14 תשובות
להתייחס אליהם כמו לאנשים רגילים
(לא היית צריך לכתוב מגילה כל כך ארוכה ובלילה כל מי שרציני ישן ככה ששאלת בזמן לא טוב כל כך..)
(לא היית צריך לכתוב מגילה כל כך ארוכה ובלילה כל מי שרציני ישן ככה ששאלת בזמן לא טוב כל כך..)
מאמינה בתורה ויהודייה גאה , אך כול מה שהרבנים אומרים זה גיבובים של בולשיט והמצאות פרי דימיונם ,
שואל השאלה:
nadav14, אני אל יכול ולא אמור הלתייחס לאפיקורסים (מי שכזה, לא מכליל) כמו לאנשים רגילים. לגבי השעה: השאלה נכנס ה לתגיות ויש סיכוי שאנשים כאלה או אחרים יענו גם בעשות אחרות. מאמין (בדקתי אצלי מי מחובר) שגם עכשיו לא חסר אנשים רציניים. לא רוצה להוציא לעז על אף אחד.
nadav14, אני אל יכול ולא אמור הלתייחס לאפיקורסים (מי שכזה, לא מכליל) כמו לאנשים רגילים. לגבי השעה: השאלה נכנס ה לתגיות ויש סיכוי שאנשים כאלה או אחרים יענו גם בעשות אחרות. מאמין (בדקתי אצלי מי מחובר) שגם עכשיו לא חסר אנשים רציניים. לא רוצה להוציא לעז על אף אחד.
אפיקומה?
(לא השעות שלי)
(לא השעות שלי)
שואל השאלה:
wonder maya,אם את מאמינה בתורה - אז התורה מלמדת אותנו להאמין ברבנים:
" "ויאמינו בה' ובמשה עבדו" (שמות יד, לא). אם במשה האמינו - קל וחומר בה'. בא זה ללמדך, שכל מי שמאמין ברועה נאמן - כאלו מאמין במאמר מי שאמר והיה העולם" (מכילתא של שמות יד, לא).
כמובן, שיש חובה לציית להם:
"כִּי יִפָּלֵא מִמְּךָ דָבָר לַמִּשְׁפָּט בֵּין-דָּם לְדָם בֵּין-דִּין לְדִין וּבֵין נֶגַע לָנֶגַע דִּבְרֵי רִיבֹת בִּשְׁעָרֶיךָ וְקַמְתָּ וְעָלִיתָ אֶל-הַמָּקוֹם אֲשֶׁר יִבְחַר יְהוָה אֱלֹהֶיךָ בּוֹ. וּבָאתָ אֶל-הַכֹּהֲנִים הַלְוִיִּם וְאֶל-הַשֹּׁפֵט אֲשֶׁר יִהְיֶה בַּיָּמִים הָהֵם וְדָרַשְׁתָּ וְהִגִּידוּ לְךָ אֵת דְּבַר הַמִּשְׁפָּט. וְעָשִׂיתָ עַל-פִּי הַדָּבָר אֲשֶׁר יַגִּידוּ לְךָ מִן-הַמָּקוֹם הַהוּא אֲשֶׁר יִבְחַר יְהוָה וְשָׁמַרְתָּ לַעֲשׂוֹת כְּכֹל אֲשֶׁר יוֹרוּךָ. עַל-פִּי הַתּוֹרָה אֲשֶׁר יוֹרוּךָ וְעַל-הַמִּשְׁפָּט אֲשֶׁר-יֹאמְרוּ לְךָ תַּעֲשֶׂה לֹא תָסוּר מִן-הַדָּבָר אֲשֶׁר-יַגִּידוּ לְךָ יָמִין וּשְׂמֹאל" (דברים יז, ח-יא).
wonder maya,אם את מאמינה בתורה - אז התורה מלמדת אותנו להאמין ברבנים:
" "ויאמינו בה' ובמשה עבדו" (שמות יד, לא). אם במשה האמינו - קל וחומר בה'. בא זה ללמדך, שכל מי שמאמין ברועה נאמן - כאלו מאמין במאמר מי שאמר והיה העולם" (מכילתא של שמות יד, לא).
כמובן, שיש חובה לציית להם:
"כִּי יִפָּלֵא מִמְּךָ דָבָר לַמִּשְׁפָּט בֵּין-דָּם לְדָם בֵּין-דִּין לְדִין וּבֵין נֶגַע לָנֶגַע דִּבְרֵי רִיבֹת בִּשְׁעָרֶיךָ וְקַמְתָּ וְעָלִיתָ אֶל-הַמָּקוֹם אֲשֶׁר יִבְחַר יְהוָה אֱלֹהֶיךָ בּוֹ. וּבָאתָ אֶל-הַכֹּהֲנִים הַלְוִיִּם וְאֶל-הַשֹּׁפֵט אֲשֶׁר יִהְיֶה בַּיָּמִים הָהֵם וְדָרַשְׁתָּ וְהִגִּידוּ לְךָ אֵת דְּבַר הַמִּשְׁפָּט. וְעָשִׂיתָ עַל-פִּי הַדָּבָר אֲשֶׁר יַגִּידוּ לְךָ מִן-הַמָּקוֹם הַהוּא אֲשֶׁר יִבְחַר יְהוָה וְשָׁמַרְתָּ לַעֲשׂוֹת כְּכֹל אֲשֶׁר יוֹרוּךָ. עַל-פִּי הַתּוֹרָה אֲשֶׁר יוֹרוּךָ וְעַל-הַמִּשְׁפָּט אֲשֶׁר-יֹאמְרוּ לְךָ תַּעֲשֶׂה לֹא תָסוּר מִן-הַדָּבָר אֲשֶׁר-יַגִּידוּ לְךָ יָמִין וּשְׂמֹאל" (דברים יז, ח-יא).
איך בדיוק פירשתה שזה אומר להאמין ברבנים?
שואל השאלה:
כי למה התורה אמרה לנו שעם ישראל האמינו בה' ובמשה עבדו (שמות יד, לא)?
למה להאמין גם במשה? אלא מי שמאמין במשה - מעלה עליו הכתוב כמי שממאין במי שאמר והיה העולם.
כי למה התורה אמרה לנו שעם ישראל האמינו בה' ובמשה עבדו (שמות יד, לא)?
למה להאמין גם במשה? אלא מי שמאמין במשה - מעלה עליו הכתוב כמי שממאין במי שאמר והיה העולם.
גם אם הפירוש נכון . ויש להאמין בדרך של משה . מכך ולהסיק להאמין לרבנים שהם בני אדם ולמה שהם כתבו במשך השנים על סמך דעתם זה מופרך ברמות
אני מאמינה באלוהים לא בבני אדם .
אני מאמינה באלוהים לא בבני אדם .
שואל השאלה:
wonder maya, משה רבנו היה מנהיג בזמנו, יהושוע אחריו וכן הלאה...
בגלל זה התרוה אמרה "וְאֶל הַשֹּׁפֵט אֲשֶׁר יִהְיֶה בַּיָּמִים הָהֵם" (דברים יז, ט).
הגמרא מדגישה את הפסוק הזה: "וכי תעלה על דעתך שאדם הולך אצל הדיין שלא היה בימיו? - הא אין לך לילך, אלא אצל שופט שבימיו ואומר (קוהלת ז, י) "אל תאמר מה היה שהימים הראשונים היו טובים מאלה" (ראש השנה כה ע"ב).
אביא גם את הקטע הקודם של הגמרא: ת"ר: למה לא נתפרשו שמותם של זקנים הללו? שלא יאמר אדם פלוני כמשה ואהרן פלוני כנדב ואביהוא פלוני כאלדד ומידד ואומר (שמואל א יב, ו) "ויאמר שמואל אל העם ה' אשר עשה את משה ואת אהרן" ואומר (שמואל א יב, יא) "וישלח ה' את ירובעל ואת בדן ואת יפתח ואת שמואל". ירובעל - זה גדעון, ולמה נקרא שמו ירובעל? שעשה מריבה עם הבעל. בדן - זה שמשון? ולמה נקרא שמו בדן? דאתי מדן. יפתח כמשמעו ,ואומר "משה ואהרן בכהניו, ושמואל - בקוראי שמו" (תהילים צט, ו) - שקל הכתוב שלשה קלי עולם כשלשה חמורי עולם, לומר לך ירובעל בדורו כמשה בדורו, בדן בדורו כאהרן בדורו יפתח בדורו כשמואל בדורו ללמדך שאפילו קל שבקלין ונתמנה פרנס על הצבור הרי הוא כאביר שבאבירים (ראש השנה כה ע"א- ע"ב).
אם רתצי - אמקד לך את הקטע.
wonder maya, משה רבנו היה מנהיג בזמנו, יהושוע אחריו וכן הלאה...
בגלל זה התרוה אמרה "וְאֶל הַשֹּׁפֵט אֲשֶׁר יִהְיֶה בַּיָּמִים הָהֵם" (דברים יז, ט).
הגמרא מדגישה את הפסוק הזה: "וכי תעלה על דעתך שאדם הולך אצל הדיין שלא היה בימיו? - הא אין לך לילך, אלא אצל שופט שבימיו ואומר (קוהלת ז, י) "אל תאמר מה היה שהימים הראשונים היו טובים מאלה" (ראש השנה כה ע"ב).
אביא גם את הקטע הקודם של הגמרא: ת"ר: למה לא נתפרשו שמותם של זקנים הללו? שלא יאמר אדם פלוני כמשה ואהרן פלוני כנדב ואביהוא פלוני כאלדד ומידד ואומר (שמואל א יב, ו) "ויאמר שמואל אל העם ה' אשר עשה את משה ואת אהרן" ואומר (שמואל א יב, יא) "וישלח ה' את ירובעל ואת בדן ואת יפתח ואת שמואל". ירובעל - זה גדעון, ולמה נקרא שמו ירובעל? שעשה מריבה עם הבעל. בדן - זה שמשון? ולמה נקרא שמו בדן? דאתי מדן. יפתח כמשמעו ,ואומר "משה ואהרן בכהניו, ושמואל - בקוראי שמו" (תהילים צט, ו) - שקל הכתוב שלשה קלי עולם כשלשה חמורי עולם, לומר לך ירובעל בדורו כמשה בדורו, בדן בדורו כאהרן בדורו יפתח בדורו כשמואל בדורו ללמדך שאפילו קל שבקלין ונתמנה פרנס על הצבור הרי הוא כאביר שבאבירים (ראש השנה כה ע"א- ע"ב).
אם רתצי - אמקד לך את הקטע.
אתה מביא לי פירושים אני לא מבינה מה כתוב מה זה עוזר בדיוק ? בכל מקרה זה לא יתפתח לאנשהו ואני עייפה . לילה טוב
לגבי השמירת שבת
הרעיון בשמירת שבת הוא לא לעבוד (לא לעבוד ולא לבשל)
הרעיון בשמירת שבת הוא לא לעבוד (לא לעבוד ולא לבשל)
שואל השאלה:
התורה אסרה בשבת כל מלאכה אשר נעשתה במשכן (לט מלאכות): וְיוֹם, הַשְּׁבִיעִי--שַׁבָּת, לַה' אֱלֹהֶיךָ: לֹא תַעֲשֶׂה כָל מְלָאכָה אַתָּה וּבִנְךָ וּבִתֶּךָ, עַבְדְּךָ וַאֲמָתְךָ וּבְהֶמְתֶּךָ, וְגֵרְךָ, אֲשֶׁר בִּשְׁעָרֶיךָ." (שמות כ, ט).
לא עבודה.
התורה אסרה בשבת כל מלאכה אשר נעשתה במשכן (לט מלאכות): וְיוֹם, הַשְּׁבִיעִי--שַׁבָּת, לַה' אֱלֹהֶיךָ: לֹא תַעֲשֶׂה כָל מְלָאכָה אַתָּה וּבִנְךָ וּבִתֶּךָ, עַבְדְּךָ וַאֲמָתְךָ וּבְהֶמְתֶּךָ, וְגֵרְךָ, אֲשֶׁר בִּשְׁעָרֶיךָ." (שמות כ, ט).
לא עבודה.
שואל השאלה:
מרדית גרי, אני אגיד לך יותר מזה: הרבנים האמיתיים לא מפרשים את התורה על פי דעתם האישית, אלא לפי מה שהם קיבלו מרבותהים, דור מדור עש משה רבנו, עליו השלום.
"משה קיבל תורה מסיניי, ומסרה ליהושוע, ויהושוע לזקנים, וזקנים לנביאים, ונביאים מסרוה לאנשי כנסת הגדולה" (אבות, פרק א, משנה א).
מה שכן, שלודמים סוגיא - אז שם יש מקום להבנה כזאת או אחרת בסוגיא, וה' צוה ללכת על פי דעת הרוב, כמו שנאמר "אַחֲרֵי רַבִּים לְהַטֹּת" (שמות כג, ב).
מרדית גרי, אני אגיד לך יותר מזה: הרבנים האמיתיים לא מפרשים את התורה על פי דעתם האישית, אלא לפי מה שהם קיבלו מרבותהים, דור מדור עש משה רבנו, עליו השלום.
"משה קיבל תורה מסיניי, ומסרה ליהושוע, ויהושוע לזקנים, וזקנים לנביאים, ונביאים מסרוה לאנשי כנסת הגדולה" (אבות, פרק א, משנה א).
מה שכן, שלודמים סוגיא - אז שם יש מקום להבנה כזאת או אחרת בסוגיא, וה' צוה ללכת על פי דעת הרוב, כמו שנאמר "אַחֲרֵי רַבִּים לְהַטֹּת" (שמות כג, ב).
אני מאמינה שיש מסורתיים כאלה שכן מאמינים בהכל, יש כאלה שלא, ומי שכן מאמין בהכל לא בהכרח מקיים את זה.