אבחון או אפילו שיחה קצרה עם היועצת
אני לא רוצה הארכת זמן, אני רוצה שתהיה הארכת זמן רק לבודדים (כמה עולים חדשים/היפראקטיביים). גם אני לא מסיימת מבחנים לפעמים, וזה לא פייר שלכל מיני ילדים נורמליים לחלוטין יש פור עליי בגלל איזה אבחון או אפילו שיחה קצרה עם היועצת
אנונימית
שואל השאלה:
(עניתי ל-misoo בנוגע ל"תארי לך איך היית במקומם")
כי תכלס כולם לא מסיימים מבחנים לפעמים.
(עניתי ל-misoo בנוגע ל"תארי לך איך היית במקומם")
כי תכלס כולם לא מסיימים מבחנים לפעמים.
אנונימית
את לא יכולה לקבוע למי תיהיה הארכת זמן ולמי לא, התלמידים לא מקבלים סתם הארכת זמן, זה דבר מאובחן וכנראה שיש להם בעיות מסויימות ושמגיע להם הקלות, את לא יכולה לדעת, זה לא דבר שרואים על הבן אדם זה דבר שמאבחנים ואם לפי אבחון שזה דבר מוסמך קובע שאת צריכה הקלה והארכת זמן אז זה מה שאת תקבלי הבית ספר קובע את זה, וזה שאת לא מסיימת מבחנים לפעמים לא אומר שאת לא צריכה לקבל הארכת זמן, וזה לא קשור שהם ילדים נורמליים לחלוטין, יש להם בעיות מסויימות - לוקח להם זמן יותר לחשוב, לכתוב, להתרכז, וכו מגיע להם הארכת זמן זה לא שיש להם פור עלייך, תחשבי שגם לך יש פור עליהם ולאנשים אחרים שהם מצליחים להתרכז בקלות, לכתוב מהר, לחשוב מהר זה בדיוק אותו הדבר.
שואל השאלה:
misoo גם אני כמוך מעדיפה לעבור על המבחן.
ובנוגע לפור, מה לעשות, זה לא פייר. לא כתוב להם על הבגרות "היה לו 25%/33% או אפילו 50% יותר זמן לחשוב מלה".
misoo גם אני כמוך מעדיפה לעבור על המבחן.
ובנוגע לפור, מה לעשות, זה לא פייר. לא כתוב להם על הבגרות "היה לו 25%/33% או אפילו 50% יותר זמן לחשוב מלה".
אנונימית
תקשיבי זה לא קשור בכלל, תקראי את מה שהסברתי לך ותביני למה לאותם אנשים מגיעה הארכת זמן.
שואל השאלה:
angel
היום נראה לי שיש יותר מדי עם הארכה. יצא לי לדבר עם אחת שאמרה לי - "אני יודעת שהמבחן הלך רע אם השתמשתי בהארכת זמן" (אז למה נתנו לך אם את מסתדרת בלי..?).
והאמת היא שלא אכפת לי ש"יש לי פור". אם המבחן לא בודק עבודה תחת לחץ, אז למה הזמן קצוב? למה כמעט תמיד מסיימים בקושי? אם אני יודעת לפתור מהר יותר, וזה חלק ממה שהמבחן בודק, הציון שלי צריך להיות יותר גבוה.
angel
היום נראה לי שיש יותר מדי עם הארכה. יצא לי לדבר עם אחת שאמרה לי - "אני יודעת שהמבחן הלך רע אם השתמשתי בהארכת זמן" (אז למה נתנו לך אם את מסתדרת בלי..?).
והאמת היא שלא אכפת לי ש"יש לי פור". אם המבחן לא בודק עבודה תחת לחץ, אז למה הזמן קצוב? למה כמעט תמיד מסיימים בקושי? אם אני יודעת לפתור מהר יותר, וזה חלק ממה שהמבחן בודק, הציון שלי צריך להיות יותר גבוה.
אנונימית
זה ממש לא רמאות יש כאלה שיותר איטיים במבחנים
והזמן מלחיץ אותם מה שפחות נותן להם לבטא תיכולות שלהם
ואפשר להשיג תוספת זמן בקלות
אם הזמן לא מספיק לך את יכולה לפנות ליועצת ביהס ואת פשוט עושה מבחן עם 2 צבעים ..
בלי התוספת זמן אני פשוט בלחץ מטורף ולא מספיקה דבר
אני אישית שילמתי 2000 שקל על איבחון פרטי וידידים שלי קיבלו דרך יועצת ביהס
התאמה של תוספת זמן הכי קל להשיג..
והזמן מלחיץ אותם מה שפחות נותן להם לבטא תיכולות שלהם
ואפשר להשיג תוספת זמן בקלות
אם הזמן לא מספיק לך את יכולה לפנות ליועצת ביהס ואת פשוט עושה מבחן עם 2 צבעים ..
בלי התוספת זמן אני פשוט בלחץ מטורף ולא מספיקה דבר
אני אישית שילמתי 2000 שקל על איבחון פרטי וידידים שלי קיבלו דרך יועצת ביהס
התאמה של תוספת זמן הכי קל להשיג..
אני מסכימה איתך אבל שוב יש אנשים הרמת חשיבה שלהם היא איטית יותר, הכתיבה שלהם, וכו ולכן הם מקבלים הארכת זמן, ככה הבית ספר קבע אי אפש להתווכח עם זה.
ומה שהיא אמרה^
ומה שהיא אמרה^
נותנים לילדים עם הפרעות קשב היפראקטיביות וילדים שקשה להם בלימודים
אל תתלונני כי אצלך הכל טוב ולהם יוצר קשה ואני חושבת שמגיע להם הארכה
אל תתלונני כי אצלך הכל טוב ולהם יוצר קשה ואני חושבת שמגיע להם הארכה
מה זה מפריע לך ? לכי תעשי אבחון
מגיע לך ? תהני לא מגיע לך? שבי בשקט מה הבעיה שלך שיש כאלה שיש להם זה פוגע בך באיזשהי צורה?
סליחה באמת שלא כולם עושים מבחן כמוך אמאלה
מגיע לך ? תהני לא מגיע לך? שבי בשקט מה הבעיה שלך שיש כאלה שיש להם זה פוגע בך באיזשהי צורה?
סליחה באמת שלא כולם עושים מבחן כמוך אמאלה
הלכתי לפסיכולוגית
בואי נתעלם מזה שהמפגש עלה לי 2000 שקל שנייה,
מסתבר שיש לי חרדת מבחנים שזה דבר אמיתי וזה יותר מלהיות בלחץ. זה הגיע למצב ששכחתי לכתוב את הספרה 8 באמצע מבחן.
אז נכון שלמבחן יש זמן קצוב, אבל אני לא חושבת שזה הוגן שאני אכשל במתכונת כי לקח לי 10 דקות להיזכר איך כותבים את הספרה 8 בגלל בלקאאוט
בואי נתעלם מזה שהמפגש עלה לי 2000 שקל שנייה,
מסתבר שיש לי חרדת מבחנים שזה דבר אמיתי וזה יותר מלהיות בלחץ. זה הגיע למצב ששכחתי לכתוב את הספרה 8 באמצע מבחן.
אז נכון שלמבחן יש זמן קצוב, אבל אני לא חושבת שזה הוגן שאני אכשל במתכונת כי לקח לי 10 דקות להיזכר איך כותבים את הספרה 8 בגלל בלקאאוט
אין לך את זה? אז פשוט שבי בשקט מה אכפת לך
לי זה עוזר ברמה משמעותית קשה לי להתרכז וזה עוזר לי במבחנים ומרגיע אותי לדעת שישלי הארכת זמן.
לי זה עוזר ברמה משמעותית קשה לי להתרכז וזה עוזר לי במבחנים ומרגיע אותי לדעת שישלי הארכת זמן.
אנונימית
מסכימה לגמרי^^
זה מה שקרה לי לדוגמה רק בנושא אחר, חרשתי ברמות למבחן מסויימים ופתאום במבחן היה לי בלקאאוט מטורף למשך איזה 10 דקות, ולאחר מכן פשוט הצלחתי להיזכר ולחשוב ולהבין, כן לקח לי זמן אבל בסופו של דבר הצלחתי, מסתבר שיש לי חרדת מבחנים, וכן אבחון עולה בסביבות 1500 שח זה מה שזה עלה לי, זה יקר אבל זה שווה את זה, זה באמת מציל אותי במבחנים.
זה מרגיע לדעת שיש לך הארכת זמן, זה נותן ביטחון, ומאפשר לי יותר זמן לחשוב ולהיות רגועה.
זה מה שקרה לי לדוגמה רק בנושא אחר, חרשתי ברמות למבחן מסויימים ופתאום במבחן היה לי בלקאאוט מטורף למשך איזה 10 דקות, ולאחר מכן פשוט הצלחתי להיזכר ולחשוב ולהבין, כן לקח לי זמן אבל בסופו של דבר הצלחתי, מסתבר שיש לי חרדת מבחנים, וכן אבחון עולה בסביבות 1500 שח זה מה שזה עלה לי, זה יקר אבל זה שווה את זה, זה באמת מציל אותי במבחנים.
זה מרגיע לדעת שיש לך הארכת זמן, זה נותן ביטחון, ומאפשר לי יותר זמן לחשוב ולהיות רגועה.
אז תעשי גם הארכת זמן מה את רוצה
גם אני ככה בול
בבחינה פתאום יש לי בלאק או שלוקח לי לקרוא חצי שעה רק את הטופס כדי להבין מה רוצים ממני או שלוקח לי שנה רק לכתוב תשובה
בלי התוספת זמן כל המבחנים שלי היו נכשלים .
אני בבחינה נשארת בין האחרונים אבל שאני כבר מגיעה להיות אחרונה אני מגישה כי אני נלחצת ..
אבל בכללי ללא התוספת זמן אני הייתי בלחץ מטורף
למשל היה לי מבחן בלשון כמעט 3 שעות וחצי בזכות התוספת זמן וביגלל שהייתי די רגועה מבחינת הזמן שיש לי ולא בלחץ לסיים ולחרטט דברים בסוף של דבר קיבלתי 90
בבחינה פתאום יש לי בלאק או שלוקח לי לקרוא חצי שעה רק את הטופס כדי להבין מה רוצים ממני או שלוקח לי שנה רק לכתוב תשובה
בלי התוספת זמן כל המבחנים שלי היו נכשלים .
אני בבחינה נשארת בין האחרונים אבל שאני כבר מגיעה להיות אחרונה אני מגישה כי אני נלחצת ..
אבל בכללי ללא התוספת זמן אני הייתי בלחץ מטורף
למשל היה לי מבחן בלשון כמעט 3 שעות וחצי בזכות התוספת זמן וביגלל שהייתי די רגועה מבחינת הזמן שיש לי ולא בלחץ לסיים ולחרטט דברים בסוף של דבר קיבלתי 90
זו ממש לא רמאות, נותנים את זה לאנשים שעשו איבחון ויצא שהם שצריכים את זה. זה לא פייר שלמישהו עם בעיות קשב וריכוז יהיה אותו זמן לעשות מבחן כמו מישהו שאין לו שום בעיה.
אותו הדבר אצלי, נגיד באנגלית הייתי לחוצה ברמות ולקחת לי 3 שעות לפתור מבחן המורה הייתה נחמדה ברמות אבל רק בזכות זה הצלחתי, נכנסתי לסטרס מטורף ולא הצלחתי לחשוב, היה לי בלאקאאוט,אפילו בכיתי מרוב שהייתי בלחץ, את מבינה למה לאנשים מסויימים מגיע הארכת זמן?
אבחון זה דבר מאובחן באמצעות מישהו מוסמך, לא נותנים דברים כאלו סתם והקלות.
וכן אפילו באבחון הזה מסתבר שמגיע לי שימוש המילונית אלקטרונית ושימוש בנוסחאות (במתמטיקה) בזמן מבחן בגלל מה שיש לי, זאת לא רמאות, זה מאובחן ויש לי הקלה מסויימת.
ולא זה לא מצביע על הידע שלי.
אבחון זה דבר מאובחן באמצעות מישהו מוסמך, לא נותנים דברים כאלו סתם והקלות.
וכן אפילו באבחון הזה מסתבר שמגיע לי שימוש המילונית אלקטרונית ושימוש בנוסחאות (במתמטיקה) בזמן מבחן בגלל מה שיש לי, זאת לא רמאות, זה מאובחן ויש לי הקלה מסויימת.
ולא זה לא מצביע על הידע שלי.
לא. יש אנשים שקשה להם וקיבלו אבחון שהם צריכים הארכת זמן...
אני הייתי מסיימת מבחנים די מהר ככה שהארכת זמן לא הייתה מוסיפה לי כלום.
זו ממש לא רמאות:(
אני בעלת הפרעות קשב וריכוז והארכת זמן עוזרת לי בטירוף!
לרוב אני עושה מבחנים בתחילת היום והתרופה(להפרעות קשב וריכוז שלי) עדיין לא משפיעה לגמרי עליי וזה עוזר לי;)
ובנוסף, אני צריכה זמן לחשוב כי המוח שלי מתרכז במיליון דברים אחרים במקום במבחן..
יש אנשים שזה לא פייר שיש להם, אני מסכימה לחלוטין. לדוגמה, יש לי חברה שסתם השיגה הארכת זמן מהיועצת והיא בכלל לא צריכה. אבל למשל אצלי, אני באמת צריכה.
זה שיפר לי את הציונים מסביבות ה40 ל70+(ואפילו יותר!) ;)
וחוץ מזה, מה אכפת לך?
אני בעלת הפרעות קשב וריכוז והארכת זמן עוזרת לי בטירוף!
