13 תשובות
כן גם צמחים מרגישים
צמחים לא מרגישים^ אין להם עצבים.
שואל השאלה:
תחליטו..
צמחים מרגישים זה מוכח מדעית

https://youtu.be/pvblsfvmoaw

כל השאר אפשר לקרוא באינטרנט
מבחינת וועדות האתיקה זה "מוסרי".
מסכנים התעללות, מהיום אני מפסיק עם הצמחים ועובר לאכילת אוויר
Bot
הם לא,
כלומר,הם לא מרגישים כאב, הם כן מרגישים שמשהו אוכל/חותך אותם אבל כאב הם לא מרגישים.
שואל השאלה:
נגיד בשיעורי מדעים יעשו ניסויים בצמחים זה נחשב לא מוסרי?
תגדירי כאב?

יש צמחים שמתגוננים, מפרישים חומרים, ו"צועקים" בזמן שחותכים אותם.

צמחים מרגישים, אולי שונה מאיתנו אבל יש להם רגשות ותחושה, הם יודעים מה קורה ואפשר למדוד אצלם כאב.
שוב, אם וועדת אתיקה מאשרת את זה זה מוסרי (כל ניסוי חייב לעבור וועדה כזו)
לדעתי צמחים לא נחשבים.
שואל השאלה:
וואו בילבלתם אותי :( קיצר בפרויקט שיש לנו השנה במדעים אני לא אעשה ניסויי בצמח
צמחים מפרישים חומרים או מפעילים מנגנונים ש'מטרתם' להגן על הצמח או למנוע פגיעה בצמחים שכנים, זה מנגנון אבולוציוני שנועד לשמש כהתאמה.
זה לא נשמע לי מצריך חשיבה או רגש יותר מפעילות המערכת החיסונית שלנו וטרם ראיתי מדען שטוען שלצמחים יש רגשות של ממש ושהם יכולים לסבול.
אז לא נראה לי.
אנונימי