6 תשובות
אולי עשית תנועה לא נכונה.
יש משחה שמקלה על כאבים כאלה.
בהצלחה רבה אמן.
לחמם את המקום, גם להניע בקלות לכל הכיוונים, אם לא נרגע מספיק לגשת לבדיקה רפואית ולפיזיותרפיה.
ניתן גם לשים משחת "וולטרן"!
שימי בקבוק חם
קורה מתנועה לא נכונה, משהייה ליד מזגן. קורה. פעילות גופנית מתונה וזהירה שממריצה את הדם, חימום של המקום עצמו (מסאז', מקלחת חמה) למרוח בנגיי או וולטרן.
ד״ר ענת פלדמן מומחית סטיפס
שלום רב,

צוואר "תפוס" זו תופעה שיש לה מספר גורמים: 1. תנועה חדה מאד בכיוון מסויים שגרמה ל"תפס" בין מפרקי חוליות הצוואר. 2. טראומה - תאונת דרכים, נפילה, חבלה - שגרמה לשרירים סביב הצוואר להתכווץ בעוצמה כדי "להגן" על חוליות עמוד השדרה. הבעיה היא שזה לא משתחרר ספונטנית לפעמים אחרי הטראומה. 3. הרגלי יציבה לקויים - עבודה מרובה מול מחשב/שולחן, שינה על כרית/מזרן לא מתאימים, שהיה סטטית בתנוחה מסויימת למשך זמן רב. שרירי הצוואר העמוקים שתפקידם לייצב את הצוואר מתחילים "להתעצל", ולא מתפקדים טוב, ואז שרירים אחרים לוקחים את תפקידם - אבל הם לא יודעים לעשות את זה היטב, ולכן קורה שדהם תוקעים את תנועת הצוואר לעיתים קרובות (אנשים שמתלוננים כל שבועיים על צוואר שנתפס)

אם הצוואר תקוע ומאד כואב וקשה להזיז את הצוואר לכיוון מסויים (בדכ תנועה לצד) אני ממליץ לשכב על הגב אפשר עם כרית חימום תחת הקשת הצווארית, ולהתחיל להניע את הצוואר לאט אט מצד לצד, עד סופי הטווחים שאפשר להגיע אליהם, ממש קצת לפני האזור הכאוב. לעשות את זה למשך כ-20 דקות. לאט לאט לנסות להניע אותו בטווח רב יותר, ולרוב זה פשוט עובד כקסם!

כשהייתי ילד קטן והצוואר היה נתפס לפעמים, אבא היה אומר: שים צעיף (לחימום) ותניע את הראש לכל הכיוונים כל היום.
למעשה מאז ועד היום אנחנו משתמשים למעשה באותם עקרונות - חימום ותנועה.
לא לפחד להניע את הצוואר מצד לצד.
אם הבעיה תימשך יותר משבועיים - לפנות לפיזיותרפיה או לכירופרקט (רק כזה שסומכים עליו בבקשה!)
בכל אופן, אם העבודה היא מול המחשב - יש צפי וודאי שהבעיה תחזור על עצמה כל כמה זמן, ולכן כדאי להתייעץ על התאמה ארגונומית של סביבת העבודה הממוחשבת, ועל שיפור היציבה בישיבה.

בברכת הצלחה,
צוואר תפוס זה או: 1. תזוזה לא נכונה או2. תישן בלי כרית זה עדיף יותר 3. וגם כשאתה יושן אל תיתקפל