לרוב אני עושה מבחנים בתחילת היום והתרופה(להפרעות קשב וריכוז שלי) עדיין לא משפיעה לגמרי עליי וזה עוזר לי;)
ובנוסף, אני צריכה זמן לחשוב כי המוח שלי מתרכז במיליון דברים אחרים במקום במבחן..
יש אנשים שזה לא פייר שיש להם, אני מסכימה לחלוטין. לדוגמה, יש לי חברה שסתם השיגה הארכת זמן מהיועצת והיא בכלל לא צריכה. אבל למשל אצלי, אני באמת צריכה.
זה שיפר לי את הציונים מסביבות ה40 ל70+(ואפילו יותר!) ;)
וחוץ מזה, מה אכפת לך?
רמאות לגמרי
הינ לי הארכת זמן ובחיים לא השתמשתי בזה
היא צודקת.. מביאים את זה חופשי לא רק לאלה שצריך, זה קצת דפוק כי אתה מרגיש בחיסרון אם אין לך.
טוב כל אלו שחושבים שזאת רמאות, אתם באמת לא מבינים את השיקולים של אותם גורמים מוסמכים ואת הצרכים שמגיעים לאותם הילדים, תמשיכו להיות מקובעים, אתם לא מבינים שיש ילדים שצריכים הקלות מסויימות כי יש להם בעיות מסויימות וזה לא אשמתם.
ויש כאלו שאני מכירה שמסיימים את המבחנים בתוך שיעור ככה שהארכת זמן לא הייתה מועילה להם והם בכלל לא היו צריכים אותה, ואני בתור אחת שלוקח לה שני שיעורים ויותר לסיים מבחן.
הארכת זמן מגיעה לאנשים מסויימים, לא לכולם, אם מגיע לאנשים מסויימים הם יקבלו בשביל זה יש אבחון שקובע את זה למי זה מיועד ולמי לא.
וזאת ממש לא רמאות לכאלו ששילמו 1500-2000+ יותר.
ויש כאלו שאני מכירה שמסיימים את המבחנים בתוך שיעור ככה שהארכת זמן לא הייתה מועילה להם והם בכלל לא היו צריכים אותה, ואני בתור אחת שלוקח לה שני שיעורים ויותר לסיים מבחן.
הארכת זמן מגיעה לאנשים מסויימים, לא לכולם, אם מגיע לאנשים מסויימים הם יקבלו בשביל זה יש אבחון שקובע את זה למי זה מיועד ולמי לא.
וזאת ממש לא רמאות לכאלו ששילמו 1500-2000+ יותר.
לא רמאות, אני מאוד טובה ,לימודים אבל אני רושמת לאט וקוראת לאט ובלי הערכה אני לא מסיימת מבחנים עם הערכה אני מקבלת ציונים גבוהים .
וזה לא בגלל שאני לא יודעת , זה בגלל שאני מספיקה בלי .
וזה לא בגלל שאני לא יודעת , זה בגלל שאני מספיקה בלי .
לא יש כאלה שכותבים מאוד לאט או שקוראים לאט או שיש להם פניקה בזמן מבחן ונותנים להם את הארכת הזמן כדי לצור מעין שוויון הזדמנויות.
אני קיבלתי הארכת זמן בגלל מה שאובחנתי בו, חלק מהמקצועות סיימתי לפני כולם ובמקצועות של מלל תמיד סיימתי אחרי כולם כי התקשיתי להתמודד עם זה והגיע לי לקבל הארכת זמן כדי שאוכל לממש את "מלא הפוטנציאל"
אני קיבלתי הארכת זמן בגלל מה שאובחנתי בו, חלק מהמקצועות סיימתי לפני כולם ובמקצועות של מלל תמיד סיימתי אחרי כולם כי התקשיתי להתמודד עם זה והגיע לי לקבל הארכת זמן כדי שאוכל לממש את "מלא הפוטנציאל"
לא בקטע רע אבל זה נשמע כאילו כואב לך שלהם יש יותר זמן.. זה הרגשה שלך בלבד להרגיש "קיצור זמן" יש ילדים שצריכים את זה וטכנית אצלך יש הרבה אני לא אומרת שלא אבל זה לא אמור להפריע לך כל עוד את מסיימת בזמן. טכנית עדיף לסיים בזמן גם, בכללי בכל דבר עדיף לעמוד בזמנים
אנונימית
זה לא רמאות.
לא נותנים סתם הארכת זמן, לא כל ילד יכול גם לקבל .
עוברים סינונים אישורים ואבחונים לפני שמקבלים הארכת זמן.
לא נותנים סתם הארכת זמן, לא כל ילד יכול גם לקבל .
עוברים סינונים אישורים ואבחונים לפני שמקבלים הארכת זמן.
הנדרן אתה פשוט בן אדם אטום סליחה שאני מדברת ככה אבל באמת
אנשים לא פשוט בוהים במבחן בלי לעשות כלום או מתחילים לבכות מבחירה. אולי אתה לא מבין אבל בשביל חלקנו, מבחנים זה דבר מאוד מלחיץ.
אישית אני כל מבחן פשוט בוהה במבחן איזה 10 דקות ולא מבינה מה אני קוראת עד שאני מצליחה להתאפס על עצמי.
וזה ממש לא קשור למי שמשתמש בהארכה או לא. יש הרבה תלמידים שפשוט כלכך לחוצים שהם צריכים את הזמן הזה כדי להרגיש יותר רגועים.
אנשים לא פשוט בוהים במבחן בלי לעשות כלום או מתחילים לבכות מבחירה. אולי אתה לא מבין אבל בשביל חלקנו, מבחנים זה דבר מאוד מלחיץ.
אישית אני כל מבחן פשוט בוהה במבחן איזה 10 דקות ולא מבינה מה אני קוראת עד שאני מצליחה להתאפס על עצמי.
וזה ממש לא קשור למי שמשתמש בהארכה או לא. יש הרבה תלמידים שפשוט כלכך לחוצים שהם צריכים את הזמן הזה כדי להרגיש יותר רגועים.
הנדרן
^אם יש לך ילדים בכיתה שיש להם הארכת זמן כנראה שהם זקוקים לה, נכון היום יש "שיטות" להשגת הארכת זמן ודברים כאלו ואני מסכימה שזה לא פייר לילדים שזה לא באמת מגיע להם.
אבל יש ילדים שקשה להם, שלוקח להם זמן להתרכז, לחשוב, לפעול, לכתוב, זה יכול אפילו לקחת להם חצי שעה לחשוב על משהו, וזה ממש לא קשור לאוטיזם אני באמת לא מבינה למה אתה מכניס דברים שלא קשורים, ומן הסתם יש כאלה שבוכים שהם לא מצליחים במבחנים זה לגיטימי,ומה הקשר לבדוק תשובות בטלפון לא דיברתי על זה בכלל, ולידיעתך אין הקלה כזאת, אלו סתם ילדים שמרמים במבחנים.
אתה מוציא דברים מהקשרם
^וכמו שהיא אמרה, אני כמוה במבחנים , לוקח לי זמן להתאפס על עצמי ואם אני בוכה במבחן כלשהו זה לא מבחירה, זה מאכזבה מעצמי, מהפחד מכישלון והלחץ שאני מוצפת בו באותו הרגע אז לפני שאתה שופט אנשים מסויימים תבין מה הם עוברים.
^אם יש לך ילדים בכיתה שיש להם הארכת זמן כנראה שהם זקוקים לה, נכון היום יש "שיטות" להשגת הארכת זמן ודברים כאלו ואני מסכימה שזה לא פייר לילדים שזה לא באמת מגיע להם.
אבל יש ילדים שקשה להם, שלוקח להם זמן להתרכז, לחשוב, לפעול, לכתוב, זה יכול אפילו לקחת להם חצי שעה לחשוב על משהו, וזה ממש לא קשור לאוטיזם אני באמת לא מבינה למה אתה מכניס דברים שלא קשורים, ומן הסתם יש כאלה שבוכים שהם לא מצליחים במבחנים זה לגיטימי,ומה הקשר לבדוק תשובות בטלפון לא דיברתי על זה בכלל, ולידיעתך אין הקלה כזאת, אלו סתם ילדים שמרמים במבחנים.
אתה מוציא דברים מהקשרם
^וכמו שהיא אמרה, אני כמוה במבחנים , לוקח לי זמן להתאפס על עצמי ואם אני בוכה במבחן כלשהו זה לא מבחירה, זה מאכזבה מעצמי, מהפחד מכישלון והלחץ שאני מוצפת בו באותו הרגע אז לפני שאתה שופט אנשים מסויימים תבין מה הם עוברים.
לא הבנתי מה זה מפריע לך שלאחרים יש הארכת זמן? זה לא לוקח ממך כלום ורובם המוחלט הלכו לאבחון ורשמו להם את זה. למה זה מפריע לך שיש להם?
הנדרן - אתה פשוט בן אדם כלכך מקובע ואטום, תקלל כמה שבאלך,לא רוצה אל תקרא, אני אמרתי את מה שיש לי להגיד ואתה יודע אתה יכול להביע דעה גם בצורה יפה במקום להעליב ולהשמיץ ילדים.
ואוטיסט זה לא דבר רע, זה לא קללה אז די להשתמש בזה בתור מילת "גנאי", זה פשוט מגעיל.
ואוטיסט זה לא דבר רע, זה לא קללה אז די להשתמש בזה בתור מילת "גנאי", זה פשוט מגעיל.
הנדרן-
רציני שפשוט אל תקרא את ההודעה שלה. למה להגיב אם אתה לא מוכן לנסות להבין רגע כי הוצאת דברים מהקשרם לגמרי. ודי להשתמש בתור אוטיסט מילת גנאי זה ככ לא מילה רעה
רציני שפשוט אל תקרא את ההודעה שלה. למה להגיב אם אתה לא מוכן לנסות להבין רגע כי הוצאת דברים מהקשרם לגמרי. ודי להשתמש בתור אוטיסט מילת גנאי זה ככ לא מילה רעה
אנונימית
אני לא חושבת שזו רמאות, אבל אני רק רוצה לציין: לכל אלה שדיברו על זה שהם שילמו סכומי כסף גדולים על אבחונים, ולכן הארכת הזמן שלהם מוצדקת - אם הכסף הוא מה שמצדיק את מתן הארכת הזמן, אז למה לשחד את הבוחן שיתן לי עוד זמן זה לא בסדר? אני מסכימה עם שאר הטיעונים, אבל ספציפית בעניין עם הכסף יש כשל
אני אציין עוד משהו, אצלנו בבית הספר מאוד קל לקבל תוספת זמן והמצב הוא בערך כמו ששואלת השאלה מתארת, יש יותר אנשים עם תוספת זמן מאשר בלי... איכשהו נראה לי שהמסקנה היא שאם רוב האנשים לא עומדים בזמן שמוקצב אז כנראה שזה סימן שהקריטריונים לא ריאלים ושצריך פשוט להקציב יותר זמן לכולם...
אני אציין עוד משהו, אצלנו בבית הספר מאוד קל לקבל תוספת זמן והמצב הוא בערך כמו ששואלת השאלה מתארת, יש יותר אנשים עם תוספת זמן מאשר בלי... איכשהו נראה לי שהמסקנה היא שאם רוב האנשים לא עומדים בזמן שמוקצב אז כנראה שזה סימן שהקריטריונים לא ריאלים ושצריך פשוט להקציב יותר זמן לכולם...
אנונימית
שטויות .
פשוט שטויות.
יש להרבה ילדים מהכיתה שלך כי להרבה כיום יש קושי להתרכז וההארכת זמן הזאת עוזרת מאוד
להרבה היום יש בעיות קשב וריכוז.
וזה לא המקום שלך להחליט שזאת רמאות.
ורק שתדעי שאנחנו עוברים דרך ארוכה כדי לקבל את ההקלות האלה שלנו.
ההקלות האלה יכולות לעזור לכולם, אבל יש כאלה שצריכים אותם.
פשוט שטויות.
יש להרבה ילדים מהכיתה שלך כי להרבה כיום יש קושי להתרכז וההארכת זמן הזאת עוזרת מאוד
להרבה היום יש בעיות קשב וריכוז.
וזה לא המקום שלך להחליט שזאת רמאות.
ורק שתדעי שאנחנו עוברים דרך ארוכה כדי לקבל את ההקלות האלה שלנו.
ההקלות האלה יכולות לעזור לכולם, אבל יש כאלה שצריכים אותם.
גברת פילפלונת - אצלנו זה גם אגה רק מי שמסיים את המבחן צריך לחכות בכיתה ולא לעשות כלום וזה סתם זין
לי אין הארכת זמן ומעולם לא הרגשתי שהזמן שנותנים לי לא מספיק לי, תמיד הספקתי עוד לפני הזמן.
כנראה יש אנשים שצריכים הארכת זמן יותר ממני.
כנראה יש אנשים שצריכים הארכת זמן יותר ממני.
איך "אוטיסטים" רלוונטיים לתקועים בשאלה הראשונה? אתה מתנהג בצורה מזעזעת
הנדרן
תקשיב אני לא יודעת מה הבעיה שלך אבל אתה פשוט *אטום*
אתה כולה ילד בן 13 שחושב שהוא מבין הכל ומקלל את כל העולם ואשתו וחושב שהומו זה קללה אז לא, זאת לא קללה די כבר נמאס לי לשמוע את זה כבר.
תמשיך לקלל כמה שבאלך באמת, אתה מסוג האנשים שאי אפשר לשנות אצלם בתודעה כלום מרוב שהם מקובעים.
תקשיב אני לא יודעת מה הבעיה שלך אבל אתה פשוט *אטום*
אתה כולה ילד בן 13 שחושב שהוא מבין הכל ומקלל את כל העולם ואשתו וחושב שהומו זה קללה אז לא, זאת לא קללה די כבר נמאס לי לשמוע את זה כבר.
תמשיך לקלל כמה שבאלך באמת, אתה מסוג האנשים שאי אפשר לשנות אצלם בתודעה כלום מרוב שהם מקובעים.
זה לא בדיוק רמאות כי מי שלא יודע גם לא ידע אחרי הארכת זמן של שבוע. ומי שכן יודע את החומר הוא לא צריך הארכה הוא פשוט רושם את התשובות, למה צריך הארכה אם אתה יודע את התשובות? מי שיודע הוא יסיים הכל לפני הזמן . עוד שעה עוד שעתיים לא יגרום לך פתאום לדעת דברים שאתה לא יודע. אלא אם כן קשה לך לזכור דברים ואתה צריך להזכר, בדרך כלל גם זה מי שמקבל את ההקלה הזאת. אנשים עם בעיות בריכוז או בעיות של לחץ גדול במבחנים , לא דווקא בעיות שקשורות ישירות ללימודים. אני קיבלתי הארכת זמן לא בגלל שקשה לי עם החומר, בגלל שאני סובלת מלחץ שגורם לי לא לזכור את החומר ולהלחץ במבחן.
לא רמאות. בגלל הפרעת הקשב והריכוז שלי, אפילו צליל של עט מוציא אותי מריכוז ולוקח לי זמן לחזור לאיפה שהייתי, אז אני צריכה את התוספת הזו.
זה ממש לא אכפת לי בן כמה אתה, אבל אתה מתנהג כמו מישהו בגיל הזה ובכל זאת.
תחשוב מה שבאלך,אני אמרתי את מה שיש לי להגיד זה שאתה לא רוצה לשנות את צורת החשיבה שלך בעיה שלך, תאמין במה שבאלך גם ככה זה לא שמנה מה שאחרים אומרים לך אז זה אבוד, למה שאני אתאמץ סתם
תחשוב מה שבאלך,אני אמרתי את מה שיש לי להגיד זה שאתה לא רוצה לשנות את צורת החשיבה שלך בעיה שלך, תאמין במה שבאלך גם ככה זה לא שמנה מה שאחרים אומרים לך אז זה אבוד, למה שאני אתאמץ סתם
הנקודה של ביי יביי י נכונה כי מי שלא יפתור תרגיל בזמן מסוים יכול לשבור עליו את הראש שעה וזה לא ישנה כלום, הארכת זמן בעיקר עוזרת לכאלו שעובדים יותר לאט ונכון שנותנים יותר משצריך אבל עדיף שיחלקו הארכת זמן בנדיבות מאשר שיחלקו פחות מדי ויהיו תלמידים שלא יצליחו בבית הספר בגלל שהם לא יכולים לסיים את כל השאלות שדורשים מהם להספיק בפרק זמן כלשהו.
את צודקת לגמרי בשכבה שלי ל 80 אחוז מהילדים יש הארכת זמן שהם ליטרלי קנו כי יש להם אלפיים שקל לזרוק על זה.
אני לא אומרת שילדים שבאמת צריכים את זה הם הבעיה.
הבעיה היא כל הילדים המפונקים שיש להם עודף כסף שהולכים לאבחון מקבלים מה שהם רוצים ואין להם שום בעיה.
רק היום היה לי מבחן שלא הספקתי לסיים אפילו ואני לא טיפשה בכלל היחידים שמספיקים לסיים כל מבחן זה אלה עם ההארכה צריך לסיים את הבית ז**נות הזה.
אני לא אומרת שילדים שבאמת צריכים את זה הם הבעיה.
הבעיה היא כל הילדים המפונקים שיש להם עודף כסף שהולכים לאבחון מקבלים מה שהם רוצים ואין להם שום בעיה.
רק היום היה לי מבחן שלא הספקתי לסיים אפילו ואני לא טיפשה בכלל היחידים שמספיקים לסיים כל מבחן זה אלה עם ההארכה צריך לסיים את הבית ז**נות הזה.
אני חושבת שמבחינת העיקרון של למי נותנים הארכת זמן, זאת לא רמאות. אמורים לתת לילדים עם מוגבלויות למידה שחייבים את הזמן הזה, נניח דיסלקטיים שחייבים יותר זמן לקרוא את השאלות ולנסח תשובות, או בעלי הפרעות קשב וריכוז, שפיזית לא מסוגלים להתרכז במבחן מסיבות שלא בשליטתם, וצריכיפ עוד זמן כדי לפצות על הזמן שנאבד להם.
הבעיה היא שהוכיחו לא פעם ולא פעמיים שקל מדי לקבל את הארכות הזמן האלו. שגם ילדים שלא צריכים אותן מקבלים אותן. פה זאת כבר רמאות, כי הם לא צריכים את הזמן הנוסף הזה ואז זה פוגע בילדים שלא רוצים לרמות ולא הולכים לקבל הארכת זמן סתם.
אבל מבחינת העיקרון של זה, זאת לא רמאות. זה שוויון הזדמנויות.
הבעיה היא שהוכיחו לא פעם ולא פעמיים שקל מדי לקבל את הארכות הזמן האלו. שגם ילדים שלא צריכים אותן מקבלים אותן. פה זאת כבר רמאות, כי הם לא צריכים את הזמן הנוסף הזה ואז זה פוגע בילדים שלא רוצים לרמות ולא הולכים לקבל הארכת זמן סתם.
אבל מבחינת העיקרון של זה, זאת לא רמאות. זה שוויון הזדמנויות.
הרעיון של הארכת זמן נוצר בשביל לתת לילדים שמבינים את החומר אבל מתקשים בלרכז את החומר בראש בזמן נתון עוד דחיפה.
כי סך הכל הם יודעים את החומר רק מתקשים בריכוז החומר לפי זמן.
לי אישית אין צורך בזה אבל אני משתמש בזה במבחנים שאני חופר בהם כמו בהיסטוריה למשל..
כי סך הכל הם יודעים את החומר רק מתקשים בריכוז החומר לפי זמן.
לי אישית אין צורך בזה אבל אני משתמש בזה במבחנים שאני חופר בהם כמו בהיסטוריה למשל..
זה לא רמאות היי יש כאלה שבאמת צריכים
אני אגיד על עצמי
שראיתי בעיקר במבחנים שיש הרבה לקרוא ולחשוב כמו תנך ספרות היסטוריה וכאלה לוקח לי הרבה זמן כי אני חושבת לאט יותר לוקח לי זמן לעבד את החשיבה לכתב
ולחשוב על ניסוח ותשובה ואני צריכה הרבה זמן להתרכז
ולפני הארכת זמן זה הגיע למצבים שלא הייתי מספיקה לעשות שאלה שלמה או יותר שזה שאלה של 15 נקודות או 20 אפילו ולפעמים גם שאלה וחצי או שתי שאלות ואז נתנו לי הארכת זמן וזה העלה לי את הציון ב-20 נקודות לפחות אם לא יותר
אז זה לא רמאות וגם זה לא אמור להפריע לך
גם אם יש ילדים שזה לא מוצדק להם לגמרי מה אכפת לך שהם מצליחים? אם את רואה שאת לא מצליחה את יכולה לבקש גם
זה לא אמור להפריע לך שיש לאחרים הערכת זמן
אני אגיד על עצמי
שראיתי בעיקר במבחנים שיש הרבה לקרוא ולחשוב כמו תנך ספרות היסטוריה וכאלה לוקח לי הרבה זמן כי אני חושבת לאט יותר לוקח לי זמן לעבד את החשיבה לכתב
ולחשוב על ניסוח ותשובה ואני צריכה הרבה זמן להתרכז
ולפני הארכת זמן זה הגיע למצבים שלא הייתי מספיקה לעשות שאלה שלמה או יותר שזה שאלה של 15 נקודות או 20 אפילו ולפעמים גם שאלה וחצי או שתי שאלות ואז נתנו לי הארכת זמן וזה העלה לי את הציון ב-20 נקודות לפחות אם לא יותר
אז זה לא רמאות וגם זה לא אמור להפריע לך
גם אם יש ילדים שזה לא מוצדק להם לגמרי מה אכפת לך שהם מצליחים? אם את רואה שאת לא מצליחה את יכולה לבקש גם
זה לא אמור להפריע לך שיש לאחרים הערכת זמן
מסכימה
אצלינו חופשי הביאו למי שקצת החליט שקשה לו. וזה חוצפה כי תלמידים שלא צריכים יש להם כאילו מה
אצלינו חופשי הביאו למי שקצת החליט שקשה לו. וזה חוצפה כי תלמידים שלא צריכים יש להם כאילו מה
אנונימית
שואל השאלה:
חלקכם אולי באמת לא הייתם מצליחים בלי זה, רוב הזכאים להארכה שאני מכירה כנראה היו מסתדרים...
והעובדה שלפעמים זה "מבחן של שני צבעים אצל היועצת" דווקא מטרידה אותי יותר משהיא גורמת לי לרצות ללכת ליועצת גם כן.
בנוגע לתשלומים שאתם מפרטים פה - מצד אחד זה טיעון לטובתכם, שיש לכם בעיה ממשית שבגללה אתם מוכנים להשקיע סכום כזה באיבחון. מצד שני, עם סכומים כאלה ברור לכם שזה רווחי למכונים להגיד לכמה שיותר אנשים שיש להם לפחות התאמה אחת... אחרי שאנשים שילמו יפה, הם יתאכזבו אם יצאו "בידיים ריקות".
ולמי ששאל מה אכפת לי - בסוף לא כתוב ליד ציוני הבגרות של פלוני "ישב וחשב שלושת רבעי שעה יותר מאנונימית".
חלקכם אולי באמת לא הייתם מצליחים בלי זה, רוב הזכאים להארכה שאני מכירה כנראה היו מסתדרים...
והעובדה שלפעמים זה "מבחן של שני צבעים אצל היועצת" דווקא מטרידה אותי יותר משהיא גורמת לי לרצות ללכת ליועצת גם כן.
בנוגע לתשלומים שאתם מפרטים פה - מצד אחד זה טיעון לטובתכם, שיש לכם בעיה ממשית שבגללה אתם מוכנים להשקיע סכום כזה באיבחון. מצד שני, עם סכומים כאלה ברור לכם שזה רווחי למכונים להגיד לכמה שיותר אנשים שיש להם לפחות התאמה אחת... אחרי שאנשים שילמו יפה, הם יתאכזבו אם יצאו "בידיים ריקות".
ולמי ששאל מה אכפת לי - בסוף לא כתוב ליד ציוני הבגרות של פלוני "ישב וחשב שלושת רבעי שעה יותר מאנונימית".
אנונימית
אני לא מסכים עם זה שזה נחשב רמאות אבל אני כן מסכים שנותנים את זה ליותר מדי ילדים.
יש קטע בבית ספר שלי שאם מחתימים כמה מורים ונותנים ליועץ, מקבלים הארכת זמן ולדעתי זה שטות.
צריכים להפסיק "לפנק" חלק מהילדים בהארכת זמן כי יש כאלה שבאמת צריכים את זה ורק הם אמורים לקבל.
יש קטע בבית ספר שלי שאם מחתימים כמה מורים ונותנים ליועץ, מקבלים הארכת זמן ולדעתי זה שטות.
צריכים להפסיק "לפנק" חלק מהילדים בהארכת זמן כי יש כאלה שבאמת צריכים את זה ורק הם אמורים לקבל.
את פשוט לא מבינה שהמוח של אנשים עם דיסלקציה/ הפרעת קשב וריכוז עובד אחרת משלך ולכן זה שאנחנו מקבלים הארכת זמן לא נותן לנו יתרון עליכם זה שם אותנו באותו קו התחלה איתכם
וזה הרבה יותר נפוץ ממה שנראה לך
לא זאת לא
כי יש ילדים שקשה להם לכתוב בצורה מהירה,דיסלקטים או קשב וריכוז שעד שהם מצליחים להתפקס על המבחן לוקח להם זמן (אני למשל). תגידי תודה שאת לא באמת צריכה את זה במקום להתבכיין..
את לא פסיכולוגית ואת גם ממש לא מומחית בנושא, את לעולם לא יכולה לדעת מה עובר על בני אדם מאוחרי החזית שהם מציגים. לפעמים זה מצג שווא.
כי יש ילדים שקשה להם לכתוב בצורה מהירה,דיסלקטים או קשב וריכוז שעד שהם מצליחים להתפקס על המבחן לוקח להם זמן (אני למשל). תגידי תודה שאת לא באמת צריכה את זה במקום להתבכיין..
את לא פסיכולוגית ואת גם ממש לא מומחית בנושא, את לעולם לא יכולה לדעת מה עובר על בני אדם מאוחרי החזית שהם מציגים. לפעמים זה מצג שווא.
אני מוציאה מעניין את האנשים שמאובחנים עם בעיות כמו כתיב, או ראייה שמיעה וכו'
ומתייחסת יותר לאנשים שיותר מתקשים להבין משפטים מבני אדם שאינם מאובחנים עם בעיה מסויימת
זאת אומרת כאשר הם מסתכלים על שאלה (לפחות אני אישית) אני יצטרך לקרוא אותה לפחות 10 פעמים כדי לחבר מילה אחת למילה השניה. וזה שונה מאדם שפשוט לא מבין את המשפט גם אם אני ינסה להתרכז ויהיה שקט מוחלט בחדר אני לא יבין כי אני לקויות למידה.
או לדוגמא ישנם אנשים שמאובחנים עם קריאה איטית שזוהי גם בעיה. ואנשים עם הפרעות קשב וריכוז שזוהי בעיה קשה מאוד (את יכולה להגיד שכן לפעמים גם לך מפריע רעש)
אנשים מאובחנים מתקשים ממך פי שניים
הסבירו לי משהו לא בטוחה להגיד לך כי אובחנתי ממזמן ואמרו לי את זה לפני מלא שנים
ישנם "יצורים" פעילים במוח שנקטעים בקצב מסויים ולכן קשה להם יותר להתרכז ולהבין מבן אדם ממוצע שאינו חווה הפרעות קשב וריכוז בכל מקרה אם כל כך מפריע לך אציע לך ללכת להיבחן בעצמך, מאובחנים לא מקבלים הקלות סתם.
ומתייחסת יותר לאנשים שיותר מתקשים להבין משפטים מבני אדם שאינם מאובחנים עם בעיה מסויימת
זאת אומרת כאשר הם מסתכלים על שאלה (לפחות אני אישית) אני יצטרך לקרוא אותה לפחות 10 פעמים כדי לחבר מילה אחת למילה השניה. וזה שונה מאדם שפשוט לא מבין את המשפט גם אם אני ינסה להתרכז ויהיה שקט מוחלט בחדר אני לא יבין כי אני לקויות למידה.
או לדוגמא ישנם אנשים שמאובחנים עם קריאה איטית שזוהי גם בעיה. ואנשים עם הפרעות קשב וריכוז שזוהי בעיה קשה מאוד (את יכולה להגיד שכן לפעמים גם לך מפריע רעש)
אנשים מאובחנים מתקשים ממך פי שניים
הסבירו לי משהו לא בטוחה להגיד לך כי אובחנתי ממזמן ואמרו לי את זה לפני מלא שנים
ישנם "יצורים" פעילים במוח שנקטעים בקצב מסויים ולכן קשה להם יותר להתרכז ולהבין מבן אדם ממוצע שאינו חווה הפרעות קשב וריכוז בכל מקרה אם כל כך מפריע לך אציע לך ללכת להיבחן בעצמך, מאובחנים לא מקבלים הקלות סתם.
ותאמיני לי לקיחת ריטלין זה ממש לא כיף ואפילו מדכא ועושה כאבי ראש חזקים
לא עושים את זה סתם..
לא עושים את זה סתם..
זה לא רמאות!
אני צריכה את זה כי קשה לי להביעה את עצמי עם הדיסלקציה וזה לוקח לי את כל הזמן להבדיל בין אם לעם, משהוא שאת עושה תוך שניות! מגיע לי גם הזדמנות להצליח, לא חושבת?!
אני צריכה את זה כי קשה לי להביעה את עצמי עם הדיסלקציה וזה לוקח לי את כל הזמן להבדיל בין אם לעם, משהוא שאת עושה תוך שניות! מגיע לי גם הזדמנות להצליח, לא חושבת?!
אנונימית באמת אני אומרת לך אם יש לך בעיה ..
את יכולה להוציא התאמה כזאת בקלות את אומרת ליועצת שאין לך מספיק זמן ואז נותנים לך לעשות מבחן עם עט בצבע כלשהו ואז שנגמר הזמן הרגיל והתוספת זמן מתחילה את משתמשת בעט אחר פשוט תמרחי את הזמן במבחן הרגיל ואז אחרכ בזמן שנותר תכתבי כמה שיותר בתוספת זמן ואז ככה יראו שזה משמעותי ויאשרו לך
את יכולה להוציא התאמה כזאת בקלות את אומרת ליועצת שאין לך מספיק זמן ואז נותנים לך לעשות מבחן עם עט בצבע כלשהו ואז שנגמר הזמן הרגיל והתוספת זמן מתחילה את משתמשת בעט אחר פשוט תמרחי את הזמן במבחן הרגיל ואז אחרכ בזמן שנותר תכתבי כמה שיותר בתוספת זמן ואז ככה יראו שזה משמעותי ויאשרו לך
^צריך לעשות איבחון מקצועי בשביל הארכת זמן
שעולה מלא כסף
מה הבעיה שלך שיש לאחרים הארכת זמן
הם באמת צריכים את זה ויש סיבה שלהם יש ולך לא.
אל תסתכלי למה יש לאחרים.
לפעמים הארכת זמן תורמת לפעמים לא.
יש כאלה שלוקח להם זמן להבין ולענות על תרגילים ושאלות
ויש כאלה שלוקח להם מהר.
אני ילדה עם בעיות קשב וריכוז
מאז כיתה א' אובחנתי עם בעיות קשב וריכוז הייתי הולכת כל הזמן לפרטני הארכת זמן תיקוני מבחנים
ואני אגיד לך משהו אני עדיין גרועה בלימודים כן אני גרועה
אולי תוספת זמן נשמעת איזה משהו מיוחד
אבל זה תלוי בבן אדם.
אני מרגישה שאולי זה עוזר אבל זה תלוי כמה למדת הארכת זמן לא תורמת אם לא למדת טוב.
אז תסתפקי במה שיש לך
ולילה טוב :)
הם באמת צריכים את זה ויש סיבה שלהם יש ולך לא.
אל תסתכלי למה יש לאחרים.
לפעמים הארכת זמן תורמת לפעמים לא.
יש כאלה שלוקח להם זמן להבין ולענות על תרגילים ושאלות
ויש כאלה שלוקח להם מהר.
אני ילדה עם בעיות קשב וריכוז
מאז כיתה א' אובחנתי עם בעיות קשב וריכוז הייתי הולכת כל הזמן לפרטני הארכת זמן תיקוני מבחנים
ואני אגיד לך משהו אני עדיין גרועה בלימודים כן אני גרועה
אולי תוספת זמן נשמעת איזה משהו מיוחד
אבל זה תלוי בבן אדם.
אני מרגישה שאולי זה עוזר אבל זה תלוי כמה למדת הארכת זמן לא תורמת אם לא למדת טוב.
אז תסתפקי במה שיש לך
ולילה טוב :)
וזה עולה להורים שלי לא מעט כל כמה שנים
ולא חייב לעשות איבחון מקצועי אפשר להוציא התאמות מדרגות 1 פשוט מהיועצת בתגובה ל ;))))))^^
ככה ידידים שלי עשו
ככה ידידים שלי עשו
אי אפשר...
במקום לתת לכל העולם הארכת זמן אם הוא משלם אלף שקל על אבחון משרד החינוך פשוט צריך להקציב למבחנים יותר זמן
^^ אפשר .. ידיד שלי לפני שבועים קיבל אישור סופי וגם יש לי עוד ידיד שכרגע בתהליך דרך הביהס לקבל
וילדה מהכיתה שלי הגאונה של הכיתה גם קיבלה והם קיבלו ללא איבחון
פשוט הם צריכים לעשות 2 מבחנים עם 2 עטים
כדי לבדוק האם הם זכאים לתוספת זמן או שלא..
ולמי שיש איבחון לא צריך לעשות את זה
וילדה מהכיתה שלי הגאונה של הכיתה גם קיבלה והם קיבלו ללא איבחון
פשוט הם צריכים לעשות 2 מבחנים עם 2 עטים
כדי לבדוק האם הם זכאים לתוספת זמן או שלא..
ולמי שיש איבחון לא צריך לעשות את זה
בטח שאפשר לקבל מהיועצת אני גם קיבלתי ממנה וגם עוד כמה חברות שלי
אנונימית
אני עשיתי מלא אבחונים ונתנו לי את רוב ההקלות..
אממ... לא.
אממ כן, יש לי ילדה בכיתה שבאמת לא צריכה את זה אבל לאמא שלה יש פרוטקציות אז... כן באסה, או שזה יהיה לכולם או לאף אחד, או לאלה שבאמת מגיע להם כמו לדוגמה לחברה שלי שהיא עולה חדשה...
זה ממש לא רמאות , יש ילדים שפשוט צריכים הארכת זמן . אני לדוגמא צריכה הארכת זמן אבל לא הגשתי בקשה בכלל ובזמן הזה עשיתי מבחן במתמטיקה ועניתי על 2 שאלות מתוך חמש מהלחץ
זה לא רמאות.
בתור אחת שיש לה הארכת זמן , אני מרגישה שאני חייבת אותה - כי אני כל שאלה צריכה לקרוא כמה פעמים - או כי לא הבנתי מה הולך בשאלה או כי כל הזמן יש רעש שמפריע לריכוז
וכל פעם שאני קוראת שאלה שוב ושוב, זה מבזבז לי המון זמן במצטבר. כי יש פעמים שאני מגיע למתב שאני נתקעת על שאלה רק כי לא הבנתי מה הקטע של השאלה עצמה.
והתוספת זמן נורא עוזרת לי שאני לא צריכה להיות בלחץ
בתור אחת שיש לה הארכת זמן , אני מרגישה שאני חייבת אותה - כי אני כל שאלה צריכה לקרוא כמה פעמים - או כי לא הבנתי מה הולך בשאלה או כי כל הזמן יש רעש שמפריע לריכוז
וכל פעם שאני קוראת שאלה שוב ושוב, זה מבזבז לי המון זמן במצטבר. כי יש פעמים שאני מגיע למתב שאני נתקעת על שאלה רק כי לא הבנתי מה הקטע של השאלה עצמה.
והתוספת זמן נורא עוזרת לי שאני לא צריכה להיות בלחץ
אנונימית
ועל השאלה שלך יש משפט - יש הבדל בין שוויון לצדק.
נכון יכלו לא לתת לאף אחד תוספת זמן ואז זה יהיה שוייון
אבל זה לא יהיה פייר כי לכל אחד יש רמות ביצוע שונות , לכן יש צורך בצדק - שהצדק הזה יעשה * שוויון שכולם יוכלו להתחיל מאותו קו התחלה
נכון יכלו לא לתת לאף אחד תוספת זמן ואז זה יהיה שוייון
אבל זה לא יהיה פייר כי לכל אחד יש רמות ביצוע שונות , לכן יש צורך בצדק - שהצדק הזה יעשה * שוויון שכולם יוכלו להתחיל מאותו קו התחלה
אנונימית
לדעתי זה לא רמאות, יש כאלה שבאמת צריכים את זה
אבל את לא לגמרי טועה. אם הזמן המירבי שניתן בשביל לפתור את המבחן הוא של אלו עם הארכת הזמן ובזכותו הם מצליחים, למה שלא להשוות את הזמן של כולם וזהו? הרי במילא נותנים לקבוצה מסוימת יותר זמן כדי להוריד את חרדת המבחנים, הלחצים, התמודדות עם בעיות הקשב וכו.
ואגב, נתעלם מזה שכל העסק הופך להיות כלכלי בתכלס? אלפי שקלים על אבחונים, בשביל לעשות בגרויות שגם ככה משלמים ללימודים למשרד החינוך בלי קשר.
ומעבר לתשלום לימודים - סכומי עתק למסע לפולין. אני מוסיף את זה כי זאת טכנית הוצאה אסטרונומית שהיא חלק מהתיכון בדיוק כמו בגרויות
לא שעשיתי אבחון כי אישית לא הייתי צריך, לא היו לי בעיות ממשיות כמו קשב שבגללן ייתנו לי בכלל הארכה והקושי היה נטו לחץ הזמן כמו כל תלמיד. אבל אני שואל, כל מי שמשלם ישר נותנים לו אישור? ובניגוד למי שאמר פה "אתה רוצה/צריך תלך ותקבל" מה עם המקרים שמשלמים אלפי שקלים בשביל לשמוע שלא מקבלים?
אבל את לא לגמרי טועה. אם הזמן המירבי שניתן בשביל לפתור את המבחן הוא של אלו עם הארכת הזמן ובזכותו הם מצליחים, למה שלא להשוות את הזמן של כולם וזהו? הרי במילא נותנים לקבוצה מסוימת יותר זמן כדי להוריד את חרדת המבחנים, הלחצים, התמודדות עם בעיות הקשב וכו.
ואגב, נתעלם מזה שכל העסק הופך להיות כלכלי בתכלס? אלפי שקלים על אבחונים, בשביל לעשות בגרויות שגם ככה משלמים ללימודים למשרד החינוך בלי קשר.
ומעבר לתשלום לימודים - סכומי עתק למסע לפולין. אני מוסיף את זה כי זאת טכנית הוצאה אסטרונומית שהיא חלק מהתיכון בדיוק כמו בגרויות
לא שעשיתי אבחון כי אישית לא הייתי צריך, לא היו לי בעיות ממשיות כמו קשב שבגללן ייתנו לי בכלל הארכה והקושי היה נטו לחץ הזמן כמו כל תלמיד. אבל אני שואל, כל מי שמשלם ישר נותנים לו אישור? ובניגוד למי שאמר פה "אתה רוצה/צריך תלך ותקבל" מה עם המקרים שמשלמים אלפי שקלים בשביל לשמוע שלא מקבלים?
כמישהו עם הפרעת קשב אני יכול להגיד לך
שאפילו הארכת זמן לא מספיקה לפעמים.
שאפילו הארכת זמן לא מספיקה לפעמים.
אין הרבה מה לעשות, ולדעתי עדיף שיהיה מצב כזה מאשר שתלמידים שבאמת צריכים לא יקבלו, אם הציונים שלך גבוהים לא אמור לך להיות אכפת שאחרים רימו בשביל זה; כשאני הייתי בבית ספר מצדי היה שכל הכיתה יעתיקו זה מזה, מה אכפת לי, זה הלימודים שלהם, לא שלי, אם את מרגישה שאת צריכה תוספת זמן אז תבקשי, מה זה משנה לכמה עוד יש?
לא, הארכת זמן זה לילדים שמתקשים ולא עומדים בזמנים, לדעתי זו לא רמאות