7 תשובות
אני חושבת שכן
הוא נחשב יהודי.
וממש לא פטור ממצוות. הוא צריך לעשות שני סימנים ביום.
בכללי סימן אחד זה תפילין ואחד זה ברית מילה
ביום טוב יש לך שני סימנים אוטומטית ולא צריך להניח תפילין כדי להשיג עוד סימן
יום טוב נותן לך לבד סימן אחד
וגם הברית זה סימן אחד.
אז מי שאין לו ברית מילה צריך לעבוד פי שניים מאנשים עם ברית מילה
וממש לא פטור ממצוות. הוא צריך לעשות שני סימנים ביום.
בכללי סימן אחד זה תפילין ואחד זה ברית מילה
ביום טוב יש לך שני סימנים אוטומטית ולא צריך להניח תפילין כדי להשיג עוד סימן
יום טוב נותן לך לבד סימן אחד
וגם הברית זה סימן אחד.
אז מי שאין לו ברית מילה צריך לעבוד פי שניים מאנשים עם ברית מילה
גם מי שלא עשה ברית מילה נחשב יהודי
הוא עדיין נחשב יהודי
שואל השאלה:
הרי כתוב: "וְעָרֵל זָכָר, אֲשֶׁר לֹא-יִמּוֹל אֶת-בְּשַׂר עָרְלָתוֹ--וְנִכְרְתָה הַנֶּפֶשׁ הַהִוא, מֵעַמֶּיהָ: אֶת-בְּרִיתִי, הֵפַר." (בראשית י"ז 14)
כלומר "נכרתה הנפש ההיא מעמיה" אומר שיהודי לא נימול כבר לא שייך לעם היהודי?
הרי כתוב: "וְעָרֵל זָכָר, אֲשֶׁר לֹא-יִמּוֹל אֶת-בְּשַׂר עָרְלָתוֹ--וְנִכְרְתָה הַנֶּפֶשׁ הַהִוא, מֵעַמֶּיהָ: אֶת-בְּרִיתִי, הֵפַר." (בראשית י"ז 14)
כלומר "נכרתה הנפש ההיא מעמיה" אומר שיהודי לא נימול כבר לא שייך לעם היהודי?
אנונימי
לא, הוא יהודי לכל דבר וגם בהלכה כתוב שאם אביו לא מל אותו אז בית הדין צריך למול אותו ואם בית הדין לא מל אותו - יש לו מצווה למול את עצמו
הוא נחשב נחשב יהודי. מה שכן, מי שימות ערל - יענש בכרת.
באותו הנושא: