3 תשובות
איך אפשר להסכים עם רצח?
זה רצח לכל דבר והעובדה שזה קרה בגלל חילוקי דעות הופכת את זה לעוד יותר מכוער.
גם אני לא הסכמתי עם הדעות והמעשים שלו, אבל מפה ועד לקחת את החוק לידיים יש הבדל עצום.
זה רצח לכל דבר והעובדה שזה קרה בגלל חילוקי דעות הופכת את זה לעוד יותר מכוער.
גם אני לא הסכמתי עם הדעות והמעשים שלו, אבל מפה ועד לקחת את החוק לידיים יש הבדל עצום.
ממש לא.
מבין את סיבת הרצח
אבל תחשבו מה היה יכול להיות מהמדינה הזאת עכשיו
2 אופציות
היינו יכולים לחיות עכשיו בשלום בלי מלחמות ובלי כלום (אבל בלי חלקים רבים מהמדינה)
וכמו עכשיו כל הזמן במלחמות עם כל השטח שהיה.
מבין את סיבת הרצח
אבל תחשבו מה היה יכול להיות מהמדינה הזאת עכשיו
2 אופציות
היינו יכולים לחיות עכשיו בשלום בלי מלחמות ובלי כלום (אבל בלי חלקים רבים מהמדינה)
וכמו עכשיו כל הזמן במלחמות עם כל השטח שהיה.
לא ניתן להסכים עם רצח פוליטי, זו פשוט זוועה.
מקסברי אתה טועה באפשרות השניה שלך, וזה משהו שלא רק אתה טועה בו - אם רבין לא היה נרצח הסכם אוסלו היה ממשיך בהוצאתו לפועל, והיה מצליח או שלא. אם היה מצלים לאפשרות הראשונה שלך, אבל בסיום מימוש הסכמי אוסלו, הייתה מוקמת מדינה לפלסטינאים. אם כך, באפשרות השניה שבה ההסכם לא מצליח לייצר שלום בין העמים, כבר הייתה מתקיימת מלחמה אמיתית. לא קפצונים מהם ותגובה מידתית שלנו, אלא מלחמה. ובמלחמה המדינה החדשה כמובן שהייתה מפסידה, בדיוק כמו שתפסיד בעתיד אם תקום ותנסה את מזלה. כלומר, היום כבר היינו הרבה אחרי כל הבלאגן הזה, והדיונים על פיגועי פלסטינאים היו נשארים בלימודי ההיסטוריה.
מקסברי אתה טועה באפשרות השניה שלך, וזה משהו שלא רק אתה טועה בו - אם רבין לא היה נרצח הסכם אוסלו היה ממשיך בהוצאתו לפועל, והיה מצליח או שלא. אם היה מצלים לאפשרות הראשונה שלך, אבל בסיום מימוש הסכמי אוסלו, הייתה מוקמת מדינה לפלסטינאים. אם כך, באפשרות השניה שבה ההסכם לא מצליח לייצר שלום בין העמים, כבר הייתה מתקיימת מלחמה אמיתית. לא קפצונים מהם ותגובה מידתית שלנו, אלא מלחמה. ובמלחמה המדינה החדשה כמובן שהייתה מפסידה, בדיוק כמו שתפסיד בעתיד אם תקום ותנסה את מזלה. כלומר, היום כבר היינו הרבה אחרי כל הבלאגן הזה, והדיונים על פיגועי פלסטינאים היו נשארים בלימודי ההיסטוריה.
באותו הנושא: