116 תשובות
כן, אני דתיה
אתן*, ולא.
וואו איך חיכיתי למינוסים שיגידו לי עכשיו שבנות חייבות להיות צנועות.
וואו איך חיכיתי למינוסים שיגידו לי עכשיו שבנות חייבות להיות צנועות.
כן לא בקטע של דת פשוט נוח לי יותר
תלוי, בדרכ אני לובשת בגלל רחבים ממש כי אני אוהבת אבל כשמתחשק לי אני לובשת חולצות בטן
אני מתלבשת בצורה שיפה בעיניי, יש דברים צנועים יותר ויש צנועים פחות.
אנונימי
אפשר לומר שכן, אבל זה לא בגלל הדת.
אני שמה רק מכנסיים ארוכים כי יש לי חתכים על הרגליים, אני לא רוצה שיראו אותם.
כרגע אני שמה חולצות די קצרות, אבל כשיתחיל להיות יותר קר אני אשים חולצות ארוכות. חולצות בטן או סטרפלס אף פעם לא שמתי.
אני שמה רק מכנסיים ארוכים כי יש לי חתכים על הרגליים, אני לא רוצה שיראו אותם.
כרגע אני שמה חולצות די קצרות, אבל כשיתחיל להיות יותר קר אני אשים חולצות ארוכות. חולצות בטן או סטרפלס אף פעם לא שמתי.
תלוי מה בא לי באותו הרגע
איך שבא לי
למרות שזה כמעט תמיד צנוע כי זה מה שאני מרגישה איתו בנוח, אבל זה צנוע לפי מה שאני מגדירה צנוע, ולא מה שההלכה מגדירה "צנוע". (ז"א אני כן אשים חולצות בטן או גופיות, אבל לא מכנסיים קצרים מדי או משהו שבקושי מכסה את הבטן ונראה כמו עוד חזייה.
למרות שזה כמעט תמיד צנוע כי זה מה שאני מרגישה איתו בנוח, אבל זה צנוע לפי מה שאני מגדירה צנוע, ולא מה שההלכה מגדירה "צנוע". (ז"א אני כן אשים חולצות בטן או גופיות, אבל לא מכנסיים קצרים מדי או משהו שבקושי מכסה את הבטן ונראה כמו עוד חזייה.
לא, הדעות של אנשים לא מעניינות אותי
מינוסים רק מראים כמה המצב עצוב פה
מינוסים רק מראים כמה המצב עצוב פה
אתן* וזה תלוי איך שבאלי אבל בוא נגיד ככה אני לא הולכת עם חולצות בטן שהן גוזייה(רק כשאני עושה ספורט) ושורט ממש קצר אין מצב
הכל בגבולות אבל כן קצר
הכל בגבולות אבל כן קצר
לא
תגדיר צנוע
אני הולכת עם מכנסים וגינסים קצרים, אבל לא כאלו שחושפים חצי מהתחת.
אני שמה חולצות רגילות, או קצרות, אבל כמעט ולא בטן. זה נחשב צנוע?
אני הולכת עם מכנסים וגינסים קצרים, אבל לא כאלו שחושפים חצי מהתחת.
אני שמה חולצות רגילות, או קצרות, אבל כמעט ולא בטן. זה נחשב צנוע?
אנונימית
לא.
אין הגדרה ללבוש שלי.
מה באלי מתיי שבאלי
אין הגדרה ללבוש שלי.
מה באלי מתיי שבאלי
לא
שכל אחת תתלבש איך שהיא רוצה, אם זה מפריע למישהו, בעיה שלו.
כן, אני דתייה חח
אני מתלבשת איך שבא לי.
אני דתיה אז כן (ותאמת שאני גם די אוהבת את זה)
לא אני שיקסע ^-^
כל מי שעושה מינוסים למי שמתלבש צנוע אז תדעו שכל אחד יתלבש איך שבא לו ובנים שעושים מינוסים, אני יודע שאתם אוהבים חשוף אבל לא להתייפיף
אני עם מכנסיים ארוכים כל הזמן, גם בחורף וגם בקיץ, ובקיץ עם חולצות קצרות, לא גופיות..
זה נחשב לצנוע? אבל האמת שזה בגלל שאני שמנה, אם הייתי רזה אני מאמינה שהייתי מתלבשת קצת אחרת. למרות שזה עניין של אופי, אז לא יודעת..
זה נחשב לצנוע? אבל האמת שזה בגלל שאני שמנה, אם הייתי רזה אני מאמינה שהייתי מתלבשת קצת אחרת. למרות שזה עניין של אופי, אז לא יודעת..
אנונימית
אממ יש לי חולצות בטן ושורטים ושמתי לחג כלשהו שמלה עם מחשוף אז אגיד שלא אבל רוב הבגדים שלי "צנועים"
לא , שמה מה שבא לי
אני דתיה, אני לא הולכת עם חצאיות אבל גם לא גם גופייה ושורט אני מתלבשת איך שלפי דעתי הלבוש מכבד אותי
אנונימית
ברור הולכת ברחוב עם חזיה ותחתונים אין יותר צנוע מזה
אנונימית
כן , מרגישה יותר בנוח ככה
חח אממ לא
לא
אני מתלבשת איך שבא לי
אני מתלבשת איך שבא לי
זה מאוד תלוי לאן אני יוצאת ועם מי. בכללי כן אני משתדלת לשמור על צניעות, אבל לא אשקר אני כן לובשת שורטים קצרים וחולצות בטן, אבל לא כאלה שבקו של החזיה שזה כבר מוגזם בעיני. בקיצר שכל אחד יתלבש איך שבא לו וזהו. צנוע או זה לא אמור להיות עניינו של אף אחד.
כן
לא כזה.
אני כן לובשת חולצה עם מחשוף וגופיות פתוחות
חולצות בטן
כן אפשר להגיד חשוף אוהבת את זה
אני כן לובשת חולצה עם מחשוף וגופיות פתוחות
חולצות בטן
כן אפשר להגיד חשוף אוהבת את זה
תלוי מה אתה מגדיר צנועה,
אני הייתי קוראת לעצמי יחסית צנועה
אני הייתי קוראת לעצמי יחסית צנועה
כן, דתייה.
תלוי איך אתה מגדיר צנוע
אני לא שמה שורטים וגופיות
זה נחשב צנוע בעיניך? אז כן.
אני לא שמה שורטים וגופיות
זה נחשב צנוע בעיניך? אז כן.
כן ב"ה
אחרי הכל, כשאני מתלבשת צנוע אני מכבדת את עצמי.
אחרי הכל, כשאני מתלבשת צנוע אני מכבדת את עצמי.
אני לובשת חולצות ארוכות אבל מסיבה שונה
ואני לא לובשת חצאיות
ואני לא לובשת חצאיות
תלוי מה זה צנוע בשבילך
אני כן הולכת עם שורטים אבל לא שרואים את כל התחת
ובכללי די צנוע אבל לא דתייה
אני כן הולכת עם שורטים אבל לא שרואים את כל התחת
ובכללי די צנוע אבל לא דתייה
תלוי איך אתה מגדיר צנוע
תלוי איך אתה רואה צנוע
אני לא לובשת חולצות בטן, אבל גופיות כן ורוב השורטים שלי מגיעים אחרי קצות האצבעות שלי
אני לא לובשת חולצות בטן, אבל גופיות כן ורוב השורטים שלי מגיעים אחרי קצות האצבעות שלי
כן
כאילו אני שמה גינס קרעים אבל אני לא שמה שורטים וחולצו בטן וגופיות וכאלה
כאילו אני שמה גינס קרעים אבל אני לא שמה שורטים וחולצו בטן וגופיות וכאלה
אתן*
אני כן אבל מתלבשת בחולצות בטן עם טייץ גבוה
מתלבשת איך שבא לי אז לא
מתלבשת איך שבא לי
יחסית כן
אתן*
וכן.
וכן.
*אתן
וכן
וכן
אנונימית
אתן*
ואני מתלבשת איך שבא לי אבל לא חושבת שהייתי קוראת לזה צנוע.
ואני מתלבשת איך שבא לי אבל לא חושבת שהייתי קוראת לזה צנוע.
אתן**
אנונימית
אני לא :)
לא ממש
שמה חולצות בטן ושורטס כשאני רוצה וכשאני מרגישה שאני לא רוצה שמה מכנס ארוך וחולצה רגילה
לא חושבת שהלבוש שלי משנה את מי שאני
שמה חולצות בטן ושורטס כשאני רוצה וכשאני מרגישה שאני לא רוצה שמה מכנס ארוך וחולצה רגילה
לא חושבת שהלבוש שלי משנה את מי שאני
כן מאוד
לא
אנונימית
לא... פשוט לובשת מה שיפה
למען האמת, כן.
הכי חשוף שלי זה בערך חולצה קצרה (נורמלית) ומכנס קצר (נורמלי).
אבל אני ממש לא נגד לבוש חשוף, ההפך. אני חושבת שאין בזה שום דבר רע, זה יפה (גוף האישה הוא דבר יפה).
האם אישה אשמה באונס בגלל הלבוש? ממש לא.
זה לא אשמתה שיש אנשים חולים.
אבל באופן עצוב במציאות שאנחנו חיים בה, צריך להזהר פשוט.
הכי חשוף שלי זה בערך חולצה קצרה (נורמלית) ומכנס קצר (נורמלי).
אבל אני ממש לא נגד לבוש חשוף, ההפך. אני חושבת שאין בזה שום דבר רע, זה יפה (גוף האישה הוא דבר יפה).
האם אישה אשמה באונס בגלל הלבוש? ממש לא.
זה לא אשמתה שיש אנשים חולים.
אבל באופן עצוב במציאות שאנחנו חיים בה, צריך להזהר פשוט.
מי שכן זה הכי יפה
כן
ההורים שלי דתיים ואני מתלבשת כמו דתייה
ההורים שלי דתיים ואני מתלבשת כמו דתייה
לא
כן לצערי
אתן* וכן.
כן, אני דתייה
כע
לא איך שבא לי
לא בכלל לא.
סוודר אדום-
שמעי .. זה שאנחנו שמות חולצה שרואים בה קצת בטן או איזה מכנס צמוד לא אומר שאנחנו זונות, מה אנחנו אמורות להסתובב עם שקים? שמעו שאתם מהזה מגזימים כל הדתיים למינהם כאן
שמעי .. זה שאנחנו שמות חולצה שרואים בה קצת בטן או איזה מכנס צמוד לא אומר שאנחנו זונות, מה אנחנו אמורות להסתובב עם שקים? שמעו שאתם מהזה מגזימים כל הדתיים למינהם כאן
אתן* סורי הייתי חייבת ולשאלה אני מתלבשת איך שבאלי וטוב לי
לא
סורי
סורי
אנונימית
לא,אני שמה מכנסיים וגינסים ושורטים אבל לא משהו שחושף יותר מידי
אנונימית
כן
אני דוסית
אני דוסית
"היום ילדות בנות 8 מתלבשות כמו זונות"
"כמו" היא מילת המפתח.
מה הבעיה בלבוש חשוף? הוא לא עושה רע לאף אחד, הוא לא אומר שום דבר על הבן אדם עצמו, זה יפה (גוף האישה הוא דבר יפה).
"לשמור את עצמך לאנשים החשובים"
לשמור את עצמך? אנחנו לא חפצים.
לשמור *על* עצמך.
לשמור על עצמך לאנשים החשובים? המשפט הזה לא תקין בעברית. (כלומר כן, אך לא במשמעות שהתכוונת אליה.) משמע- לא צריך להיות חייבות כלום לאף אחד.
צריך לשמור על עצמנו, לא את עצמנו.
לשמור על עצמנו מפני- אנשים, מפני אנסים, מפני רוצחים, מפני כל דבר.
לבוש צנוע הוא לכבד את עצמך? ממש לא. כבוד מתבטא בהרגשה, ובמחשבות ומעשים כלפי עצמך. לא בלבוש.
את רוצה ללבוש חיג'אב ובגדים שמכסים את כל הגוף? את מכבדת את עצמך.
את רוצה ללבוש מכנסון קצרצר וחולצת בטן שכמעט ורואים בה את החזייה? את מכבדת את עצמך.
את רוצה אשכרה לא ללבוש כלום? את מכבדת את עצמך.
מה שלא מכבד הוא לעשות דברים שאת לא רוצה, דברים שאת לא אוהבת, רק בגלל החברה או כל דבר אחר שהוא לא את.
*לסוודר אדום*.
"כמו" היא מילת המפתח.
מה הבעיה בלבוש חשוף? הוא לא עושה רע לאף אחד, הוא לא אומר שום דבר על הבן אדם עצמו, זה יפה (גוף האישה הוא דבר יפה).
"לשמור את עצמך לאנשים החשובים"
לשמור את עצמך? אנחנו לא חפצים.
לשמור *על* עצמך.
לשמור על עצמך לאנשים החשובים? המשפט הזה לא תקין בעברית. (כלומר כן, אך לא במשמעות שהתכוונת אליה.) משמע- לא צריך להיות חייבות כלום לאף אחד.
צריך לשמור על עצמנו, לא את עצמנו.
לשמור על עצמנו מפני- אנשים, מפני אנסים, מפני רוצחים, מפני כל דבר.
לבוש צנוע הוא לכבד את עצמך? ממש לא. כבוד מתבטא בהרגשה, ובמחשבות ומעשים כלפי עצמך. לא בלבוש.
את רוצה ללבוש חיג'אב ובגדים שמכסים את כל הגוף? את מכבדת את עצמך.
את רוצה ללבוש מכנסון קצרצר וחולצת בטן שכמעט ורואים בה את החזייה? את מכבדת את עצמך.
את רוצה אשכרה לא ללבוש כלום? את מכבדת את עצמך.
מה שלא מכבד הוא לעשות דברים שאת לא רוצה, דברים שאת לא אוהבת, רק בגלל החברה או כל דבר אחר שהוא לא את.
*לסוודר אדום*.
לא,אבל אני לא שמה משהו חשוף יותר מידי שאני ארגיש איתו לא בנוח.
כן, כי אני דתיה
לא:)
תלוי
אם אני הולכת למקום עם הרבה ילדים קטנים, או עם הרבה דתיים או לארוחת חג או לבית ספר אני אתלבש בצורה מכבדת.
אם אני יוצאת למקומות אני אתלבש איך שבא לי וגם חשוף אם זה מה שאני רוצה
אם אני הולכת למקום עם הרבה ילדים קטנים, או עם הרבה דתיים או לארוחת חג או לבית ספר אני אתלבש בצורה מכבדת.
אם אני יוצאת למקומות אני אתלבש איך שבא לי וגם חשוף אם זה מה שאני רוצה
אנונימית
לא ממש, אם הייתי רוצה הייתי מתלבשת פשוט ככה זה יותר נוח לי
כן , אני עדיין קטנה יחסית
אנונימית
לא ממש
כן כי אין לי גוף יפה שאפשר לחשוף אז...
אני כן
תלוי מה זה בשבילך צנוע...
אני אוהבת חשוף כן
אני אוהבת חשוף כן
אני אוהבת את הגוף שלי
אז לא
אז לא
אני משתדלת
לפי מצבי הרוח שלי
תגדיר צנוע.
זה תלוי
מכנס קצר וחולצה קצרה זה נוראי?
אני דתייה אגב
מכנס קצר וחולצה קצרה זה נוראי?
אני דתייה אגב
קודם כל תגדיר צנוע
** אתן. וכן אני דתייה
כן כי אני דתיה
ישיסקע
לא יודעת, אני מלא פעמים עם חולצות בטן
יחסית כן למרות שיש לי תקופות שאני שמה חולצות בטן ושורטים קצרים
אני עושה מה שבא לי מתי שבא לי ושיקפצו כולם
רוב הזמן כן
לא מרגישה בנוח ללכת עם מחשוף מוגזם חוץ מזה אני לובשת מה שבאלי מאוד חשוב לי הקטע של הבגדים
אני מתלבשת איך שבא לי, ואיך שאני מרגישה נוח ללכת איתם.
גם בגדים חשופים לא מתאים למבנה גוף שלי ולכן משתדלת שלא ללבוש כאלו
גם בגדים חשופים לא מתאים למבנה גוף שלי ולכן משתדלת שלא ללבוש כאלו
לא
לא.
כן. אני רואה בזה המון משמעות ואני גם רואה איך הסביבה מתייחסת לבנות צנועות ובנות שמתלבשות פרוץ יותר. אין פה צורך להתפרץ בתגובות הטומנות שזו אמירה 'פרימיטיבית' או לזרוק סיסמאות כמו 'בת ישראל יופייך נמדד בתעשייה מה שבא לך' כי אלו נמצאים מהשטח.
אי אפשר להתעלם מהמתח המיני שקיים היום וכמה קשה שמירת עיניים. בנות בעצמן יעידו שהן חשות לא נעים כאשר גבר מסתכל על הגוף שלהן במקום להתסכל להן בעיניים כשהן מדברות.
קשה לי לחשוב על אנשים שיסתכלו בעיניים כאשר הבחורה מולם "לבושה" ב"לבוש" מאוד מינימלי כמו טופ של אחותה שקטן ממנה בכמה מידות. אדרבה, כשאותו ה"בגד" בצבע גם כן זועק. והדבר נכון הן לגבי גברים והן לגבי נשים. לליברליות יש יתרונות אבל על חלק מהאמירות קשה שלא לחלוק, כמו למשל על סוגיית הצניעות.
