23 תשובות
טכנית מותר לה לעשות מה שהיא רוצה
^^ לא. ולפי הנוהל היא חייבת להודיע על חומר ותאריך לפני
שואל השאלה:
אבל כל הכיתה תכשל.
אף אחד לא מוצא את החומר
זה תקף למבחן, לא לבוחן^^
תפנה למנהלת / או לגורמים כמו במשרד החינוך
אם היא נתנה את החומר סימן שהחומר נמצא באינטרנט.. אם קשה לכם למצוא אותו תבקשו ממנה קישורים לאיפה אפשר ללמוד את זה או שתנסו למצוא בשפה אחרת
שואל השאלה:
אמרו לנו שלא חובה להודיע על בחנים לפני
אני אסביר מההתחלה, היא נתנה לנו שיעורי בית- לחפש באינטרנט מידע על נגיפים ולעשות טבלה שבה רשומים כל מאפייני החיים ולסמן אם הם מתקיימים או לא מתקיימים בנגיפים+ להוסיף נימוק.
אף אחד לא הצליח את הטבלה אז היא התעצבנה ואמרה שהיא תעשה על זה בוחן.
שואל השאלה:
^^היא לא נתנה את החומר.
באיזה שפה נחפש את זה בדיוק?
זה כמו לדבר לקיר היא מסננת אותנו.
שואל השאלה:
כנראה שהחומר נמצא באיזשהו ספר שהיא קראה, כי אין את זה לא באינטרנט ולא בשום מקום אז אני באמת לא יודעת מה לעשות.
שואל השאלה:
אחות חורגת של קיילי
למה שיהיה להם אכפת?
יש מלא חומר על נגיפים.. תקרא על מאפייני החיים בנפרד ואז תקרא על נגיפים בנפרד ותשווה.. זה אפשרי לגמרי לעשות את זה
שואל השאלה:
ניסיתי ואני בת
שואל השאלה:
את שנה מעליי, אולי אותכם לימדו את זה אבל אנחנו רק הגענו לתיכון ובחיים לא למדו אותנו על נגיפים
אין מה לעשות, קבעה אז קבעה, או שתנסו שוב או שתכשלו :/
טכנית מותר לה לעשות את זה
שואל השאלה:
אנחנו מנסים אבל אף אחד לא הצליח
הנגיפים עשויים מחומר גנטי (דנ"א או רנ"א) העטוף במעטפת חלבון, ולעיתים מכיל מעט אנזימים העוזרים להחדיר אותו לגנום של יצור אחר.
הנגיפים אינם מקיימים מטבוליזם או נשימה תאית, התהליך היחיד שהם מקיימים הוא תהליך של שכפול על ידי שימוש בתאים של יצורים אחרים אליהם הם מחדירים את החומר הגנטי ואותם יצורים מעתיקים את הנגיף במקום את חלבוני התא.
הנגיף אינו מקיים את עצמו, הוא לא בנוי מתאים, הוא לא מתקשר עם הסביבה פרט לחדירה לתאים של יצורים אחרים והוא אינו מקיים הומאוסטזיס (עד כמה שידוע לי).
אך משום שהנגיף יכול להתרבות הוא עובר אבולוציה ומסתעף למינים שונים ככל היצורים החיים וניתן לארגן נגיפים שונים לקבוצות לפי הקירבה האבולוציונית שלהם.
לכן, הרבה מדענים מחשיבים נגיפים כלא לגמרי חיים אך לא דוממים לחלוטין.
מקווה שעזרתי.
אנונימי
שואל השאלה:
יש מישהו אחד שעשה את זה ושלח בקבוצה, זה נכון?

חילוף חומרים- לא מתקיים כי אין להם אברונים אז הם לא יכולים לקשור חומרים.

תגובה לגירויים- מתקיים כי הם מתאימים את עצמם לתנאים בגוף הפונדקאי לפני שהם חודרים אליו ומתאימים את עצמם לטמפרטורת הסביבה.

גדילה והתפתחות- לא מתקיים, חיידקים משתכפלים ונוצרים כבוגרים, הם לא מתפתחים.

רבייה- לא מתקיים, אין להם מטבוליזם, הם מתרבים בתא פונדקאי בעזרת מערכת גופו.

מבנה תאי- לא מתקיים, הם מכילים רק גרעין, תא וחלבונים.
תנועה עצמאית- לא מתקיים, הם נעים עם מחזור הדם, זרם מים/אוויר אך לא בעצמם.
חילוף חומרים לא ממש מתקיים, הנגיף מכיל רק אנזימים לשכפול עצמי בתוך תא פונדקאי.
לגבי התגובה לגירויים לא שמעתי על זה.
הגדילה והתפתחות ממש שגוי, נגיף זה לא חיידק והחיידק גדל ומתפתח, הוא פשוט מתרבה באופן א-מיני. הנגיף מתרבה בהחלט, אבל הוא תלוי בתאים של אורגניזמים אחרים לשם כך.
אין להם מבנה תאי והם ממש לא מכילים גרעין או תא (אם יש להם תא אז יש להם מבנה תאי) אבל הם כן מכילים חלבונים. הם עשויים מחלבון שעוטף חומר גנטי ומספר אנזימים.
לגבי תנועה עצמאית זה נכון.
אנונימי
שואל השאלה:
נגיף וחיידק זה אותו הדבר. זה מה שרשום באינטרנט לפחות...
אני מאמינה לאינטרנט כי היא לא הביאה לנו חומר...
זה לא, ממש לא.
חיידק זה יצור חד תאי ונגיף זה לא.
איפה מצאת את המידע הזה?
אנונימי
שואל השאלה:
בויקיפדיה
שואל השאלה:
אם אני מקבלת מתחת ל80 אז פשוט אשלח אותה!!! מה נראה לה שהיא אומרת לנו לחפש את החומר למבחן באינטרנט לא ראיתי דברים כאלה
לא כתוב בשום מקום שחיידק ונגיף זה אותו דבר, אלה שני דברים שונים לגמרי.
אם תכתבי ככה בבוחן את תכשלי.
אנונימי