3 תשובות
זה לא יקרה. כולם רוצים להיות הראשונים ברוטציה (כי לקראת הבחירות אי אפשר באמת לנהל את המדינה). בגלל שעכשיו המנדט אצל גנץ, תהיה ממשלת אחדות כשהוא הראשון, אחרת זה סתם מטומטם.
רק ביבי
החשיבות של הראשון ברוטציה היא ספציפית למצב הנוכחי, וממש לא כי אי אפשר לנהל את המדינה לפני הבחירות. אם כבר להיפך, כולם ירצו להיות אחרונים, כי תמיד יותר קל למכהן להיבחר מחדש מאשר למתחרים. החשיבות לראשון אם כן, נעוצה בחקירות של ביבי ובאפשרות להעמדתו לדין. כל עוד הוא רוה"מ, כבר נוכחנו לדעת, תומכיו ומתנגדיו, שהוא לא ממש מתכוון לתת לחוק לעשות את שלו, ומנסה להתחמק ממנו באמצעות חסינות ועוד. אז לא, ביבי לא יהיה ראשון, וזו האפשרות היחידה - לפיד מוותר על להיות רוה"מ (כבר הצהיר שמוכן), גנץ ראשון ברוטציה. לאחר שנתיים, אם ביבי ניקה את עצמו ויצא זכאי, הוא יהיה שני ברוטציה (ובהימור אישי שלי יהיה רוה"מ עד מותו בשיבה טובה), אך אם לא, הליכוד יבחר מנהיג חדש שיחליף את גנץ ברוטציה. חשוד בפלילים, ועוד כאלו שממש השפיעו על כל אחד ואחת מאיתנו, לא ראוי לכהן כרוה"מ. זה ידוע לכולם, גם לכם, וגם לביבי שטען זאת בעצמו. שנה שלמה ללא ממשלה, שתי מערכות בחירות, ואשם אחד בלבד - ביבי. אז על מה מגיע לו פרס?
באותו הנושא: