10 תשובות
לא עושה כזה שינוי לדעתי, הם פשוט לומדים יותר אינטנסיבי.
Po:
בחטיבה כיתת מופת זה מיותר כי זה סתם ללמוד יותר שעות מהשאר, כשבתיכון אם גם ככה למדת טוב אתה. מגיע לכיתה טובה.
הייתי בכיתת מופת אבל בתאכלס זה לא באמת היה כיתת מופת לא היה שום דבר מיוחד, היו את הילדים היותר חכמים שבאו מכיתת מופת בחטיבה והיו את האלה שהם בסדר שהגענו מכיתה רגילה (לא הייתה לנו כיתה רגילה בתיכון) בסופו של דבר לאף אחד לא יהיה אכפת באיזה כיתה למדת אלא מה הציונים שלך במתמטיקה ואנגלית וכמה יחידות עשית
שואל השאלה:
ומה לגבי בגרות? מה אתם חושבים על הבחינות? ועל מה שזה יעשה בעתיד
לגמרי מסכימה עם התגובה מעליי^^^
בחטיבה לדעתי זה באמת מיותר כל השעות הנוספות והמקצועות שלומדים בהרחבה, אחכ פשוט לומדים בדיוק אותו דבר בכיתה י', או בכלל לא לומדים אם לא בחרת באותה מגמה.

לדעתי ההיתרון הכי משמעותי בכיתה הזו זה הילדים, לפחות אצלנו בבצפר זה ממש משמעותי. רוב הילדים בשאר הכיתות אלו ערסים, פרחות וילדים שפחות מעוניינים ללמוד, בניגוד אלינו. חוסר ההתאמה הזו עלולה להקשות על התלמידים גם מבחינה לימודית וגם חברתית: אלו שכן רוצים ללמוד מתקשים, בגלל שהאחרים מפריעים. ומבחינה חברתית האופי ותחומי העיניין הם שונים בין התלמידים במופת לבין כיתות רגילות (בדרכ), למשל אני לא רואה את עצמי מצליחה להתחבר לרוב הילדים בכיתות הרגילות.

מופת מאפשרת ללכד תלמידים שרוצים ללמוד עם אותם תחומי עיניין, זה יוצר כיתה מאוד מגובשת, לכן אני אוהבת את הכיתה הזו :)


להמשך שאלתך - אני לא רואה באמת בכיתת מופת כ"קריטית", ובכלל לא כמשהו הטוב ביותר שצריך לשאוף אליו. משום שזו כיתה מדעית, אם אתה לא מתעניין, טוב או אוהב מדעים - אין סיבה שתהיה שם.
בסוף התעודת מופת יכולה לעזור באוניברסיטה, אבל לא יותר מידיי, יותר העתודה המדעית והמגמות שהם מרחיבים.
שואל השאלה:
אני עכשיו בכיתה ז במופת .... רוב הכיתה שלי הם או אבלים או פרחות שמתאפרות מול המורה או שהן בטלפון או מתנסים..
אני מנסה כמה שיותר להשקיע כדי להרשים את ההורים ושהיו מרוצים { יש לי 2 אחים , שניהם בצבא, שניהם היו במופת ואחד מהם עשה 5 יחידות במתמטיקה פיזיקה אנגלית וקיבל ממוצע ציונים 98} הבית ספר שלי ממש דפוק ! יש ילדים ממש איכותים ונחמדים בכיתות רגילות {לפחות 60% מהם} ובקיצור אני ממש חושש לעתיד ! מה יהיה בהמשך החיים שלי? מה יעזור לי? במה להשקיע ובמה לא? ואיך אני יחיה את המשך חיי?
הבגרות עצמה היא בסופו של דבר ארצית אז היא אותה בגרות לכולם כולל למב"ר ואומץ ההבדל הוא שיש כיתות מופת שעושים את הבגרויות יותר מוקדם משאר האנשים, אצלי היו ילדים שסיימו את הבגרות מוקדם מהשאר והלכו לאוניברסיטה תוך כדי שהם בתיכון שזה אפשרי וזה נראלי תלוי בבית ספר אבל לדעתי לפחות אין למה למהר וזה יוצר עומס. אני גם לא חושבת שזה באמת ישפיע על העתיד שלך. את יכולה להצליח בעתיד ולהגשים את החלומות שלך גם בלי מופת זה לא תנאי.
שואל השאלה:
והאם מופת יעזור לי בהמשך בית הספר?
אני אגלה לך סוד. רוב החומר כמעט כולו שתלמדי בכיתה ז-ט לא יהיה רלוונטי בכלל לתיכון, מה שכן הציונים משפיעים על כמות המגמות שיפתחו לך בתיכון. אני לא חושבת שאת צריכה להיות במופת כדי להרשים את המשפחה שלך, אלה החיים שלך ואין טעם שתסבלי סתם אם את לא באמת רוצה להיות שם. והינה עוד סוד, תקראי קצת היסטוריה רוב האנשים הבאמת משפיעים אפילו לא סיימו את הלימודים, אני לא מעודדת אותך לנשור מהלימודים ממש לא, אני חושבת שבלי קשר למערכת החינוך הדפוקה בית הספר זאת חוויה, לפחות לי היא הייתה מבחינה חברתית חוויה מדהימה. אבל אני כן אומרת לך שהציונים שלך ובאיזה כיתה את לא יקבעו את החכמה שלך ואת מי שאת. אני מכירה ילדים ממש חכמים שהיו באומץ ומבר ועם זאת ילדים סתומים שהיו בכיתות שנחשבו ברמה יותר גבוהה. בסופו של יום מה שיעזור לך להצליח בחיים לא יהיה האם את מקבלת במבחן 50 או 100 אלא איזה בן אדם את. האם את עוזרת לאנשים או צוחקת עליהם? האם אכפת לך? מה את אוהבת? מה את שונאת? זה מה שמגדיר אותך.
שואל השאלה:
תודה לתגובה למעלה! ^^^^
תודה על ההבנה והיחס!
די קל לי בלימודים ולא קשה בכלל.. באמת שקל .וגם בגלל זה אני הלכתי למופת .
כאדם אני חושב שאני מאוד אדם טוב ואכפתי! לרוב אני מתחשב באחר. הייתי בעמותת לתת והתנדבתי, שאלתי את המחנכת שלי אם יש מקומות שאפשר להתנדב מטעם בית הספר והיא ענתה לי בשלילה.. { אני כיתה ז} כאשר משהו קשיש צריך עזרה אני עוזר ולרוב ביסודי הייתי סוג של מטפל נפשי של ילדים, היו באים אלי לשיחות והיו שופכים, אבל שופכים המון והייתי מנסה לעזור כמה שיותר . הייתי בא לכל בת מצווה גם בת מצוות של ילדות שאני שונא ואפילו מתאב . מה שמדאיג אותי זה העתיד שלי , זה מה שהראש שלי חושב עליו 99% מהזמן. *העתיד* מה שמעסיק אותי
מבחינה חברתית אין לי חברה.. קצת בודד . אין כל כך עם מי לדבר