20 תשובות
כן
כן
הרוב לא מחשיבים את הרוסים מהעלייה של שנות ה90 לאשכנזים
כי התרבות שונה לגמרי
וגם כי יש ספק ביהדותם
אנונימית
אבל הרוסים הותיקים כן אשכנזים הם בעצמם רואים את עצמם שונים מהרוסים שבאו בשנות ה90
אנונימית
בעצם יש מצב שלא, כי יש מישהי רוסיה שאני מכירה שהיא ממוצא כורדי
''הרוסים שבאו בשנות ה90'' כאילו שהייתה למישהו ברירה השערים היו סגורים עד שנות ה90 ולברוח היה לסכן את כל המשפחה שלך
יהודים זה יהודים בלי קשר לשנה שהם עלו
אנונימי
לפני כמה זמן הייתי ברוסיה ופגשתי שם מישהי יהודיה שמעולם לא הייתה בישראל ועדיין אומרת שהיא אשכנזיה
אנונימי
אנונימי ההבדל הוא שאצל האתיופים הרב עובדיה יוסף קבע שהם יהודים, אצל הרוסים לא פשוט יש להם איזשהו סבא יהודי אז חוק השבות חל עליהם. אבל הם לא יהודים
אנונימית
אלה שעלו בגלל סבא יהודי לא יהודים אבל הם אולי 10% מהעלייה
והשאר יהודים שלמים או יהודים לפי אמא/אבא שהקשר שלהם ליהדות התנתק בגלל הקומוניזם שהיה בברית המועצות, אל תדברי על נושאים שאת לא מבינה בהם רק כי ''ככה אומרים''.
ואני מדבר בתור מי שאבא שלו יהודי דתי שעלה מברית המועצות בשנות ה90
אנונימי
^רוב הרוסים הם או סבא רבא יהודי
או שאחד מההורים יהודי והשני לא כמו אנה זק שאמא שלה נוצרייה ואבא שלה יהודי
אנונימית
ואל תשחקו אותה באתם לישראל רק כי אמריקה סגרה את הכניסה לכם.
הרבה רוסים אחרי שבאו לישראל וקיבלו סל קליטה היגרו לקנדה
אנונימית
עובדה שלשני ההורים שלי כתוב בתעודת זהות יהודי
יש גם מלא אשכנזים צברים ומזרחים שמהגרים לקנדה או מתים לעוף מפה אז מה הם לא יהודים?
אנונימי
יש הבדל.. רוסים איך שהגיעו קיבלו סל קליטה והלכו מה שאומר שלא באמת הייתה להם זיקה למדינה
אנונימית
^ ככה אומרים מה אתה רוצה ממני.
ובאמת יש הבדל, רוב המוחלט של אלו שעלו בשנות ה90 התבוללו חופשי יש להם איזשהו סבא או סבתא שהיו יהודים ובגלל זה חוק השבות חל עליהם
אנונימית
גם אומרים שאתיופים לא יהודים אז?
היו כאלה שהתבוללו והיו כאלה שבכלל לא, וגם אלה שהתבוללו אבל עם אמא יהודיה יהודים בסופו של דבר
אנונימי