הצניעות נועדה לשמור עלינו. להבליט את הפנימיות ולא את החיצוניות. באופן כללי אני לא מבינה למה א.נשים כל כך מעוניינים שגופם ימשוך תשומת לב.
באופן אישי, (ואני חושבת שעל הדרך הרבה א.נשים מזדהים) אני מעדיפה שיתיחסו למה אני אומרת ולא לגוף שלי.
המטרה של הצניעות היא לא לכבות את האדם אלא להאיר בו את מה שצריך.
ממליצה לקרוא על כך
https://www.yeshiva.org.il/midrash/1830
אי אפשר להתעלם מהמתח המיני שקיים היום וכמה קשה שמירת עיניים. בנות בעצמן יעידו שהן חשות לא נעים כאשר גבר מסתכל על הגוף שלהן במקום להתסכל להן בעיניים כשהן מדברות.
קשה לי לחשוב על אנשים שיסתכלו בעיניים כאשר הבחורה מולם "לבושה" ב"לבוש" מאוד מינימלי כמו טופ של אחותה שקטן ממנה בכמה מידות. אדרבה, כשאותו ה"בגד" בצבע גם כן זועק. והדבר נכון הן לגבי גברים והן לגבי נשים. לליברליות יש יתרונות אבל על חלק מהאמירות קשה שלא לחלוק, כמו למשל על סוגיית הצניעות.
הצניעות נועדה לשמור עלינו. להבליט את הפנימיות ולא את החיצוניות. באופן כללי אני לא מבינה למה א.נשים כל כך מעוניינים שגופם ימשוך תשומת לב.
באופן אישי, (ואני חושבת שעל הדרך הרבה א.נשים מזדהים) אני מעדיפה שיתיחסו למה אני אומרת ולא לגוף שלי.
המטרה של הצניעות היא לא לכבות את האדם אלא להאיר בו את מה שצריך.
ממליצה לקרוא על כך
https://www.yeshiva.org.il/midrash/1830
כן, ומסכימה איתך ידית.
ידית ,אני בידיוק ההפך
אני אוהבת שמסתכלים עלי, אני אוהבת להבליט ולהיות משוחררת .
הרבה יותר נוח לי עם גופיה וללבוש מה שבא לי כי אני אוהבת את זה .
לא חושבת שצניעות נמדדת בכמות הבד שיש עלי .
אני אוהבת שמסתכלים עלי, אני אוהבת להבליט ולהיות משוחררת .
הרבה יותר נוח לי עם גופיה וללבוש מה שבא לי כי אני אוהבת את זה .
לא חושבת שצניעות נמדדת בכמות הבד שיש עלי .
אנונימית
אם את מדברת על צניעות פיזית אז זה כן נמדד בכמות הבד שלובשים .^
כן אני מתלבשת צנוע כי אני שטוחה, זה לא יפה, ואין מה לחשוף
יחסית כן אבל שכל אחת תעשה מה שבראש שלה את הכי יפה כשנוח לך
אני דתייה לאומית(כן יש המון סוגים של דתיים) אז אני משתדלת באופן כללי, למרות שבתכלס אני לובשת מה שאני אוהבת, בואו נגיד שאני לא אסתובב עם חזייות כאלה או טופים או שורט תחת ברחוב, אבל זה לא מתוך דת בהכרח אלא פשוט מה שאני בתור בן אדם מאמינה בו או פשוט לא אוהבת לחשוף את הגוף שלי יותר מידי(אבל אין לי בעיה בכלל עם בנות שמתלבשות ככה, you go girl) אבל אני כן אסתובב עם מכנס וחולצות קצרות
אנונימית
מתלבשת איך שבזין שלי ,
חחח אבל אין לך^
או שבעצם יש ?
לא יודע לא חשוב
לא יודע לא חשוב
חחח לא שידוע לי אולי בגלגול הבא
לא , אני מתלבשת איך שבא לי (לא עם מחשוף ) אבל עם חולצות בטן רצח , ולא בשביל מישהו חס וחלילה בגלל שאני אוהבת את זה , ולא הבנתי אתה שאלת ואתה נותן ורדים רק למי שמתלבשת "צנוע" חחח
באותו הנושא: